Punttisali

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:Ette kai te ole niin tolloja, että vedätte läpi vuoden viikosta toiseen samaa ohjelmaa, ts. pelkkää maksimivoimaa? :shock:


Liikkeet ja suoritustavat vaihtuvat mutta periaate on sama. Kun menee useampi toisto kuin 8, -- > lisää rautaa tankoon.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Hehehee, tulipas semmonen "Yhyy, tytöt kiusaa!" fiilis kun tätä säiettä seuraa.

Hienosti menee, mutta menköön :D
Kirjoitan tätä alasti
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Osta tunti tai kaksi personal trainerilta. Sama niille muille jotka treenaavat tuolla tavalla.
Mä en puhu tässä ketjussa tän jälkeen enää mitään.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No ei maksimivoiman lisääminen, koska se ei kiinnosta. Kiinnostaa vaan näyttää hyvältä ja kasvattaa lihasta, voimasta viis. Aika lyhyitä sarjoja ( 8 ) teen salilla kun sinne eksyn, joten väittäisin tietäväni mikä ero pumpissa ja salitreenissä on. Samoin moni muukin täällä kirjoittava. Salilla teen esim hauikset 10 krt isommilla kuin pumpissa. En nyt tajua mikä tässä on pointti. Jos tavoitteena on nostaa mahdollisimman isot painot ja pitää sitä ainoana tavoitteena, niin so be it. En vaan tajunnut, oliko tuo "kaikki sen yli on aerobista" naljailuyritys vai tietämättömyyttä.
Viimeksi muokannut nowaysis, 10.02.2010 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Näin minäkin teen.
Tosin ajattelin kyllä käydä vieraissa ja kokeilla joskus jotain ryhmäsessioo. Siis niinkun bodypumpia tai jotain. Vaihtelu virkistää. Mä jossain vaiheessa laitan sen mun ohjelman tänne niin saatte nauraa.

No perse. Tulitte väliin. Kai Naloon viittasin siis..
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:^Osta tunti tai kaksi personal trainerilta. Sama niille muille jotka treenaavat tuolla tavalla.


Miksi. Mitä se toisi hommaan sellaista lisää jota en jo tiedä?

Kerro nyt tarkemmin kun näyt omaavan faktatietoa siitä, miten miehen pitää treenata punttien kanssa.
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 10.02.2010 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kai Nalo kirjoitti:
bliss kirjoitti:^Osta tunti tai kaksi personal trainerilta. Sama niille muille jotka treenaavat tuolla tavalla.


Miksi. Mitä se toisi hommaan sellaista lisää jota en jo tiedä?


Luultavasti hyvin paljon.

Vttu. Sanoin sittenkin jotain vaikka ei pitänyt.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:Luultavasti hyvin paljon.


Okei.

Jos haluan nostaa penkkimaksimi seuraavan vuoden aikana 110 kilosta 130 kiloon, niin mitä personal trainer suosittaa tekemään?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

1. Suosittelin Swirlille pumppia, koska hänen tulisi välttää isoja painoja, mutta hän haluaa kuitenkin puntteja nostella ja kiinteyttää/kasvattaa lihaksia, että näyttäisi ihkulta valitsemassaan hääkoltussa. :h:

2. Kai-Nalo sanoi kokeilleensa pumppia, eikä kuulemma tuntunut missään, mutta ei ollutkaan kokeillut sitä.

3. Voisitte aina ilmoittaa missä kohti on kyse vitsailusta ja missä tietämättömyydestä, niin keskustelu pysyisi helpommin asialinjalla.
Prepare for the worstest.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

nowaysis kirjoitti:2. Kai-Nalo sanoi kokeilleensa pumppia, eikä kuulemma tuntunut missään, mutta ei ollutkaan kokeillut sitä.


En ole sanonut noin missään kohtaa. Tuohon johtopäätökseen sinä onnistuit tulemaan ihan itse.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mielestäni vastasit klo 9.37 Manskun kysymykseen myöntävästi, ja niillä tyttöjen jutuilla käsittääkseni tarkoitettiin juurikin pumppia.
Prepare for the worstest.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

nowaysis kirjoitti:Mielestäni vastasit klo 9.37 Manskun kysymykseen myöntävästi, ja niillä tyttöjen jutuilla käsittääkseni tarkoitettiin juurikin pumppia.


Minun lukutaidollani Manala kysyi "tyttöjen jutuista". Minun ymmärrykseni mukaan aerobic on tyttöjen juttuja, enkä siltikään ole sanonut että "ei tuntunut missään"

Eikö vain?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kai Nalo kirjoitti:
bliss kirjoitti:Luultavasti hyvin paljon.


Okei.

Jos haluan nostaa penkkimaksimi seuraavan vuoden aikana 110 kilosta 130 kiloon, niin mitä personal trainer suosittaa tekemään?


Tekee sulle järkevän treeniohjelman millä pääset tavoitteeseen.
Lopetin koulun ennen näyttötutkintoa, en ole pt :wink:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Käsitin, että viittasit sillä "suurella erolla"(leipominen ja pihvi) siihen, ettei oletetusti tekemäsi pumppitreeni tuntunut missään, kun taas salitreeni normaalisti tuntuu.
Prepare for the worstest.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:Tekee sulle järkevän treeniohjelman millä pääset tavoitteeseen.



No kerro nyt mitä se neuvoo. Bodypumppia ja piruetteja vai? :P
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kai Nalo kirjoitti:
bliss kirjoitti:Tekee sulle järkevän treeniohjelman millä pääset tavoitteeseen.



No kerro nyt mitä se neuvoo. Bodypumppia ja piruetteja vai? :P


Oletettavasti karrikoidusti juurikin näin eli kehottaisi lisäämään monipuolisuutta harjoitusohjelmaan --> erilaisia ärsykkeitä lihaksille...
Don't Panic!
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

nowaysis kirjoitti:Käsitin, että viittasit sillä "suurella erolla"(leipominen ja pihvi) siihen, ettei oletetusti tekemäsi pumppitreeni tuntunut missään, kun taas salitreeni normaalisti tuntuu.


Huomaa yksi seikka. Minä olen mies, sinä nainen. Minä miehenä ajattelen suoraa ja yksinkertaisesti. Sinä taas naisena, no.. tiedät kyllä :P
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kai Nalo kirjoitti:
bliss kirjoitti:Tekee sulle järkevän treeniohjelman millä pääset tavoitteeseen.



No kerro nyt mitä se neuvoo. Bodypumppia ja piruetteja vai? :P


No-mistä-vitusta-minä-tiedän-mitä-se-sinulle-neuvoo.
En ole ennustaja. Ja se haastattelee sua kyllä ennen neuvomistaan ja perustaa neuvonsa siihen mitä itestäs ja tavoitteistas kerrot. Mikä tässä nyt on vaikea ymmärtää?
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

nexie kirjoitti:Oletettavasti karrikoidusti juurikin näin eli kehottaisi lisäämään monipuolisuutta harjoitusohjelmaan --> erilaisia ärsykkeitä lihaksille...


Kuten esim muuttamalla toistot 6-8 vaikkapa 40-50?


Ei tu mitään teidän personal trainereiden kanssa.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:No-mistä-vitusta-minä-tiedän-mitä-se-sinulle-neuvoo.


Muah! Olipas hyvä neuvo.

bliss kirjoitti:. Mikä tässä nyt on vaikea ymmärtää?


Samat sanat.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kai Nalo kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Käsitin, että viittasit sillä "suurella erolla"(leipominen ja pihvi) siihen, ettei oletetusti tekemäsi pumppitreeni tuntunut missään, kun taas salitreeni normaalisti tuntuu.


Huomaa yksi seikka. Minä olen mies, sinä nainen. Minä miehenä ajattelen suoraa ja yksinkertaisesti. Sinä taas naisena, no.. tiedät kyllä :P


Joo, mutta jäikö joltain muulta tajuamatta, että manala viittasi bodypumppiin niillä "tyttöjen jutuilla"? Vai olenko minä väärässä? Toki jos ei tiedä mitä koko bodypump on, ja kuvittelee sen olevan säärien sätkyttelyä ja pyllyn keikutusta ts. perusairopikkiä, on paha laukoa muita kuin ymmärryksen ohi meneviä kommentteja. Tämä ei käsittääkseni ollut ongelma niille, jotka olivat näistä kahdesta asiasta kanssani samaa mieltä..
Prepare for the worstest.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kai Nalo kirjoitti:
nexie kirjoitti:Oletettavasti karrikoidusti juurikin näin eli kehottaisi lisäämään monipuolisuutta harjoitusohjelmaan --> erilaisia ärsykkeitä lihaksille...


Kuten esim muuttamalla toistot 6-8 vaikkapa 40-50?


Ei tu mitään teidän personal trainereiden kanssa.


Miten niin muuttamalla? Osa treeneistä lyhyillä sarjoilla, osa pitkillä jne, niin tod. näk. kehittyy kumpikin treeni paremmin. Ei tää mitään ydinfysiikkaa ole.
Don't Panic!
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kai Nalo kirjoitti:
bliss kirjoitti:No-mistä-vitusta-minä-tiedän-mitä-se-sinulle-neuvoo.


Muah! Olipas hyvä neuvo.


Öhh... meinaatko, että niillä on joku yleispätevä neuvo joka sopii kaikille?

Minä en ole pt kuten jo sanoin ja vaikka olisinkin suorittanut alan koulun loppuun, en silti tekis ohjelmia nettipalstalla :P
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Kai Nalo kirjoitti:Kuten esim muuttamalla toistot 6-8 vaikkapa 40-50?

Ei tu mitään teidän personal trainereiden kanssa.


Mun on hankala ymmärtää asennetta että vittu kaikki muut on maailmassa väärässä, muuten kuin vittuilutarkoituksessa :-D

Et varmaan lääketieteen ammattilaisten kanssa ala kinaamaan, mutta toisaalta et usko, että liikunta-alan ammattilainen voisi tuoda harjoitteluusi jotain lisää.

Itseoppineet ja -opiskelleet alan gurut voivat olla päteviä opastamaan internetissä ja muualla myös muitakin, mutta samaten voi olla että heidän neuvonsa, ideat ja ohjeet eivät perustu mihinkään muuhun kuin omaan anekdotaaliseen kokemukseensa -- ja/tai voivat olla jopa haitallisia jollekin muulle.

Mutta jos hupina on vaan vedättää muita palstalla kiehutuspisteeseen, niin siinä tuo toimii :-D
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

nowaysis kirjoitti:Joo, mutta jäikö joltain muulta tajuamatta, että manala viittasi bodypumppiin niillä "tyttöjen jutuilla"?


Nowa tarjosi potypumppia

Bluntly sanoi, potypumpit ei kuulu tähän ketjuun

Minä vastasin, juu ei, ne on tyttöjen juttuja.

Manala kysyi, onko pojat kokeilleet tyttöjen juttuja

minä vastasin, joo aerobikkiä oon kokeillut


Pointti oli se, että minä ja Bluntly treenaamme maksimivoimaa maksimipainoilla. Kaikki muut yrittävät saada meitä tekemään monin verroin enemmän toistoja, kuin mitä treenityyliimme kuuluu. Siksi ne ovat meistä aerobista liikuntaa, eikä maksimivoiman ja lihasmassan hankkimista.

Koko juttu aerobisesta on siis vitsi ja läppä.
Vastaa Viestiin