Suosittele Valtsulle puhelinta

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Suosittele Valtsulle puhelinta

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Täytynee kysyä apua, sillä puhelin meni oikeasti rikki ja pitäisi äkkiä päättää mitä ostaa tilalle.

Arvostan puhelimessa:
- Helppokäyttöisyyttä ja pikatoimintoja (esim. nopeasti pääsee kirjoittamaan tekstarin, kalenteriin käsiksi jne.) Nokioita ovat olleet nuo aikaisemmat kapistukseni.
- Ei liian iso, mutta ei niin pieni että siihen on vaikea puhua. Simpukka on ollut tosi jees, koska menee pieneen tilaan ja näppäimet ovat sisällä suojassa, mutta puhuttaessa kiinnipitopintaa löytyy.
- Muistia saisi löytyä kivasti.
- Käytän puhelimen kalenteria, joten sen toiminnot merkkaavat. Mitään liian hienostunutta en tosin tuossa tarvitse, kunhan on helppo käyttää.
- Mp3-tason soittoäänet (vai miten tämän nyt muotoilee..?)

Kameraa ei tarvitse olla, ELLEI se ole oikeasti kohtuullisen hyvä (nykyinen pokkarini on niin huono, että saattaisi olla jossain puhelimenkin kamerassa parempi kuvanlaatu).

Ei tarvitse soitinta tai radiota tai oikeastaan muutakaan ihme juttuja. Laskin vois olla hauska. Heh. :)

Oikeastaan kaikenkaikkiaan haluan vain jonkun joka on peruspuhelinten aatelia (oon käsittänyt että yllä mainitsemani ominaisuudet, ehkä kameraa lukuunottamatta, voidaan luokitella peruspuhelimiin).
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ite tykkään kanssa simpukoista, mutta noksun simpukat ovat tällä hetkellä aika vanhentunutta ja epäinnovatiivista mallistoa.

Jos pitäisi nyt vaihtaa puhelinta, niin se olisi varmaan tuo 5230 kosketusnäyttöpuhelin. Hinta ~170 euroa ilman vuoden comes with music -waretuspalvelua ja ~240 euroa sen kanssa.

Siinä on sellanen näyttö jolla voi jo vähän surffatakin tarpeen vaatiessa. Ja navigaattoriominaisuudet siinä on sisäänrakennettuna, kunhan ilmaiseksi lataa kartat netistä. MP3-toisto-ominaisuudet on parasta mitä noksulla on tarjota ja muistikortteja tukee aina 16 gigatavuun asti. Tais siinä mukanakin tulla joku 4 tai 8 gigatavun muistikortti, ainakin comes with music -versiossa.

Selkeesti ominaisuuksien valossa noksun paras puhelin tällä hetkellä. Sitä en sitten tiedä miten tolla kosketusnäytöllä mahtaa tulla päivittäisessä käytössä toimeen. Pikkusiskolla on vastaavalla kosketusnäytöllä varustettu puhelin, ja ainakin se tykkää.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Eix punainen olis kiva?
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Manaaja kirjoitti:Ite tykkään kanssa simpukoista

Miks mulle tuli tästä miehen sanomana jotain ihan muuta mieleen kuin puhelimet... :oops: *läpsii itseään*
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Siinä on paikka, miks et lauo!?!
Work like a captain, play like a pirate.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Mayah kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ite tykkään kanssa simpukoista

Miks mulle tuli tästä miehen sanomana jotain ihan muuta mieleen kuin puhelimet... :oops: *läpsii itseään*


Vaan Manala ei maar oo mies vaan persekarvojaan ajeleva neiti groove, joka yrittää saada tissikasvua tyrehdytettyä työntämällä kahdeksanmukista englantilaista paskakasaa pitkin pissaliisojen asuinkatuja. Vai menikö se nyt niin? Oliko se American?
Viimeksi muokannut Yönmustaritari, 23.02.2010 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mayah kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ite tykkään kanssa simpukoista

Miks mulle tuli tästä miehen sanomana jotain ihan muuta mieleen kuin puhelimet... :oops: *läpsii itseään*

Mitäs jos me katsottais yhdessä, miten se sun simpukka avautuu? Osaan myös aika näppärästi rasvata noita, jos avausmekanismi on jumissa esim. käytön puutteesta.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Yönmustaritari kirjoitti:Vaan Manala ei maar oo mies vaan persekarvojaan ajeleva neiti groove, joka yrittää saada tissikavua tyrehdytettyä työntämällä kahdesanmukista englantilaista paskakasaa pitkin pissaliisojen asuinkatuja.

Mitä helvetin paskaa täällä taas jauhetaan. Mähän nimenomaan yritän kasvattaa tissiä parhaani mukaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

3109

Muuten vastaa speksejä, mutta koko ei ole ihan pienin. Toisaalta omani akkua latailen puolentoista viikon välein, mutta eihän meikäläinen soittelekkaan kenellekkään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Yönmustaritari kirjoitti:Vaan Manala ei maar oo mies vaan persekarvojaan ajeleva neiti groove, joka yrittää saada tissikavua tyrehdytettyä työntämällä kahdesanmukista englantilaista paskakasaa pitkin pissaliisojen asuinkatuja. Vai menikö se nyt niin? Oliko se American?


Mees ny pois mun ketjusta mesoomasta, toistelemasta itseäsi ja viljelemästä noita sormettomia kirjoitusvirheitä. Saatat vaikka nolata jonkun muunkin itsesi lisäksi senkin suihkulähde.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Jostain syystä nuo Blackberryt kiinnittivät joskus huomioni. Onkohan niistä mihinkään?
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Manaaja kirjoitti:Mitä helvetin paskaa täällä taas jauhetaan. Mähän nimenomaan yritän kasvattaa tissiä parhaani mukaan.


Samaa vanhaa. Äh, Hitto. Tissi ei ollut pointti vaan perse ja auto. Pieleen meni sano.
Asie Payton

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Manaaja kirjoitti:Sitä en sitten tiedä miten tolla kosketusnäytöllä mahtaa tulla päivittäisessä käytössä toimeen.


Olen noita jonkusen verran käsieni kautta pyöritellyt ja paksunäppiselle ne ei sellaisenaan sovi (valtsulla on aivan varmasti sirot ja kauniit sormet ja siten soveltuvat), mutta yksi näppärä tytsä oli tehnyt keksinnön; kännykkäkoruna plektra. Toimii kosketusnäytön kanssa kokolailla tarkasti. Ja sitten sellainen liukukannellinen jonka alla on näppäimistö. On vähän paksumpi, mutta selkeesti mukavampi käyttää kuin esimerkiksi iPhonen kosketusnäyttönäppis.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://fin.afterdawn.com/vertailu/tuote ... 00_classic

Ei slide, mutta:

- Loistava akunkesto
- Muistikortin kautta tilaa 4Gb(?) asti
- gepsit sun muut kaupan päälle
- Ok kamere
- lataus tavallisella laturilla tai vaikkapa tietokoneen usb-liittimestä
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vaola kirjoitti:Jostain syystä nuo Blackberryt kiinnittivät joskus huomioni. Onkohan niistä mihinkään?


Jos ne innostavat suosittelen vilkaisemaan sitä Nokia E72:ta. Se on tosin sitten noin 400 egen keissi.
Came here for school, graduated to the high life
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Vaola kirjoitti:Jostain syystä nuo Blackberryt kiinnittivät joskus huomioni. Onkohan niistä mihinkään?



Kuulemma yrityskäytössä pettämättömän hyviä. Siis sähköpostia, kalenteri jne..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vaola kirjoitti:Jostain syystä nuo Blackberryt kiinnittivät joskus huomioni. Onkohan niistä mihinkään?

Mutta eiväthän ne ole simpukkapuhelimia, eiväthän?

En vieläkään ymmärrä japsien ja amerikkalaisten viehtymystä simpukkamalleihin. Ainakin kokeilemani sellaiset ovat olleet kovin epäkäytännöllisiä, joutuu avaamaan käytännössä aina kahdella kädellä siinä missä esim. slide-malleja voi operoida kokonaan yhdellä kädellä jos tarvitsee samalla tapella päällekarkaajaa vastaan, hakata halkoja, masturboida tms. toisella kädellä. Myös kahteen puhelimeen vastaaminen samanaikaisesti helpottuu huomattavasti. En ole keksinyt ainakaan mitään etua simpukkamalleissa.

Toisaalta vierastivathan amörikkalaiset aikoinaan myös Nokialaisia joissa ei ollut (enää) ulosvedettävää antennia, heidän mielestään kun kännykkässä pitää olla sellainen, olisi se sitten kuinka typerää ja epäkäytännöllistä. Aivan kuten simpukkapuhelimet.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Frederik Krueger kirjoitti:joutuu avaamaan käytännössä aina kahdella kädellä .


3130:ssa oli kätevä avaussysteemi. Jousi & nappi nääs.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kai Nalo kirjoitti:3130:ssa oli kätevä avaussysteemi. Jousi & nappi nääs.

Pitääpä koittaa, jos vaikka mieli muuttuisi. Meneekö simpukka myös kiinni samasta napista ja jousesta?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Frederik Krueger kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:3130:ssa oli kätevä avaussysteemi. Jousi & nappi nääs.

Pitääpä koittaa, jos vaikka mieli muuttuisi. Meneekö simpukka myös kiinni samasta napista ja jousesta?


Ei sentään, mutta kyllä sen sulkeminen yhdellä kädellä onnistui vallan kätevästi.

Edit. Eikun se olikin 6131

Kuva
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja ak »

Asie Payton kirjoitti: mutta yksi näppärä tytsä oli tehnyt keksinnön; kännykkäkoruna plektra.

Anteeksi, että rikon tämän kauniin mielikuvan omaperäisestä keksinnöstä, mutta tommonen plektra tulee joissain noksun malleissa mukana ;) Oisko ainakin tuossa 5230 CWM paketissa. Sisko taisi hommata juurikin tuon näillä puhelimenhajoamisviikoilla.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

ak kirjoitti:Anteeksi, että rikon tämän kauniin mielikuvan omaperäisestä keksinnöstä, mutta tommonen plektra tulee joissain noksun malleissa mukana ;) Oisko ainakin tuossa 5230 CWM paketissa. Sisko taisi hommata juurikin tuon näillä puhelimenhajoamisviikoilla.


Juu juu, tulee. Oliko se 5800 ensimmäinen jossa tuli.
Came here for school, graduated to the high life
Asie Payton

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Vittu teidän kanssa! Minä pidän mielikuvani!
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Frederik Krueger kirjoitti:Mutta eiväthän ne ole simpukkapuhelimia, eiväthän?


Ei se simpukointi ole must juttu. Liukumalli käy myös hyvin, tai vaikka muukin jos tykästyn!

Simpukassa tykkäsin vaan siitä kun päänäyttö ja näppäimet olivat suojassa. Mulla edellisistä parista oli hajonnut näyttö. Sain sen kätsysti auki yhdelläkin kädellä esim. pyyhkäisemällä sitä rinnukseen. TOSIN siitä kohden se sitten (ennen eilistä tapaturmaa) alkoikin vähän irvistää. Mä olin myös huono muistamaan näppäinlukon kymmenen vuoden kännykän käytön jälkeenkin, joten tuo sopi senkin takia mulle hyvin.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Nälkä kasvaa syödessä... Kokeilin tänään Nokian e63:sta ja taidan ostaa sen. Siinä oli mun käyttöön hyvät kalenteritoiminnot ja sit kun tapaan muutenkin tehdä muistiinpanoja kännykällä, niin se täysirivisyys kiehtoi paljon.

Nyt vaan sitten suurtakin suurempi dilemma:

Metallinhohtoinen tummansininen vai metallinhohtoinen punainen? :?
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Vastaa Viestiin