Tupakinpolton lopetus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Chely kirjoitti:Aromivahvenne (E621) on turhimpia tietämiäni hömpötyksiä, jotka liittyvät elintarvikkeisiin.


On niitä muitakin arominvahventeita kuin E621 ja ne on yhtä turhia.

Takaisin aiheeseen: en edelleenkään polta, mutta nyt on muita oireita. Ajattelin reilu kuukausi sitten että kesäloma on hyvä aika lopettaa kun ei ole työstressiä eikä paljoa muutakaan stressiä. No niinpä, ei ollut, mutta tuli. Tuttavia kuoli kaksin kappalein, toinen tuttavista oli oikein kaveri. Vanhempi sai jo mennä, oli yli 90v ja dementoitunut sänkypotilas. Hän oli kummisetäni äiti ja mua enemmän surettaa se kummitus kuin se äiti (koska äiti oli jo menovaiheessa, kuten sanottu). Tämä nuorempi, jonka tunsin paremmin ja vietin aikaakin yhdessä ja arvostin, oli mies parhaassa iässään. Lisäksi kuolo korjasi yllättäen, 2 viikkoa sairaalassa ja heippa. Diagnoosi tuli 2 päivää ennen poisnukkumista. En nyt tiedä koska on hautajaiset, en varmaan pääse kun ole täällä ja ne on siellä.

Lisäksi - sillä eihän tässä vielä kaikki - muhimassa ollut parisuhdekriisi kärjistyi ja tein ratkaisun joka ei minun kannaltani ole paras tällä hetkellä mutta suhteen kannalta on. Mikä siis voi tarkoittaa että pitkällä juoksulla on minullekin paras ratkaisu. Päätös ei ole ns. peruuttamaton, eli jos tulen vaikka vuoden päästä toisiin aatoksiin, voin palata alkuperäiseen suunnitelmaan ja siihen minulle nyt parhaaseen ratkaisuun. Joka tapauksessa olen nyt itseeni hyvin hyvin pettynyt, kun en tehnytkään niin kuin aikaisemmin olin suunnitellut. Vituttaa. Vituttaa siinä kriisinpuimisessa muutkin asiat.

Koska olin lomalla kotona, missä on koira, söin Duactia, joka tunnetusti aiheuttaa pitempään syötynä masennusoireita. Samaan aikaan vedin tätä Champixia, joka myös voi aiheuttaa masennusoireita. Laskekaapa siitä.

Sanoin tuossa että en edelleenkään polta, mutta en tiedä onko se ihan totta. Viikonloppuna poltin kahtena päivänä yhden. Ratkesin itseasiassa heti viikon savuttomuuden jälkeen, mutta savuttomat päivät eivät ole olleet vaikeita ja se röyhyttely on jäänyt aina siihen yhteen. Olen oikein analysoinut että maistuuko nyt hyvälle tämä pölli, tuntuuko päässä huminaa, lisääntyykö hyvänolontunne... ei, ei ja ei.

Olen omatoimisesti ja ohjeen mukaan liian lyhyen kuurin jälkeen vähentänyt Champixin syöntiä. Otan nyt yhden päivässä, aina aamulla, jotta päivä olisi helpompi. Illalla en ota tablettia. Tällä menolla kuuri loppuu viikon päästä. En yksinkertaisesti uskalla jatkaa kuuria koska minulla on selkeästi masennusoireita (jatkuva vitutus, nukkumisongelmat, en muista unia, jatkuvasti on pala kurkussa ja itkettää). En tiedä johtuvatko oireet vallitsevasta tilanteesta, lääkkeestä vai tupakoinnin "lopettamisesta". Muitakin oireita on, niitä jo odottelinkin aikaisemmin; iho kukkii, henkeä ahdistaa iltaisin (ilmeisesti keuhkoista lähtee liikkeelle juttuja...), ikenet vuotaa verta.

Semmosta tällä kertaa. Elämä on kuulkaa ihanaa... Jatkan silleen että syön nyt nuo lääkkeet loppuun, yhden päivässä, jauhan puoli isoa pussillista jenkkiä päivässä ja kärsin sen aiheuttamat ilmavaivat, koitan pysyä savuttomana mutta en rääkkää itseäni (=jos joskus tekee oikein mieli, poltan puolikkaan tai yhden, toivottavasti ei tee niin paljoa mieli kuitenkaan ikinä...) ja liikuntaharrastus tekee paluun ensi viikolla. Olen nyt ensimmäistä viikkoa loman jälkeen töissä ja kropan on hankala tottua jo säänöllisiin heräämisiin ja ruokaan 5 kertaa päivässä, joten liikuntapaukku sitten vasta ensi viikolla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ihmettelee tuo oman hengen vienti, kaverin kaverin tyttöystävä hukuttautui telttaretkiyönä. Ilmeisesti joutunut kahden miehen kuoppaan eikä ratkaisua löytynyt. Ihmisten pitäisi osata luopua, kakkua ei voi sekä säästää että syödä. Kukaan ihminen ei voi tuolla tavoin aiheuttaa itselleni tarvetta moisiin toimenpiteisiin. Alkaa korpeamaan naiset, täysin typerää toimintaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:^,^^ mikäs vika vanhassa kunnon aspartaamissa on?

Minäkin olen kiskonut sitä vuosikymmeniä ja katsokaa minua nyt. :apuva:


Paras spokesperson aspartaamin käytön lopettamiselle.

Olen yritellyt lopettaa Pepsi Maxin käyttöä. Vaihtelevin repsahduksin.

Virvoitusjuomana aika turha, mutta on tapajuomista ottaa lasi tai pari.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

huima kirjoitti:Paras spokesperson aspartaamin käytön lopettamiselle.

Olen yritellyt lopettaa Pepsi Maxin käyttöä. Vaihtelevin repsahduksin.

Virvoitusjuomana aika turha, mutta on tapajuomista ottaa lasi tai pari.

:shock: lopetta pepsi maxin käyttö... NOUUU!!!
Kauhistus.. minusta ei olisi siihen. Se on mun ainoa oikea pahe tällä hetkellä.

Hitsi, tavallaan tuo tupakka houkuttelis taas, koska syy miksi lopetin polttamisen on osittain kadonnut. Ei tulis myöskään sit syötyä niin paljoa :D Voisi vaan tuprutella aina ruokahalun iskiessä *haaveileva huokaus*
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ :D

Oon ylittäny omat odotukseni, mennyt 2 (17 kpl) askia VIIKON aikana (vaikka vinkkua on siemailtu neljänä iltana). PepsiMaxia kai litra päivässä... En vällää.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Fcuk kirjoitti:^ :D

Oon ylittäny omat odotukseni, mennyt 2 (17 kpl) askia VIIKON aikana (vaikka vinkkua on siemailtu neljänä iltana). PepsiMaxia kai litra päivässä... En vällää.

No mä olen ollut polttamatta jo hmm.. reilun vuoden..
Saisi tämän painonkin alas perkele.

Mut varmaan (poltto)haudataan pepsi max -pullo kädessä.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Röökin vähentämisessä on ollut sekin hyvä puoli, että kahvia himoaa vähemmän. Sitäkin juon yhä puolisen litraa päivässä mut come on... Kuka edes haluais yrittää aamuja ilman sitä?

Kuulun tosin niihin, jotka aloittivat kahvinjuonnin vasta raskausaikana, 21-vuotiaana, joten mahdollisuuksia irti varmasti olisi. Mut taas; en vällää!
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mua kauheesti huvittais aloittaa tupakinpoltto vaik olen pääsääntöisesti ollut polttamatta viimeiset 15 vuotta ja vähän ylikin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Fcuk kirjoitti:Kuulun tosin niihin, jotka aloittivat kahvinjuonnin vasta raskausaikana, 21-vuotiaana, joten mahdollisuuksia irti varmasti olisi. Mut taas; en vällää!

Kun kuranjuonti on isoimpia paheita, voit olla huoleti. Mulla menee kans toi puoli ällää päivässä, mutten pidä kahvia juuri Salkkareita suurempana paheena. Itse asiassa alan olla nykysellään kovin kliinisen tylsä. Ehkä nukun joskus turhan pitkään, kuten tänään yhteentoista...how terrible is that...
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ei mene kahvia (no ehkä keskimäärin kuppi pär viikko), ei mene tupakkaa (no ehkä 4 kunnon sikaria vuodessa), ei mene viinaa (no ehkä 4 annosta kuukaudessa), ei mene Cola-juomia (no ehkä 0,5ltr kuukaudessa).
Eikä tee edes mieli noita. Päihtyisinköhän elämästä?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Lucky you jos elämä on nautinnollista noin!

Minä keskeytin orgiat saadakseni kupin kahvia, tunnustan myös polttaneeni ja nauttineeni virvoittavaa PepsiMaxia heti kupilliseni perään. Yhdistelmässä hiki-kahvi-tupakka-pepsimaxi-hiki on jotain äärettömän taivasta. Vastustamatonta pikkupaheilua. <3

YY, Salkkarin kattojissa on oltava jotain vikaa. Miten kukaan voi jaksaa vuodesta toiseen seurata samaa satua päivittäin? :D
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
En tiedä onnellisuudesta..
Mutta kahvia ei ole koskaan tehnyt mieli, eikä tupakkaa. Sikarin poltan joskus ns juhlan kunniaksi. Iskee päähän ku metrisellä halolla. Eikä tule krapulaa.
Viina ei ole aikoihin noussut päähän, joten juomatahti taitaa olla kovimmillaan kapakoidessa maksimissaan 1 annos tunnissa. Suuremmat määrät ovat mulla vain rahanhukkaa. Nimim. 400€ tavalliseen viinaan 'illan' aikana, eikä edes kunnon kännissä. Ja liian vahvat juomat (laimentamattomina) lentää kaaressa ulos. No, pari paukkua kyl uppoaa.
Cola-juomia ei vaan enää tee mieli. Joskus meni PepsiMaxia ja CokiksenZeroa mut nyt ei kestä keinomakeutusaineita. Sokerisia limuja ei tee mieli.
Eikä kyllä mitään muitakaan huumausaineita. Paitsi elämää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Kuva

Jumankekka! Vuoden ja viikon ollu polttamatta, jäi merkkipäivän sikari kiskomatta :(

Noh, jos 10v juhlat sitten :P
Kirjoitan tätä alasti
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Sola »

^ Onnittelut!!!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Aika kauan olen ollut polttamatta ja alkuviikosta lopetin korvaustuotteidenkin mussuttamisen. Ei ole kamalaa. Hyvä minä :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

McJanne kirjoitti:Kuva

Jumankekka! Vuoden ja viikon ollu polttamatta, jäi merkkipäivän sikari kiskomatta :(

Noh, jos 10v juhlat sitten :P

Miten meinaat käyttää noi liki 4K?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^viskiä ainakin pittää suaha ja kattelis sitten jos vaikka ryynimakkaraa paketin tai kaks, siinäpä se melkein olikin.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

7kk ilman nikotiinia. Vielä kun elokuun selviää ryyppyreissujen vaaroista, niin aletaan olee turvallisemmilla vesillä.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

346. päivä tupakoimattomana ja 38. päivä kokonaan ilman nikotiinia. Mulla jää ihan hirveesti rahaa säästöön :D Säästötavoite puskurirahastoon täyttyy alta aikayksikön ja muitaki sijotuksia pitää jo miettiä. Joka päivä haluttaa kuitenkin tupakkaa, tai no sanotaan että mietityttää, tämä tupakanhimo ei ole semmoista järjen peittävää, silmät sumentavaa himoa mitä se ennen oli. Enemmänki mietityttää että "ai että ois kiva vetää rööki tässä kahvin kanssa, harmi kun en polta enää".

Paino on noussut, en tiedä johtuuko tupakoinnin lopettamisen aiheuttamasta liiasta syömisestä vai stressin aiheuttamasta liiasta syömisestä. Oletan että stressi ja tupakoinnin lopetus vaikuttaa ainakin hiukan myös aineenvaihdunnan nopeuteen ym asioihin. Joka tapauksessa olen läski, mut enpä ainakaan polta. Hyökätään sen läskin kimppuun nyt seuraavaksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumiz kirjoitti:7kk ilman nikotiinia. Vielä kun elokuun selviää ryyppyreissujen vaaroista, niin aletaan olee turvallisemmilla vesillä.



Mulla meni 14 vuotta, ennen kuin voin sanoa että: nyt oon päässyt kessusta eroon.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

masa kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:7kk ilman nikotiinia. Vielä kun elokuun selviää ryyppyreissujen vaaroista, niin aletaan olee turvallisemmilla vesillä.

Mulla meni 14 vuotta, ennen kuin voin sanoa että: nyt oon päässyt kessusta eroon.

Joo, en nyt kuivilla läheskään ole, mutta tää eka kesä on kyllä kovin. Varsinkin kun on ottamassa kuppia ja on se nousu päällä...

Kahvin jälkeen ei tee enää paljoa mieli, eikä sapuskan päälle. 3 kuukautta sitten teki ihan sikana mieli niiden jälkeen.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Pari vuotta on tullut poltettua 1-3 tupakkaa päivässä ja olen kyllä ajatellut, etten sitä määrää ala itseltäni kieltämään. Yläasteella meni varmaan aski päivässä, siitä on tähän pisteeseen hiljalleen itsekseen vähentynyt.
Pröötprööt
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Mä olen ajatellut lopettaa tupakoinnin, lähinnä tytsän vuoksi. Se nimittäin osaa pitää jo saarnoja tupakan haitoista. "Äiti, lopeta tuo", "Äiti, kyllä sinä pystyt lopettamaan", "Äiti, minä piillotan sinun tupakkasi", "Äiti, älä mene tupakalle", "Äiti, sinä haiset pahalta". Viimeinen niitti lie kuitenkin fakta, että muistuttaa miestä kaupassa äidin tupakoista "koska äiti ärjyy jos sillä ei ole tupakkaa".

Motivaatio on korkealla, sano.
fa-q.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja elco »

RouvaPupu kirjoitti:Mä olen ajatellut lopettaa tupakoinnin, lähinnä tytsän vuoksi.


Ala käyttämään nuuskaa!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

elco kirjoitti:
RouvaPupu kirjoitti:Mä olen ajatellut lopettaa tupakoinnin, lähinnä tytsän vuoksi.


Ala käyttämään nuuskaa!


Sä teit muhun vaikutuksen tällä ehdotuksella, mies.
fa-q.
Vastaa Viestiin