Suhdekarikot

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kaikki naiset ovat järjettömiä - ei ongelmaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

^95% ihmisistä on kananmunia (by Peltsi eräässä haastattelussa koskien elokuvaa Mies ilman menneisyyttä)... Ei ongelmaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

EveryWoman kirjoitti:Ainoa vähän vastaava pystyssä oleva jenkkimerkki on Rodarte (ei ole kovin monta vuotta vielä ollut olemassa), mutta mulle ainakin on toistaiseksi epäselvää, onko niillä vieläkään mitään missään pysyvästi myynnissä. Toinen vähän sinne päin on Ohne Titel; saapa nähdä miten pärjäävät tulevina vuosina.

Muotiviikot ovat käynnissä, joten ajattelin käydä päivittämässä tietoja näkemyksistäni: Jenkeissä on tänä syksynä ekaa kertaa 12 vuoteen ihan useita kappaleita kiinnostavia, uusia merkkejä. New York oli melkein yhtä kiinnostava kuin Lontoo. Ennenkuulumatonta!

(Mutta en edelleenkään tykkää Jenkeissä vaadittavasta markkinointipainotuksesta, joten en ole kuitenkaan sinne muuttamassa.)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Turhan paljon roiskeita ja juurakkoa viime aikoina meidän parisuhteessa. Helppohan parisuhde ei toisaalta saa olla, sillä silloin ainakin itse tuudittautuu ja ote katoaa. Sitä luulee monesti toimineensa edes sinnepäin ja vilpittömin aikein, mutta turhan usein se ei riitä. Yritän kuitenkin tehdä parhaani ja sillee...
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Turhan paljon roiskeita ja juurakkoa...


Tähän tarvittaisiin nyt vähän niitä yksityiskohtia mutta arvatenkaan niitä ei heru.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Suvinen kirjoitti:Mikä siinä on että pitkään seukanneilla pariskunnilla alkaa kaikki mennä alamäkeä juuri häiden jälkeen?


Voisiko olla että valmiiksi rakoilevaa parisuhdetta koetetaan joskus paikata avioon menolla?

Meilläkin mietitään taas niitä häitä 8)
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

No voihan se olla jonkinlaista "tässä se nyt on"-kriiseilyäkin. Parisuhde on saanut viimeisen silauksensa, lapsiluku täynnä, omakotitalo ja tila-auto hankittu. Nyt olisi sitten aika purskuttaa hamaan tappiin asti annetuilla eväillä.

Joillekin se tulee naimisiin menon jälkeen, joillekin lapsen. Riippuu kai toteuttamisjärjestyksestä.

Monesti joidenkin asioiden saavuttaminen on helpompaa kuin niiden saavutettujen asioiden kokeminen/eläminen/ylläpitäminen. Mitä ne jutut sitten kenellekin on.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:No voihan se olla jonkinlaista "tässä se nyt on"-kriiseilyäkin. Parisuhde on saanut viimeisen silauksensa, lapsiluku täynnä, omakotitalo ja tila-auto hankittu. Nyt olisi sitten aika purskuttaa hamaan tappiin asti annetuilla eväillä.

Joillekin se tulee naimisiin menon jälkeen, joillekin lapsen. Riippuu kai toteuttamisjärjestyksestä.

Monesti joidenkin asioiden saavuttaminen on helpompaa kuin niiden saavutettujen asioiden kokeminen/eläminen/ylläpitäminen. Mitä ne jutut sitten kenellekin on.


Joo, käypä teoria. Jonkinlainen myöhästynyt sitoutumiskammokohtaus.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Suvinen kirjoitti:Mikä siinä on että pitkään seukanneilla pariskunnilla alkaa kaikki mennä alamäkeä juuri häiden jälkeen? Tuttavapariskunta seurusteli 15- vuotiaasta, tekivät lapsen, ostivat talon ja menivät naimisiin. Ero tuli alle vuoden päästä häistä. Sukulaisella edessä kohta sama juttu, ei ekaa hääpäivää vietetty ja sormuksia jo nostellaan pöydälle joka jumalan riidan aikana.


Faija sanoo, että kannattaa olla pitkään kihloissa, koska se vastaavasti lyhentää naimisissaoloaikaa.

En ole kyllä vielä ehtinyt edes kihloihin, kun on ollut niin paljon kaikkea kiirettä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Suvinen kirjoitti:Mikä siinä on että pitkään seukanneilla pariskunnilla alkaa kaikki mennä alamäkeä juuri häiden jälkeen? Tuttavapariskunta seurusteli 15- vuotiaasta, tekivät lapsen, ostivat talon ja menivät naimisiin. Ero tuli alle vuoden päästä häistä. Sukulaisella edessä kohta sama juttu, ei ekaa hääpäivää vietetty ja sormuksia jo nostellaan pöydälle joka jumalan riidan aikana.


Yleensä jos pariskunnat ovat olleet pitkään yhdessä ilman avioliittoa tuo häävalojen lukeminen on se viimeinen yritys saada tulta jo hivenen hiipuvaan hiileen. No, toimihan se vuoden heilläkin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Mikä siinä on että pitkään seukanneilla pariskunnilla alkaa kaikki mennä alamäkeä juuri häiden jälkeen? Tuttavapariskunta seurusteli 15- vuotiaasta, tekivät lapsen, ostivat talon ja menivät naimisiin. Ero tuli alle vuoden päästä häistä. Sukulaisella edessä kohta sama juttu, ei ekaa hääpäivää vietetty ja sormuksia jo nostellaan pöydälle joka jumalan riidan aikana.


Yleensä jos pariskunnat ovat olleet pitkään yhdessä ilman avioliittoa tuo häävalojen lukeminen on se viimeinen yritys saada tulta jo hivenen hiipuvaan hiileen. No, toimihan se vuoden heilläkin.


Eihän toi ihan niin hullua ole, kuin lapsen tekeminen avioliittoa pelastamaan, mutta lähellä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Turhan paljon roiskeita ja juurakkoa viime aikoina meidän parisuhteessa.


Onko tuo juurakko siitä polttarireisustasi yms. asiaan liittyvästä sähläilystä?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Suvinen kirjoitti:Mikä siinä on että pitkään seukanneilla pariskunnilla alkaa kaikki mennä alamäkeä juuri häiden jälkeen?


Meillä on mennyt suhde koko ajan vain paremmaksi viimeisen (eli häiden jälkeisen) vuoden aikana. Yhteiselo on ollut jopa naurettavan helppoa ja mukavaa.

Luulen, että avioliiton tuoma kitka liittyy joko lisääntymiseen tai siihen, että naimalla yritetään korjata jotain puoliväkisin. Olen itse ollut ennen samanlainen sitoutuja, mitä huonommin on mennyt sitä tiukemmin olen pyrkinyt kahlitsemaan itseäni kumppaniin, jotta eroaminen olisi vaikeampaa eikä päätöstä tarvitsisi tehdä.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:tai siihen, että naimalla yritetään korjata jotain puoliväkisin.


Lasken jo sekunteja siihen, että huima keksii tästä jonkun letkautuksen.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Vähän tuntuu, että isovelikin yritti saada elvyttää parisuhdettaan menemällä naimisiin.. häät 7.7.2007 .. ero oli tainnut tulla jo pari kuukautta tämän jälkeen. Oli hurja juttu, kun ei ollut kertonut asiasta vasta kuin siskon häiden jälkeen seuraavana kesänä. Olis varmaan ollut erilainen reaktio, kun bongasin "vaimon" lintsiltä vieraan miehen sylistä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:
RP kirjoitti:No voihan se olla jonkinlaista "tässä se nyt on"-kriiseilyäkin. Parisuhde on saanut viimeisen silauksensa, lapsiluku täynnä, omakotitalo ja tila-auto hankittu. Nyt olisi sitten aika purskuttaa hamaan tappiin asti annetuilla eväillä.

Joillekin se tulee naimisiin menon jälkeen, joillekin lapsen. Riippuu kai toteuttamisjärjestyksestä.

Monesti joidenkin asioiden saavuttaminen on helpompaa kuin niiden saavutettujen asioiden kokeminen/eläminen/ylläpitäminen. Mitä ne jutut sitten kenellekin on.


Joo, käypä teoria. Jonkinlainen myöhästynyt sitoutumiskammokohtaus.


Mun mielestä tuo ei viestisi sitoutumiskammosta vaan siitä, että ihminen tajuaa, että tällaista tämä elämä nyt on, eikä sen kummemmaksi muutu.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eikös Pyrtsin suhde kaiken kaikkiaan ole kuitenkin melko tuore? Eli ihan normaalia oireilua kun vaaleanpunaiset kakkulat ovat karisseet lopullisesti silmiltä.
Viimeksi muokannut Vesper, 14.10.2010 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriD kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Joo, käypä teoria. Jonkinlainen myöhästynyt sitoutumiskammokohtaus.


Mun mielestä tuo ei viestisi sitoutumiskammosta vaan siitä, että ihminen tajuaa, että tällaista tämä elämä nyt on, eikä sen kummemmaksi muutu.


Eikös sitoutumiskammossa ole kysymys juuri siitä että mietitään että oliko tämä muka tässä ja lähdetään litomaan kohti vihreämpää ruohoa? Kun tämäkö nyt tässä -fiilis tulee vasta naimisissa, niin kyseessä on tietysti myöhästynyt kohtaus.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Joo, käypä teoria. Jonkinlainen myöhästynyt sitoutumiskammokohtaus.


Mun mielestä tuo ei viestisi sitoutumiskammosta vaan siitä, että ihminen tajuaa, että tällaista tämä elämä nyt on, eikä sen kummemmaksi muutu.


Eikös sitoutumiskammossa ole kysymys juuri siitä että mietitään että oliko tämä muka tässä ja lähdetään litomaan kohti vihreämpää ruohoa? Kun tämäkö nyt tässä -fiilis tulee vasta naimisissa, niin kyseessä on tietysti myöhästynyt kohtaus.


En ole sitoutumiskammon asiantuntija. Ehkä.

Mulle ei ole tullut tässäkö tää nyt on -fiilistä kait koskaan.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Zeb kirjoitti:Eikös sitoutumiskammossa ole kysymys juuri siitä että mietitään että oliko tämä muka tässä ja lähdetään litomaan kohti vihreämpää ruohoa? Kun tämäkö nyt tässä -fiilis tulee vasta naimisissa, niin kyseessä on tietysti myöhästynyt kohtaus.


Kyllä mä käsitän sitoutumiskammon enemmänkin käsitteenä niin, että yhden ihmisen kanssa oleminen / naimisiin meno / kaikki pysyvä ahdistaa. Postmaritaalinen stressisyndrooma taas on eri asia.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriD kirjoitti:Mulle ei ole tullut tässäkö tää nyt on -fiilistä kait koskaan.


Just mietin onko mulle. Ei varmaan, ne on ollu eri fiiliksiä miksi olen halunnut erota.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

So Hard kirjoitti:Kyllä mä käsitän sitoutumiskammon enemmänkin käsitteenä niin, että yhden ihmisen kanssa oleminen / naimisiin meno / kaikki pysyvä ahdistaa. Postmaritaalinen stressisyndrooma taas on eri asia.


Niin, postmaritaalisyndroomassa naimisissa olo ahdistaa. Vääntäkää nyt rautalangasta että mikä ero näissä on?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriD kirjoitti:
Mulle ei ole tullut tässäkö tää nyt on -fiilistä kait koskaan.


Ehkä siksi, että olit vähintään alitajuisesti sisäistänyt sen että nythän se vasta alkaakin. Lapset pitää kasvattaa aikuisiksi, asunnon ja tila-auton säilyttämiseksi pitää turvata perheen talous ja tietty saada se parisuhde kestämään sen viiskytä vuotta ennen haudan kutsua.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No tjaa, yhdistelmä 2xtyössäkäyvä(?) vanhempi ja yks pikkulapsi(useammasta puhumattakaan) harvoin on muuta kuin parisuhteelle aika rankka. Itse eronneena vinkkini on, että todetkaa ongelma, keskustelkaa ja harrastakaa hyvää kiireetöntä seksiä. Onko molemmilla haluja muuttaa tilanne parempaan?

Ja ND:n kommenttiin: kylläpäs muuttuu! Lapsi/et kasvaa, yhteistä aikaa parisuhteen hoitamiselle jää myöhemmin enemmän, mikäli hankalan vaiheen aikana ei ole kiinnostus toiseen ja suhteen hoitamiseen täysin lopahtanut. Juuri tuollainen lapsi, joka ei ole enää vauva mutta ei vielä iso ja helppokaan, on imo se kaikkein vaikein.

Vinkkini:

Puhukaa

Ottakaa lapsivapaata aikaa

Tehkää pieniä kivoja tekoja toiselle huolimatta siitä että toinen tuntuu ääliöltä aina(/)välillä
Prepare for the worstest.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

nowaysis kirjoitti:
Ja ND:n kommenttiin: kylläpäs muuttuu! Lapsi/et kasvaa, yhteistä aikaa parisuhteen hoitamiselle jää myöhemmin enemmän, mikäli hankalan vaiheen aikana ei ole kiinnostus toiseen ja suhteen hoitamiseen täysin lopahtanut. Juuri tuollainen lapsi, joka ei ole enää vauva mutta ei vielä iso ja helppokaan, on imo se kaikkein vaikein.



No joo siis mun mielestäni jokainen uusi päivä on seuraava elinen. No ei vaan kyllä joka päivä jotain muutosta tulee. Salkkukin kasvanut viime aikoina kivasti.

Ei kun siis asiallisesti: ei mulla ole tullut vielä sellaista fiilistä, että "tässäkö tää nyt on"
Vastaa Viestiin