Kaikkien aikojen paras eurodancebiisi
Kaikkien aikojen paras eurodancebiisi
Niin, mikä se on?
Otetaan nyt kaksi kategoriaa:
1. ysäri
2. 2000-
Juutuubilinkkiä tai muuta perustelua saa laittaa...
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurodance
Otetaan nyt kaksi kategoriaa:
1. ysäri
2. 2000-
Juutuubilinkkiä tai muuta perustelua saa laittaa...
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurodance
Came here for school, graduated to the high life
- Haemaeraemies
- Kitisijä
- Viestit: 3484
- Liittynyt: 14.08.2005 18:34
Re: Kaikkien aikojen paras eurodancebiisi
Itsehän joudun lähestymään kysymystä, että mikä on vähiten paskaa. Uskaltaisin väittää ett wikipedia artikkelissa mainituista nimistä olen kuunnellut joskus, ja voisin ehkä nykypäivänä vitsillä käydä reivaamassa kaikkien stadion-rave-tekno-pop-jengien kantaisää: SCOOOTAAAAH!!!exPertti kirjoitti:Niin, mikä se on?
Otetaan nyt kaksi kategoriaa:
1. ysäri
2. 2000-
Juutuubilinkkiä tai muuta perustelua saa laittaa...
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurodance
Uskomatonta että Scooterin papat jaksaa vieläkin heilua, ja vielä uskomattomampaa on se niiden edelleen jatkuva suurmenestys Saksa, Belgia ja Hollanti akselilla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ensireaktio oli miten tosta /sensuroitu/ voi valita kukkeimman kikkareen, mutta katsoin kuitenkin uteliaisuuttani linkin listausta.
Jostain syystä tämä oli nimetty eurodanceksi
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PSYxT9GM0fQ[/youtube]
Jostain syystä tämä oli nimetty eurodanceksi
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PSYxT9GM0fQ[/youtube]
^ Linkki on ihan vaan viitteeksi. Tuo on siis vastaus kategoriaan 2.
Itse olen nyt pohtinut tätä pitkään ja tasaseen. Varsinkin vastaus kohtaan yksi on itselleni mahdoton, joten vastaan sen joka johdatti minut tähän musiikkigenreen alun perin.
Eli 1:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1KUmAphvThQ[/youtube]
Kuuntelin juuri ko. biisiä ja tästä meinaa mennä teinivirtuaalihumalaan vieläkin.
Itse olen nyt pohtinut tätä pitkään ja tasaseen. Varsinkin vastaus kohtaan yksi on itselleni mahdoton, joten vastaan sen joka johdatti minut tähän musiikkigenreen alun perin.
Eli 1:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1KUmAphvThQ[/youtube]
Kuuntelin juuri ko. biisiä ja tästä meinaa mennä teinivirtuaalihumalaan vieläkin.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Kaikkien aikojen paras eurodancebiisi
Haemaeraemies kirjoitti: Itsehän joudun lähestymään kysymystä, että mikä on vähiten paskaa.
Samat ajatukset. Ei mikään ole paras, vaan kaikki on paskaa.
Re: Kaikkien aikojen paras eurodancebiisi
masa kirjoitti:Ei mikään ole paras, vaan kaikki on paskaa.
- pierupylly
- Kitinän uhri
- Viestit: 741
- Liittynyt: 05.10.2010 12:07
Harvoin on tullu tunne, että pitäisi käydä korjaamassa wikiä:exPertti kirjoitti:^ Linkki on ihan vaan viitteeksi. Tuo on siis vastaus kategoriaan 2.
"In Europe
Some examples of "original" Eurodance acts are Eiffel 65, 2 Brothers On The 4th Floor, 2 Unlimited, Alcazar, Alexia, Bad Boys Blue, Cappella, Captain Hollywood Project, Centory, Corona, Culture Beat, Darude, DJ Bobo, Dr. Alban, E-rotic. E-Type, First Base, Fun Factory, Ice MC, Imperio, Indra, Infernal, La Bouche, Lobby, Le Click, Maxx, Playahitty, Real McCoy, Vengaboys and Whigfield.
These bands included emphasis of the combo female chorus together with male rap performances, leading directly to the duo revival. Each group featured their own signature sound, persona, visual imagery, and vocal approach."
Sandstorm näyttää olevan tehty 1999, jolloin buumi oli oikeastaan jo ohi ja sen linkkaaminen eurodance ryhmään on mielestäni loukkaus, vaikka trance ei noin yleisesti suosikkeihini lukeudu. Oikeastaan aiheeton eurodance-artistiksi nimeäminen pitäisi kriminalisoida tai kai se kunnianloukkauksena menisi nykyäänkin.
Hämiksen linjoilla mennään.
Jos oli house-fanaatikko ja joutui ysäriaikana sietämään silmien pyörittelyä yrittäessään saada Josh Winkin Higher state of consciousness soimaan ( http://www.youtube.com/watch?v=0f7cylz6tl4 ... 3:30 kohdasta lähtee hurjat vedot, jotka saa edelleen ihokarvat pystyyn ), niin kokee koko genren aika rikoksena niitä aikoinaan rakastamiaan juttuja kohtaan.
Eurodance tiukasti tulkittuna oli hyvän jutun typistämistä massoille ja radiosoittoon sopivaksi, mutta toisaalta se myös kasvatti bilemassoja ja toi genreihin enemmän myös rahallista panostusta - mikä taas auttoi megabile-kulttuurin kehittymistä edelleen.
Eurodancea kiinnostavampi pienen ajan genre sen sijaan oli tää happy hardcore -suuntaus ( esim- http://www.youtube.com/watch?v=47k94dIkz6A ). Musa oli niin videopelikamaa, että ei mitään rajaa eikä kukaan voinut murjottaa hetkeäkään.
Jos oli house-fanaatikko ja joutui ysäriaikana sietämään silmien pyörittelyä yrittäessään saada Josh Winkin Higher state of consciousness soimaan ( http://www.youtube.com/watch?v=0f7cylz6tl4 ... 3:30 kohdasta lähtee hurjat vedot, jotka saa edelleen ihokarvat pystyyn ), niin kokee koko genren aika rikoksena niitä aikoinaan rakastamiaan juttuja kohtaan.
Eurodance tiukasti tulkittuna oli hyvän jutun typistämistä massoille ja radiosoittoon sopivaksi, mutta toisaalta se myös kasvatti bilemassoja ja toi genreihin enemmän myös rahallista panostusta - mikä taas auttoi megabile-kulttuurin kehittymistä edelleen.
Eurodancea kiinnostavampi pienen ajan genre sen sijaan oli tää happy hardcore -suuntaus ( esim- http://www.youtube.com/watch?v=47k94dIkz6A ). Musa oli niin videopelikamaa, että ei mitään rajaa eikä kukaan voinut murjottaa hetkeäkään.
^ Olin varmaan sitten se tyyppi siinä Huiman vieressä kinuamassa Winkin perään (jota siis soitettiin ravintelissa, jossa kävin silloin) tätä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LeQMp2v3KV0[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LeQMp2v3KV0[/youtube]
Came here for school, graduated to the high life
- Haemaeraemies
- Kitisijä
- Viestit: 3484
- Liittynyt: 14.08.2005 18:34
Damn right! Happy Hc on muuten kokenut osittaisen inkarnaation Breakcore-skenessä. TJEU: Sickboyhuima kirjoitti: Eurodancea kiinnostavampi pienen ajan genre sen sijaan oli tää happy hardcore -suuntaus ( esim- http://www.youtube.com/watch?v=47k94dIkz6A ). Musa oli niin videopelikamaa, että ei mitään rajaa eikä kukaan voinut murjottaa hetkeäkään.
Take Me On - RMX (mukaan poljettu myös Cranberries:n Zombie ja joku Belgialainen juomalaulu;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4vQhWKZjbmQ[/youtube]
Myös Dont Stop Now sisältää tuttuja elementtejä Happy HC:stä, kuten aivan tajuttoman hallibassokickin!!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Oliko se sitä aikaa, kun olitte Pertin kanssa vielä hiukan epävarmoja seksuaalisuudestanne ja nuoruuden uteliaisuus oli valloillaan?huima kirjoitti:Tää on pelottavaa. Muistelisin että tota biisiä on tullut kuunneltua ja tampattua.exPertti kirjoitti:^ Olin varmaan sitten se tyyppi siinä Huiman vieressä kinuamassa Winkin perään (jota siis soitettiin ravintelissa, jossa kävin silloin) tätä:
Vedän harvinaisen ässän hihasta. Nimittäin kyllä minun mielestäni Blümchenin lyhyeksi jäänyt maailmanvalloitus englannin kielellä (aka Blossom) on kaikkien aikojen parasta matskua mitä eurodancerintama on koskaan tuottanut.
Tässä poppiksessa nimittäin yhdistyy niin stereotyyppisellä tavalla kaikki eurodancegenren tärkeimmät ja huvittavimmat osa-alueet:
- solistimirri oli hot
- täysin yhdentekevät rakkaus-ihqdaa -sanoitukset
- minuutissa tuotetut happy rave -tyyliset sävelkulut
- huono vokaalien miksaus, joka ei haittaa kerrassaan yhtään... (albumin nimikkobiisi jouduttiin äänittämään ja miksaamaan uudelleen albumia varten alkuperäisen sinkkujulkaisun ollessa niin epäselvästi äänitetty)
- ...koska BPM on luokkaa pakko tanssia itsensä rikki
- ultramatalia bassotaajuuksia, joiden olemassaolo selviää vasta kun takakontissa on pienen leikkimökin kokoiset refleksisubwooferit.
- solistimirri oli hot
Itkuhan tässä meinaa päästä kun kuuntelee tällaista säveltekniikan ja kardiovaskulaarisen rytmiikan saumatonta ja täydellistä synergiaa. Sääli vain että youtube-laatu ei tee oikeutta. Mm. ne yllämainitut bassoelementit loistavat poissaolollaan. Ehdottomasti paras albumi minkä olen koskaan ostanut. Sääli etten ostanut kahta, tuo kun tuli silloin teini-ikäisenä soitettua lähes puhki kaikennäköisissä parkkipaikkareiveissä, kun takakontissa oli pienen leikkimökin kokoiset refleksisubwooferit.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zjajZhefz6k[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kc98n7PdwmM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MO4UapYnhos[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ddXzLpYPqIw[/youtube]
Kuten alimmasta videosta voi huomata, solistimirri oli hot.
Tässä poppiksessa nimittäin yhdistyy niin stereotyyppisellä tavalla kaikki eurodancegenren tärkeimmät ja huvittavimmat osa-alueet:
- solistimirri oli hot
- täysin yhdentekevät rakkaus-ihqdaa -sanoitukset
- minuutissa tuotetut happy rave -tyyliset sävelkulut
- huono vokaalien miksaus, joka ei haittaa kerrassaan yhtään... (albumin nimikkobiisi jouduttiin äänittämään ja miksaamaan uudelleen albumia varten alkuperäisen sinkkujulkaisun ollessa niin epäselvästi äänitetty)
- ...koska BPM on luokkaa pakko tanssia itsensä rikki
- ultramatalia bassotaajuuksia, joiden olemassaolo selviää vasta kun takakontissa on pienen leikkimökin kokoiset refleksisubwooferit.
- solistimirri oli hot
Itkuhan tässä meinaa päästä kun kuuntelee tällaista säveltekniikan ja kardiovaskulaarisen rytmiikan saumatonta ja täydellistä synergiaa. Sääli vain että youtube-laatu ei tee oikeutta. Mm. ne yllämainitut bassoelementit loistavat poissaolollaan. Ehdottomasti paras albumi minkä olen koskaan ostanut. Sääli etten ostanut kahta, tuo kun tuli silloin teini-ikäisenä soitettua lähes puhki kaikennäköisissä parkkipaikkareiveissä, kun takakontissa oli pienen leikkimökin kokoiset refleksisubwooferit.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zjajZhefz6k[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kc98n7PdwmM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MO4UapYnhos[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ddXzLpYPqIw[/youtube]
Kuten alimmasta videosta voi huomata, solistimirri oli hot.
Krhm, pitää vilkaista nuo videot, mutta itse pidin Blümchenin saksankielisestä "tänään on mun päivästä"Manaaja kirjoitti:Vedän harvinaisen ässän hihasta. Nimittäin kyllä minun mielestäni Blümchenin lyhyeksi jäänyt maailmanvalloitus englannin kielellä (aka Blossom) on kaikkien aikojen parasta matskua mitä eurodancerintama on koskaan tuottanut.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xMm7gqowAO4[/youtube]
Tuo dunetyyli viehättää, kuten kyllä itse Dunekin.
Laitetaan vielä esimerkki siitä.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RMihpjZ03_w[/youtube]
Came here for school, graduated to the high life
Oletko muuten koskaan kuunnellut Fugeesin The Score levyä oikeasti hyvillä autolaitteilla? Sieltä löytyvät aivan uskomattomat bassokuviot varsinkin "Ready or not" ja "killing me softly" kappaleista.Manaaja kirjoitti:- ultramatalia bassotaajuuksia, joiden olemassaolo selviää vasta kun takakontissa on pienen leikkimökin kokoiset refleksisubwooferit.
Niillä tuli tavaksi testata autohifiä ko. levyllä joskus kun muutenkin mukiinmeneviä kipaleita.
Came here for school, graduated to the high life
Ei sinänsä liity aiheeseen, mutta mielestäni tämäon jotain ällistyttävää.Vesper kirjoitti:Bananarama täällä taisi jo tullakin, joten nokitan Rick Astleylla. Tää oli kuumaaaaah!!!
Olen varmaan joskus aiemminkin postannut tämän, mutta jotenkin perus-Rick ei vaan enää futaa kun on tuon kerran kuullut. Eikä nirvanaakaan oikein voi leppoisasti enää kuunnella.