Grillaus

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Grillaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eilen korkattu tämä kesä. Aloitin maltillisesti Wilhelm + maissilla. Tänään paahdoin sit ripsejä.

Joko teillä on grillailtu? Onx suosikkeja?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

e€n ole yleensä aloitan grillauskauden suopmenmestaruuskisoista, tulin viimeksi seitsämänneksi, mut se onkin kutsukilpailu, tänä vuonna ei ole kutsuja tullut eikä kisojakaan järjestetä todennäköisesti..
Joten lienen vapaa grillaamaan olen parvekkeella sähköparilagrillissa jo piffia sian ja naudan grillaillut mutta ainoa oikea grillaus on pallogrillaus, olen jo pyyhkinyt molemmista palkintogrilleista pölyt, koska useat odottavat jo Tpsan päivän grillausbileitä..
Ajattelin kyllä pistää saksalaista sian ukofiletta marinoitumaan tuore ananasmarinaadiin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Parasta aikaa parvekkeella ilta-aurinkoa ottavassa grillissä kypsyy broiskua lisukkeineen. Huomenna karitsan filettä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Onhan tässä jo pariin otteeseen.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Broileria, mausteissa uitettuja perunalohkoja, kesäkurpitsaa, paprikaa ja herkkusieniä tuli viimeksi grillattua. Pestoa olis vähän ikävä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tänään toista kertaa, alotus vappupäivänä väkisin ulkona syöden vaikka oli aika hyytävää.

Suokkareita kyllä on kuumat maissit, herkkusienet ja paprikat erilaisilla täytteillä ja sipulit. Lihaosastoa menee vaihtelevasti, tänään meni osittain.
Prepare for the worstest.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Sienet, paprikat ja kaikki mahdolliset rehut njams! Tänään kanaa karamellisoidulla valkosipulilla, ehkä parasta ikinä. Pakko jatkaa huomenna. Kyllä meillä grilli on vapusta asti lämmenny päivittäin, vähintään siskon pihassa. Ehkä kyllästyn juhannukseen mennessä, ehkä en. :]
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä haluan semmosen grillin, jotta JIMin grilli-Bobkin on kateellinen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä en oo syöny muuten yhtään parsaa vielä tälle vuodelle. Pelottavaa. Viime vuonna tuli ehkä yliannostus. Tuli vaan kaudesta mieleen.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Alotetaaks jo tappelu? Mun mielestä kaasugrillillä grillaaminen on huono imitaatio oikeasti grillaamisesta joka ei tuo grilliruokaan vaadittua grillatun ruoan makua. Eikä sähkögrillillä grillaamista voi kutsua grillaamiseksi ollenkaan, se on pikemminkin lämpösäteilyllä kypsentämistä!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meillä on muuten markkinoiden lähes halvin kaksi polttimoinen kaasumylly. Vaimo laski ylärajaksi sata juuroo, joten näillä mennään. Paha olla kovin pettynytkään grilliruokaani, koska mun makuaisti ei liene kovin aatelinen. Hifi is not my middle name.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

No se on kyllä totta, ettei näillä kotigrilleillä saa samaa helvetin maukasta pöperöä mitä möksän toisella grillillä. Tiilikasa ja ritilä, siinä sitten puut palamaan ja odottelemaan kunnon hiillosta.

Nams.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Mä en "oikeenmakusta" grilliruokaa kaipaa ku mökillä, kotioloissa kaasulla tuunattu saa riittävän ihanan makunsa fiiliksestä.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Parvekkeella grillaaminen taitaa olla kielletty? Just nyt tekis mieli täytettyjä herkkusieniä joissa on pekoni käärästy ympärille. Ne on mun makuun :h:
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Voiko tässä ketjussa myös kysyä grillauksesta?

Mä ajateltiin juhannuksena grillata lohta foliokääreessä, mutta marinadikastike ja lisukkeet uupuvat täysin. Oon normisti laittanut aavistuksen suolaa ja pippuria, hunajaa, vuohenjuustoa ja jotain yrttejä, mutta nyt lisukkeeksi tulee vuohenjuustosalaatti, joten pitäisi keksiä kalan seuraksi jotain muuta.

Varmaan uusien pottujen kanssa olisi tarkoitus kala herkutella.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Erillisiin nyytteihin porkkanaa, sipulia, paprikoita, kesäkurpitsaa. Porkkanan ja sipulin kanssa sopii hunaja. Muut mausteet makujen mukaan. Tolla tavalla sipulikin on kelvannut jopa 3- ja 6-vuotiaille vieraille.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ukko Pekka eri variaatioineen.

Sitten porsaan ulkopaistia tykkään grillailla tuon ylläolevan kaveriksi.

Yleensä teen ceasar-salaattityyppisen hässäkän kyytipojaksi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Baby ribbsejä voisi hakea viikonlopuksi satsin.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Manaaja kirjoitti:Alotetaaks jo tappelu? Mun mielestä kaasugrillillä grillaaminen on huono imitaatio oikeasti grillaamisesta joka ei tuo grilliruokaan vaadittua grillatun ruoan makua. Eikä sähkögrillillä grillaamista voi kutsua grillaamiseksi ollenkaan, se on pikemminkin lämpösäteilyllä kypsentämistä!


En nyt tiedä mitä tappelua siitä syntyy, kun totean että kaasugrilli on ehdottamasti järkevin valinta normaalikäyttöön.

Kuka sellaista hiilien kanssa pelailua jaksaa? Niin siis nämä sinkut erikseen joilla on aikaa keskittyä elämän suuriin nautintoihin (jota siis ilmentää kai hiilien käryytys).
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:En nyt tiedä mitä tappelua siitä syntyy, kun totean että kaasugrilli on ehdottamasti järkevin valinta normaalikäyttöön.

Totean että olet väärässä. Mikroaaltouuni on ehdottomasti järkevin valinta normaalikäyttöön noilla sun kiirekriteereilläsi!

Jos ei oo aikaa sytyttää hiiliä, ei oo kunnolla aikaa juoda kaljaakaan - kaikki on pilalla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:En nyt tiedä mitä tappelua siitä syntyy, kun totean että kaasugrilli on ehdottamasti järkevin valinta normaalikäyttöön.

Normi jantterille parhaan ohjeen antaa usein toinen normi jantteri. Hifistelijälle tämä on tosin kova pala, vuosien työ valuu ikään kuin hukkaan.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Manaaja kirjoitti:Mikroaaltouuni on ehdottomasti järkevin valinta normaalikäyttöön noilla sun kiirekriteereilläsi!

Jos ei oo aikaa sytyttää hiiliä, ei oo kunnolla aikaa juoda kaljaakaan - kaikki on pilalla.


Mikrossa ei makkarankuori kovetu niinkuin pitää eikä tummenekaan.

No sitten kaikki on pilalla. Mikä muu on uutta. :)
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Normijantteri ostaa 15-20 euron pallogrillin. Ei 150-200 euron kaasugrilliä.

Kysykää vaikka nibalta.

Edit: Just eilen tein pekoniin käärittyjä minibratwursteja mun mikrossa. Hyviä tuli. Ihan kuin kaasugrillistä tulleita!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Nelipolttimoinen kaasurilli löytyy mökiltä, samoin kuin muurinpohja nuotiopaikalla, vittu rupee enää mitään pallogrillejä hommaamaan. Savut otan wiskistä 8)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ostin muuten pallogrillin juurikin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin