Punttisali

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Mä oon muuten nyt jo ihan innoissa taas tuosta salitreenaamisesta. Alatalja on mun uus lemppari.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mave tuntui jotenkin hemmetin helpolta tänään. Tauolla kertynyt vauvanahkakin kuoriutui käsistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olkapää tai kyynärpää ei vihoitellut yhtään kyykystä, eikun lisää rautaa tankoon. Jos vielä jokukerta saisin ne nostokengätkin ostettua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

En käsitä vieläkään. En saa vapailla painoilla enkä butterfly-taljavehkeellä enkä leveällä penkkipunnerruksella juuri minkäänlaista tuntumaa tisseihini, mutta tyttöjen BP-tunnin jälkeen tissit ovat päivän tai kaksi ihan liekeissä. Mitä mä teen väärin, tai pikemminkin mitä mä teen pumpissa vahingossa oikein?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Kokeilehan tehdä varsinaisen penkin jälkeen pari sarjaa giljotiinina eli aavistuksen verran kapeammalla otteella ja laske tanko kaulalle, pitäisi antaa hyvän venytyksen. Ainakin vinopenkissä toimii saakutin hyvin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Täytyy kokeilla. Oon muutenkin tehnyt normaalin ja leveän penkin 75% kerroista noin 15° vinolla (todelliset vinot (45°) ja pystyt (90°) sitten erikseen), mikä on tuntunut antavan piirun verran enemmän tuntoa ainakin ylätissiin, mutta silti on jäänyt jotenkin valjuksi tuntumat.

Viime viikolla tein kolmena päivänä peräkkäin butterfly curleja taljavehkeellä vastus samaan kohtaan väännettynä silleen, että jaksoin tehdä 3 sarjaa putkeen josta ensimmäisellä noin 25 toistoa ja jälkimmäisillä ~20 (lyhyemmät sarjat eivät varsinkaan tunnu yhtään missään). Mulla ei missään vaiheessa ton kolmen päivän aikana tai jälkeen ollut yhtä möyheenä tissit kuin yhden ainoan eilisen tyttötunnin jälkeen, vaikka ton piti olla joidenkin kokemusten mukaan todella tehokas ja superintensiivinen TTT-setti. En tajuu.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Lisää painoja taljaan/tankoon? Laita sen verran, että saat tehtyä max. 10 toistoa. Pitäisi tuntua tississä viimeistään sen 11:nnen toiston kohdalla...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ Noi kaikenmaailman buttflyt yms. on sitten melkoisen tehokkaita olkapääntappajia ja muutenkin enemmänkin kehonrakennustouhua muodon hakemiseen. Vinopenkissä 45 astetta on liikaa, menee olkapäille.

Tässäpä meikäläisen tissireeni:

Penkki 5x5 (aina kun menee tämä niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää)
Vinopenkki giljotiinilla 2x8
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Lisää painoja taljaan/tankoon? Laita sen verran, että saat tehtyä max. 10 toistoa. Pitäisi tuntua tississä viimeistään sen 11:nnen toiston kohdalla...

Tolleen mulla normaalisti onkin. 6-12 vähän riippuen päivästä, fiiliksestä ja lihasryhmästä. Kun ei tunnu missään, niin suositeltiin pidempiä sarjoja pienemmillä painoilla. Auttoi vähän, mutta hyvin vähän. Kyllä mä jatkan toistoja siihen asti (jos liikkeen/laitteen kannalta turvallista), etten jaksa enää tehdä liikettä puhtaasti loppuun asti vaikka punnerran useamman sekunnin pelkällä kiukulla toistoa loppuun. Ja sitten vielä yritän kerran tai kaksi kiellon päälle. Silti se kipu mikä siinä hetkessä mahdollisesti on, ei oikein periydy huomiselle.

Oonkin miettinyt että johtuuko se pumpin yhteydessä pikemminkin vain siitä, että happi loppuu ja lihakset menee hapoille. Ja että onko sellaisesta sitten loppupeleissä yhtään mitään hyötyä kehityksen kannalta, vaikka seuraavana päivänä tunteekin ihan eri tavalla tehneensä.


Bluntly kirjoitti:Noi kaikenmaailman buttflyt yms. on sitten melkoisen tehokkaita olkapääntappajia ja muutenkin enemmänkin kehonrakennustouhua muodon hakemiseen. Vinopenkissä 45 astetta on liikaa, menee olkapäille.

Joo siltä mustakin alkoi tuntumaan että olkanivelet tollasissa pidemmissä perhossarjoissa vaan menee ilman sen suurempia tissihyötyjä. Ton 45-asteen vinopenkin mä teenkin paljon pienemmillä käsipainoilla ihan tarkoituksena ottaa suureksi osaksi olkiin. Onhan tossa yksi välikulma, se 30 astetta, mutta eikö sekin ole jo vähän turhan paljon punnertaa isoilla painoilla? Ainakin musta tuntuu että toi 15 astetta on aika maksimi millä pystyy punnertaa kunnolla ilman että tarvii pelkää että paikat alkaa paukkumaan vääränlaisen rasituksen vuoksi.

Niin ja sinäänsähän mä en mitään maksimivoimaa haekaan näissä hommissa, vaan pikemminkin sitä kropan muokkaamista kohilleen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kolmekymppiä taitaa olla aika optimaalinen vinopenkki. Jotkut potarit eivät teekkään muuta kuin vinopenkkiä kun se on tuolle ylätissille pakkoliike.

Lihaskasvuhan vaatii progressiivista reenaamista eli niitä treenipainojakin painojakin tulisi nostaa ja siihen ihan puhtaan voiman hankkiminen auttaa kummasti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onneksi mave parantaa penan aiheuttaman surun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ymmärtäähän sitä ettei flunssan jäljiltä kulje, mutta ketuttaa se silti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olin onnistunut jättämään mankun kotiin, joten jätin myöskin maven väliin. Sensijaan kokeilin taas pitkästä aikaa tätä masiinaa ja muistin, että tykkään siitä julmetusti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tullut pidettyä pidempi kuntoutusloma polvelle eli kyykky on jäänyt väliin. Nyt sitten kokeilin kuinka tuo sujuu. Lämmittelypainot meni oikein kevyesti ja syvällekkin pääsi, mikä on joskus ollut ongelma. Tankoa ei oikein meinannut saada kuoppaan kankeiden olkapäiden takia. Kun nyt on ollut taukoa niin ajattelin ottaa kevyesti ja pistin vain markan tankoon. Jumankukkelis kun oli vaikeaa ja fiilis on semmoinen ettei huomenna kävellä vaikka kuinka venyttelisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 15:13

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

ah, punttis .. mun toinen koti..

oon saanut tosi hyvän draivin salitreenaamiseen, tapahtuu jatkuvaa kehitystä, painoja saa lisäillä. Toi vuosi sitten kiusaamisen aloittanut kaularangan välilevytyrä vaan estää jotkin liikkeet, alatalja ja penkkipunnerrus ovat sellaisia liikkeitä, jotka aiheuttavat viiltävää kipua ja salpaavat hengityksen.

Jalkaprässissä ylittyy kohta 100 kg :)

Pystypunnerruksessakin mietin, että koska siirryn á 10 kilosta seuraavaan. Toivon, että olis 10 ja 12,5kg:n välillä jokin .. mutta.. kait mä sitten kokeilen tuolla huomattavasti isommalla seuraavaksi.

2/3 x 8-12/15 sarjoilla mennään :) muissakin liikkeissä siis
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

DitaVonShagwell kirjoitti:Pystypunnerruksessakin mietin, että koska siirryn á 10 kilosta seuraavaan. Toivon, että olis 10 ja 12,5kg:n välillä jokin .. mutta.. kait mä sitten kokeilen tuolla huomattavasti isommalla seuraavaksi.

Jos tekis käsipainoilla välillä niin vois saada erilaisen tuntuman erilaisilla painoilla?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pystypunnerrus tangolla on hieno laji, eilenkin meinasi lähteä nenä kun loppui viimeisessä toistossa voima kokonaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 15:13

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Manaaja kirjoitti:Jos tekis käsipainoilla välillä niin vois saada erilaisen tuntuman erilaisilla painoilla?

Mä teen tuon käsipainoilla, siks á 10 kg.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

DitaVonShagwell kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Jos tekis käsipainoilla välillä niin vois saada erilaisen tuntuman erilaisilla painoilla?

Mä teen tuon käsipainoilla, siks á 10 kg.

Aika haba kääpiötyttö! Mitäs jos sit kokeilisit välillä tankoa? Saa varmaan lyödä jonkin verran enemmän eikä 2,5kg harppaus tunnu niin pahalta.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 15:13

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Manaaja kirjoitti:Aika haba kääpiötyttö! Mitäs jos sit kokeilisit välillä tankoa? Saa varmaan lyödä jonkin verran enemmän eikä 2,5kg harppaus tunnu niin pahalta.

Niin oonkin, tai no, kääpiötä en allekirjoita ,olenhan mä kuitenkin 167cm :) Niin totta, voihan sitä tehdä tangolla :) ei pyllympi idea
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyykkytekniikka aivan hukassa. Sitä se laiskottelu teettää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:Kyykkytekniikka aivan hukassa. Sitä se laiskottelu teettää.


No niin oli kyllä aivan kadoksissa.

Jostain kumman syystä istuin suoraa alaspäin, jolloin tietenkin polvet liikahtivat eteenpäin ja homma kusi. Selässä ei ollut kuin 60kg ja siltikään en uskaltanut istua taaksepäin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mavessa oli tekniikka pysynyt kohtuu hyvänä, mutta grippi täysin kateissa. Huntti meinasi livetä näpeistä jo kolmannessa sarjassa, mankku peliin siis jo ensikerralla.

Aloin vuorottelemaan otetta sarjoissa, se kun on kuulma melkoisen usein syynä selkäkipuihin kun vedetään aina samalla ristiotteella.

Muuten ihan kiva treeni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kokeilin ensimmäistä kertaa lattiapenkkiä, ilmeisesti otti aika hyvin kun rintafileet on aika arat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin