Mitä rangaistuksen uhka estää sinua tekemästä?

Yleinen lätinä jä kitinä
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

EveryWoman kirjoitti: (Itse en ihan aina tottele, mutta silloin kun ajan rajoituksen mukaan, se johtuu pyrkimyksestä liikenneturvallisuuteen.)


Hm. Merkillistä. Jotenkin oon aina ajatellut, että sulla ei nyt ainakaan ole ajokorttia. Älä kysy mistä moinen :mrgreen:
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

Ajan mahdollisimman tarkkaan nopeusrajoitusten mukaan, koska en sitten millaan viitsisi tulla pysaytetyksi tai sakotetuksi. Helpompi vahdata nopeusmittaria ja tayttaa kaahailuntarpeet silloin kun paasee vaikka liittymaan motarille, eli kiihdyttamaan. Toi meian auto kun kiihtyy tosi kivasti. Mut ei mulla oo mitaan intoa ajaa lujempaa ku nopeusrajoitukset sanoo ja usein silloinkin vahan hirvittaa.

Mut siis pyrin ajamaan sallittuja nopeuksia liikenneturvallisuuden takia ja vahtaan rajoissa pysymista jottei pysaytettais. Vahan turhan helposti vauhti kiihtyy huomaamatta, jos ei vahdi.

Muutoin ei oikein mitaan esta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

bliss kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: (Itse en ihan aina tottele, mutta silloin kun ajan rajoituksen mukaan, se johtuu pyrkimyksestä liikenneturvallisuuteen.)


Hm. Merkillistä. Jotenkin oon aina ajatellut, että sulla ei nyt ainakaan ole ajokorttia. Älä kysy mistä moinen :mrgreen:

W00t?

Autosta voisin ekotekona (ja kunnonkohotuksen vuoksi) luopua, jos mun ei tarvitsisi kuljetella megamääriä tavaraa suht. säännöllisesti ympäri kylää. Mutta täytyyhän nyt ihmisellä ajokortti olla!

Edit: Toisaalta sähän olit tainnut ajatella musta kaikenlaista muutakin hassua; muistelen sun maininneen että yllätyit viestistäni poliittisesti epäkorrektit teot (tjsp.) -ketjussa.
Viimeksi muokannut EveryWoman, 09.04.2010 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

EveryWoman kirjoitti:Mutta täytyyhän nyt ihmisellä ajokortti olla!


Millonkas sitä autoa nyt on kortilla ajettu?
Kirjoitan tätä alasti
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Onhan se ihan kiva voida esim. lomamatkalla vuokrata auto.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

McJanne kirjoitti:Ei mitään. Koetan toimia oikein aivan muista vaikuttimista.


Mikä estäisi liikenneturvallisuuden vaarantamisen? :twisted:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Onhan tämä hyvä paneelikeskustelunkin aihe. Ja itseasiassa hyvä idea esim. suulliseen ryhmätyöhön valintatilanteessa. Onko se sitten kuitenkaan aivan sopivaa. Miksei. Paljastava kaiken kaikkiaan.

Kuitenkin nyt kysyttiin vastaajalta asiaa eli minulta. Eikä pelkästään mielipidettä kysymyksestä.

Olen paljon yksityisesti ja harrasteiden takia miettinyt moraalia kaikkinensa ja etiikkaa. Tiedän oikeastaan omat vastaukseni eli olen periaatteessa pitäytynyt ajatukseen, että mitään kovin väärää en todellakaan tekisi. Kuitenkin tekeekö tilaisuus "varkaan" tai muuten hirviön? Se on täysin mahdotonkin sanoa koska ihmisen toimintaan vaikuttaa ennaltaarvaamattomat voimat.

Laitan kuitenkin varmaksi sen, etten sorru ikinä väkivaltaan.
Se liittyisi ehkä jos jotakin pitäisi keksiä,johonkin asiaan, josta saisin terveyttä tai tutkittaisiin enemmän niin ettei se siis olisi ihan luvallistakaan. Mikä sellainen olisi, en tiedä?
Viimeksi muokannut Stadinarska, 10.04.2010 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriD kirjoitti:Mikä estäisi liikenneturvallisuuden vaarantamisen? :twisted:


Pelko oman tai jonkun muun hengen menettämisestä ennenaikaisesti.
Kirjoitan tätä alasti
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mikä estäisi liikenneturvallisuuden vaarantamisen? :twisted:


Pelko oman tai jonkun muun hengen menettämisestä ennenaikaisesti.


Entäs U-käännösten tekemisen :twisted:
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriD kirjoitti:Entäs U-käännösten tekemisen :twisted:


Niin, typeryydellä ei ole rajaa, ei uukkareissa eikä mopoiluissa. Olen kuitenkin kiitollinen siitä, ettei henkiä mennyt.

Itseasiassa nyt kun mietin, niin tuo taannoinen insidenssi on vaivannut öisin, positiivisena puolena katsoisin sen, että olen entistäkin varovaisempi liikenteessä.

Mitenkäs sinulla?
Kirjoitan tätä alasti
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Muutaman murhan on estänyt tieto siitä että joutuis lapsistaan eroon.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mua estää lievästä väkivallasta se, etten usko sen oikeasti muuttavan maailmaa parempaan suuntaan, mutta myös se, etten vaan osaa. Jos alkaisin läimiä idiootteja, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä ne läimis mua paljon pahemmin takasin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Autokoulustani on "hieman" aikaa.
Ovatko U-käännökset kiellettyjä kaikilla teillä? Jatkan niitä.

Entäs millainen nopeusvalvonta on moottoriteillä? Onko peltipoliiseja vai satunnaisia tutka-autoja? Veikkaan jälkimmäistä. Kun ajoin Lahden moottoritietä tavallista sataakahdeksaakymppiä, onneksi lopulta hidastin etteivät Lusin suoran päässä ratsiaa pitäneet kytät pysäyttäneet.

Itse kysymykseen että enhän minä tässä muuta kerro mitä olen tehnyt ja mitä tekisin!
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Gat kirjoitti:Autokoulustani on "hieman" aikaa.
Ovatko U-käännökset kiellettyjä kaikilla teillä? Jatkan niitä.


Eivät ole kiellettyjä kaikilla teillä. Moottoritiellä ainut sallittu paikka tehdä U-käännös on ykköstiellä kohdassa, jossa kyltissä lukee Turku 10.
Kirjoitan tätä alasti
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Entäs U-käännösten tekemisen :twisted:


Niin, typeryydellä ei ole rajaa, ei uukkareissa eikä mopoiluissa. Olen kuitenkin kiitollinen siitä, ettei henkiä mennyt.

Itseasiassa nyt kun mietin, niin tuo taannoinen insidenssi on vaivannut öisin, positiivisena puolena katsoisin sen, että olen entistäkin varovaisempi liikenteessä.

Mitenkäs sinulla?


Oma typeryyteni oli sen kaltaista, että lainsäätäjällä ei ole siihen mitään kantaa. Se ei siis lain mukaan ollut pakollista tai kiellettyä.

Asia ei ole allekiroillutta öisin vaivannut, päivisin kyllä vitutti alkuun rankemman jälkeen, nyt ei enää. Mutta yritän oppia ko. tapahtumasta.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

McJanne kirjoitti:
Gat kirjoitti:Autokoulustani on "hieman" aikaa.
Ovatko U-käännökset kiellettyjä kaikilla teillä? Jatkan niitä.


Eivät ole kiellettyjä kaikilla teillä. Moottoritiellä ainut sallittu paikka tehdä U-käännös on ykköstiellä kohdassa, jossa kyltissä lukee Turku 10.


Toisaalta ajoneuvoa pitää aina kuljettaa siten, että liikenneturvallisuus ei vaarannu. Kun U-käännöksen seurauksena syntyy kolari, liikenneturvallisuus kiistatta vaarantui =>käännös rikkoi tieliikennelakia.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriD kirjoitti:Toisaalta ajoneuvoa pitää aina kuljettaa siten, että liikenneturvallisuus ei vaarannu. Kun U-käännöksen seurauksena syntyy kolari, liikenneturvallisuus kiistatta vaarantui =>käännös rikkoi tieliikennelakia.


Ja toisaalta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta voi saada sakot vaikkapa talon palamisesta.
Kirjoitan tätä alasti
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Niin ja sitten pilveä polttelisin ihan yhtä holtittomasti kuin juon viiniäkin. Varsinkin silloin kun tekee mieli antaa Random Narttu X:lle kunnon kyydit.

En jaksa uskoa, että tää iseily kuuluu tän aiheen alle hej. Kamoon.

En tiedä pitikö mun ymmärtääkään tätä, mutta siirrän vastuun siitä joka tapauksessa vaikka jollekin kolmannelle osapuolelle.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Toisaalta ajoneuvoa pitää aina kuljettaa siten, että liikenneturvallisuus ei vaarannu. Kun U-käännöksen seurauksena syntyy kolari, liikenneturvallisuus kiistatta vaarantui =>käännös rikkoi tieliikennelakia.


Ja toisaalta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta voi saada sakot vaikkapa talon palamisesta.


:) Vaikea heti keksiä, miten tämä tapahtusi. Talon tietoinen polttaminen on kyllä pääsääntöisesti muutenkin kiellettyä muutamia erityistapauksia lukuunottamatta.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriD kirjoitti: :) Vaikea heti keksiä, miten tämä tapahtusi. Talon tietoinen polttaminen on kyllä pääsääntöisesti muutenkin kiellettyä muutamia erityistapauksia lukuunottamatta.


Tapahtui aivan helposti, kyseessä oli vieläpä ihan oikea sähkövian aiheuttama onnettomuus. Talo tien vieressä, isäntä humalassa naapurissa. Sakot tuli.
Kirjoitan tätä alasti
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: :) Vaikea heti keksiä, miten tämä tapahtusi. Talon tietoinen polttaminen on kyllä pääsääntöisesti muutenkin kiellettyä muutamia erityistapauksia lukuunottamatta.


Tapahtui aivan helposti, kyseessä oli vieläpä ihan oikea sähkövian aiheuttama onnettomuus. Talo tien vieressä, isäntä humalassa naapurissa. Sakot tuli.


Kiinnostavaa. Minkä takia isäntää sakotettiin liikenneturvallisuuden vaarantamisesta?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriD kirjoitti:Kiinnostavaa. Minkä takia isäntää sakotettiin liikenneturvallisuuden vaarantamisesta?


Sitä ei tarina kerro.
Kirjoitan tätä alasti
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kiinnostavaa. Minkä takia isäntää sakotettiin liikenneturvallisuuden vaarantamisesta?


Sitä ei tarina kerro.


Savolainen tarina, jossa vastuu on kuulijalla? :wink:
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriD kirjoitti:Savolainen tarina, jossa vastuu on kuulijalla? :wink:


Sillä erotuksella, että tämä on totta.
Kirjoitan tätä alasti
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ehkä jotain rosvoamista tulisi harrastettua ainakin Robin Hood -tyyliin, mahdollisesti omaksikin hyödyksi jos ei sillä suoraan aiheuttaisi liikaa haittaa kenellekään yksityiselle ihmiselle. Vaikka Nallen tililtä voisin muutaman miljoonan siirtää parempiin suihin.
Vastaa Viestiin