Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

awww... söpö sinappikone :wink:
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Pupulle onnea.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Kiitos kaikille. Poitsu kasvaa kovast, on jo yli 5 kiloinen jötikkä. On todella vaativa vauva, mutta olen handlannut todella hyvin. On näköjään tullut muututtua sitten ensimmäisen lapsen, sano. Ekat flunssatkin ollut koko perheellä, tuliaisia tytsän hoitopaikasta.

Olin hiukan lomailemassa pääni sisällä, pidin taukoa kaikesta, pidin koneen kiinni ja olin vaan perheen kanssa. Nyt pukkasi kohtutulehduksen, on tosin varmaan ollut päällä syntymästään asti, ja taas maataan. Paska raskaus. Sterilisointi hyväksytty, kohta Pupun piuhat on tiukasti tukittu.

Terkkui.
fa-q.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Koita nyt vaan olla munaamatta ennenq Tohtori Ei pistää pitelemättömälle lisääntymistarmolle suitset.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

^Haha.

Poitsu kasvaa, sai nimenkin männä viikonloppuna: http://hfk.booklikes.com/post/996520/post
fa-q.
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Poitsu täytti eilen 4kk. Aika menee nopeasti. Oltiin myös ensimmäistä kertaa fysioterapiassa tutkailemassa, että mikä mättää, jos mikään. Mulla on aina ollut semmonen fiilis, että vaikka poitsu on tosi vilkas, ottaa paljon kontaktia ja päästelee ihmeellisiä ääniä, erityisesti siskonsa kanssa, että kaikki ei ole ihan kohdillaan. Ja lääkäri oli samaa mieltä, ja passitti fysioterapeutin juttusille. En sanoisi että epäilen että olisi täys kuuro, mutta hiukan epäilen ettei kaukanakaan siitä. No, se selviää ajallaan. Voi olla ihan keskosuuden aiheuttamia juttuja, mitkä sitten korjaantuu ajallaan.

Tytsällä on mutsi-on-paska vaihe päällä, kauan elettiin suvannossa. Sekin tokenee taas aikanaan. On ollut paljon kotona kun flunssa kierre muksuilla, joten ollaan pällitty toisiamme liikaa. Tossa muutaman päivän sitä kattelin ja funtsin että miksi se näyttää erilaiselta ja mieskin totesi että jotain outoa siinä on. No selvisihän se, että oli mun päivänokosilla (uh huh) leikannut etu hiuksiansa. Oli sen verran laadukasta työtä että ei ihan suorilta huomannut. Oli kuulemma tikkari jäänyt jumiin. Sanoin et ihan jees et oot omatoiminen mut kyllä me voitais ihan parturiinkin mennä... Totes et osaa itsekin, eikä vois vähempää kiinnostaa mennä parturiin, ei jaksa jauhaa asiasta ja häippäs lukemaan kirjaa. Joo, se on vasta melkein 6-vuotias joten innolla odotan mitä se on 12-vuotiaana.
fa-q.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja swirl »

Meidän tyttö on kolmen ja puolen kuukauden ikäinen. Raskaus oli yllätys, mutta tuntui heti oikealta. Raskausaika oli aivan kammottava, oksensin 24/7 puoli vuotta ja olin ihan järjettömän väsynyt. Onneksi tein vain kuusituntista työpäivää ja määräaikainen työsopimus päättyi vajaa kaksi kuukautta ennen äitiysloman alkua.

Olin myös kolme viikkoa vuodelevossa heinäkuussa. Loppujen lopuksi vauva syntyi viikolla 37+5. Synnytys käynnistettiin, kun lapsivedet menivät, mutta supistuksia ei kuulunut. Synnytys oli aika helppo, ei jäänyt traumoja.

Kaikki on mennyt tosi hyvin. En ole varmaan koskaan ollut näin onnellinen. Väsynyt olen tietenkin, mutta ei ole tuntunut, etten jaksaisi. Vauvan hymy aamulla pelastaa pahimmankin päivän.

Toinenkin saa tulla, jos on tullakseen.
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Onnittelut vauvasta.

Mä ehkäisin tuota väsymystä sillä, että palkkasin kunnallisen hoitajan tulemaan kerran viikossa, kolmeksi tunniksi. Maksaa 10 euroa kerta. Käytän sen ajan sitten nukkumiseen. Ensimmäisen kanssa en mitään tämmösiä edes kokeillut, mutta kun nyt huomasin että on tarjolla, mikä ettei. Voisi sen useamminkin saada jos haluaa mutta toistaiseksi kerran viikossa on ollut hyvä. Sitäpaitti, väsymyksen kanssa jaksaa huomattavasti paremmin kun tietää että takuuvarmasti joka keskiviikko klo 9-12 saat kuorsata ilman häiriötekijöitä.
fa-q.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja swirl »

Kiitos! Mun systeri asuu lähellä ja tulee pyydettäessä pariksi päiväksi auttelemaan, jos ei ole Vaasassa miesystävänsä luona. Ensi viikolla lupasi tulla taas. Molemmat mummotkin asuvat lähellä. Mä olen vaan vähän huono pyytämään apua.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Suvinen kirjoitti:Lapsi 5v lähti sairastavan pappansa kanssa viiden päivän reissuun.
Tekstisi perusteella oli jo korkea aika, läheisriippuvuus on vakava sairaus.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Suvinen kirjoitti:En osta tuota. Pelkoja ei ole ilmentynyt, jos itse olen poissa kotoa vastaavan ajan ja muksu jää esimerkiksi isälleen tai mummonsa (äitini) hoitoon. Samaten mummolassa on viettänyt aikaa joskus kolmekin päivää, ei ongelmia. Tämä tunne kun itse jää kotiin ja muksu on muualla on jotain ihan muuta. Päässä ei pyöri muuta kuin luonnonkatastrofeja ja iltapaskojen lööppejä siitä, millaisia hulluja lastenraiskaajia tämäkin maa on pullollaan.
Perusteltu huoli on aina paikallaan, raiskaajien näkeminen joka paikassa ehkä hieman liioiteltua.
Paras päivä ikinä.
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Meidän tytsä täyttää tässä kuussa 6 vuotta, on siis hieman vanhempi, mutta me ollaan ratkaistu nämä "sairaan" isovanhemman kanssa tulevat huolet ostamalla tytsälle kännykkä. Tytsä viettää 2 - 3 viikkoa putkeen monen sadan kilometrin päässä, joten opetettiin käyttämään kännykkäänsä ja tietää vähän liiankin hyvin miten toimia jos jotain ilmenee (oli soittamassa ambulanssia kun kompuroin meidän rappusissa). Siihen sitten aamu/iltasoitot päälle. Ei sitä parempaan pysty, ja sillä mennään. Onhan sitä välillä kovakin ikävä, mutta pääosin nautin rauhasta tietäen että tytsällä on miljoonasti hauskempaa siellä kuin kotona kökkimässä.

Poitsu, 6kk on perheen ilopilleri. Se jaksaa nauraa ja hymyillä vaikka pää olisi kainalossa. Pitäisi ottaa oppia. Konttaa, nousee pystyyn ja seisoo tukea vasten. Yksi hammaskin jo löytyy. Kypärä päässä menee ympäri kämppää, on se vielä sen verran tohelo ja varomaton. Täysin erilaisia siskonsa kanssa, mutta tulevat hyvin toimeen. Nyt viikon sisään alkaneet leikkimään piilosta yms. Sisko on poitsun nro. 1.

Itse olisin toivonut hieman hitaampaa kehitystä, mutta askelia yritetään jo kovasti ottaa. Niin se vauva-aika vaan lähenee loppuaan.
fa-q.
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Poitsu näyttää olevan erinomainen esimerkki siitä millainen vaikutus sisaruksilla on kehitykseen. On vajaan parin viikon päästä huimat 8kk ja osaa jo kävellä sivuttain tukea vasten. Viimeisen viikon aikana on alkanut hakemaan jo sanoja. Isänsä nähdessä huutelee kovasti "issii, issii", samoin jos mies on alhaalla ja poitsu portaiden kaiteella katselemassa alas. Eniten kuitenkin huutelee "äihtii, äihtii" kun konttaa syliin tjmv.

On se sen verran tohelo ja aina tekemässä pahojansa, jotta on oppinut huutamaan "eiii, eiii, eiii, eiii" kun konttaa tekemään pahojansa kuten rummuttamaan televisiota.

Parasta on kuitenkin se että hymyilee ihan-koko-ajan.
fa-q.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jos kaikki menee hyvin, niin meidän tinderyllätys (no oikeasti kyllä ihan tieten tehty tapaus) syntyy loppuvuodesta. :h:
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Jos kaikki menee hyvin, niin meidän tinderyllätys (no oikeasti kyllä ihan tieten tehty tapaus) syntyy loppuvuodesta. :h:
Tämä on ehkä yksi palstan hienoimpia uutisia hetkeen. Onnea.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Niinpä! Ja ihan panemalla! Kuin hienoa!
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ohos, tosi hienoa! Sydämellinen onnetus :h:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onnea!
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Oho, piikkaaminen on kyllä hieno laji, tässä tapauksessa hienoa, ettei piikkikone laulanut luovutuspäivään asti.

Onnea sinne!
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Onnea! (Ja onnea matkaan, toivon todella et kaikki menee hienosti. Ja niinhän se yleensä menee :-))
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onnea happy endingistä, siitä voi seurata baby ending. Tulipas kehno...
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 569
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Onnea exsulle ja tindermunalleen !
Tanssilattioiden Timanttipora
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Onnea exsulle! :]

Tosin onnittelun mielekkyys on aina hetken hukassa, kun lukee keskiviikkoketjuun kirjoitetun kaltaisista aamunavauksista :mrgreen:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiitos onnitteluista kaikille!

Nyt kun pahin anemia on selätetty kunnon rautakuurilla, on pääsääntöisesti ihan hyvä olo. Oksentelu on johtunut pääsääntöisesti huonoista aamiaisvalinnoista. Puolukat ovat kieltolistalla ennen puoltapäivää.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Puolukat ovat kieltolistalla ennen puoltapäivää.
En tiennytkään, että raskaus johtaa noin pahaan itsestäkieltäytymiseen. Tsemppiä. :)

(aamupäivällä syötäviä puolukoita rasiallinen mukana siis)
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin