The ones that got away

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Suvinen kirjoitti:Isä on äärimmäisen vastuullinen, hieno ihminen joka lellisi lapsen piloille jos en olisi vahtimassa, mutta silti. .


Siis hetkinen. Sulla on lapsesi näkökulmasta unelmien faija koukussa ja silti haaveilet paremmasta?

Olisko ihan oikeasti aika miettiä omia intressejään hieman tarkemmin ja katsoa josko omat haaveet ja vaatimukset ovatkin hieman liian mahdottomia?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Yleistä pohdintaa aiheeseen:

Ei voi pakottaa itseään rakastamaan jotakin henkilöä vain siksi, että se olisi ehkä järkevää. Tunteita ei voi pakottaa.

Vanhempien avioero on kamala koettelemus lapsille, mutta on siitä ennenkin selvitty. Riippuu paljon, miten se eroaminen ym. hoidetaan. Riiteleminen ja kireä ilmapiiri kotona on huomattavasti paskempi juttu IMO.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei se tee mitään paskaäitiä, että lapset eron sattuessa jäävät isälle. Kai se on sitä, että äiti on lapsen ensimmäisinä vuosina niin paljon fyysisesti läheisempi, että jotenkin mielletään äiti ensisijaiseksi huoltajaksi. Puppua sanon minä.

Toinen lusikkani soppaan on, että en Suvinen usko, että sinun ja miehesi suhde pahemmin poikkeaa perusparisuhteesta. Olette todella hyvät ja läheiset ystävät, välitätte ja rakastatte toisianne omalla tavallanne ja elämä yhdessä on ihan sitä aitoa oikeaa lapsiperheen arkea. Ei ruoho aidan toisella puolella ole välttämättä sen vihreämpää, täydellistä miestä ei olekaan, ei edes just sinulle täydellistä, on vaan mahdollisimman hyviä. Jos ei yrityksestä huolimatta voi olla onnellinen ja tyytyväinen yhdessä, niin sitten laitetaan kantapäät vastakkain, mut niinhän te jo teettekin. Mä toivon, että te pysytte yhdessä ja suhde asettuu sopiviin uomiinsa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Lolita kirjoitti:en Suvinen usko, että sinun ja miehesi suhde pahemmin poikkeaa perusparisuhteesta. Olette todella hyvät ja läheiset ystävät, välitätte ja rakastatte toisianne omalla tavallanne ja elämä yhdessä on ihan sitä aitoa oikeaa lapsiperheen arkea. Ei ruoho aidan toisella puolella ole välttämättä sen vihreämpää, täydellistä miestä ei olekaan, ei edes just sinulle täydellistä, on vaan mahdollisimman hyviä.


:komp:
Charles Caldwell

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

masa kirjoitti:On aina helpompi luovuttaa, kun koettaa ratkaista ongelmia.


Ja sitten kun kaikki keinot on käytetty, niin sitten ollaan vaan ja vammautetaan kaikkien osallisten elämä? Sen sijaan, että jos onni on myötä, niin lapsella saattaa olla jopa kaksi hyvän ja toimivan perheen mallia.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Charles Caldwell kirjoitti:Ja sitten kun kaikki keinot on käytetty, niin sitten ollaan vaan ja vammautetaan kaikkien osallisten elämä? [/u] mallia.


Taidat nyt juosta asioiden edelle.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mä ymmärsin, ettei Suvinen rakasta miestään. Ei se ole sama asia kuin olla etsimässä täydellistä kumppania itselleen.

Kullakin on tietty syynsä seurustella jne. mutta minun olisi vaikea kuvitella olevani avioliitossa/seurustelevani ihmisen kanssa, jota kohtaan minulla ei ole rakkaudellisia tunteita, vaikka hän olisi kuinka hauska ja läheinen ystävä.

Tai ehkä muut sitten seurustelee ja avioituu ystäviensä kanssa ja ovat tyytyväisiä elämäänsä. Whatever.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Suvinen kirjoitti:Sen sijaan mulla ei ehkä ole sitä kumppania joka olisi optimaalisin..


No ei mullakaan ole, ja vielä vähemmän mun eukollani on. :lol:

Ja puspus rakkaani. Kuitenkin luet kotona tätä. Lähen nyt kotiin :wink:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

masa kirjoitti:Ne vieraan mielihalut, pettämiset yms epävalidi toiminta tungetaan jonnekin sielun ja mielen syvimpään persereikään ja pidetään siellä.

Mielihalu on aivan eri asia kuin toiminta. Ei kannata niputtaa noita yhteen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Zeb kirjoitti:
masa kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Mutta toisaalta tunteitaan ei kukaan voi pakottaa.

Ehkä ei, mutta itseään voi helposti johdatella ihan mihin tahansa suuntaan vaikka millaisilla tekosyillä ja ajatuksilla.

Eräänlaista itsesuggestiota sekin..

Totta tuokin. Ihastukselle ei voi mitään, mutta voi esimerkiksi päättää olla tapaamatta ihastusta, jolloin se yleensä menee ohi. Mutta jostain sekin kai johtuu jos niitä ihastuksia aina vaan tulee.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että itsesuggestiolla ja omalla toiminnalla voi vaikuttaa merkitsevästikin tunteisiin ja siihen, mihin suuntaan elämä vie.

Itselläni tilanne, jossa olen ihastunut, menee kuitenkin ohi kaikkein parhaiten siten, että tutustun ihastuksen kohteeseen paremmin. Sillä tavalla estän mielikuvitustani lähtemästä laukkaamaan liian lujaa - kaikissa ihmisissä kun kuitenkin on myös ikäviä puolia, ja niitä ei näe jos ei tutustu ihmiseen. Jos en tutustu, ihmisestä kehkeytyy mielessäni sen tason haaveiden prinssi, että kukaan todellinen henkilö ei vedä sille haavekuvalle vertoja. Silloin oma parisuhteeni on vähintäänkin teoreettisessa vaarassa, ja jos sattuu olemaan kriisivaihe päällä, vaara voi ääritapauksessa olla jopa konkreettinen. Ei siksi että olisin sitä tyyppiä joka vain yhtäkkiä päättää vaihtaa kumppania, vaan siksi että tuollainen tilanne vaikuttaa pitkällä aikavälillä suhdetta heikentävästi - tavoilla joita ei itsekään tajua ennen kuin on liian myöhäistä. Jokusen vuoden kuluttua suhde saattaisi lopulta osoittautua loppuun kulutetuksi. Tutustumisvaihtoehdossa tätä vaaraa puolestaan ei ole, koska rakkaus voittaa minun maailmassani ihastumisen 6-0, ja ihastuksen kanssa (silloin kun se pysyy realistisella tasolla eikä paisu 'unelmien prinssi' -skaalaan) ei voi syntyä vastaavaa rakkautta mitä minulla on kumppanini kanssa monivuotisen yhdessäolon tuloksena.

Suvisen tilanteesta en pysty sanomaan, enkä omallakaan kohdallani tiedä toimisiko homma yhtä hyvin jos en rakastaisi kumppaniani.

En kyllä näe mitään suurempaa syytä lähteä Suvista ihastumisesta ja asiaan liittyvistä pohdinnoista viemään teuraalle. Ongelmien ratkaiseminen aikuismaisesti ja yhteisymmärryksessä kaikkien osapuolien kanssa on paras mahdollinen malli, minkä lapsi voi vanhemmiltaan saada. En usko sen, että biologiset vanhemmat eivät asu yhdessä, olevan mikään elämän ja kuoleman kysymys lapselle. Riitainen koti, vastuuttomat vanhemmat jne. puolestaan vaikuttavat ikävämmin. En näe Suvisella olevan riskiä päätyä tuollaiseen tilaan, parisuhteensa tulevaisuudesta riippumatta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

masa kirjoitti:No ei mullakaan ole, ja vielä vähemmän mun eukollani on. :lol:

Jo se, että pystyt sanomaan noin, kertoo aika paljon suhteenne laadusta (huonossa suhteessa noin ei voisi sanoa). En usko, että Suvisenkaan suhde varsinaisesti huono on, mutta käsittääkseni siinä se "epäoptimaalisuus" on kuitenkin eri tasolla kuin teillä.

Mun mielestä on ihan tervettä miettiä tulevaisuuttaan sellaisessa tilanteessa. Miettiminen kun ei vielä merkitse sitä, että siinä ero tulisi. Mietinnän tuloksena voi päin vastoin päätyä yrittämään entistä kovemmin. Mutta yrittämisen motivaation täytyy tulla itsestä sisältä; muuten se ei johda mihinkään hyvään. Mieti vaikka itseäsi muutama vuosi sitten, ennen nykyisen kumppanisi tapaamista ja lapsen saamista. Jos joku olisi yrittänyt pakottaa sua perheenisäksi, lopputulos ei varmaan olisi ollut paras mahdollinen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Multakin sympatiaa Suviselle kaiken tän vasemmalta ja oikealta läpsimisen keskellä.

Rakkautta ja rakastamista ei voi pakottaa syntymään, eikä sen leikkiminenkään ole välttämättä reilua -- kummallekaan. Yhdessäolo ja parisuhde voi toki toimia rakkaudettomastikin - ja lapsi saada ihan hyvät eväät elämään, turvallisen kodin ja muut herkut, joita masa ja manaaja -- nuo perinteisen perheyksikön puolestapuhujat -- täällä ovat peräänkuuluttaneet.

On lopulta kokonaan oma kysymyksensä, löytyisikö koskaan sitä rakkaudellista suhdetta ja kumppania, jonka kanssa se rakkaus kestäisi vuosikymmenien ajan. Kuten kyyniset kommentit jo aiemmin ovat sanoneet, teidän suhteenne saattaa olla jonkinlainen tämän murheellisen maan parisuhteen arkkityyppi.

Mutta toisaalta, mitä sinulla Suvinen tarkoittaa rakastaminen? Mistä tiedät ja miten tunnet, että et rakasta sitä kumppaniasi? Mikä määrittelee sinulle sen, että rakkautta on tai ei ole? Voisitko oppia rakastamaan tai rakastua mieheen, jonka kanssa olet? Mikä estää sen?

Kysymys on vaikea, koska en itsekään osaisi sitä eksplikoida tarkasti. Omalla kohdallani sen on vain tuntenut, kun se on olemassa - ja jos sellaista tunnetta ei pohjalla ole, on ollut turha edes aloittaa mitään yhdessä, koska ihan kivat jutut ovat hyvin usein sitten pysyneet vain ihan kivoina juttuina. Kaiken pitäisi olla kunnossa ja järkevästi olla juuri niin kuin pitää, mutta se ei vain tunnu oikealta. Toisaalta sitten on se, kun aluksi on voimakas tunne ja sen ympärille rakentuu sitten järkisuhde, jos on rakentuakseen. Tähän mennessä se tunnekaan ei ole kadonnut minnekään, kun se on kerran ollut olemassa ja sitä on pidetty elossa.

Minä en osaisi elää "Ihan kiva"-järkisuhdetta, jossa ei olisi mukana sitä rakastumisen ja intohimon tunnetta. Ei että arki olisi jotain ihmeellistä koko ajan, mutta sitä että kumpikin osapuoli on siinä mukana intohimoisesti ja rakkaudella. Sellainenkin suhde voi toki horjahtaa raiteeltaan ihan kivaksi, ilman huolenpitoa - mutta kokemuksen ja esimerkkien perusteella uskon, että sellaisen suhteen intohimon myös pystyy sytyttämään uudestaankin helpommin kuin täysin tyhjästä kehittää rakkaudellisia tuntemuksia.

Tää oli nyt tällaista kauheaa diipadaapaa, mutta pointti lienee että olet itse vastuussa omasta onnellisuudestasi itsellesi ja teidän perheyksikön onnellisuudesta teille kolmelle. Päätohtorit ja terapeutit saattavat oikeasti olla avuksi omien ajatusten ja tunteiden ymmärtämisen suhteen, kuten myös sen kanssa että miten teidän oikeasti kannattaisi edetä. Älä luota internetin urpojen sanoihin, vaan keskustele mieluummin sellaisten ihmisten kanssa, jotka työkseen joutuvat ja saavat auttaa ihmisiä tällaisten asioiden kanssa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:määrittele rakkaus

Kuva
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

masa kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Toisaalta muistan myös kaverin perheen, jossa isä ja äiti nauroivat, halailivat ja pussailivat koko ajan.

Niin minäkin muistan. Muistan jopa sen kuinka kadehdin noita kaverini vanhempia. Halusin niin kovasti vaihtaa omat jurot kalkkikset vanhempani noihin elämäniloisiin ja mukaaviin vanhempiin.

Tänä päivänä he ovat ollet erossa jo 10 vuotta. Perheen äiti sai nyrkkiä mennen tullen, kärsi alkoholismista ja faija on juonut kaiken omaisuutensa moneen kertaan jättämättä lapsilleen mitään.

Minun vanhempani jatkavat siitä, missä olivat 30 vuotta sitten, ja toimivat hyvänä mummona ja paappana lapsilleni.

Aww! :h:

Omatkaan vanhempani eivät lasten nähden (ja tuskin muutenkaan) kuherrelleet. Eivätkä myöskään kenenkään kaverini vanhemmat. Tajusin ekan kerran vasta tässä pari-kolme vuotta sitten, että sellainenkin olemisen tapa on lapsen saaneille ihmisille mahdollinen. Ajatus siitä, että itse seuraisin vanhempieni viitoittamaa tietä, on aika kylmäävä. Tuntuu, että en ikinä pystyisi elämään niin. Toivoa sopii, etten jonakin päivänä havahdu siihen, että olen 45 v. enkä muista milloin olen viimeksi halannut kumppaniani.

Anyway, Suvisen keissistä vielä sen verran, että mä uskon rakkauden voivan syntyä myös ilman alkuihastumisvaihetta. Ihastuminen kyllä helpottaa parisuhteessa elämistä ja toisen huomioon ottamista, mutta siinä on mahdollista onnistua ilman ihastumistakin. Ja vuosien mittaan juuri se toisen huomioiminen ja käytännön rakastaminen johtavat rakkauden tunteeseen. Ehkäpä siis Suvinenkin jo lapsensa ollessa 10-vuotias kuhertelee miehensä kanssa kuin vastarakastunut!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:
huima kirjoitti:määrittele rakkaus

Kuva


Mulla on toi paita.

Ville Valollakin on.

Kyllä lohkee.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

EveryWoman kirjoitti:Aww! :h:

Itse taas en missään nimessä toivo itselleni vanhempieni liiton kaltaista avioliittoa, vaikka ovat olleet naimisissa yli 40 vuotta. Ei väkivaltaa, alkoholismia eikä kyllä juuri mitään muutakaan... Tunteeton tapettiavioliitto, jota seuraamalla on kai itsestänikin tullut huono tunteideni osoittaja.
Work like a captain, play like a pirate.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:...naimisissa yli 40 vuotta. Ei väkivaltaa, alkoholismia eikä kyllä juuri mitään muutakaan... Tunteeton tapettiavioliitto...

Luulisin, että suurin osa pitkistä liitoista on pitkälti vain kumppanuutta (jos sitäkään)... ollaan tottumuksesta ja pelosta ottaa riski johonkin muuhun.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Luulisin, että suurin osa pitkistä liitoista on pitkälti vain kumppanuutta (jos sitäkään)... ollaan tottumuksesta ja pelosta ottaa riski johonkin muuhun.

Juurikin näin. Ei ole edes yhteisiä harrastuksia, ei ole koskaan ollutkaan. Suurimman osan ajasta mutsi nalkuttaa ja faija pysyttelee poissa silmistä. Tai ramppaa naisissa. Nyt taitaa olla jo liian vanha siihenkin...
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

masa kirjoitti:Siitä saamme kiittää suomalaista sosiaalitanttamafiaa.


Kyllä mun mielestä kannattaa mieluummin kiittää niitä läpimätiä suhteen osapuolia.

Lasten kavereiden vanhemmista ovat muutamat eronneet viimeisen muutaman vuoden aikana. Kaikissa tapauksissa vanhemmat ovat muuttaneet lähekkäin, jotta lapsi voi helposti tavata kumpaakin vanhempaa aina kun haluaa. Osassa jopa vanhemmat ovat vaihtaneet asuntoa vuoroviikoin, jotta lapsi saa asua samassa paikassa. Jos on tahtoa toimia lapsen parhaaksi, niin eivät ne sosiaalitantatkaan silloin ketään rankaise.

Eikä se ole aina niin reilua sille lähivanhemmallekaan. Otetaan nyt sitten vaikka esimerkiksi oma tapaukseni, jossa mm. tapaamissopimuksen allekirjoittanut isä saa huidella miten lystää, eikä ole tavannut jälkikasvuaan kahdeksaan vuoteen.

Muuta en voi tehdä kuin ehkä vaatia oikeusteitse lisää rahaa. Mikä ei sekään ole kovin helppoa. Joten kyllä se systeemi kusee toisestakin päästä.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mun mielestä on jotenkin surullista, että jotenkin luullaan, että suhteeseen tyytymätön ei kestä taikka ei osaa elää "tavallista arkea". Että se ihminen tavoittelee jotain massiivista satutarinaa kun ei tyhmä osaa ymmärtää ja tajuta että aina se sitä on, kumppanista riippumatta, tylsää inhottavaa arkea. Kasva nyt jo aikuiseksi, niinku.

Tässä kirjoittelen kitinään, pätkis pussi vieressä, telkussa pauhaa csi, Törkytehdas odottaa vieressä lukemista. Mies istuu koneellaan ja kuuntelee miten välillä tuhahdan jotain "tyhmistä ruottalaisista", välillä se voivottelee uuden näppäimistönsä paskuutta, kun ei tunnu silleen oikeelta sormien alla. Pyykit pitää hakea koneesta, huomenna vois tiskata.

Ja tässä välissä pääsin pohtimasta sitä kuinka hitsin häpi olen ja elämä skulaa just silleen kun sen pitääkin.

Olen myös ollut suhteessa jossa olen kirjoittanut kitinään, pätkis pussi vieressä, katsellen jotain telkkusarjaa, funtsien lukemista ja pyykkäämistä ja kokenut niin kovaa halua painua helvettiin siitä ahdistavasta suhteesta, koska se henkilö ei vaan ole ollut se mun juttu.

Väärä ihminen, samanlainen arki, eri fiilikset. IMO, aika surullista jos luulee tuon kakkosen olevan ainoa vaihtoehto kun ei jotain "luxus satuihkupihku" suhteita ole olemassakaan. Ei ehkä ole, mutta ykkösvaihtoehto on.

Mun mielestä tää on niin helvetin yksinkertaista, siksi mä en oikein snaijaa miksi se ei ole sitä muille. Näköjään.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vesper kirjoitti:...naimisissa yli 40 vuotta. Ei väkivaltaa, alkoholismia eikä kyllä juuri mitään muutakaan... Tunteeton tapettiavioliitto...

Luulisin, että suurin osa pitkistä liitoista on pitkälti vain kumppanuutta (jos sitäkään)... ollaan tottumuksesta ja pelosta ottaa riski johonkin muuhun.

No joo, meillä isä "läpsii" 33 vuoden jälkeen äitiä pepulle, ja haleja ja pusuja ollaan aina nähty. Välillä tempperamentti kuohahtaa toiseenkin suuntaan (eli äiti suuttuu ja isä kulkee seiniä pitkin...), mut kyl se Rakkaus edelleenkin näkyy. Kaikessa. Samoin oli isovanhemmillani, siihen saakka kunnes ukki kuoli, eli vajaa 50 vuotta olivat yhdessä. Eli ei se suhteen pituuskaan aina mitään kerro...

Periaatteessa vaikea ajatella edes pääsevänsä samaan, mut ehkä antaa toivoa sen suhteen, että on mahdollista saada pidettyä kipinä toista kohtaan noinkin kauan. Esimerkkinä hyvä, kunhan ei automaattisesti odota sitä samaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

RP kirjoitti:...asiatekstiä...


Amen joka sanallesi.
Charles Caldwell

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Kreitsu kirjoitti:
RP kirjoitti:...asiatekstiä...


Amen joka sanallesi.


Yhdyn rajusti teihin molempiin.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Rakkaus on myytti, joka estää ihmisiä hyppäämästä ikkunasta.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:Siis hetkinen. Sulla on lapsesi näkökulmasta unelmien faija koukussa ja silti haaveilet paremmasta?

Olisko ihan oikeasti aika miettiä omia intressejään hieman tarkemmin ja katsoa josko omat haaveet ja vaatimukset ovatkin hieman liian mahdottomia?


Ei jumalauta. Nyt tämä unelmahöttösi alkaa mennä liian paksuksi niellä.

Meillä jokaisella ihmisellä on tasan se yksi elämä. Kyllä parisuhteesta on viisaampaa lähteä (en nyt tässä kehota ketään lähtemään, toim.huom) ennen kuin alkaa suunnitella kirjoittavansa kumppaninsa verellä lastenhuoneen seinään "kunnioita rakastasi".

Kyllä, jos on vanhempi on toisen vanhemmuudella isoa merkitystä. Mutta toisaalta lapset huomaavat kyllä jos ne unelmavanhemmat eivät tule keskenään hyvin toimeen.

Vai onko kenelläkään teillä vanhempia joitten eroa ehkä olisitte jopa salaa toivonut?
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin