Suhdekarikot

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:Sittemmin äitini on muuttanut "uuden" avomiehensä kanssa tämän asuntoon. Siellä käydessäni olo ei aluksi ollut kotoisa, koska en tuntenut äitini miesystävää kovin hyvin ja olo oli kuin vieraalla ihmisellä vieraalla maalla. Nyt kun tunnen hänet paremmin, tunnen myös heillä käydessäni oloni kotoisaksi; meininki on leppoisaa ja tilaa riittää taas kaikille.
Minkä ikäinen olet? Onko miesystävällä sinun ikäisesi "lapsi", joka myös satunnaisesti asuu heidän kodissaan (siis omassa lapsuudenkodissaan)? Entä jos olisitte intti-ikäisiä? Pystytkö kuvittelemaan, miltä sinusta silloin tuntuisi?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Minusta on ällistyttävää, että kukaan teistä on koskaan saanut kenetkään.
Vakka kantensa.. :wink:
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja martza »

SikaMika kirjoitti:Ei sviddusaatanajoo. Toi Martzan talokytkykauppajuttu ja sen puiminen saa vedet silmiin huvituksesta. Se on selvä, että EW:ltä löytyy täysin pölhö teoria tähänkin, mutta että aikuiset ihmiset komppaavat perässä, huh huh!

Mä muutin ainoinani lapsuudenkodistani pois. Aina siellä käydessäni olo oli kotoisa. Sitten vanhempani erosivat ja äitini muutti omaan asuntoonsa. Siellä käydessäni olo ei ollut järin kotoisa, koska tilaa oli liian vähän ja ilmeisesti mieli vielä haikaili lapsuudenkotiin. Sittemmin äitini on muuttanut "uuden" avomiehensä kanssa tämän asuntoon. Siellä käydessäni olo ei aluksi ollut kotoisa, koska en tuntenut äitini miesystävää kovin hyvin ja olo oli kuin vieraalla ihmisellä vieraalla maalla. Nyt kun tunnen hänet paremmin, tunnen myös heillä käydessäni oloni kotoisaksi; meininki on leppoisaa ja tilaa riittää taas kaikille.

Kyllä se kotoisa tunne lähtee siitä talossa vallitsevasta ilmapiiristä ja omasta suhtautumisestaan talon asukkeihin. Ei tilanne muutu mihinkään taloa vaihtamalla, jos muuttuisikin niin muuttuisi niin vähän että koko projekti on aivan vitullinen ylilyönti. Ymmärsin, että koska Martza on laittanut omat kakaransa maailmalle ko. talosta, on siellä tällä hetkellä tarpeeksi tilaa leasing-kakaroillekin. Eli joko Martzan eukon mukulat vierastaa Martzaa tai eivät ole vielä vieroittautuneet äitin tissistä&lapsuudenkodistaan. Jos olisin Martzan saappaissa, mitä en onneksi ole, passittaisin eukon ennemmin laitoshoitoon kuin suostuisin muuttamaan silkan hulluuden takia kotoani.
Olet oikeassa, että kotoisa tunne lähtee talossa vallitsevasta ilmapiiristä. Hyvä se on tähän saakka ollutkin ja omat lapseni ovat viihtyneet erittäin hyvin vanhassa kodissaan aina siellä käydessään, mutta vaimolle se on kova paikka, koska hänen lapsensa ei ole asunut tässä kodissa. En tiedä miksi hän näin ajattelee, koska mielestäni tämä on tämän hetken tosiasia, että mun lapset ovat varttuneet ja asuneet suurimman osan iästään tässä talossa ja heidän kotinsa tämä on ollut ja on edelleenkin. Jos hän ottaa tämän näin itseensä niin vaimon korvien välissä ei kaikki ole ihan OK. Hän muutti luokseni ja tiesi tämän ja nyt kolmen vuoden asumisen jälkeen alkaa vaivaamaan häntä.
Hänellä kieltämättä on kova ikävä aikuisia lapsiaan (21/25) ja on monesti itkenyt heidän peräänsä. Olen sanonut, että miksi hän ottaa näin raskaasti sen, että omat lapsensa ovat olleet jo pitkään maailmalla, kun heillä on asiat kuitenkin erittäin hyvin ja he ovat onnellisia meidän puolesta.
Onko tämä jonkinlaista mustasukkaisuutta mun lapsista, että heillä on vanha kotiymäpristö, missä käydä vierailemassa ja katsomassa vanhoja kavereitaan. Hän on moneen otteeseen sanonut mulle, että kun hänen lapsillaan ei ole tällaista "etua". Ei tähän muuta ole voinut sanoa, että tämä ei ole mun syyni eikä mun lapsieni syytä ja että hän itse halusi muuttaa meille.
Tämä on aika hankala asia, mutta toivon, kun poika lähtee Lappeenrantaan niin hänenkin ilkeilynsä minua ja lapsiani kohtaan sitten vähenisi.

Olen miettinyt,
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Minkä ikäinen olet? Onko miesystävällä sinun ikäisesi "lapsi", joka myös satunnaisesti asuu heidän kodissaan (siis omassa lapsuudenkodissaan)? Entä jos olisitte intti-ikäisiä? Pystytkö kuvittelemaan, miltä sinusta silloin tuntuisi?
Mika on neljätoistavuotias nelikymppisen kropassa. Mikasta on tehty leffa Big, jota tähditti Tom Hanks.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

EveryWoman kirjoitti:Vakka kantensa.. :wink:
Ällistyttävän hyvin tuo pitää paikkansa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:^Martzahan on muuttamassa joka tapauksessa.
Niin kai, jos sä olet niin kerran päättänyt. Martza on tolsin tätä mieltä:
martza kirjoitti:
Yksi ratkaisu olisi, että muuttaisimmme uuteen kotiin, jossa kummankaan lapset sitten eivät tuntisi itseään ulkopuolisiksi. Olisi kummankin lapsille neutraali koti. Olen hyvin valmis tähän, mutta ongelmaksi tulee se, että mulle riittää nyt OK taloasuminen ja mulle riittäisi hyvin tilava kerrostaloasunto. Rivari ei käy mulle. Vaimo on taasen puutarhahullu ja hän ei halua missään nimessä muuttaa kerrostaloon.
EveryWoman kirjoitti: Kyse oli vain siitä, suostuuko hänen ylhäisyytensä muuttamaan rivitaloon, jotta vaimo saa puutarhan, vai pakottaako perheen kerrostaloon omien mielitekojensa mukaisesti.
Viimeksi muuttokehoitusta perusteltiin myös aikuisten lasten viihtymisellä. Miksi kaikki pitäisi tehdä vaimon mielitekojen mukaan? Tottakai hänen mielipiteensä tulee ottaa huomioon, mutta luuletko homman toimivan paremmin niin että Mattza menee kuin pässi narussa vaimonsa perässä? Kompromissia tähän nyt kaivataan. Ja miksei sitä puutarhaa saa omakotitalotontille? Harvemmin ne rivareissa sen isompia on. Äskeiseen voisi Martza vastata itse.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Tulkitsin ehkä väärin tuon "mulle riittää nyt omakotitaloasuminen".

Suositan vaimon mielipiteen kuuntelemista siksi, että tähän asti on menty enemmän martzan mielipiteen mukaan. Disclaimasin jo, että tämä näillä tunnetuilla tiedoilla, muusta elämästäänhän en tiedä yhtikäs mitään.

Edit: Vaimon puutarha ja lasten viihtyminen eivät minulle ole täysin erillisiä asioita. Vaimo saattaa haluta puutarhaa tehdäkseen lapsilleen kodin. Tosin nyt kun lasten ikä selvisi, niin sanoisin ettei tilanne varmaan ole niin ikävä heille kuin aluksi kuvittelin.
Viimeksi muokannut EveryWoman, 08.01.2010 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja martza »

SikaMika kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:^Martzahan on muuttamassa joka tapauksessa.
Niin kai, jos sä olet niin kerran päättänyt. Martza on tolsin tätä mieltä:
martza kirjoitti:
Yksi ratkaisu olisi, että muuttaisimmme uuteen kotiin, jossa kummankaan lapset sitten eivät tuntisi itseään ulkopuolisiksi. Olisi kummankin lapsille neutraali koti. Olen hyvin valmis tähän, mutta ongelmaksi tulee se, että mulle riittää nyt OK taloasuminen ja mulle riittäisi hyvin tilava kerrostaloasunto. Rivari ei käy mulle. Vaimo on taasen puutarhahullu ja hän ei halua missään nimessä muuttaa kerrostaloon.
EveryWoman kirjoitti: Kyse oli vain siitä, suostuuko hänen ylhäisyytensä muuttamaan rivitaloon, jotta vaimo saa puutarhan, vai pakottaako perheen kerrostaloon omien mielitekojensa mukaisesti.
Viimeksi muuttokehoitusta perusteltiin myös aikuisten lasten viihtymisellä. Miksi kaikki pitäisi tehdä vaimon mielitekojen mukaan? Tottakai hänen mielipiteensä tulee ottaa huomioon, mutta luuletko homman toimivan paremmin niin että Mattza menee kuin pässi narussa vaimonsa perässä? Kompromissia tähän nyt kaivataan. Ja miksei sitä puutarhaa saa omakotitalotontille? Harvemmin ne rivareissa sen isompia on. Äskeiseen voisi Martza vastata itse.
Mä jotenkin vierastan tuota rivitaloasumismuotoa, koska olen kuulut niin paljon sen haitoista. Ennen OK talooon muuttamista, olen koko ikäni asunut kerrotaloissa huonomissa ja paremissa sellaisissa jote kokemusta on näistä.
Mikäli olen oikein tulkinnut vaimoani niin hänelle kelpaa vain OK asumismuoto vaikka pieneenkin sellaiseen. Hän on aikoinaan asunut rivitaloissa ja ei itse tykkää myöskään niistä, joten tuntuu, että vaihtoehdoiksi jää kerrostalo. En tiedä.

Pitänee nyt katsoa mitä homma etenee ja luulen, että hänellä taitaapi olla nuita naisten ikävaivoja myös. On tullut ajan myötä äkkipikaiseksi ja välillä talossa on liian kuuma ja välillä taas palelee ja kaikki on talon syytä. Ei voi muuta kuin ihmetellä. :o
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti: Minkä ikäinen olet? Onko miesystävällä sinun ikäisesi "lapsi", joka myös satunnaisesti asuu heidän kodissaan (siis omassa lapsuudenkodissaan)? Entä jos olisitte intti-ikäisiä? Pystytkö kuvittelemaan, miltä sinusta silloin tuntuisi?
34v. Ei. Täh?

Mitä vittua? Miten Martzan lapsen intti-ikäisyys liittyy siihen, että vaimo tai vaimon lapset eivät viihdy Martzan talossa? Tai kaikkein tärkein kysymys: mitä väliä sillä on, kuinka kotoa poismuuttanut, intti-ikäinen minä viihtyisi äidin avokin ja tämän mahdollisen kotoa poismuuttaneen intti-ikäisen jonkunmuun huushollissa noin niinq talonmyymiskontekstissa? Jos mä menisin sanomaan, että teidän täytyy myydä toi sukutila pois ja muuttaa rivitaloon, koska intti-ikäinen minä ei viihdy täällä kuin kotonaan muutaman kerran vuodessa käydessään, niin valkotakkisten setien mukana haalareissa lähtisin maisemista, ja ihan ansaitusti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Minkä ikäinen olet? Onko miesystävällä sinun ikäisesi "lapsi", joka myös satunnaisesti asuu heidän kodissaan (siis omassa lapsuudenkodissaan)? Entä jos olisitte intti-ikäisiä? Pystytkö kuvittelemaan, miltä sinusta silloin tuntuisi?
34v. Ei. Täh?

Mitä vittua? Miten Martzan lapsen intti-ikäisyys liittyy siihen, että vaimo tai vaimon lapset eivät viihdy Martzan talossa? Tai kaikkein tärkein kysymys: mitä väliä sillä on, kuinka kotoa poismuuttanut, intti-ikäinen minä viihtyisi äidin avokin ja tämän mahdollisen kotoa poismuuttaneen intti-ikäisen jonkunmuun huushollissa noin niinq talonmyymiskontekstissa? Jos mä menisin sanomaan, että teidän täytyy myydä toi sukutila pois ja muuttaa rivitaloon, koska intti-ikäinen minä ei viihdy täällä kuin kotonaan muutaman kerran vuodessa käydessään, niin valkotakkisten setien mukana haalareissa lähtisin maisemista, ja ihan ansaitusti.
Eihän se lasten vaatimus olekaan, vaan matrzan ja vaimonsa suunnitelma.

Jaa miten liittyy? Itse otit esille omat uusperhekokemuksesi. Kehotin yrittämään kuvitella tilannetta sellaisena, joka vastaisi paremmin martzan vaimon lasten tilannetta. Sen jälkeen havaitsin, että ovat jo vähän vanhempia kuin oletin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ehkä akan lapsia ottaa päähän se, että talossa pitäisi tehdä muutakin kuin juopotella ja soitella nahkahuilua. Lunta olisi luotava, roskat vietävä ja kuunnella, kun kattoparrut tärisevät nuorenparin pistäessä tuulemaan. Kyllähän sitä vähemmästäkin alkaa ahdistamaan, mutta ei se ole omistajan ja vielä vähemmän hänen lastensa vika.

Muutenkin haiskahtaa vähän siltä, että ehkä eukon lapset eivät kuitenkaan ole täysin sinuja äitinsä uuden miehen suhteen.
Paras päivä ikinä.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti: Edit: Vaimon puutarha ja lasten viihtyminen eivät minulle ole täysin erillisiä asioita. Vaimo saattaa haluta puutarhaa tehdäkseen lapsilleen kodin.
Tää kuulostaa nyt joltain niin naisten jutulta, etten uskalla lähteä sen enempää kommentoimaan. Putkiaivot vain sanovat, että elleivät ne eukon muksut ole jotain puutarhatonttuja niin tuo homma ei tee piirun vertaa järkeä minulle.
EveryWoman kirjoitti: Tosin nyt kun lasten ikä selvisi, niin sanoisin ettei tilanne varmaan ole niin ikävä heille kuin aluksi kuvittelin.
Niin. Kahdessa viime postauksessa on korjattu kaksi asiaan liittyvää harhaluuloasi, jotka ovat nähdäkseni melko keskeisiä kyetäkseen asiaa käsittelemään. Ei siinä mitään, kyllähän maailmaan puhetta mahtuu, mutta olisi kai hyvä selvittää ensin puheenaihe jollei puhele pelkästään itsekseen. *hymiö*
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:
Jaa miten liittyy? Itse otit esille omat uusperhekokemuksesi. Kehotin yrittämään kuvitella tilannetta sellaisena, joka vastaisi paremmin martzan vaimon lasten tilannetta. Sen jälkeen havaitsin, että ovat jo vähän vanhempia kuin oletin.
Kts. edellinen.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja martza »

Mä luulen, että vaimoni kuvittelee, että hänen lapsensa eivät viihdy meidän luona. Luulen, että hänen lapsensa ovat ymmärtäneet asian juuri oikein, että, kun he käyvät meillä, he tulevat meidän kotiin, ei heidän lapsuutensa kotiin. He eivät ole ikinä ilmaisseet minkäänlaisia negatiivisa olojaan meille tästä. He ovat mielestäni viihtyneet meillä erittäin hyvin ja ovat nukkuneet meillä monia öitä. Vaimoa ilmeisti vain jurppii se, että tämä koti ei ole hänen lastensa kasvukoti.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minulla on tänään taas jotenkin niin kovin joviaali olo, että haluan vähän kompata kaikkia, vaikka olisivatkin keskenään jyrkästi eri mieltä. Vai kutsuttiinko tällaista meininkiä ristiriitaisuudeksi?

No, oli miten oli, minusta on selvää, että ainakin Martzan esittämänä Martzan vaimon kanta on kovin kummallinen: Vaikka olisikin niin, että Martzan ja Vaimon lapset ovat hieman asymmetrisessä asemassa tuttuuden ja kuulumisen tunteen suhteen ei ole selvää, että oikea ratkaisu on lisätä symmetriaa heikentämällä Martzan lasten asemaa Vaimon lasten aseman tasolle. Voisi ajatella, että pikemminkin kannattaisi nostaa Vaimon lasten asemaa lähemmäksi Martzan lasten asemaa. Historiaa Martzan talossa ei tietysti enää voi tarjota, mutta Martza voisi muuten aivan erityisesti keskittyä siihen, että osoittaisi kaikin tavoin vieraanvaraisuutensa Vaimon lasten suhteen.

Toisaalta ei ole selvää, että muutto vain heikentäisi Martzan lasten asemaa. Varmasti Vaimon lasten kodikkuuden ja kuulumisen tunne kasvaisi, jos ympäristö äidin luona olisi neutraali, eikä Martzan ja Martzan lasten vanha koti. Toisaalta on ilmeisen hullua vaatia muuttoa sen takia, että 21- ja 25-vuotiaat, muualla omaa elämäänsä elävät aikuiset lapset saattavat kyläillessään kokea vieraudentunteita. Se on tosiaan niin ilmeisen hullua, että luulisi jopa EW:n näkevän sen jos oikein sisintään tutkii. Niinpä luulenkin, että Vaimon muuttomotiivina ei ole lasten tarve neutraalille ympäristölle, vaan Vaimon oma! Vaimo kaipaa Martzan ja Vaimon yhteistä kotia, ei Martzan perheen vanhaa kotia, jossa vaimo lapsineen on vierailulla tai uustulokkaina. Mahdollisesti Vaimo ei kuitenkaan halua myöntää tätä itselleenkään, ja puhuu siksi lasten tarpeista. On se vaan kumma, miten internetistä näkee jopa keskusteluun osallistumattomien ihmisten syvimmät motiivit näitä itseään paremmin!

Tältä pohjalta ajattelisin, että nyt kun Martzan jälkikasvu on aikuista ja muuttaa kotoa, Martza voisi tosiaan harkita muuttoa. Ei Vaimon lasten takia, vaan Vaimon takia. Vanhat perheet on onnistuneesti kasvatettu ja maailmalle saateltu; voisitte nyt luoda teidän uusperheenne ympäristön ja luopua Martzan vanhan perheen talossa pyörimisestä. Toki on jalo ajatus pitää lasten lapsuudenkoti paikkana, johon he voivat aina tulla, mutta nämä lapset eivät enää ole lapsia! Kyllä he kestävät ja ymmärtävät ja hyväksyvät muuton.

On todella hienoa, että Martza halusi ja pystyi turvaamaan lapsilleen ympäristön ja kodin jatkuvuuden avioerosta huolimatta silloin, kun lapset kasvoivat aikuisiksi. Mutta se on nyt tehty: suo Vaimolle oma koti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

martza kirjoitti: Vaimoa ilmeisti vain jurppii se, että tämä koti ei ole hänen lastensa kasvukoti.
No nyt voi kyllä jo sanoa vaimolle että VOI KYYNEL!! (Siis jos luulosi on oikea.)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Edit: Vaimon puutarha ja lasten viihtyminen eivät minulle ole täysin erillisiä asioita. Vaimo saattaa haluta puutarhaa tehdäkseen lapsilleen kodin.
Tää kuulostaa nyt joltain niin naisten jutulta, etten uskalla lähteä sen enempää kommentoimaan. Putkiaivot vain sanovat, että elleivät ne eukon muksut ole jotain puutarhatonttuja niin tuo homma ei tee piirun vertaa järkeä minulle.
Jos ajatellaan, että lapset eivät ole vielä täysin itsenäistyneet, ja että heiltä on koti hajonnut eron myötä, ja että uusi koti ei tunnu kodilta, niin kyllä minä heidän äitinään pyrkisin asumaan sellaiseen paikkaan, josta voi tehdä heille niin kodinomaisen kuin suinkin mahdollista. Joillakin ihmisillä siihen voi kuulua esim. se, että on puutarha. Ei sitä pitäisi olla vaikeaa ymmärtää. Kyseessä on samantapainen asia kuin martzan haluttomuus asua rivitalossa (varmaan sielläkin on pohjalla halu asua sellaisessa asunnossa, joka tuntuisi vaistomaisesti enemmän kodilta).
SikaMika kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Tosin nyt kun lasten ikä selvisi, niin sanoisin ettei tilanne varmaan ole niin ikävä heille kuin aluksi kuvittelin.
Niin. Kahdessa viime postauksessa on korjattu kaksi asiaan liittyvää harhaluuloasi, jotka ovat nähdäkseni melko keskeisiä kyetäkseen asiaa käsittelemään. Ei siinä mitään, kyllähän maailmaan puhetta mahtuu, mutta olisi kai hyvä selvittää ensin puheenaihe jollei puhele pelkästään itsekseen. *hymiö*
Niin, käsitin pari asiaa väärin, ja väärinkäsityksiä voi olla enemmänkin. Keskustelun edetessä niitä on korjattu. Toivon niin tapahtuvan jatkossakin.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja martza »

urpiainen kirjoitti:........................
No, oli miten oli, minusta on selvää, että ainakin Martzan esittämänä Martzan vaimon kanta on kovin kummallinen: Vaikka olisikin niin, että Martzan ja Vaimon lapset ovat hieman asymmetrisessä asemassa tuttuuden ja kuulumisen tunteen suhteen ei ole selvää, että oikea ratkaisu on lisätä symmetriaa heikentämällä Martzan lasten asemaa Vaimon lasten aseman tasolle. Voisi ajatella, että pikemminkin kannattaisi nostaa Vaimon lasten asemaa lähemmäksi Martzan lasten asemaa. Historiaa Martzan talossa ei tietysti enää voi tarjota, mutta Martza voisi muuten aivan erityisesti keskittyä siihen, että osoittaisi kaikin tavoin vieraanvaraisuutensa Vaimon lasten suhteen.

Toisaalta ei ole selvää, että muutto vain heikentäisi Martzan lasten asemaa. Varmasti Vaimon lasten kodikkuuden ja kuulumisen tunne kasvaisi, jos ympäristö äidin luona olisi neutraali, eikä Martzan ja Martzan lasten vanha koti. Toisaalta on ilmeisen hullua vaatia muuttoa sen takia, että 21- ja 25-vuotiaat, muualla omaa elämäänsä elävät aikuiset lapset saattavat kyläillessään kokea vieraudentunteita. Se on tosiaan niin ilmeisen hullua, että luulisi jopa EW:n näkevän sen jos oikein sisintään tutkii. Niinpä luulenkin, että Vaimon muuttomotiivina ei ole lasten tarve neutraalille ympäristölle, vaan Vaimon oma! Vaimo kaipaa Martzan ja Vaimon yhteistä kotia, ei Martzan perheen vanhaa kotia, jossa vaimo lapsineen on vierailulla tai uustulokkaina. Mahdollisesti Vaimo ei kuitenkaan halua myöntää tätä itselleenkään, ja puhuu siksi lasten tarpeista. On se vaan kumma, miten internetistä näkee jopa keskusteluun osallistumattomien ihmisten syvimmät motiivit näitä itseään paremmin!

Tältä pohjalta ajattelisin, että nyt kun Martzan jälkikasvu on aikuista ja muuttaa kotoa, Martza voisi tosiaan harkita muuttoa. Ei Vaimon lasten takia, vaan Vaimon takia. Vanhat perheet on onnistuneesti kasvatettu ja maailmalle saateltu; voisitte nyt luoda teidän uusperheenne ympäristön ja luopua Martzan vanhan perheen talossa pyörimisestä. Toki on jalo ajatus pitää lasten lapsuudenkoti paikkana, johon he voivat aina tulla, mutta nämä lapset eivät enää ole lapsia! Kyllä he kestävät ja ymmärtävät ja hyväksyvät muuton.

On todella hienoa, että Martza halusi ja pystyi turvaamaan lapsilleen ympäristön ja kodin jatkuvuuden avioerosta huolimatta silloin, kun lapset kasvoivat aikuisiksi. Mutta se on nyt tehty: suo Vaimolle oma koti.
Kirjoitit mielestäni naulan kantaan. Kiitos paljon :h: :h:

Olen aina ollut hänen lapsilleen todella vieraanvarainen ja tuntuu välillä, että olisin tuntenut heidät jo kymmeniä vuosia.
Eivät kai he jäisi meille niin usein yöksi nukkumaan vaikkaa nukkuvatkin silloin lattialla, kun ylimmärääisiä sänkyjä ja tiloja ei ole.
Musta nyt vaan tuntuu, että vaimon korvien välissä olisi pientä viilaamista. Hän suotta ajattelee sellaisia asioita lastensa puolesta, jolla tapaa hänen lapsensa eivät varmaankaan ajattele.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:Toisaalta on ilmeisen hullua vaatia muuttoa sen takia, että 21- ja 25-vuotiaat, muualla omaa elämäänsä elävät aikuiset lapset saattavat kyläillessään kokea vieraudentunteita. Se on tosiaan niin ilmeisen hullua, että luulisi jopa EW:n näkevän sen jos oikein sisintään tutkii.
Aluksi puhuttiin vain lapsista, joten tulkitsin että itsenäistymisprosessinsa on vielä kesken.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

EveryWoman kirjoitti: 3. Optimaalisen urakehityksen takaaminen molemmille edellyttäisi erilleen ja eri maihin muuttamista.
4. Kämppä on muodostunut ikuiseksi remonttikohteeksi, jonka kunnostaminen syö suurimman osan lomista, ja jota ei ole kuitenkaan varaa remontoida niin kattavasti/kunnolla kuin haluaisi.
Nämä kuulostavat kyllä tosi oudoilta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

MGandhi kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Onko tosirakkautta vain se että kärvistelee suhteessa vaikka ei saa siitä mitään itselleen?
Mitään itselleen? Kuten nykyisen lapsen.
Okei, eli valituksesi ei koskisi tapausta jossa kyseessä olisi ollut ensimmäinen lapsi, silloin et sanoisi "olet toiselle vain siittäjä/lastentekokone"? Ehkä joku haluaa pari muksua lisää yhtä palavasti kun joku toinen halusi sitä ekaa. Voihan vaikka olla että eka olikin väärää sukupuolta, ei pojasta saa prinsessaa tekemälläkään (tai saa kyllä mutta).
Ja miksi sekoitat seksuaalisten halujen tyydyttämisen lasten tekoon?
- Jälkimmäistähän varten luonto seksuaaliset halut kai loi.
- Molempia voidaan käyttää esimerkkeinä (osa)syistä miksi joku pyrkii parisuhteeseen toisen kanssa, tai joiden takia ei ole tyytyväinen nykyiseen parisuhteeseen.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 08.01.2010 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Chap kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: 3. Optimaalisen urakehityksen takaaminen molemmille edellyttäisi erilleen ja eri maihin muuttamista.
4. Kämppä on muodostunut ikuiseksi remonttikohteeksi, jonka kunnostaminen syö suurimman osan lomista, ja jota ei ole kuitenkaan varaa remontoida niin kattavasti/kunnolla kuin haluaisi.
Nämä kuulostavat kyllä tosi oudoilta.
Hau sou?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Olipas viihdyttävä ketju, kiitokset kaikille osallisille :lol:

Ihan unohtui omat parisuhdekarikot tätä lukiessa. Nykyisessä liitossa ei tosin karikkoja oikeastaan ole ja menneiden suhteiden karikkoja en jaksa muistella.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

EveryWoman kirjoitti:
Chap kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: 3. Optimaalisen urakehityksen takaaminen molemmille edellyttäisi erilleen ja eri maihin muuttamista.
4. Kämppä on muodostunut ikuiseksi remonttikohteeksi, jonka kunnostaminen syö suurimman osan lomista, ja jota ei ole kuitenkaan varaa remontoida niin kattavasti/kunnolla kuin haluaisi.
Nämä kuulostavat kyllä tosi oudoilta.
Hau sou?
No ekaan kohtaan olettaisin, että molemmat voivat suomessa luoda uraa ihan hyvin. Ja jos haluaa jotenkin optimaalisemmin luoda uraa, niin jenkit lienee molemmille hyvä vaihtoehto siihen.

Tokaan kohtaan, jos toi on ongelma niin helppo ratkaisu lienee ostaa uusi kämppä tai sitten ulkoistaa se remontointi.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kreitsu kirjoitti: Ihan unohtui oma parisuhde tätä lukiessa.
Näinkin voi tapahtua.

Mun mielenkiinto lerpsahti viimeistään tossa martza-vaiheessa. Edelleen hämärää, kuka vittu se on ja miksi mun pitäisi provosoitua siitä? Haluaisiko joku selventää? Vai onko tää näitä nibamaailman juttuja, joita mä en vain kykene hahmottamaan..
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin