Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gaia kirjoitti:Mä tulin uteliaaksi että millaset ne oikein on.


Hinnasta päätellen veikkaisin Graco Mosaic- tai Peg Perego-rattaita. Gracoihin mahtuu 4-vuotiaaksi, samoin PP:n rattaisiin..
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Njoo, niissä taitaa olla painoraja (23 kiloa? olisko?).
Mä vaihdoin matkarattaat Brio Ponyihin (joissa painoraja 21 kiloa) ihan turhamaisuussyistä :oops:
(Ponyt oli oranssit :h:).
Meillä oli siis ensin Carena Easyt ja pakko myöntää, että ne oli paremmat kuin ne Ponyt. Paska vaihto mutta tulipa tehtyä :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gaia kirjoitti:^Njoo, niissä taitaa olla painoraja (23 kiloa? olisko?).
Mä vaihdoin matkarattaat Brio Ponyihin (joissa painoraja 21 kiloa) ihan turhamaisuussyistä :oops:
(Ponyt oli oranssit :h:).
Meillä oli siis ensin Carena Easyt ja pakko myöntää, että ne oli paremmat kuin ne Ponyt. Paska vaihto mutta tulipa tehtyä :D


Meillä oli Emman matkarattaat (BMX) joista lähti rengas RUNGOSTA irti talvella, tais olla joku pakkasraja niissä joka meni rikki. Tossa joulun alla vaihdoin matkarattaat/yhdistelmät Emmaljungan Scootereihin, käytettynä ostin ja hyvin pelaa!
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

JOS joku on hyvän talvihaalarin tarpeessa,niin...:
Meillä olis Lenne Active 110 cm kelta-harmaa kosteussuojatoppahaalari, siihen kuuluvat kaksi hattua ja kahdet käsineet. Kuvia halutessa.
Unisex-väri.
50 euroa kaikki yhteensä :)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gaia kirjoitti:JOS joku on hyvän talvihaalarin tarpeessa,niin...:
Meillä olis Lenne Active 110 cm kelta-harmaa kosteussuojatoppahaalari, siihen kuuluvat kaksi hattua ja kahdet käsineet. Kuvia halutessa.
Unisex-väri.
50 euroa kaikki yhteensä :)


Äh, tänä vuonna reilu 92 cm talvihaalari, ensi vuonna ei varmaan vielä 110cm mene :( Muuten olis kyllä supermerkkinen ja -laatuinen!!
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Meidän matkikset olivat jotkut Gracot muistaakseni, menivät roskiin kun eivät mahtuneet muuttoautoon. Kesällä meni renkaat siten vituiksi että klonksuttivat ja veivät viistoon. Käytiin reissussa raunioilla eivätkä tykänneet mukulakivimaastosta :/ Ei niillä ainakaan talvella olis kulku onnistunut kovin hyvin, mielestäni. Nyt ei ole matkiksia, vaan tarpeen vaatiessa ihan noi normivaunut mukaan.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pointti olikin siinä, ettei niihin mahdu kaupptavarat, kissanhiekat, ruoat, pojan maidot, kaikki muut...ei kestä painoa siis se alaosa. Kerralla ois kiva saaha kaikki tuotua...
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Koska teitä kuitenki kiinnostaa, ni ajattelin kertoa et mun tissit on melkein samanlaiset ku Elpan avattaressa. Hmm..

Mutta olihan mulla asiaakin; pääsin nimittäin ekan kolmanneksen yli! Eli voin lopettaa stressaamasta (liikaa) sitä keskenmenoa. Ihan luksusta. (Siis tiedän kyllä, että voihan se vieläkin tulla..mutta mutta..juu nou.)

Mut nyt mulla on ongelma niitten pikkuruisten vaatteiden kanssa; niitä on niin paljon, ettei ne MAHDU mihinkään.. Pitää varmaan ostaa uus vaatekaappi, tai jotain.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

ninnithequeen kirjoitti:Pointti olikin siinä, ettei niihin mahdu kaupptavarat, kissanhiekat, ruoat, pojan maidot, kaikki muut...ei kestä painoa siis se alaosa. Kerralla ois kiva saaha kaikki tuotua...


Edelleen: Hanki reppu.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

sipsi kirjoitti:Koska teitä kuitenki kiinnostaa, ni ajattelin kertoa et mun tissit on melkein samanlaiset ku Elpan avattaressa. Hmm..
(Siis tiedän kyllä, että voihan se vieläkin tulla..mutta mutta..juu nou.)

Mut nyt mulla on ongelma niitten pikkuruisten vaatteiden kanssa; niitä on niin paljon, ettei ne MAHDU mihinkään.. Pitää varmaan ostaa uus vaatekaappi, tai jotain.


:pics:
Pyyhin Netikettiin..
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Mä olen ensi keväänä viemässä kirppikselle kaiken omiin ja sukulaisten nurkkiin jääneen vauvatavaran. Jos on kiinnostuneita, voin yrittää tehdä listaa tavaroista jo tässä pikapuoliin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Gaia kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Pointti olikin siinä, ettei niihin mahdu kaupptavarat, kissanhiekat, ruoat, pojan maidot, kaikki muut...ei kestä painoa siis se alaosa. Kerralla ois kiva saaha kaikki tuotua...


Edelleen: Hanki reppu.


Rinkkaan mahtuu enemmän. Mutta juu, keinoja on monia. Maailmalla saavat ihmiset kannettua / kuljetettua ilman sen kummallisempia apuvälineitä aika isoja määriä tavaraa, mutta ei se yhtä mukavaa ole kuin kuormarattaiden käyttö.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

sipsi kirjoitti:Koska teitä kuitenki kiinnostaa, ni ajattelin kertoa et mun tissit on melkein samanlaiset ku Elpan avattaressa. Hmm..


:pics:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Gaia kirjoitti:Mä olen ensi keväänä viemässä kirppikselle kaiken omiin ja sukulaisten nurkkiin jääneen vauvatavaran. Jos on kiinnostuneita, voin yrittää tehdä listaa tavaroista jo tässä pikapuoliin.

Juu, tottakai kiinnostaa! 8) (Mitä ne muuten sano siitä pinnasängystä?)

Ps. En meinannu kuvata tissejä..en ainakaan ennen ku mulla on semmonen Liverpool-paita niinku siinä kuvassa..tuskin sittenkään..
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

sipsi kirjoitti:(Mitä ne muuten sano siitä pinnasängystä?)


Eivät kuulemma oo toistaiseksi halukkaita luopumaan siitä :shock:
En kyllä ymmärrä miksi. Broidin vaimo ei oo ihan pikkutyttö enää mutta en ny viittiny udella meinaavatko todella tehdä lisää vauvoja...
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Gaia kirjoitti:En kyllä ymmärrä miksi. Broidin vaimo ei oo ihan pikkutyttö enää mutta en ny viittiny udella meinaavatko todella tehdä lisää vauvoja...

Heh, mua naurattaa tää. (Kuhan et kerro minkä ikäinen broidin vaimo on.)
"Siis ettehän te ny enää mitään vauvoja oo tekemässä? Mun nettituttu tarttee sitä pinnistä.."

Voi olla itseasiassa että mä ostan sen ihan uutena. Haluisin semmosen puunvärisen Brion (tarkkaa). Suojus, vai mikä pehmuste mulla on jo..
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sipsi kirjoitti:Voi olla itseasiassa että mä ostan sen ihan uutena. Haluisin semmosen puunvärisen Brion (tarkkaa). Suojus, vai mikä pehmuste mulla on jo..


Ei kannata. Pinnikset maksaa 15 euroa käytettynä ja ajavat täydellisesti sen asian mitä niitä 1,5 vuotta tarttee.

Osta mielummin uudet rattaat. Hyvät rattaat on paljon tärkeemmät.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Varsinkin pääkaupunkiseudulla on helppo saada hyväkuntoista halvalla. Toista se oli perähikiällä, oli pakko ostaa uusi pinnasänky. Tietty jos haluaa niitä tosi cooleja pyöreitä yms. niin niitä on hankalampi saada. Noita Brion löytyy kyllä pilvin pimein, uskoisin.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 641
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Leila »

RP kirjoitti: Toista se oli perähikiällä, oli pakko ostaa uusi pinnasänky.


Täällä perähikiällä kaikki on jemmattu. Meidän lapset on nukkuneet samassa pinnasängyssä kuin isänsä sisaruksineen eli se on nyt ainakin 33 vuotta vanha. Myös se pinnasänky, jossa ukki eli minun appiukko on nukkunut on edelleen tallessa. Sitä me on käytetty "vieraspinnasänkynä". Pitänee taas laittaa sängyt huolella varastoon kun me ei enää tarvita, voi vaikka sitten lapsenlapset nukkua niissä.

Mikä on muuten sopiva hinta vauvanvaatteille kirpparilla? 50 senttiä? 1€? Ajattelin myydän ylimääräisiä pois, mutta hinta vähän mietityttää kun pöytävuokrakin on jo 35€ viikossa. Saa aika monta paitaa myydä että tuokin on katettu.
Äiti tietää
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

huima kirjoitti:
Gaia kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Pointti olikin siinä, ettei niihin mahdu kaupptavarat, kissanhiekat, ruoat, pojan maidot, kaikki muut...ei kestä painoa siis se alaosa. Kerralla ois kiva saaha kaikki tuotua...


Edelleen: Hanki reppu.


Rinkkaan mahtuu enemmän. Mutta juu, keinoja on monia. Maailmalla saavat ihmiset kannettua / kuljetettua ilman sen kummallisempia apuvälineitä aika isoja määriä tavaraa, mutta ei se yhtä mukavaa ole kuin kuormarattaiden käyttö.


Mun selkä....vieläkään saanut lähetettä ja toi rötkäleen kanniskeleminenkin menee jo överiksi välillä että saa oikeen irvistää. Väillä ei meinaa sängystä päästä ylös.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Pointti olikin siinä, ettei niihin mahdu kaupptavarat, kissanhiekat, ruoat, pojan maidot, kaikki muut...ei kestä painoa siis se alaosa. Kerralla ois kiva saaha kaikki tuotua...


Kuinka pitkään ajattelit kuljettaa lastasi niissä tämänhetkisissä vaunuissa?
Ajattelin vain... kun oma 2,5-vuotias istuu rattaissa satunnaisesti ja 1,5-vuotias sitäkin vähemän. Tämä mamma käyttää kyllä myös kantoliinaa... mutta mietin vain, että miten sen kaiken hiekan, ruuan yms. roudaat sitten kun lapsesi kävelee itse, mutta niitä kissoja on ja vaippoja tarttee ja ehkä jopa sitä lehmänmaitoo..?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vielä kerran: mun selkä. Kantoliinat ihan nounou. Nyt on hyvät vaunut joissa kunnon alaosa ja kestää mitä vaan. Siksi turhana mysin nuo pois.

Ihana ajatus faijalta toki mutta eihän se tajunnut ettei kevyet hepposet matkarattaat oikeen toimi mun tarkotuksiin. Ja se ois voinu soittaa ja kysyy mimmoset haluat, eikä ilmaantua oven taa yllätyksenä uusien rattaiden kanssa. Harmittaa hänen puolestaan.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Ihana ajatus faijalta toki mutta eihän se tajunnut ettei kevyet hepposet matkarattaat oikeen toimi mun tarkotuksiin. Ja se ois voinu soittaa ja kysyy mimmoset haluat, eikä ilmaantua oven taa yllätyksenä uusien rattaiden kanssa. Harmittaa hänen puolestaan.


Eiks niis ollu vaihto- tai palautusoikeutta? Yleensä uusissa on....
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustaenkeli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ihana ajatus faijalta toki mutta eihän se tajunnut ettei kevyet hepposet matkarattaat oikeen toimi mun tarkotuksiin. Ja se ois voinu soittaa ja kysyy mimmoset haluat, eikä ilmaantua oven taa yllätyksenä uusien rattaiden kanssa. Harmittaa hänen puolestaan.


Eiks niis ollu vaihto- tai palautusoikeutta? Yleensä uusissa on....


Mä en ny viitti vaivata faijaa kyselyillä mistä ne oli ja voiko palauttaa jne. Sil on huolia tarpeeks ja se on aika äkänen äijä. Ikinä ollu niin hiljasta automatkaa ku la paitsi faijan syvää huokailua, kun sairaalaan ajettiin. Mä EN halua stressata sitä enempää tai se saa lopullisen hermoromahduksen.

Toinen yritti olla kiltti ja yllättää ja meniki vähä pieleen. Paha mieli :(
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Mullapas alkaa tämä vaunubisnes rullaamaan! 8) Kuulin juuri että saan kaverilta yhdistelmävaunut..mutta niissä on vain kolme pyörää. Tykkäisin kyllä enemmän nelipyöräisistä, mutta jos ilmasiks/tosi halvalla saa, niin kyllähän tämä on kannattava juttu.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Vastaa Viestiin