Katsoin dokumentin

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

annepa kirjoitti:Olen kattonu 6 minuuttia dokumenttia Exxon Valdezin karilleajosta ja nyt oon jo ihan facepalm. Dokkarin loppua kohti tarvii varmaan kehittää lisää käsiä ja palmeja. Kaks ei taida riittää.
No niin. Tulin tästä surulliseksi. Jossain vaiheessa vitutti armottomasti mutta lopputulos oli surullinen olo. Enemmän kuin karilleajosta tämä dokkari kertoi siitä mitä tapahtui karilleajon jälkeen. Kuka on vastuussa, mitä rannikolle tapahtui, missä tilassa se on (oli) 18 vuotta tapahtuneen jälkeen ja mitä Exxon lopulta maksoi. Mitä sillä rahalla sai.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ylen Areenaltakin löytyvää "Maailmansodan kurimuksessa" - dokumenttisarjaa on tullut katseltua, samalla Wikipediaa vilkuillen. Jännä että miten joitakin asioita on jäänyt aiemmin huomaamatta, mulle tuli yllätyksenä että Ranska hyökkäsi Saksaan, eikä päinvastoin. Vai unohdettiinko tämä yksityiskohta koulutunneilla kokonaan?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^"voittajat kirjoittavat historian"
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 354
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

aasi kirjoitti:...mulle tuli yllätyksenä että Ranska hyökkäsi Saksaan, eikä päinvastoin.
Muistaakseni Ranska julisti ainoastaan sodan Saksalle, eikä suorittanut hyökkäystä Saksan alueelle. Ranskalaiskenraalit ajattelivat, että tämäkin sota oli voitettavissa istumalla bunkkereissa.


Aikoinaan tuli dokumentti siitä, miten ekassa maailmansodassa kuoli sadoittain sotilaita sodan viimeisimmillä minuuteilla. Vaikka sodan loppumishetki oli Saksan kanssa jo sovittu, kunnianhimoiset komentajat hyökkäsivät noin tuntia ennen rauhaa kohti Saksan asemia.
Eräs komentajista kertoi oman hyökkäyksen syyksi sen, että hänen sotilaansa olivat likaisia ja vihollislinjojen takana oli kylä, jossa oli mahdollisuus peseytyä.

Kyllä ihan mieltä lämmitti moinen huolenpito.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Cavallo kirjoitti:Kyllä ihan mieltä lämmitti moinen huolenpito.
Onneksi sotiminen on tulevaisuudessa koneiden ja robottien hommaa, niin kenenkään ei tarvitse sitten enää kuolla.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

When You're Strange.

Suosittelen muillekin kuin paatuneille Doors-faneille, enkä rajoita tätä vain Johnny Depp-faneihin, vaikka herran kertojanääni olikin mannaa korville.
Don't Panic!
Vastaa Viestiin