Suhdekarikot

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:En oikein käsitä tota otetaan-puhelin-pois -kohtaa perheelliseltä tyypiltä jonka muulle perheelle ei ole informoitu ennakolta alkuunkaan.

En mäkään käsitä. Kuulostaa siltä, että reissulla on tehty jotakin, mistä vaimo pahoittaisi mielensä jos tietäisi (muuten ei pitäisi olla mitään syytä ottaa puhelinta pois). Veikkaisin, että noin sen on vaimokin tulkinnut, joten miksipä ei pahoittaisi mieltään - huomioon ottaen vielä tuon vikaan menneen tiedotuksen ja muun. Jos Ylermi on tilannetta käynyt vähättelemään tai ei ole vaikuttanut tarpeeksi pahoillaan olevalta, ymmärrän hyvin että vaimoa kaivelee. Se kun saattaa merkitä, että hänellä on mies, jonka arvot ovat sittenkin aika tavalla omista poikkeavat. Ei kovin kiva fiilis; eikä varsinkaan kun on juuri menty naimisiin ja hääjuhlakin vielä tulossa.

Sympatiat vaimolle.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Eiköhän yhteinen huoltosuhde jälkikasvuun merkitse tossa mahdollisessa arvo-ongelmatilanteessa kuitenkin enemmän kuin mitkään hääjuhlat. Häät kun nyt on käytännössä bileet ja joku hassu sinetti. Yhteinen lapsi taas koko loppuelämän toisiinsa sitova juttu.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Toistaiseksi kumpaakaan ei tuorakentava keskustelu ole kiinnostanut. Ilmeisesti tilanne on vielä liian tulehtunut, häätkin vielä edessä.

Kertomustesi perusteella akkasi ei ole sitä sorttia, joka olisi rakentava tai sopua solmiva. Tyypillinen väsyttää tää lapsi ja kaikki, omaa aikaa, en viitsi tehdä sitä tai tätä -mäkättäjä.

Ja taas kerran. Ongelmat johtuvat siitä, että saadaan aviottomia lapsia. Jos lapset tehtäisiin vasta avioliitossa, ei tarvitsisi sitä ennen sietää lapsellista naista eli sekopäätä. Ehtii sitä häiden jälkeenkin monistua ja kuunnella vikinää tai mennä muualle rahoittumaan ja jättää eukon kihisemään lapsen kanssa. Moderni mies toki ottaa lapsen mukaan ja kehottaa eukkoa painumaan sillä välin suolle.
Paras päivä ikinä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:^ Eiköhän yhteinen huoltosuhde jälkikasvuun merkitse tossa mahdollisessa arvo-ongelmatilanteessa kuitenkin enemmän kuin mitkään hääjuhlat. Häät kun nyt on käytännössä bileet ja joku hassu sinetti. Yhteinen lapsi taas koko loppuelämän toisiinsa sitova juttu.

Yritin asettua sellaisen ihmisen asemaan, joka ylipäänsä vaivautuu järjestämään hääjuhlia. Itse en sinunkin mainitsemastasi syystä sellaiseen ryhtyisi, mutta mistäs sinä tai minä tiedämme, mitä juhla merkitsee sellaiselle, joka sitä kovasti odottaa ja on siitä pitkään haaveillut (kuten olen ymmärtänyt Ylermin vaimon suhtautuvan). Mutta huoltosuhteen (voiko tuota sanaa tosiaan käyttää tässäkin merkityksessä??) osalta olet tietenkin oikeassa; se kasvattaa tilanteen painoarvoa varmasti vähintään toiseen potenssiin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Riemumieli kirjoitti:Ja taas kerran. Ongelmat johtuvat siitä, että saadaan aviottomia lapsia. Jos lapset tehtäisiin vasta avioliitossa, ei tarvitsisi sitä ennen sietää lapsellista naista eli sekopäätä. Ehtii sitä häiden jälkeenkin monistua ja kuunnella vikinää tai mennä muualle rahoittumaan ja jättää eukon kihisemään lapsen kanssa. Moderni mies toki ottaa lapsen mukaan ja kehottaa eukkoa painumaan sillä välin suolle.


Komppaus.

Mä en jaksa vieläkään ymmärtää ongelmaa, joka muhii näin kauan ja jota jaksetaan kitinässä vatvoa sivukaupalla. DTP!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:Yritin asettua sellaisen ihmisen asemaan, joka ylipäänsä vaivautuu järjestämään hääjuhlia. Itse en sinunkin mainitsemastasi syystä sellaiseen ryhtyisi, mutta mistäs sinä tai minä tiedämme, mitä juhla merkitsee sellaiselle, joka sitä kovasti odottaa ja on siitä pitkään haaveillut (kuten olen ymmärtänyt Ylermin vaimon suhtautuvan).

Vaivautuu? Itse ainakin haluan joskus häät, ja toivottavasti tulen sellaiset saamaankin. Siksi, että juhlien järjestäminen on mukavaa eikä vaivaannuttavaa, ja iloiset ja juhlivat ihmiset ovat mukavampia kuin ei-iloiset ja ei-juhlivat ihmiset. Paskat itse instituutiosta, rakkaus tulee muualta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Yritin asettua sellaisen ihmisen asemaan, joka ylipäänsä vaivautuu järjestämään hääjuhlia. Itse en sinunkin mainitsemastasi syystä sellaiseen ryhtyisi, mutta mistäs sinä tai minä tiedämme, mitä juhla merkitsee sellaiselle, joka sitä kovasti odottaa ja on siitä pitkään haaveillut (kuten olen ymmärtänyt Ylermin vaimon suhtautuvan).

Vaivautuu? Itse ainakin haluan joskus häät, ja toivottavasti tulen sellaiset saamaankin. Siksi, että juhlien järjestäminen on mukavaa eikä vaivaannuttavaa, ja iloiset ja juhlivat ihmiset ovat mukavampia kuin ei-iloiset ja ei-juhlivat ihmiset. Paskat itse instituutiosta, rakkaus tulee muualta.

"Vaivautua" viittaa vaivannäköön, ei vaivautuneisuuteen.

Onko sulla nyt tässä pointtina, että häät ovat sulle yhtä tärkeä juttu kuin Ylermin vaimolle, vai mitä yrität sanoa? Itselleni eivät ole, mutta yritin silti miettiä miltä tuntuu ihmisestä jolle häillä on suurempi merkitys kuin edellä kuvailemasi "bileet ja joku hassu sinetti".

Edit: Aika karulta muuten kuulostaa, jos ystäväsi ovat iloisia vain juhlissa. Mun ystävät ovat yhtä mukavia juhlissa ja ilman niitä. Ja paremmin heidän seuraansa pystyy keskittymään ilman, koska juhliin liittyy aina järjestelyjä ja ylläpitotoimia, isännän/emännän roolissa toimimista. Joten juhlat merkitsevät omasta näkökulmastani ylimääräistä (eli turhaa) vaivannäköä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:Edit: Aika karulta muuten kuulostaa, jos ystäväsi ovat iloisia vain juhlissa.

Niinpä. Mun ystävät ovat pääpiirteittäin sarjamurhaajia ja palomiehiä. Voit arvata että naama on norsunvitulla ellei ole boolimaljaa nenän edessä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Haha! Voi sua, koita jaksella.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Lolita kirjoitti:
Komppaus.

Mä en jaksa vieläkään ymmärtää ongelmaa, joka muhii näin kauan ja jota jaksetaan kitinässä vatvoa sivukaupalla. DTP!


Miksi pitäisi DTP?

Ylermi ei valota tilannetta juuri laisinkaan, mutta jotain on mennyt pahasti vikaan. Ylermi on muistaakseni myöntänyt veljen tehneen ns. paskat vaimolleen.

Meidän ei tarvitse ymmärtää miksi sitä ja tätä vaan oleellisinta on, että jotain on sovittu mistä ei ole pidetty kiinni. Ja kiinnipitämättömyys on aiheuttanut ilmeisesti suurempaakin murhetta.

Ylermi ei ole ilmeisesti sitten suhtautunut tähän vaimon haluamalla tavalla, seissyt hänen takanaan kun siihen on selkeästi aihetta.

Olen varmaan tosi outo ihminen, mutta mä oletan että oma mieheni seisoo minun takanani silloin kun siihen on aihetta ja sama toimii toisinkin päin. Jos kokisin mieheni olevan niin munaton tai välinpitämätön ettei toimittaisi silloin kun siihen on aihetta, meillä olisi ongelma. Issue. Iso issue. Se hiertäisi ja pistäisi miettimään.

Ymmärrän ettei kaikille ihmisille lojaalius, kunnioitus, läpi tulen ja tuiskun toisen vuoksi-asenne ole niin kovin tärkeitä asioita parisuhteessa ts. ihmisessä joka todennäköisesti on se tärkein ja läheisin.

Jos oma rakas veljeni olisi tehnyt jotain vastaavaa miehelleni (mitä se nyt ikinä onkin, mutta ilmeisen paskat) olisin todennut että paskan teit, annappa olla viimeinen kerta, love ya. Saman tekisin jos mieheni tekisi cacat veljelleni. Mä en näe tässä mitään ongelmaa tai hankaluutta. Seistä sen takana jolle vääryys on tehty, huolimatta siteistä.

Jos ei voi aviomieheensä/vaimoonsa luottaa näissä asioissa niin mihin sitten voin. Kysyn vaan.

No mutta, se olen vain minä.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vesper kirjoitti:Mikä tekee vaimosta veljeä tärkeämmän?


Useimmiten aikuinen kai priorisoi oman perheen lapsuudenperheen edelle. Oman perheen kanssa eletään. Onneksi ei yleensä ole tarpeen tehdä valintaa. Olisitko voinut kysyä myös että mikä tekee vaimosta äitiä tärkeämmän?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Tekisi mieli vetää esiin "Lolitalla on omia parisuhdekähinöitä" -kortti ja vedänkin sen.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Zeb kirjoitti:Olisitko voinut kysyä myös että mikä tekee vaimosta äitiä tärkeämmän?

Olisin varmaan, en vaan itse osaa laittaa itselleni tärkeitä ihmisiä tärkeysjärjestykseen.
Work like a captain, play like a pirate.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

YY-hässäkkään että ihme pissapäisyyksiä pitää sitten polttareiden nimissä harrastaa. Luuri veljelle ja kadoksiin? WTF?
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

exPertti kirjoitti:Tekisi mieli vetää esiin "Lolitalla on omia parisuhdekähinöitä" -kortti ja vedänkin sen.


Mä vedän "ette ymmärrä Lolitan huumoria" -kortin ja naureskelen paskaisesti päälle.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Olisitko voinut kysyä myös että mikä tekee vaimosta äitiä tärkeämmän?

Olisin varmaan, en vaan itse osaa laittaa itselleni tärkeitä ihmisiä tärkeysjärjestykseen.


Ei mun mielestä tarvikaan. Riittää kun seisoo sen takana jolle on vääryys tehty. Jos omaisin munattoman miehen niin mulla olisi aikamoisen ankeat ajat anoppini kanssa, todella. Ei tarvitse valita äidin ja vaimon väliltä, riittää että toimii kun vääryys tapahtuu. Saman se tekee kun mä laitan "vittu anoppi"-vaihteen päälle. Ja niin sen pitääkin, laittaa palikat takaisin kohdilleen kun flippaan aiheettomasti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Toimistorotta kirjoitti:naureskelen paskaisesti päälle.


Tähän korttiin on syytä olla hyvä selkänoja takana, tosin niin olisi ollut omaankin korttiini. I-kortti odottaa siis jompaa kumpaa.

Ihan jäskättää kummalle se lankeaa. :P
Came here for school, graduated to the high life
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Toimistorotta kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tekisi mieli vetää esiin "Lolitalla on omia parisuhdekähinöitä" -kortti ja vedänkin sen.


Mä vedän "ette ymmärrä Lolitan huumoria" -kortin ja naureskelen paskaisesti päälle.


Mä työnnän korttinne sinne minne ei aurinko teilläkään paista ja tanssin rytmillisesti ripaskaa.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vesper kirjoitti:Olisin varmaan, en vaan itse osaa laittaa itselleni tärkeitä ihmisiä tärkeysjärjestykseen.


Tuoreessa Oliviassa miehiltä oli kysytty kenet pelastaisi uppoavasta laivasta, vaimonsa/itsensä, vaimonsa/lapsensa, lapsensa/itsensä. Äitiä tai veljeä ei tuossa paatissa ollut, mutta olisihan ne voitu lisätä.

Itse pystyn laittamaan ihmiset tärkeysjärjestykseen, oli se sitten valitettavaa tai ei.
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

exPertti kirjoitti:Ihan jäskättää kummalle se lankeaa. :P


Pistetäänkö, pertti, pullo laatuskottilaista vetoa? Zänssisi ovat selkeästi 50-60%.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Zeb kirjoitti:Tuoreessa Oliviassa miehiltä oli kysytty kenet pelastaisi uppoavasta laivasta, vaimonsa/itsensä, vaimonsa/lapsensa, lapsensa/itsensä. Äitiä tai veljeä ei tuossa paatissa ollut, mutta olisihan ne voitu lisätä.

Itse pystyn laittamaan ihmiset tärkeysjärjestykseen, oli se sitten valitettavaa tai ei.


Kokeillaan miten käy. Pertin puppugeneraattori koetti luoda kyselyä aiheesta.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Toimistorotta kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ihan jäskättää kummalle se lankeaa. :P


Pistetäänkö, pertti, pullo laatuskottilaista vetoa? Zänssisi ovat selkeästi 50-60%.


Tuo ylläoleva kommenttini oli kyllä sarkasmia.
Came here for school, graduated to the high life
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vesper kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Olisitko voinut kysyä myös että mikä tekee vaimosta äitiä tärkeämmän?

Olisin varmaan, en vaan itse osaa laittaa itselleni tärkeitä ihmisiä tärkeysjärjestykseen.

Mun on kyllä aika helppoa sanoa, että minä+puolisoni (ja tietty jatkossa mahdolliset lapset) ovat minulle maailman tärkeimmät ihmiset, ja muu perhe tulee sitten seuraavaksi. Jos pitäisi valita, kumpaa en enää ikinä elämässäni tapaa: äitiä vai puolisoa, niin äidistä luopuisin, vaikka se ei mukavalta tuntuisikaan (en nyt määrittele mikä olisi yhteydenpidon loppumisen syy, koska itsekäs näkökulmani tulee parhaiten esille kun ei tarvitse miettiä että joku kuolisi jne.).
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minäkin haluan osallistua veikkaukseen, vaikka olenkin taas vähän jälkijunassa.

On veljeksiä ja kaksosia. Jälkimmäisillä voi olla ihan liikaa yhteisiä geenejä, jotta evoluutiopsykologian perusperiaatteet toimisivat totutuilla tavoilla. Mihin suuntaan nämä perusperiaatteet sitten taipuvat, riippuu kovasti kaksosista.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Jep. Yhdessäolo toisen ihmisen kanssa ei saa millään tasolla perustua järkevyyteen.
Vastaa Viestiin