Geetzun muistoketju

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^^

Mustaenkelin pointti ei aivan täydellisesti aukea.

Jos ME tarkoitat, että äitiys ei anna mitään supervoimia kestämään kaikkea, niin niinhän se tietysti on.

Jos tarkoitat, että äitikään ei voi kestää, ja häntä ei voi vaatia kestämään kaikkea sen takia, että hän on äiti, niin sekin pitää tietysti paikkansa.

Mutta silti en aivan tajua, mitä tarkalleen ottaen tarkoitat.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

NuoriD kirjoitti: Jos tarkoitat, että äitikään ei voi kestää, ja häntä ei voi vaatia kestämään kaikkea sen takia, että hän on äiti, niin sekin pitää tietysti paikkansa.
Tuota tarkoitin.
Se, mitä seurasin blogiaan viime talven ja kevään ajalta aina toukokuuhun ei aina ollut mitenkään helppoa elämää. Elämää, johon osasin samaistua.

Ymmärrän toki monen tuoneen lapset tähän keskusteluun mukaan ihan sillä, että niitä jäljelle jääneitä lapsia käy surku, mutta silti jotenkin vain luen ne kommentit sillai, että moista ei olisi saanut tehdä koska oli ne lapset...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
masa kirjoitti:Koville ottaa ymmärtää että Geetä ei enää ole. Jotenkin totuus tuntuu kestämättömältä ja mahdottomalta, kuin näkisi pahaa unta ja toivoisi aamun jo tulevan herättämään.
Äläpä muuta viserrä. Ei vain mene hyväksyntään.
Näin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:
masa kirjoitti:Koville ottaa ymmärtää että Geetä ei enää ole. Jotenkin totuus tuntuu kestämättömältä ja mahdottomalta, kuin näkisi pahaa unta ja toivoisi aamun jo tulevan herättämään.
Äläpä muuta viserrä. Ei vain mene hyväksyntään.
Ei mene ei.
Geetzu oli erityinen. Minulla oli häneen iloinen yhteys. Haluaisin totisesti, että hän olisi toiminut toisin. Jotenkin aavistan, että tempperamenttisena hän teki kokemassaan pattitilanteessa nopean ratkaisun.
On niin helppoa olla jälkiviisas. Jenniä, kuten ketään ei saa syyttää tästä ratkaisusta. On aivan varma, että hän ei kestänyt omaa tilannettaan. Silloin on aina täysin kohtuutonta miettiä muuta kuin surua asiassa. On huomattava, että hän varmasti koki myös voimattomuutta huolehtia yhtään mistään, ei myöskään lapsista. Silloin ei osaa arvostaa itseään. Meistä kaikista tämä tuntuu aivan väärältä. Niin se sinänsä onkin. Jenni, kuuletko : Minä ja varmaan me kaikki haluaisimme nähdä kirjoituksiasi, hauskoja juttujasi.
Miten me voimmekaan tietää varmasti, että Jennin pitäisi olla meidän kanssamme! Me vain tiedämme. Olemme oikeassa. Jennille se olisi pitänyt vielä voimallisemmin kertoa. Osoittaa. Rakastaa. Tukea. Silittää.
Kuitenkin ihmisen kyvyt ovat rajalliset. Niin Jennin kestää tilannettaan ja meidän ymmärtää tilanne.

Maailma vain on tällainen. Maailma on rakennettu suruista ja iloista, kuolemista ja syntymistä.

Silti perin yksinkertainen huuto syöksyy minunkin huuliltani: JenniGeetzu :h: . Siinä se on tiivistetysti. Katson maahan, voimattomana.

Geetzu, omistan tulevia rantareissujani Larussa sinulle ja kerron sinulle silloin taas kuinka tunnen hyvän tuoksusi. Lämmin huumorisi siis elää edelleen. Se lohduttaa minua. Ja mielessäni toivon, että se hauskuttaisi sinua siellä jossain...
SA
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alja »

mä inhoan jälkiviisautta!!! kyllähän mä näin, että Jennillä oli paha olla ja autoin minkä pystyin ja tajusin. Käskin olemaan avoin ja ottamaan apua vastaan. mutta mitäpä me nettitutut ja virtuaalipersoonat oikeastaan voimme tehdä... pitäisi päästää ihmiset oikeasti lähelle ennenkuin on liian myöhäistä... pitäisi ja pitäisi... helppohan se vittu nyt on sanoa. vaikka olisin ollut IRL lähellä niin en silti varmaan olisi osannut tai tajunnut enempää tehdä, mistä sitä tietää nii.

joskus Jenni kirjoitti blogiinsa aurinkoisia ajatuksia, uskoi tulevaisuuteen ja tiesi, että hyvää tulee taas jonain päivänä. nyt haluan mennä ajassa taaksepäin ja printata ne tekstit sen nenän eteen ja vittu saada taas uskomaan!!!!
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

alja kirjoitti: mutta mitäpä me nettitutut ja virtuaalipersoonat oikeastaan voimme tehdä... pitäisi päästää ihmiset oikeasti lähelle ennenkuin on liian myöhäistä... pitäisi ja pitäisi...!
No niin Anne-täti taas kertoo... Silloin kun mulla oli ihan helvetinpaskaa ja itsemurha oli jokapäiväinen ajatus, niin nettitutut oli tosi tärkeitä. Osasta on tullut ihan IRL-ystäviä jälkeenpäin.

Älä väheksy. Jälkiviisaus on paskaa, mutta mitäpä sitä kukaan voi tehä vaikka ois kosketusetäisyydellä jos toinen ei ymmärrä hakea tai vastaanottaa apua. Minä taas paasaan, mutta voin kertoa masennuksen itse kokeneena että siinä ei voi kukaan auttaa jos autettava ei itse ymmärrä olla autettava ja ottaa sitä apua vastaan.

Ja tämähän oli siis minun henkilökohtainen, kokemukseen perustuva mielipide. Kait sitä pakkohoidollakin on jotain saavutettu joskus.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

mustaenkeli kirjoitti:
Lilo kirjoitti:En olis uskonut, lasten takia. Vaikken tuntenutkaan, tuli kovasti paha mieli ja pisti miettimään.
Tämä lause. Niin monelta taholta. Pistää kiehuttamaan ja kuohuttaa tunnetta.
Miksi näin sanotaan? Eikö pienten lasten äiti saa voida pahoin ja tappaa itsensä? Vai, onko parempi tehdä itsemurha, jotta lapsillakin voisi olla parempi? Miksi ne lapset pitää tähän vetästä mukaan?
Tottakai on luonnollisesti surullista, että pieniltä lapsilta lähtee liian aikaisin äiti, mutta ei se äitikään ole aina kaikkivoipa ja yliluonnollinen henkilö, joka menee väkisin vaikka harmaan kiven.
Omasta puolestani en tarkoittanut tuota, vaan sitä etten halunnut uskoa, koska ajattelin että Jennillä olisi lapsissa ollut se syy jaksaa sittenkin vielä, se jokin iloinen asia jonka takia tulevaisuus ei ehkä olisi pelkkää pimeää. Kyllä ymmärrän, että aivan epäterve määrä herkän ihmisen kannettavaksi työnnettiin aivan liian lyhyessä ajassa. Ei ne vaikeudet välttämättä vahvista, ne voi joko tappaa sen herkkyyden tai repiä sisältä palasiksi.

Olen asiaa pyöritellyt mielessäni pari päivää varmaan epäterveenkin paljon suhteutettuna siihen etten tosiaankaan oikeassa elämässä ihmistä tuntenut. Tuntuu, että kaikki halusivat juuri tästä ihmisestä palasen, niinhän karismaattisille ihmisille käy, mutta me täällä emme olleet ne joilla lopulta oli väliä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä ajattelin usein vuosien varrella, et Geetsu on liian herkkä ja hauras tähän maailmaan. En tunne häntä sen enempää, enkä tiedä mitä kaikkea hän on kokenut, mutta toivoin, että hän löytäisi jonkin tasapainoisen ja vahvan kumppanin, johon hän voisi turvautua. Varmasti muillakin palstan uroksilla tuli joskus hoivavietti häntä kohtaan?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

^Voisin kuvitella, et myös naisilla. _0/
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ei tule uni, surettaa.. :cry:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o22eIJDtKho[/youtube]
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 346
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Jennin muistolle.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dyAZzfUngqg[/youtube]
henkilökohtaista kukoistusvastuuta rakenteellisen politiikan kustannuksella korostava puolivillainen sosiaalinen teoretisointi
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Aika uskomatonta, mutta tässä ketjussa kosketti eniten StadinArskan sanat, ja itsekin haluan ajatella saman suuntaisesti.

Vielä kerran Jennille:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=efojzMwLIK0[/youtube]

Emmä sua ymmärrä, mut ymmärrän kuitenki.

PS muille: Muistakaa kattoo loppuun asti.
Viimeksi muokannut Lapitii, 05.08.2010 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

Ma luin asiasta taalta sunnuntaina ja siita asti ollut aivan sanaton koko uutisesta. Ma en tieda yksityiskohdista varmaan puoltakaan, tuskin sitakaan, mutta silti on hirvean vaikea kasittaa mita on tapahtunut, etta Jenni on poissa.

Vaikka harva koskettaa, niin Jenni kosketti ja halle aina toivoin parempaa ja voimia. Paljon oli raskasta taakkaa.

Jenni oli hirvean inhimillinen, monellakin tavalla.

Enaa ei ole kipua, ei karsimysta.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tää saattaa olla vitun tyhmä ajatus monestakin, mutta...mitä jos laitettais Kityläisiltä adressi? Ihan vain kiitokseksi kuinka hän meitä kaikkia ilostutti vuosien varrella?

Manis?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Adressi kenelle? Ymmärtäisin jos haluaisit erikseen sellaisen suremaan jääneille perheenjäsenille (se ehkä kuitenkin edellyttäisi että ihmiset tuntisivat vähän paremmin näitä perheenjäseniä), mutta kuolleelle ihmiselle adressin tekeminen kuulostaa vähän oudolta kun vastaanottajaa ei todellisuudessa enää ole, ja jokainen voi muistaa omalla halulla ja tavalla tässäkin ketjussa poismennyttä.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä olin juuri kummitätini hautajaisissa, yksin perheemme puolesta, ja siellä luettiin yllättäviä adresseja. Kuten "Kiitos kaikesta, Soukan Huolto".

Mutta tottakai sä olet vastaan taas. Ajattelin vaan jos Ninan tunnet...
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Voit perustaa omiin nimiisi mitä haluat, mutta kun nyt satuit viestissäsi kysymään mua henkilökohtaisesti ajamaan mieleistäsi asiaa, niin ilmoitin vain oman kantani siihen. -> Mun mielestä se ei ole tarpeellista näistä lähtökohdista. Jos sun mielestä on, ja sulla on halua, kukaan ei estä sua tekemästä.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

annepa kirjoitti: ... jos autettava ei itse ymmärrä olla autettava ja ottaa sitä apua vastaan.
Mutta Jennihän ymmärsi.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Tää saattaa olla vitun tyhmä ajatus monestakin, mutta...mitä jos laitettais Kityläisiltä adressi? Ihan vain kiitokseksi kuinka hän meitä kaikkia ilostutti vuosien varrella?
Mä jo vähän odottelinkin että koska joku keksii tämän. Mutta toisin kuin Manalasta, minusta se on ihan hyvä ajatus. Ei sillä adressilla niitä läheisiä muistella tai ilahduteta tai lohduteta, vaan osoitetaan muistamista vainajalle. Muistovärssy, kiitos yhteisistä vuosista ja kaipaamme kovasti. Ne kitinäläiset, jotka tällä tavalla haluavat Geetä muistaa niin mikä ettei. Käytännön ongelma sitten kai onkin miten kerätään/tehdään adressi ympäri Suomea asuvien ihmisten kesken.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ajatus ei ole typerä, ja osallistuisin adressiin, ellei se olisi anonymiteettini takia mahdotonta.

Totta kai ensireaktiona nettipalstan jäsenten adressi kuulostaa naurettavalta. Mutta kyllä mä täällä olevan porukan tunnen paljon paremmin, kuin esim. omat naapurini. ja varmaankin heidänkin kuollessaan adressiin nimen laittaisin.

Täällä olen kertonut asioita, joita en ole koskaan kertonut kenellekään irl.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti: Totta kai ensireaktiona nettipalstan jäsenten adressi kuulostaa naurettavalta.
Kuulostaa, ja on.
Vihatkaa mua vapaasti tästä mutta olen vahvasti sitä mieltä, että kun ilmeisesti kenelläkään ei ole 100% varmaa tietoa onko tämä henkilö ollut ikinä oikeasti olemassa (puhelinkeskustelut eivät kyllä riitä) on enemmän kuin naurettavaa alkaa puuhata adressia.
Vastaa Viestiin