CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.
Lähetetty: 30.01.2010 18:55
CDON.COM, Nelly, Linus&Lotta, BookPlus jne. ovat yhteydessä toisiinsa, en tiedä millä tavoin? Samaa konsernia?
Anyway, tänään tuli mitta totaalisesti täyteen! Siitä sitten alempana. Asiaan.
CDON.COMista olen tilannut noin kymmenen kertaa, ja vain yhden kerran asiat ovat sujuneet normaalisti eli hyvin. Oikea tuote tuli nopeasti perille ehjänä.
Muut yhdeksän kertaa ovatkin olleet jotain ihan muuta:
- Jokainen tuote on saapunut perille rikkonaisena. DVD ja CD - kotelot ovat olleet vähintään sisältä rikki. Eivät suinkaan lähettäneet uusia tilalle, vain uudet kotelot mitkä tietenkin saapuivat perille rikkonaisina nekin. Daah.
- Väärä tuote. Palautusta ennen piti ottaa yhteyttä internetlomakkeella asiakaspalveluun josta sitten tuli ilmoitus että peruutus hyväksytään. Lähettivät tuotteelle palautuskuoren mikä oli tietysti liian pieni. Kuori oli tarkoitettu levylle, ei boxille. Kolmannella kerralla sain oikean palautuskuoren. Olin maksanut tuotteen ennakkoon, rahoja sai kinuta kaksi kuukautta takaisin omalle tilille. Rahat olisi kuulemma saanut takaisin hyvityksenä eli ostamalla muun tuotteen mistä sitten kyseinen summa miinustettaisiin.
- Mitään tietoa ei saa viivästyneistä tai perutuista toimituksista vaan itse saa kysellä perään. Ei näin.
Olenkin lopettanut kyseisessä lafkassa asioinnin. Harmi, koska sieltä saa edulliseen hintaan itselleni mieluisia elokuvia.
Noh, tilasin viikko sitten ensimmäistä kertaa BookPlussasta kaksi kirjaa. Vasta jälkikäteen hokasin, jotta nämähän on jotenkin yhteydessä toisiinsa. Tänään hain paketin ja kas kummaa, paketissa on vain toinen kirja. Ei mainintaa mahdollisista jälkitoimituksista tmv. Sivujen mukaan molemmat kirjat on toimitettu samassa paketissa. Ostokseni maksoin luottokortilla ja laskutettu on. Oikein innolla odotan mikä vääntö tästä saadaan aikaiseksi. Ei ole hyvät tutinat.
Olen ihastellut Nellyn ja LinusLotan vaatteita, mutta pikainen googletus ja puskaradio antoi paaaljon negatiivista palautetta. Se on fifty-sixty meneekö hyvin vai ei. Ongelmat on samanlaisia, riippumatta kaupasta:
- Tuotetta ei kuulu. On varastosta loppu, tilaus on unohdettu tjmv. MUTTA siitä ei informoida asiakasta. Asiakas saa itse kysellä useaan otteeseen tilauksensa perään. Usein jää ilman vastausta muutamaan yhteydenottoon.
- Toimitusehdoissa on joitakin epäselvyyksiä; nämä siis kannattaa lukea näissä puljuissa tarkkaan.
- Väärä tuote ja tuotteen palautus. Mahdottoman paljon toimitetaan vääriä tuotteita ja niiden palautus on kinkkistä ja oikean tilalle saaminen voi viedä kuukausia. Palautettuja tuotteita katoaa kumman paljon. Rahojaan saa ilmeisesti kinuta takaisin.
- Maksuhuomautukset. Karhukirjeitä tulee jo maksetuista tuotteista (esim. luottokorttiostokset, postiennakkopaketit), laskut on muutenkin sekaisin. Peritään toimitusmaksuja joita ei pitänyt olla. Pyydetään maksamaan palautettuja tuotteita ym. Karhukirje voi tulla vuodenkin päästä tilauksesta
Itse pysyn näistä lafkoista erossa vaikka myymänsä tuotteet kiinnostaisivatkin. Olen tehnyt netin kautta kauppaa todella paljon, vähillä ongelmilla. Lähes kaikki ongelmani kohdistuvatkin näihin lafkoihin.
Millaisia kokemuksia teillä on kyseisistä puljuista? Kiukuttaa että tämmösiä lafkoja mainostetaan telkkarissa asti. Hiukan olisi petrattavaa.
Anyway, tänään tuli mitta totaalisesti täyteen! Siitä sitten alempana. Asiaan.
CDON.COMista olen tilannut noin kymmenen kertaa, ja vain yhden kerran asiat ovat sujuneet normaalisti eli hyvin. Oikea tuote tuli nopeasti perille ehjänä.
Muut yhdeksän kertaa ovatkin olleet jotain ihan muuta:
- Jokainen tuote on saapunut perille rikkonaisena. DVD ja CD - kotelot ovat olleet vähintään sisältä rikki. Eivät suinkaan lähettäneet uusia tilalle, vain uudet kotelot mitkä tietenkin saapuivat perille rikkonaisina nekin. Daah.
- Väärä tuote. Palautusta ennen piti ottaa yhteyttä internetlomakkeella asiakaspalveluun josta sitten tuli ilmoitus että peruutus hyväksytään. Lähettivät tuotteelle palautuskuoren mikä oli tietysti liian pieni. Kuori oli tarkoitettu levylle, ei boxille. Kolmannella kerralla sain oikean palautuskuoren. Olin maksanut tuotteen ennakkoon, rahoja sai kinuta kaksi kuukautta takaisin omalle tilille. Rahat olisi kuulemma saanut takaisin hyvityksenä eli ostamalla muun tuotteen mistä sitten kyseinen summa miinustettaisiin.
- Mitään tietoa ei saa viivästyneistä tai perutuista toimituksista vaan itse saa kysellä perään. Ei näin.
Olenkin lopettanut kyseisessä lafkassa asioinnin. Harmi, koska sieltä saa edulliseen hintaan itselleni mieluisia elokuvia.
Noh, tilasin viikko sitten ensimmäistä kertaa BookPlussasta kaksi kirjaa. Vasta jälkikäteen hokasin, jotta nämähän on jotenkin yhteydessä toisiinsa. Tänään hain paketin ja kas kummaa, paketissa on vain toinen kirja. Ei mainintaa mahdollisista jälkitoimituksista tmv. Sivujen mukaan molemmat kirjat on toimitettu samassa paketissa. Ostokseni maksoin luottokortilla ja laskutettu on. Oikein innolla odotan mikä vääntö tästä saadaan aikaiseksi. Ei ole hyvät tutinat.
Olen ihastellut Nellyn ja LinusLotan vaatteita, mutta pikainen googletus ja puskaradio antoi paaaljon negatiivista palautetta. Se on fifty-sixty meneekö hyvin vai ei. Ongelmat on samanlaisia, riippumatta kaupasta:
- Tuotetta ei kuulu. On varastosta loppu, tilaus on unohdettu tjmv. MUTTA siitä ei informoida asiakasta. Asiakas saa itse kysellä useaan otteeseen tilauksensa perään. Usein jää ilman vastausta muutamaan yhteydenottoon.
- Toimitusehdoissa on joitakin epäselvyyksiä; nämä siis kannattaa lukea näissä puljuissa tarkkaan.
- Väärä tuote ja tuotteen palautus. Mahdottoman paljon toimitetaan vääriä tuotteita ja niiden palautus on kinkkistä ja oikean tilalle saaminen voi viedä kuukausia. Palautettuja tuotteita katoaa kumman paljon. Rahojaan saa ilmeisesti kinuta takaisin.
- Maksuhuomautukset. Karhukirjeitä tulee jo maksetuista tuotteista (esim. luottokorttiostokset, postiennakkopaketit), laskut on muutenkin sekaisin. Peritään toimitusmaksuja joita ei pitänyt olla. Pyydetään maksamaan palautettuja tuotteita ym. Karhukirje voi tulla vuodenkin päästä tilauksesta

Itse pysyn näistä lafkoista erossa vaikka myymänsä tuotteet kiinnostaisivatkin. Olen tehnyt netin kautta kauppaa todella paljon, vähillä ongelmilla. Lähes kaikki ongelmani kohdistuvatkin näihin lafkoihin.
Millaisia kokemuksia teillä on kyseisistä puljuista? Kiukuttaa että tämmösiä lafkoja mainostetaan telkkarissa asti. Hiukan olisi petrattavaa.