Nopeusrajoituksien alentaminen
Nopeusrajoituksien alentaminen
Liikenne- ja viestintäministeriö suunnittelee nopeusrajoituksien alentamista
Perusteluna liikenneturvallisuuden parantaminen ja ilmansaasteiden vähentäminen.
Mitä mieltä olet?
Perusteluna liikenneturvallisuuden parantaminen ja ilmansaasteiden vähentäminen.
Mitä mieltä olet?
Eikös nopeusrajoituksien nostosta ole ennemminkin ollut puhetta viime aikoina? Perusteena, kun suurin osa kokee nykyisetkin liian mataliksi ja ajaa lievää ylinopeutta koko ajan. Tollanen ideologinen nopeuksien lasku ainoastaan veisi lopunkin kunnioituksen rajoituksilta. Vallankinkun saavutettu etu olisi kuin sadepisara valtameressä. Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
Mamupolitiikkaa helpommalla mut sais äänestämään, jos joku vastustais suomalaista liikennepolitiikkaa.
Mamupolitiikkaa helpommalla mut sais äänestämään, jos joku vastustais suomalaista liikennepolitiikkaa.
Onko tämä provo, vai oletko tosissasi?Cavallo kirjoitti:Nopeusrajoituksia Helsingin alueella pitäisi alentaa. Sekavat kaistaliittymät ja liikenteen hektisyys vaativat formulakuskin orientaation.
Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30. Jos tuo on liian kova nopeus, niin kannattaa vaihtaa Harley Parkinsoniin:
CO2-päästöjen alenemisen takia en ole valmis nopeuksia alentamaan, koska asialla ei ole mitään merkitystä. Paitsi että VTT:n tutkijan aamun HS:ssa esittämän käppyrän mukaan bensankulutus on ajokilometriä kohden alimmillaan 80km/h, pitäisikö alimpia nopeusrajoituksia siis nostaa?
Sen sijaan liikennekuolemien alentamiskortin käyttöä en tyrmää 130%:n ehdottomasti.
Toivottavasti joku (Sekoomus?) ottaisi tämän (muutoksen vastustamisen)vaalivaltikseen.
Mutta ilmeisesti virkamiesten viherterroria ei pysty vastustamaan.
Sen sijaan liikennekuolemien alentamiskortin käyttöä en tyrmää 130%:n ehdottomasti.
Toivottavasti joku (Sekoomus?) ottaisi tämän (muutoksen vastustamisen)vaalivaltikseen.
Mutta ilmeisesti virkamiesten viherterroria ei pysty vastustamaan.
Eipä Helsingistä paljoa 80:n rajoituksia nykyään löydy.Cavallo kirjoitti:NuoriD kirjoitti: Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30.
Teillä, missä mä ajoin, oli liikenteen nopeus 80 km/h ja shikaaneja joka suoralla. Ne bussikaistat voisivat sopia mulle. Siellä huristelee muitakin vanhuksia, joilla on ajan- ja paikantaju hämärtynyt.
Toki voidaan muistella aikaa ennen vuotta 1973, jolloin nopeusrajoituksia ei ollut, mutta ehkä sen perusteella ei kannata esitää muutoksia nopeusrajoituksiin vuonna 2010.
No onhan siinä eroa. Turve hiilineutraloituu paljon nopeammin kuin fossiiliset. Lisäksi "ongelmana" on se, että Suomessa teollisuus on käytännössä jo tehnyt kaiken mahdollisen omien päästöjensä minimoimiseksi. Harmi, että puhdistuslaitteet asennettiin pari vuosikymmentä liian aikaisin.Vagabondo kirjoitti:Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
Ja lisäksi tietysti se, että turvenuijat määritelmän mukaan asuvat maaseudulla ja moottoriteillä huristellaan syntisessä ruuhkasuomessa.Bhven kirjoitti:No onhan siinä eroa. Turve hiilineutraloituu paljon nopeammin kuin fossiiliset. Lisäksi "ongelmana" on se, että Suomessa teollisuus on käytännössä jo tehnyt kaiken mahdollisen omien päästöjensä minimoimiseksi. Harmi, että puhdistuslaitteet asennettiin pari vuosikymmentä liian aikaisin.Vagabondo kirjoitti:Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
Ihan sama mikä hallituspohja on, niin ensi hallituksen asioita on:Bhven kirjoitti:Tämä jos mikä on seuraavan halituksen asia.
- verotuksen roima korotus
- ruuhkamaksut
- nopeusrajoitusten lasku
- kännykkään puhuminen autolla ajaessa ajokiellon perusteena
- maahanmuuttokulujen kasvattaminen
- julkishallinnon kulujen lisääminen
Tulipa oikein sellainen lämmin olo sydänalaan kun tätä rupesi pohtimaan.
Came here for school, graduated to the high life
Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!elco kirjoitti:Just samaa mieltä!Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Work like a captain, play like a pirate.
Lexuksella on siistejä hybridimalleja.Vesper kirjoitti:Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!elco kirjoitti:Just samaa mieltä!Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.