Sivu 1/4

Nopeusrajoituksien alentaminen

Lähetetty: 28.09.2010 8:33
Kirjoittaja NuoriD
Liikenne- ja viestintäministeriö suunnittelee nopeusrajoituksien alentamista

Perusteluna liikenneturvallisuuden parantaminen ja ilmansaasteiden vähentäminen.

Mitä mieltä olet?

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Lähetetty: 28.09.2010 8:34
Kirjoittaja masa
NuoriD kirjoitti: Mitä mieltä olet?
Paskaa.

Lähetetty: 28.09.2010 8:45
Kirjoittaja exPertti
Kaipaan vaihtoehtoa "nostetaan kaikkia rajoituksia vähintään 20 km/h ja laitetaan nollatoleranssi ylinopeuksille"

Lähetetty: 28.09.2010 8:56
Kirjoittaja Vagabondo
Eikös nopeusrajoituksien nostosta ole ennemminkin ollut puhetta viime aikoina? Perusteena, kun suurin osa kokee nykyisetkin liian mataliksi ja ajaa lievää ylinopeutta koko ajan. Tollanen ideologinen nopeuksien lasku ainoastaan veisi lopunkin kunnioituksen rajoituksilta. Vallankinkun saavutettu etu olisi kuin sadepisara valtameressä. Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.

Mamupolitiikkaa helpommalla mut sais äänestämään, jos joku vastustais suomalaista liikennepolitiikkaa.

Lähetetty: 28.09.2010 9:15
Kirjoittaja Cavallo
Nopeusrajoituksia Helsingin alueella pitäisi alentaa. Sekavat kaistaliittymät ja liikenteen hektisyys vaativat formulakuskin orientaation. Optimaaliset ajolinjat taitavat kulkea siellä bussikaistan puolella.

Lähetetty: 28.09.2010 9:21
Kirjoittaja NuoriD
Vagabondo kirjoitti: Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
Juuri näin.

Lähetetty: 28.09.2010 9:23
Kirjoittaja NuoriD
Cavallo kirjoitti:Nopeusrajoituksia Helsingin alueella pitäisi alentaa. Sekavat kaistaliittymät ja liikenteen hektisyys vaativat formulakuskin orientaation.
Onko tämä provo, vai oletko tosissasi?

Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30. Jos tuo on liian kova nopeus, niin kannattaa vaihtaa Harley Parkinsoniin:


Kuva

Lähetetty: 28.09.2010 9:35
Kirjoittaja NuoriD
CO2-päästöjen alenemisen takia en ole valmis nopeuksia alentamaan, koska asialla ei ole mitään merkitystä. Paitsi että VTT:n tutkijan aamun HS:ssa esittämän käppyrän mukaan bensankulutus on ajokilometriä kohden alimmillaan 80km/h, pitäisikö alimpia nopeusrajoituksia siis nostaa?

Sen sijaan liikennekuolemien alentamiskortin käyttöä en tyrmää 130%:n ehdottomasti.

Toivottavasti joku (Sekoomus?) ottaisi tämän (muutoksen vastustamisen)vaalivaltikseen.

Mutta ilmeisesti virkamiesten viherterroria ei pysty vastustamaan.

Lähetetty: 28.09.2010 9:41
Kirjoittaja Cavallo
NuoriD kirjoitti: Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30.

Teillä, missä mä ajoin, oli liikenteen nopeus 80 km/h ja shikaaneja joka suoralla. Ne bussikaistat voisivat sopia mulle. Siellä huristelee muitakin vanhuksia, joilla on ajan- ja paikantaju hämärtynyt. :)

Lähetetty: 28.09.2010 9:45
Kirjoittaja NuoriD
Cavallo kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30.

Teillä, missä mä ajoin, oli liikenteen nopeus 80 km/h ja shikaaneja joka suoralla. Ne bussikaistat voisivat sopia mulle. Siellä huristelee muitakin vanhuksia, joilla on ajan- ja paikantaju hämärtynyt. :)
Eipä Helsingistä paljoa 80:n rajoituksia nykyään löydy.

Toki voidaan muistella aikaa ennen vuotta 1973, jolloin nopeusrajoituksia ei ollut, mutta ehkä sen perusteella ei kannata esitää muutoksia nopeusrajoituksiin vuonna 2010.

Lähetetty: 28.09.2010 10:02
Kirjoittaja Vesper
Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.

Lähetetty: 28.09.2010 10:04
Kirjoittaja NuoriD
Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Vesper liikennemisteriksi!

Lähetetty: 28.09.2010 10:08
Kirjoittaja Vesper
NuoriD kirjoitti:Vesper liikennemisteriksi!
Hell yeah!

ps. mua kiilattiin tänään bussikaistalla, WTF?!

Lähetetty: 28.09.2010 10:10
Kirjoittaja Bhven
Vagabondo kirjoitti:Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
No onhan siinä eroa. Turve hiilineutraloituu paljon nopeammin kuin fossiiliset. Lisäksi "ongelmana" on se, että Suomessa teollisuus on käytännössä jo tehnyt kaiken mahdollisen omien päästöjensä minimoimiseksi. Harmi, että puhdistuslaitteet asennettiin pari vuosikymmentä liian aikaisin.

Lähetetty: 28.09.2010 10:15
Kirjoittaja NuoriD
Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Vesper liikennemisteriksi!
ps. mua kiilattiin tänään bussikaistalla, WTF?!
Ihmisillä ei oo mitään tapoja!

Lähetetty: 28.09.2010 10:16
Kirjoittaja NuoriD
Bhven kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
No onhan siinä eroa. Turve hiilineutraloituu paljon nopeammin kuin fossiiliset. Lisäksi "ongelmana" on se, että Suomessa teollisuus on käytännössä jo tehnyt kaiken mahdollisen omien päästöjensä minimoimiseksi. Harmi, että puhdistuslaitteet asennettiin pari vuosikymmentä liian aikaisin.
Ja lisäksi tietysti se, että turvenuijat määritelmän mukaan asuvat maaseudulla ja moottoriteillä huristellaan syntisessä ruuhkasuomessa.

Lähetetty: 28.09.2010 10:22
Kirjoittaja NuoriD
Stop the Press!

Liikenneministeriö kiistää suunnittelevansa nopeusrajoitusten alentamista, lisää hetken kuluttua.

Olisko tullut liikaa paskaa tupaan kun vaalit tulossa?

Lähetetty: 28.09.2010 10:25
Kirjoittaja elco
Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Just samaa mieltä!

Lähetetty: 28.09.2010 10:25
Kirjoittaja exPertti
^^ Ai että "Ai niin, tästä piti puhua vasta ensi syksynä".

Lähetetty: 28.09.2010 10:28
Kirjoittaja Bluntly
Ostakaa ooppeli niin ei tarvitse edes haaveilla ylinopeuksista.

Lähetetty: 28.09.2010 10:28
Kirjoittaja Bhven
Tämä jos mikä on seuraavan halituksen asia.

Lähetetty: 28.09.2010 10:30
Kirjoittaja exPertti
Bhven kirjoitti:Tämä jos mikä on seuraavan halituksen asia.
Ihan sama mikä hallituspohja on, niin ensi hallituksen asioita on:
- verotuksen roima korotus
- ruuhkamaksut
- nopeusrajoitusten lasku
- kännykkään puhuminen autolla ajaessa ajokiellon perusteena
- maahanmuuttokulujen kasvattaminen
- julkishallinnon kulujen lisääminen

Tulipa oikein sellainen lämmin olo sydänalaan kun tätä rupesi pohtimaan.

Lähetetty: 28.09.2010 10:34
Kirjoittaja Vesper
elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Just samaa mieltä!
Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!

Lähetetty: 28.09.2010 10:35
Kirjoittaja NuoriD
Vesper kirjoitti:
elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Just samaa mieltä!
Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!
Lexuksella on siistejä hybridimalleja.

Lähetetty: 28.09.2010 10:37
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Lexuksella on siistejä hybridimalleja.
On kait Bemarillakin näitä ekoautoja, kuten X6 hybrid.