Nopeusrajoituksien alentaminen

Yleinen lätinä jä kitinä

Nopeusrajoituksien alentaminen

Kannatan
1
6%
Vastustan
14
78%
EOS
1
6%
Niba
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 18

elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!


No onhan se: lapsellinen 222 grammaa kilsalla.

Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
Viimeksi muokannut elco, 28.09.2010 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »



Nyt liikenneministeriössä virkamiehet rukoilevat demarien olevan seuraavassa hallituksessa ja liikenneministeriöhän kuuluisi oikeutetusti heille silloin.
Came here for school, graduated to the high life
elco

Viesti Kirjoittaja elco »



Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.


Jeh, ja budjettikurin aikana niitä virkamiehiäkään ei voi vaihdella ihan miten sattuu tai sitten pitäisi perustaa joku höpöhöpö-ministeriö, minne ne väärin ajattelevat virkamiehet pistetään istumaan rangaistusta.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Ihan sama mikä hallituspohja on, niin ensi hallituksen asioita on:
- verotuksen roima korotus
- ruuhkamaksut
- nopeusrajoitusten lasku
- kännykkään puhuminen autolla ajaessa ajokiellon perusteena
- maahanmuuttokulujen kasvattaminen
- julkishallinnon kulujen lisääminen


Alkuun, kun joku puolue lisäisi vastustavansa, niin olis vaaliohjelma valmis, jolla sais mun äänen. Vielä parempi, jos joku lähtisi ajamaan noita toiseen suuntaan.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.

Oxymoron.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.

Oxymoron.


Kyllä noi mulle kelpais:

http://www.lexus.fi/hybrid/hybrid-range/index.aspx
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:


Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.


Tämä vaara on olemassa.

Tässä saattaa kuitenkin pelastuksena olla se, että tämä on asia, josta poliitikotkin ymmärtävät jotain ja joka koskee heitä. Yleensähän he tekevät päätöksiä asioista, joita he eivät ymmärrä ja/tai joka ei koske heitä.

Poliitikot ajavat paljon, erityisesti kepulaiset tupailtoja kiertäessään. Heitäkin watuttaa ajatus, että pitäisi körötellä jotain seitsemääkymppiä viivasuoraa tietä monta sataa kilometriä päivässä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No mutta, hyvähän se on poliitikon huudella lämpimän taksin takapenkiltä bussikaistaa ajellessaan.
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.

Oxymoron.

Kyllä noi mulle kelpais:

http://www.lexus.fi/hybrid/hybrid-range/index.aspx

Noi on vaan mun mielestä jotenkin niin naurettavia. Esim toi LS 600 h, hiilidioksidipäästöt 219g/km. Eipä taida olla kärpäsen paskan verran iloa ja eroa nykydieseliin verrattuna. Sen sijaan auto on vastapainoksi täynnä erittäin kallista ja painavaa tekniikkaa, jonka huoltokustannuksia ei haluaisi pohjolassa lähteä makselemaan.

Kai noi jollekin mielikuvaekoautoilijalle toimii. Mun mielestä noi on ainoastaan turhia räpellyksiä ja virityksiä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^Daah! Ei kait tässä kukaan mistä järjestä puhunutkaan.

Tuollaisella jos ajaisi bussikaistaa sossuun tukia huijaamaan, niin EW:kään ei voisi kuin antaa "approved"- leiman!

Kuva
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Lexuksella on siistejä hybridimalleja.


On kait Bemarillakin näitä ekoautoja, kuten X6 hybrid.


Onhan niitä "eco"-lentokoneitakin? Kuten A380?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

elco kirjoitti:Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.


½kg on aika vähän http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2126369
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Lexus LS 600h
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,3s
Hiilidioksidipäästöt: 219g/km

BMW 740d
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,3s
Hiilidioksidipäästöt: 181g/km

Jaguar XJ 3.0d
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,4s
Hiilidioksidipäästöt: 184g/km

Kuten sanoin, täysin turhaa pelleilyä noi hybridiviritykset. Antaa vain typeryksille puhtaita mielikuvia, ei muuta. Vertailuautot taitavat käytännössä olla vielä isompiakin kuin tuo Lelux.

Edit: Kasoispilkuvirheitä prkle!
Viimeksi muokannut Manaaja, 28.09.2010 11:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:
elco kirjoitti:Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.


½kg on aika vähän http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2126369


Tuolla kelpaisi ajaa bussikaistaa!
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
Kuten sanoin, täysin turhaa pelleilyä noi hybridiviritykset. Antaa vain typeryksille puhtaita mielikuvia, ei muuta. Vertailuautot taitavat käytännössä olla vielä isompiakin kuin tuo Lelux.


TM:ssä oli Honda Insightin 60 000 km:n käyttötesti. Kaikki kulut huomioiden laskeskelin, että pitäisi ajaa 100 000 km, jotta kalliimpi hankintahinta muuten vastaavaan kompensoituisi. Jos ei siis ota huomioon mahdollista kalliimpaa myyntihintaa. Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.

Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriD kirjoitti:Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.

Pks ja kahdessa vuorossa, niin lähelle menee.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.

Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.

Vaan jos hiilidioksidipäästöt ovat suuremmat niin silloin menee menovettäkin enemmän. Jos kokoluokan X auto päästää hybridinä 200g/km ja dieselinä 160g/km, tuo ~20% peilautuu suoraan kulutukseen. Kun hybrideissä monesti se menovettä vievä moottori on vielä bensiinikäyttöinen, lienee taksikäytössäkin poikkeuksellisen järjetöntä tankata 1,4 euron litrahintaista bensaa parikymmentä prosenttia enemmän kuin 1,1 euron litrahintaista dieseliä.

Eipä noita Priuksiakaan kovin monia taksikäytössä näy. Kuuleman mukaan eivät ole Suomen taksi-/talviolosuhteissa loppuen lopuksi niin kovinkaan säästeliäitä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.

Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.

Vaan jos hiilidioksidipäästöt ovat suuremmat niin silloin menee menovettäkin enemmän. Jos kokoluokan X auto päästää hybridinä 200g/km ja dieselinä 160g/km, tuo ~20% peilautuu suoraan kulutukseen. Kun hybrideissä monesti se menovettä vievä moottori on vielä bensiinikäyttöinen, lienee taksikäytössäkin poikkeuksellisen järjetöntä tankata 1,4 euron litrahintaista bensaa parikymmentä prosenttia enemmän kuin 1,1 euron litrahintaista dieseliä.

Eipä noita Priuksiakaan kovin monia taksikäytössä näy. Kuuleman mukaan eivät ole Suomen taksi-/talviolosuhteissa loppuen lopuksi niin kovinkaan säästeliäitä.


Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät. Mutta kun hintakin oli isompi, niin hankintahinta kompensoitui vasta jossain 100 000 km:n kohdalla.

Edit:

TM-käyttötestin keskikulutukseksi muodostui 5,92 l/100 km, jolla elokuun E95:n litrahintaa 1,42 € käyttämällä saadaan polttoainekuluiksi 8,41 €/100 km. Aiemmin TM-käyttötestissä mukana olleet keskiluokan dieselit ovat kuluttaneet vähemmän. Renault Laguna säilytti kärkipaikkansa 5,61 l/100 km lukemallaan. Bensiinikäyttöisistä pihein on ollut Toyota Prius 1,5 HSD hybridi 5,82 l/100 km keskikulutuksellaan, jolle Insight hävisi 0,1 l/100 km.

Kuluiltaan molemmat hybridit ovat Renault Meganea ja Lagunaa edullisempia, kun dieselien polttoainekuluihin sisällytetään myös vuotuinen käyttövoimavero.


http://tekniikanmaailma.fi/autot/kaytto ... ance-ivtec
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät.

Joo, mutta kun lyödään autoon enemmän kokoa ja painoa automaattivaihteiston oheen joita taksikäyttö käytännössä vaatii, tilanne alkaa muuttua ja nykydieselin edut korostua.

Insightin kaltaisella pikkuautolla ei oikein taksia ajeta. Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät.

Joo, mutta kun lyödään autoon enemmän kokoa ja painoa automaattivaihteiston oheen joita taksikäyttö käytännössä vaatii, tilanne alkaa muuttua ja nykydieselin edut korostua.

Insightin kaltaisella pikkuautolla ei oikein taksia ajeta. Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.


Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.

Paitsi nythän dieselin käyttövoimavero kohta alenee ja diesel-polttoaineen hinta nousee 8 snt/litra, eli se suhteessa heikentää paljon ajavilla dieselin kannattavuutta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.


Vain pari on tullut vastaan.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.

En ymmärrä. Jos saman kokoinen dieselauto kuluttaa vähemmän (absoluuttisesti ja etenkin lompakosta), miten hyvin paljon ajaminen olisi hybridiautolla kannattavampaa? Dieselhän kaventaa edullisemmalla tankillisellaan ja pienemmällä kulutuksellaan sitä enemmän käyttövoimaveroaan ja muita kustannuksiaan hybridiautoon nähden, mitä enemmän sillä ajaa?
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.

En ymmärrä. Jos saman kokoinen dieselauto kuluttaa vähemmän (absoluuttisesti ja etenkin lompakosta), miten hyvin paljon ajaminen olisi hybridiautolla kannattavampaa? Dieselhän kaventaa edullisemmalla tankillisellaan ja pienemmällä kulutuksellaan sitä enemmän käyttövoimaveroaan ja muita kustannuksiaan hybridiautoon nähden, mitä enemmän sillä ajaa?


Jåå, oikeassa olet :oops:

En ottanut huomioon, että dieselin kilometrikustannus alenee mitä enemmän ajaa, koska käyttövoimavero/km alenee :oops:
Vastaa Viestiin