kertoako vai...

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:No en mä halua laittaa sanoja sun suuhusi. Tarkoitin vain, että kun lääkärin täytyy kysyttäessä lain mukaan antaa potilaalle hänen pyytämänsä terveydentilaansa ja hoitoaan koskeva informaatio, niin annatko sen informaation, joka sinulla on.

En tarkoita, että informaatio pitäisi antaa epäystävällisesti tai epäempaattisesti, mutta se on annettava.


Mielestäni annan, mutta ehkä sitten eri tavalla kuin sinä. Vai millä sanoin itse olet potilaalle huonosta ennusteesta kertonut?


Aika harvoin (jos koskaan) olen muistamani mukaan ollut tilanteessa, jossa joku olisi vaatinut kovin ekstaktia vastausta. Eli voi hyvin olla, että ollaan käytännössä toimittu samalla tavalla.

Mutta periaatetasolla, jos joku kysyisi esim 5 vuotisennustetta, niin toki sen kertoisin, jos minulla se olisi tiedossa. Useinhan ei tietenkään ole.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Pappa ei herännyt, annettiin nukkua rauhasssa. Silittelin päätä, pidin kädestä kiinni ja annoin suukkoja päälaelle.

Kyselin lääkäriltä siitä, että mitä pappa on komminoikoinut, miten suhtautuu siellä oloon ja sen että mitä papalle oli sanottu. Pappa voi omasta mielestään erinomaisesti, eikä tosiaan suostu pitämään tippaa kädessään. Kuulema, jos pappa tuosta tokenee niin, että kotiin vielä pääsisi, niin pappa ei kuitenkaan olisi entisensä, aivojen muistiosissa on tapahtunut niin paljon muutoksia.

Melkein toivoisin, ettei pappa enää pääsisi kotiin, tai .. niin.. ei se olisi enää sen arvoista elämää, että sitä papalle toivoisi.
milli

Re: kertoako vai...

Viesti Kirjoittaja milli »

Zeb kirjoitti:Tähän vielä että kyllä moni tuntuu pystyvän. Kuuluu ihan psykologiassa vanhuuden kehitystehtäviinkin tuo luopuminen.

Tämä tietoo auttaa tällä hetkellä paljon, vaikkei se surua viekään pois. Kiitos Zeb.
Zeb

Re: kertoako vai...

Viesti Kirjoittaja Zeb »

milli kirjoitti:Tämä tietoo auttaa tällä hetkellä paljon, vaikkei se surua viekään pois. Kiitos Zeb.


:paijaa: Jaksuja!
Vastaa Viestiin