Pitäisikö Matti Vanhasen erota?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kyllä vai ei?

Kyllä
16
44%
Ei
5
14%
Kyllä, maine on mennyt muistakin hölmöilyistä johtuen.
10
28%
Ei, Matti on läänin kovin sonni.
2
6%
Tuulenpuiska
3
8%
 
Ääniä yhteensä: 36

Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Lilo kirjoitti: Kepu pettää aina.
No kenetkäs asettaisit Matti Vanhasen tilalle?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Kai Nalo kirjoitti:
No kenetkäs asettaisit Matti Vanhasen tilalle?
Miksi minun pitäisi siihen ottaa kantaa, kun kysymys kuului ainoastaan pitäisikö Vanhasen erota?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Lilo kirjoitti: Miksi minun pitäisi siihen ottaa kantaa, kun kysymys kuului ainoastaan pitäisikö Vanhasen erota?
No kun yleensä teillä naisilla on vastaus valmiina aina kaikkeen.. Mut ei näemmä ollutkaan tällä kertaa..
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Kai Nalo kirjoitti: No kun yleensä teillä naisilla on vastaus valmiina aina kaikkeen.. Mut ei näemmä ollutkaan tällä kertaa..
Haistan provon, mutta just vtuttaa RL niin paljon, etten jaksa siihen tarttua. Sorry! :h:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lilo kirjoitti: Sorry! :h:
Mä luulen että tää oli vastaveto sille mistä masaa aiemmin arvosteltiin...
Work like a captain, play like a pirate.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Vesper kirjoitti:
Lilo kirjoitti: Sorry! :h:
Mä luulen että tää oli vastaveto sille mistä masaa aiemmin arvosteltiin...
Elä luule. Piti oikein itsekin tarkistaa että mistähän mahdat puhua, kun en edes muistanut koko Ylermi-määrää-juttua.


Kyllä se oli vaan ihan vilpitön kysymys Lilolle, eikä sen kummempaa
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä kai tässä nyt ollaan sillä lailla taitekohdassa, että jos YLE esittää syytteelleen pitävät todisteet, Vanhasen on varmaan kyllä erottava. Ajattelisin myös, että jos Vanhasen ja Kaikkosen korruption Nuorisosäätiön johdossa todetaan julkisesti menneen niin pitkälle (selvitys lienee käynnissä), että ovat yleishyödyllisiä RAY-rahoja siirtäneet omaan taskuun suoraan säätiölakia rikkoen, niin erottava on. Toki jo nyt nähty riittäisi minun mielestäni, mutta näiden täytyy jo olla yleisestikin riittäviä syitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

urpiainen kirjoitti:Kyllä kai tässä nyt ollaan sillä lailla taitekohdassa, että jos YLE esittää syytteelleen pitävät todisteet, Vanhasen on varmaan kyllä erottava. Ajattelisin myös, että jos Vanhasen ja Kaikkosen korruption Nuorisosäätiön johdossa todetaan julkisesti menneen niin pitkälle (selvitys lienee käynnissä), että ovat yleishyödyllisiä RAY-rahoja siirtäneet omaan taskuun suoraan säätiölakia rikkoen, niin erottava on. Toki jo nyt nähty riittäisi minun mielestäni, mutta näiden täytyy jo olla yleisestikin riittäviä syitä.
Niin, mutta tämä kysymys ja ketju aloitettiin ennen YLE-paljastusta. Ad Hoc jne.

Henkilökohtaisesti inhoan tämmöisiä poliittisia ajojahteja. Ei hyödytä tätä maata, jonkunhan päätöksiä pitää tehdä kaikissa tapauksissa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

tuulenpuiska kirjoitti:Henkilökohtaisesti inhoan tämmöisiä poliittisia ajojahteja.
Aiemmin olin samaa mieltä ja Wanhanen on mielestäni noin muuten aika sopivanoloinen Suomen pääministeriksi, mutta jos epäilyt osoittautuvat todeksi, jollain pitää osoittaa etteivät päättäjätkään ole lain yläpuolella, päinvastoin heidän pitäisi toimia esimerkillisesti.

Niskavillani nousivat hiukan pystyyn juuri uutisissa mainitusta Kallin lausunnosta jotta YLEn johtajan (Jungerin) pitäisi erota, ainakin jos väitteet osoittautuvat vääriksi. Ehkä, mutta mietin kuinka suuri vaikutusvalta poliittisilla päättäjillä on YLEn johtajavalintoihin (YLEn hallitus koostuu vallassa olevien puolueiden edustajista?). Minulla kun on edelleen sydäntä lähellä että YLE olisi mahdollisimman riippumaton kulloisistakin päättäjistä (kuten myös mainostajista), jotta päättäjiäkin (ja yrityksiä) uskalletaan arvostella.

Onneksi YLEn toimintaa ei rahoiteta ainakaan vielä suoraan valtion budjetista, muuten juuri tällaisen vallanpitäjiä arvostelevan journalismin voisi kuvitella tyrehtyvän. Hups, minnes katosi yhtäkkiä puolet luvatusta budjetista?

Ps. Maksan edelleen kiltisti TV-maksuni (vai mikä mediamaksu se kohta on), mites muut?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos kämpän sisustus on tuota tasoa niin pelkkä eroaminen ei riitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Menkää vaikuttamaan? ulkoparlamentarisin keinoin!

Mielenosoitus to 1.10. klo 18 Eduskuntatalon edessä
« : Tänään kello 12:09:06 »

--------------------------------------------------------------------------------


Mielenosoitus TÄNÄÄN to 1.10. klo 18 Eduskuntatalon edessä


Aika: Torstai 1.10.2009 Klo 18.00

Paikka: Eduskuntatalon portaat

- Uudet vaalit
- Puhtaat ihmiset
- Rehdit tavat


Tule laskemaan oma kynttiläsi demokratian muistomerkille. Tapaturmaisten paljastusten takia nuorena kuollut Demokratia vaatii muistamista.

Tapahtuma on puoluerajoista riippumaton väkivallaton ja hiljainen mielenosoitus.

Rauhanomaisuus kannattaa muistaa, ettei saada kumiluodeista ja kyynelkaasusta.


Kotisivut: http://vivalarevolution09.wikispaces.com/


Tapahtuman kulku:

-Saavumme paikalle eduskuntatalon edustalle.
-Klo 18.00 sytytämme kynttilät ja asettelemme ne portaille.
-Hiljennymme demokratian muistolle tai muistelemme sitä rupatellen muiden osallistujien kanssa.

Edellinen tapahtuma 24.9 kokosi paikalle reilut 200 ihmistä ja sai laajaa huomiota mediassa. Silloin tapahtuma järjestettiin reilussa vuorokaudessa. Nyt aikaa on enemmän ja vielä enemmän ihmisiä odotetaan paikalle!


Järjestäjänä: Viva la revolution! Eduskuntavaalit 2009! ja joukko huolestuneita kansalaisia.


Levittäkää sanaa tekstiviesteillä, puhelimitse, Facebookissa, Twitterissä, keskustelupalstoilla, sähköpostilla.


Sana leviämään. Toimitaan
NYT!

On sanomattakin selvää että ellei vallankumous puhkea ja samalla tämä Suomen poliittisen kulttuurin MäTäPAISE niin Lahnanen pistetään ainakin yksinäiselle tielle pitkospuita pitkin?
Viimeksi muokannut Niba, 01.10.2009 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Niba kirjoitti:Eduskuntavaalit 2009!
Miten hyvä idea näinä aikoina kun taloudessakin menee niin hyvin. :loser:
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kai Nalo kirjoitti:
Niba kirjoitti:Eduskuntavaalit 2009!
Miten hyvä idea näinä aikoina kun taloudessakin menee niin hyvin. :loser:
Ranskassa on noustu ainakin barrikadeille ja heitelty katukiviä poliisin niskaan jo vuodesta 1789!
On huhuttu että ranskalaisetkin ovat sukua apinoille? ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kai Nalo kirjoitti:
Niba kirjoitti:Eduskuntavaalit 2009!
Miten hyvä idea näinä aikoina kun taloudessakin menee niin hyvin. :loser:
Oikein ihmettelin, että nyt taisi Jyrki Katainen tehdä melkoisen virhearvion Kokoomuksen uuden kansasta välittävän imagon muuten niin onnistuneessa markkinointityössä, kun meni uutisissa sanomaan, että nyt just ei oikein ole aikaa ja rahaa uusiin vaaleihin, kun on näitä tärkeämpiäkin asioita hoidettavana. Naiivisti luulin, että minkään vakavasti otettavan puolueen puheenjohtaja ei kerta kaikkiaan voi lausua demokratian peruspilareita näin avoimesti ja ylimielisesti halveksivia heittoja ilman, että siitä nousee aikamoinen skandaali. Kuinka väärässä olinkaan - Kitinässäkin näköjään moinen puhe uppoaa kuin Pietari Genesaretinjärveen. (Eri asia tietysti on, että kun kerran kohu koskee vaalikäytäntöjä, uusia vaaleja ei kannattane pitää ennen kuin uusista käytännöistä on sovittu - joka tapahtunee suurin piirtein sopivassa aikataulussa seuraavien normaalin rytmin mukaisten eduskuntavaalien kannalta.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

urpiainen kirjoitti: Oikein ihmettelin, että nyt taisi Jyrki Katainen tehdä melkoisen virhearvion Kokoomuksen uuden kansasta välittävän imagon muuten niin onnistuneessa markkinointityössä, kun meni uutisissa sanomaan, että nyt just ei oikein ole aikaa ja rahaa uusiin vaaleihin, kun on näitä tärkeämpiäkin asioita hoidettavana. Naiivisti luulin, että minkään vakavasti otettavan puolueen puheenjohtaja ei kerta kaikkiaan voi lausua demokratian peruspilareita näin avoimesti ja ylimielisesti halveksivia heittoja ilman, että siitä nousee aikamoinen skandaali. Kuinka väärässä olinkaan - Kitinässäkin näköjään moinen puhe uppoaa kuin Pietari Genesaretinjärveen.

Aha. Onneksi korjasit uskomukseni. Minä kun kuvittelin että on tärkeämpääkin tekemistä, kuin järjestellä uusia vaaleja Matti Vanhasen kirjahyllyjen takia.

Onneksi on olemassa urpiainen. Sinä se aina tiedät mikä on oikein.



Ylimielisyys, onko se jotain syötävää?
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Muuta jos tässä sitten uudet eduskuntavaalit on paikallaan, niin laitetaan samantein pressan vaalitkin uusiksi. Ei näemmä ole Halosellakaan puhtaita jauhoja pussissa.

http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_pol ... 46336.html

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1736252

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/72877-s ... n%E2%80%9D

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... kea/157418

Mites on. Lähteekö urpiainen eduskuntatalon rappusille vaatimaan Halosen eroa?
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Frederik Krueger kirjoitti: Aiemmin olin samaa mieltä ja Wanhanen on mielestäni noin muuten aika sopivanoloinen Suomen pääministeriksi, mutta jos epäilyt osoittautuvat todeksi, jollain pitää osoittaa etteivät päättäjätkään ole lain yläpuolella, päinvastoin heidän pitäisi toimia esimerkillisesti.
Olen samaa mieltä, siitä että jos on koplattu tuolla tavalla rahaa niin monoa vaan. Luottamusaseman väärinkäyttö on riittävä peruste nykyisestö toimesta joka vaatii luottamusta, erottamiseen.

Sitä vaan, että erovaateet alkoivat ennen tätä paljastusta. Aika selkeää, että joku kaivamalla kaivaa "lokaa" Vanhasen kammettamiseksi.
Frederik Krueger kirjoitti: Ps. Maksan edelleen kiltisti TV-maksuni (vai mikä mediamaksu se kohta on), mites muut?
En maksa, eikä tarvitse. Vastineeksi en näe televisiosta ohjelmia.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

tuulenpuiska kirjoitti:En maksa, eikä tarvitse. Vastineeksi en näe televisiosta ohjelmia.
2012 vuoteen on aikaa. :]

On topic, ei pitäisi erota.

Vituttaa tää aihe niin lujaa, koska kaikessa Matti-inhossani oon nyt viimeisten viikkojen aikana ruvennu tykkäämään siitä huomattavan paljon ja tää tykkäily aiheuttaa pientä levottomuutta jopa uniin. Tää on ärsyttävää symppistelyä ja ajojahtivastaisuutta ja kansavihaa ja medianussitaanseinään-fiilistä mut no can do! Toivottavasti menee ohi ja Matti saa jatkaa pääministerinä, jolle paikalle on joutunutkin / päässytkin nimenomaan potkittavuutensa ja nössönaamansa vuoksi. Matti on meidän Jeesus, niin uhrautuvainen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kai Nalo kirjoitti:Mites on. Lähteekö urpiainen eduskuntatalon rappusille vaatimaan Halosen eroa?
Näyttäisi, että olet tapasi mukaan ymmärtänyt asiat aika lailla väärin. Mutta ei hätää, setä selittää.

Ensinnäkin, eduskuntatalon rappuset olisivat aika outo paikka presidentin eron vaatimiselle, mutta tämä lienee sivuseikka. Keskeisempää on, että yleisesti esitetyt ja minunkin kannattamani Vanhasen (ja Kaikkosen, ehkä muidenkin) erovaatimukset perustuvat, ei rahan vastaanottamiseen vaalikampanjaan, vaan siihen, että olivat itse säätiön johdossa jakamassa lainvastaisesti yleishyödyllistä rahaa omaan ja kaverin kampanjaan. Noiden postaamisesi linkkien perusteella tältä pohjalta kyseenalaistuu lähinnä Lipposen mahdollisuudet poliittiseen virkaan, jos kerran hän on ollut jakamassa säätiörahoja Haloselle ja muille demareille. Vastaavasti, AY-rahakohussa pitäisi heilua lähinnä ay-järjestöjen johtohenkilöiden palli, jos ja kun ovat ilman liittokokouksen siunausta yhteistä rahaa kampanjoihin jakaneet.

Toisin sanoen, nyt saatavissa olevilla tiedoilla ei ole samanlaisia perusteita vaatia demari- tai kokoomuspoliitikkojen eroa kuin millä perusteilla vaaditaan Vanhasen eroa. Nuo demarien sotkut kyllä perustelevat aiemminkin kannattamani vaateen uusista eduskuntavaaleista, mutta kuten myös olen jo selittänyt, vaalikäytäntöjä ei saatane uusittua uusien vaalien vaatimalla tavalla ennen kuin vaalit ovat muutenkin vuorossa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

urpiainen kirjoitti:Mutta ei hätää, setä selittää.
Vai että setä. Jos nyt sentään poika vaan.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Tämä säätiöjuttu yhdistettynä varsinkin tähän stalinistien viimeisen linnakkeen Ylen juttuun on saanut minut flippaamaan mielipiteissäni.

Äänestäisin Mattia jos vain voisin.

On se saatana, kun kaikilla pitäisi julkaistujen tietojen perusteella olla ihan eri säännöt. Vasemmisto hyvä, oikeisto paha.

Toisaalta tämä kaikki kertoo kyllä myös vasemmiston suunnattomasta ahdingosta. Jos tämä vasuriahdinko käännetään vähän ajan päästä vaalivoitoksi on se kyllä oikeasti veret seisauttava.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Olen nyt jo jonkin aikaa koettanut rekonstruoida jonkinlaista, edes sisäisesti koherenttia perustelujoukkoa tuolle Pertsan purkaukselle, mutta en vain osaa. Pertin juttujen kanssa tullaan taas tähän: niitä ei Pertin sisäistä todellisuutta jakamaton voi rationalisoida vaikka kuinka yrittäisi. Jos niissä on jokin sisäinen logiikka (ulkoisesta puhumattakaan), jää se kyllä lukijalle avautumatta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:^ Olen nyt jo jonkin aikaa koettanut rekonstruoida jonkinlaista, edes sisäisesti koherenttia perustelujoukkoa tuolle Pertsan purkaukselle, mutta en vain osaa. Pertin juttujen kanssa tullaan taas tähän: niitä ei Pertin sisäistä todellisuutta jakamaton voi rationalisoida vaikka kuinka yrittäisi. Jos niissä on jokin sisäinen logiikka (ulkoisesta puhumattakaan), jää se kyllä lukijalle avautumatta.
Logiikka on seuraava:

Tavoite on Vanhasen ero. Miten saada se tapahtumaan:

- syyttää vaalirahoituksen epäselvyyksistä
- vihjaisuja laittomasta tai vähintäänkin moraalittomasta säätiörahoituksesta
- puskastahuutelua lahjuksen ottamisesta juuri ennen luottamusäänestystä

Logiikka tekee järkeä siinä kohtaa kun katsotaan ketkä eroa vaativat:
taulunmyyjät, miljoonatukien imijät, itse mm. asuntosäätiön kautta rahoja kierrättävät vasemmistolaiset

Jos oikeasti ovat noin korkeamoraalisia ja täydellisiä eroavaisivat itse ensin tai ei itsemurhakaan olisi noin suuressa "moraalisessa epäsuhdassa" täysin poissuljettu vaihtoehto.

Tämä on vaan poliittista paskaa koko juttu. Tätä samaa jota on tullut niskaan erään Ruususen kirjan julkaisusta asti.

Säännöt muutetaan ensi vaaleihin, se on selvä. Nyt vaan nokitellaan irtopisteitten toivossa osin laittominkin keinoin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

^ Nyt tekisi jo mieli tokaista se klassikkolause.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:^ Olen nyt jo jonkin aikaa koettanut rekonstruoida jonkinlaista, edes sisäisesti koherenttia perustelujoukkoa tuolle Pertsan purkaukselle, mutta en vain osaa. Pertin juttujen kanssa tullaan taas tähän: niitä ei Pertin sisäistä todellisuutta jakamaton voi rationalisoida vaikka kuinka yrittäisi. Jos niissä on jokin sisäinen logiikka (ulkoisesta puhumattakaan), jää se kyllä lukijalle avautumatta.
Miksi jatkuvasti tuota kapulakieltä?

Sanotko Hesburgerissakin:

"Tilaan kaksi desilitraa kahvijuomaa, toivottu lämpötila 100 C, relevantti huomautus: Fahrenheiteissa em. lämpötila on suurempi. Sekä normaaliannoksen ranskalaisia perunoita, vaikka historialliseti ne ovatkin belgialaisia. Edellytän niin juridisesti kuin sosiaalis-moraalisetikin että mainitut annokset täyttävät asialliset hygieniastandardit.
Oletan teille sopivan, että maksan käteisellä ja käytän käypää valuuttaa. Minulla ei ole antaa eksaktia summaa, joten toivon saavani vaihtorahat.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin