Nopeusrajoituksien alentaminen

Yleinen lätinä jä kitinä

Nopeusrajoituksien alentaminen

Kannatan
1
6%
Vastustan
14
78%
EOS
1
6%
Niba
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 18

Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Vain pari on tullut vastaan.

Mä taas oon bongannut huomattavan usein.
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
huima kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Vain pari on tullut vastaan.

Mä taas oon bongannut huomattavan usein.

Voi olla että ne osuu silmäänkin vähän tavallista paremmin. Kattovalolla varustetut mersut ja volvot menee ohi täysin huomaamatta.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!


Tästä vielä: tänään iltapäivällä huomasin, että auton ilmastointilaitteessa on namiskuukkeli, jossa seisoo "ECO". En uskaltanut painaa sitä, etten tule homoksi, mutta jos tässä joskus on vielä enemmän ryhdyttävä vihreäksi ja pelastettava maailmaa niin reservissä siis piisaa.

Olisin kyllä kiistämättä onnellisempi, jos "ECO"-nappulan sijaan samalla paikalla olisi "BOOST"-nappula.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kirjoita päälle OFF niin pääset ecoilusta eroon, sillä se sen funktio on.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vagabondo kirjoitti:Kirjoita päälle OFF niin pääset ecoilusta eroon, sillä se sen funktio on.

Melkein, mutta ei kuitenkaan. Siis että eco=off ilmastointilaitteessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ECO = OFF siinä muodossa ettei ilmastoinnin kompressori kytkeydy enää jarruttamaan apulaitehihnaa. Kyllähän se tuuletin nyt tietty vielä pöhisee kuten normaalistikin, mutta ei kai se nyt ihan väärin ole sanoa että se kytkee ilmastoinnin/ilmastointilaitteen pois päältä.

Käytännössä siis ECO means more power to the ground, eli voisi kai siinä yhtä hyvin lukea se BOOSTkin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Ei ainakaan mun aiemmassa/aiemmissa autoissa. Kyllä niissä kompura kurnahteli, mutta laiskemmin kuin normaalissa asennossa. Huurruttavalla sadesäällä ei niinkään hyvä asento. Tosin niissä oli myös off-asento, tosin ilman varsinaista off-tekstiä mutta punanen ledi kuitenkin alkoi silloin loistamaan.
Eli tuo riippunee kulkineesta?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pulkannaru kirjoitti:Ei ainakaan mun aiemmassa/aiemmissa autoissa. Kyllä niissä kompura kurnahteli, mutta laiskemmin kuin normaalissa asennossa. Huurruttavalla sadesäällä ei niinkään hyvä asento. Tosin niissä oli myös off-asento, tosin ilman varsinaista off-tekstiä mutta punanen ledi kuitenkin alkoi silloin loistamaan.
Eli tuo riippunee kulkineesta?

Ettet nyt vaan sotkisi kurnahtelua johonkin muuhun? Voihan se toki olla, mutta kyllä ikkunoiden pitäisi pysyä auki varsin kevyelläkin kompressorin käytöllä. Silloinhan ne huuruun menevät, kun kompressori ei käynnisty ollenkaan, mikä on kyllä tähän saakka ollut kokemukseni joka ikisestä "eco(nomy)"-modesta minkä olen eri autojen ilmastointilaitteista keksinyt.

Mun autoissa ei ole tarvinnut pahimmillakaan sadesäillä käyttää ilmastointia päällä kuin kolmisenkymmentä sekuntia noin viiden minuutin välein, niin ikkunat ovat pysyneet auki. Vähän ihmetyttää siihen nähden se etteivät ikkunat muka pysyisi auki jos kompura edes vähän viitsisi tehdä töitä välillä.

Puhaltaako se sulla mukamas eco-asennossa siis ihan ulkoilmaa kylmempää ilmaa kuitenkin sisälle?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Kyllä kompura toimi harvakseltaan. Ikkunat pysyivät heikommin auki koskapa kylmäaine alkoi olla vähissä. Mutta normaalissa päälläoloasennossa ikkunat kirkastuivat. Ainetta en viitsinyt lisäytyttää, koskapa pankkitili huusi 'tyhjyytä' ja auto oli menossa vaihtoon. Ja nyt kun oikein muistelen, niin huurtuminen oli pahinta lämpöisellä sadesäällä lenkin jälkeen koskapa hikinen ja sademärkä mies huurruttaa lasit tehokkasti.

Eco-asennossa tuli ulkoilmaa viileämpää ilmaa sisälle niin pyydettäessä. Mutta kuumimmilla helteillä ei oikein yhtä hyvin kuin normaalissa asennossa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Omassa autossa on, mielestäni järkevämmin nimetty, A/C -painike, josta jäähdytyskoneiston saa kytkettyä pois päältä. Koska jäähdytyskoneisto on se virrankulutusta merkittävästi lisäävä osa, olisi loogista, että ECO -painike tekee saman.

Varmahan ei tietenkään voi olla, kun loogisuus ei ole suurinta valttia näissä eco-asioissa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Onko sulla manuaalinen ilmastointi? Automattisissa yleensä ECO, manuaalisissa A/C. Ja virtaahan se ei kuluta vaan bensaa.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Automaattinen. Ei kai sitä suoraan moottoriin ole kytketty? Tunnustan, etten ole koskaan edes vilkaissut kompressorin suuntaan, kun ei ole koskaan tarvinnut korjata, niin en tiedä. Ei ole aikaisemmin kiinnostanut.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kyllä se apulaitehihnan varressa pyörii ihan niinkuin laturikin. Eli kyllä se on käytännössä suoraan moottoriin kytketty.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

OK. Piti käydä asiaan tutustumassa, kun alkoi kiinnostamaan :D
Mitäpä sitä turhaan yhtä sähkömoottoria lisäämään ja laturia kuormittamaan.
Avatar
Kazarm
Kitinäaddikti
Viestit: 60
Liittynyt: 07.04.2009 11:40
Paikkakunta: TurQ

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Kazarm »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mitä mieltä olet?


Paskaa.


NIIN on.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Niin, kesällä tuli ajettua ympäri-ämpäri suomea ja totesin, että taas on löydetty uusia kohtia joissa on tooosi tärkeää laskea nopeutta. Esim itä-suomessa on yksi vankilan kohta keskellä ei mitään muutettu kuudelle kympille. En keksinyt sille muuta syytä kuin sen etten vaan vahingossa aja koko ajan karkailevien vankien päälle.

Ja samoja esimerkkejähän on joka puolella. Sitten kun laitetaan sen paikallisnimismies vahtimaan sitä valtatien kohtaa jossa on 40 km/h rajoitus ja tulee parit rikesakot niin voi joku poliisiviskaali taas sanoa, että on kuri liikenteessä höltynyt. Mitä siitä, että viime vuonna siinä ajettiin 60 km/h ja kymmenen vuotta sitten 80 km/h. Ihan laillisesti.

Uudet autot lienevät niin turvattomia tai jotain.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/ ... %A4/268300

Tässä loistava artikkeli gattiksen kotiseuduilta. Siellä on tehty loistavaa liikennetyötä, jos tätä hiljempaa pitää ajaa täytyy kohta mennä ajassa taaksepäin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Niin, tämä onkin kiintoisaa pohdintaa, jos valonnopeuden ylittämällä on mahdollista liikkua ajassa taaksepäin, eikö tuolloin tasan päinvastaisella nopeudella tulisi liikkua ajassa eteenpäin, tunnettuja ajanmääreitä nopeammin siis? :D
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Meinasin itsekin kommentoida "paskaa", mutta se on näköjään jo vähän kulunut repliikki tässä ketjussa.

No paska idea se on silti.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Nopeusrajoituksia ei pitäisi vain alentaa, vaan tulisi kieltää kokonaan lailla.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Hans Jörgen kirjoitti:Nopeusrajoituksia ei pitäisi vain alentaa, vaan tulisi kieltää kokonaan lailla.

Fillarikaahari!!!!!1
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti: http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/ ... %A4/268300

Tässä loistava artikkeli gattiksen kotiseuduilta. Siellä on tehty loistavaa liikennetyötä, jos tätä hiljempaa pitää ajaa täytyy kohta mennä ajassa taaksepäin.
No jaa. Sillä kaupungin ohittavalla moottoriliikennetiellä sentään on ympäri vuoden satasen rajoitus, eikä vielä peltipoliiseja. Taajama-alueella taas en ole koskaan kuullut kenenkään saaneen sakkoja, ei ole tutka-autoja. Aika liberaalisti kaikki pörrää kuuttakymppiä kaduilla. Paikallinen komisarius tosin on mulkku, surullisenkuuluisa aselupa-asioissa. Onneksi vaihdoin kirjoja Hevonmattilaan.

Onkos tuo pääkirjoitus vai yleisönosastoa?. Warkauden lehti julkaisee pikkuläpyskänä mitä vaan. Minäkin pääsin kerran liikenneaiheiseen yleisönosastokirjoitukseen vuosia sitten. Joku hieno ihminen kertoi kärsineensä, miten "vihreä farmari-Lada" oli puolenyön aikaan näyttänyt suuntavilkkua kaistaa vaihtaessaan. Ja eikö se ihminen ymmärrä, ettei tyhjällä kadulla tarvitse näyttää vilkkua.

Suht jumaleishön uskomatonta. Minä se varmaan olin ja kas, ihan automaagisesti käytän vilkkua aina kaistaa vaihtaessani.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:. Minäkin pääsin kerran liikenneaiheiseen yleisönosastokirjoitukseen vuosia sitten. Joku hieno ihminen kertoi kärsineensä, miten "vihreä farmari-Lada" oli puolenyön aikaan näyttänyt suuntavilkkua kaistaa vaihtaessaan. Ja eikö se ihminen ymmärrä, ettei tyhjällä kadulla tarvitse näyttää vilkkua.


Siis väitätkö tosiaan, että joku valitti lehdessä siitä, että olit käyttänyt vilkkua kaistaa vaihtaessasi :)

Mikä ajoi tämän ihmisen kirjoittamaan lehteen asiasta? Bensaa kuluuu turhaan? Vilkkuvalo häiritsee? Vilkun poltin kuluu? Vilkun ääni häiritsee?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Veikkaan että se oli se vihree Lada. Kyllä minuakin häirihtis.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:Siis väitätkö tosiaan, että joku valitti lehdessä siitä, että olit käyttänyt vilkkua kaistaa vaihtaessasi :)

Mikä ajoi tämän ihmisen kirjoittamaan lehteen asiasta? Bensaa kuluuu turhaan? Vilkkuvalo häiritsee? Vilkun poltin kuluu? Vilkun ääni häiritsee?

Juu. Ja olin käyttänyt vilkkua parikin kertaa tyhjällä kadulla! Enhän mää kotipihaan kurvatessa vilkuttele, ellei takana tule joku. Mutta kaupungissa toisaalta en filosofoi, vaan automaattisesti käytän vilikkua aina.

Mistä lie kärsinyt, hieno ihminen.
Toisen kerran pääsin yleisönosastoon koiran takia.
Siihen aikaan oli peräti laillista juoksuttaa koiraa irrallaan Varkauden suurilla luonnontilaisilla virkistysalueilla. Lumien tultua hyvää hyvyyttäni varoin kumminkin tallomasta hiihtolatuja, kuljettiin vain metsässä johon muodostui saapas/tassu-ura hankeen. Niin eikös siitä joku kärsinyt, miten "puolikennelihmiset" tekevät polkuja hankeen ja jänikset karkoittuu. Voi että.

Kyttääjät ovat ihmistyyppi, jolle itse kytättävä asia on oikeastaan sivuseikka. Asiat vaihtuvat. Tärkeintä on valvoa, komentaa ja tuntea itsensä Hyväksi Ihmiseksi.
Vastaa Viestiin