No onhan se: lapsellinen 222 grammaa kilsalla.Vesper kirjoitti: Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!
Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
Nyt liikenneministeriössä virkamiehet rukoilevat demarien olevan seuraavassa hallituksessa ja liikenneministeriöhän kuuluisi oikeutetusti heille silloin.NuoriD kirjoitti:Yllättävää järjen valoa
Alkuun, kun joku puolue lisäisi vastustavansa, niin olis vaaliohjelma valmis, jolla sais mun äänen. Vielä parempi, jos joku lähtisi ajamaan noita toiseen suuntaan.exPertti kirjoitti: Ihan sama mikä hallituspohja on, niin ensi hallituksen asioita on:
- verotuksen roima korotus
- ruuhkamaksut
- nopeusrajoitusten lasku
- kännykkään puhuminen autolla ajaessa ajokiellon perusteena
- maahanmuuttokulujen kasvattaminen
- julkishallinnon kulujen lisääminen
Kyllä noi mulle kelpais:Manaaja kirjoitti:Oxymoron.NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.
Tämä vaara on olemassa.elco kirjoitti:Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.NuoriD kirjoitti:Yllättävää järjen valoa
Noi on vaan mun mielestä jotenkin niin naurettavia. Esim toi LS 600 h, hiilidioksidipäästöt 219g/km. Eipä taida olla kärpäsen paskan verran iloa ja eroa nykydieseliin verrattuna. Sen sijaan auto on vastapainoksi täynnä erittäin kallista ja painavaa tekniikkaa, jonka huoltokustannuksia ei haluaisi pohjolassa lähteä makselemaan.NuoriD kirjoitti:Kyllä noi mulle kelpais:Manaaja kirjoitti:Oxymoron.NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.
http://www.lexus.fi/hybrid/hybrid-range/index.aspx
½kg on aika vähän http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2126369elco kirjoitti:Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
Tuolla kelpaisi ajaa bussikaistaa!Bluntly kirjoitti:½kg on aika vähän http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2126369elco kirjoitti:Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
TM:ssä oli Honda Insightin 60 000 km:n käyttötesti. Kaikki kulut huomioiden laskeskelin, että pitäisi ajaa 100 000 km, jotta kalliimpi hankintahinta muuten vastaavaan kompensoituisi. Jos ei siis ota huomioon mahdollista kalliimpaa myyntihintaa. Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.Manaaja kirjoitti:
Kuten sanoin, täysin turhaa pelleilyä noi hybridiviritykset. Antaa vain typeryksille puhtaita mielikuvia, ei muuta. Vertailuautot taitavat käytännössä olla vielä isompiakin kuin tuo Lelux.
Pks ja kahdessa vuorossa, niin lähelle menee.NuoriD kirjoitti:Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Vaan jos hiilidioksidipäästöt ovat suuremmat niin silloin menee menovettäkin enemmän. Jos kokoluokan X auto päästää hybridinä 200g/km ja dieselinä 160g/km, tuo ~20% peilautuu suoraan kulutukseen. Kun hybrideissä monesti se menovettä vievä moottori on vielä bensiinikäyttöinen, lienee taksikäytössäkin poikkeuksellisen järjetöntä tankata 1,4 euron litrahintaista bensaa parikymmentä prosenttia enemmän kuin 1,1 euron litrahintaista dieseliä.NuoriD kirjoitti:Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.
Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät. Mutta kun hintakin oli isompi, niin hankintahinta kompensoitui vasta jossain 100 000 km:n kohdalla.Manaaja kirjoitti:Vaan jos hiilidioksidipäästöt ovat suuremmat niin silloin menee menovettäkin enemmän. Jos kokoluokan X auto päästää hybridinä 200g/km ja dieselinä 160g/km, tuo ~20% peilautuu suoraan kulutukseen. Kun hybrideissä monesti se menovettä vievä moottori on vielä bensiinikäyttöinen, lienee taksikäytössäkin poikkeuksellisen järjetöntä tankata 1,4 euron litrahintaista bensaa parikymmentä prosenttia enemmän kuin 1,1 euron litrahintaista dieseliä.NuoriD kirjoitti:Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.
Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Eipä noita Priuksiakaan kovin monia taksikäytössä näy. Kuuleman mukaan eivät ole Suomen taksi-/talviolosuhteissa loppuen lopuksi niin kovinkaan säästeliäitä.
Joo, mutta kun lyödään autoon enemmän kokoa ja painoa automaattivaihteiston oheen joita taksikäyttö käytännössä vaatii, tilanne alkaa muuttua ja nykydieselin edut korostua.NuoriD kirjoitti:Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät.
Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.Manaaja kirjoitti:Joo, mutta kun lyödään autoon enemmän kokoa ja painoa automaattivaihteiston oheen joita taksikäyttö käytännössä vaatii, tilanne alkaa muuttua ja nykydieselin edut korostua.NuoriD kirjoitti:Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät.
Insightin kaltaisella pikkuautolla ei oikein taksia ajeta. Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
En ymmärrä. Jos saman kokoinen dieselauto kuluttaa vähemmän (absoluuttisesti ja etenkin lompakosta), miten hyvin paljon ajaminen olisi hybridiautolla kannattavampaa? Dieselhän kaventaa edullisemmalla tankillisellaan ja pienemmällä kulutuksellaan sitä enemmän käyttövoimaveroaan ja muita kustannuksiaan hybridiautoon nähden, mitä enemmän sillä ajaa?NuoriD kirjoitti:Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.
Jåå, oikeassa oletManaaja kirjoitti:En ymmärrä. Jos saman kokoinen dieselauto kuluttaa vähemmän (absoluuttisesti ja etenkin lompakosta), miten hyvin paljon ajaminen olisi hybridiautolla kannattavampaa? Dieselhän kaventaa edullisemmalla tankillisellaan ja pienemmällä kulutuksellaan sitä enemmän käyttövoimaveroaan ja muita kustannuksiaan hybridiautoon nähden, mitä enemmän sillä ajaa?NuoriD kirjoitti:Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.