Tupakinpolton lopetus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

10. päivä polttamatta, Champixin voimalla. Tupakkaa ei tee varsinaisesti mieli sillä lailla kuin ennen kun on lopettamista yrittänyt. Välillä huvittais polttaa pölli, mut mieliteon vastustaminen on tosi helppoa. Kun 1½ vkoa sitten sunnuntaina mietin että huomenna ei sitten muka poltella, niin en VIELÄKÄÄN ollu varma savuttomuudesta seuraavasta päivästä alkaen. En ollut siis juurikaan motivoitunut tähän. Sitten maanantaina en vaan polttanut. Mietin vielä ma iltapäivällä että ihanko totta, mutta en vaan ottanut. Ja ottamattomuus oli tolkuttoman helppoa.

Sivuoireita ei käsittääkseni ole tullut. Naama ei kuki. Ei yskitä. Välillä sääriä kutittaa ihan älyttömästi, mutta syynä voi olla sääski tai mänty (havupuut saa mulla aikaan paikallista nokkosihottumaa...). Silmät tuntuu välillä kuivilta mutta se voi johtua myös siitä 1½ kuun takasesta leikkuusta. Paino ei ole noussut. Suuta kuivaa enemmän kuin ennen, mutta se voi johtua säästä, joka on ollut kuumaa ja kosteaa myös täällä susirajalla. Aikaisemmin kun olen ollu polttamatta niin sylki on roiskunut, ei ole suuta kuivannut. Ikenet ei ole vielä alkaneet vuotaa verta ja tosiaan ysköksiä ei ole tullut. Molempia odotan mielenkiinnolla....

Ekan känninki vedin jo, mettässä. Ihan varmuuden vuoksi, mukana ei ollut yhtään tupakkia. Ei tehnyt pahaakaan.

Tupakkaa on tuossa matkalaukussa melkeen 2 askia, annan ne kaverille joka vielä polttaa, ku palaan pks:lle. Olen jopa välillä unohtanut että ne röökit on siellä, että niin paljon sitä tekee mieli mennä tonkimaan laukkua ja pöllittään. sitte ku olen mennyt penkomaan jotain muuta, kuten kynää, laukusta, olen hoksannut että aijaa täällä oli nämäki.

En voi sanoa että olen nyt varmasti loppuelämäni polttamatta, mutta toivottavasti olen. Jos oisin tienny että tämä on näin helppoa tuolla tropilla, niin oisin tehny tämän jo paljon aikasemmin. Lääkäri, jolta reseptin sain, oli "fiksu" ja kirjoitti 3x28 tabletin kuurin. Että siinä ois niiko 3 kuuksi popsittavaa - 3 kk on suositeltu hoitojakso. Muuten ihan kiva mutta noita pitää ottaa 2 päivässä. Pitää vissin käyä uusimassa tuo resepti...

Suosittelen kaikille, jotka haluaa lopettaa tupakoimisen, myös niille joilla on päässä vikaa. Kait ne tähän mennessä ne pääoireetkin ois tulleet jos on tullakseen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Uusi Seiska kertoo, että Pink on päättänyt luopua tupakasta ja kaipaa vertaistukea Twitter-sivullaan.Pink päätti lopettaa tupakoinnin sitkeän kurkunpääntulehduksen vuoksi, jonka takia joutui perumaan keikan Australiassa.

Hih! Tuli niin Kitinän Pink mieleen, lakkoilette molemmat. Tsemppiä!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Suvinen kirjoitti: Toki voin yrittää petrata kun tiedostan riskin, mutta kun ei enää ole vaarana muille (ts. vauva) niin ei ole enää sellaista pakkoa olla polttamatta. Omasta terveydestä en ole koskaan niinkään piitannut :roll:

Niin no, mitäs se haittaa, että äiti näyttää mallia kuinka itsensä voi myrkyttää/kuolee ennen aikojaan/haisee skeidalle jne.
Paras päivä ikinä.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Kyllä varmasti...

Monessa onnistun, kaikessa en. Meidän tyttö totesi juuri rakastavansa tupakanhajua. Grillibileissä muut lapset juoksivat savua karkuun, likka hakeutu iholle niin, että ihmisiä hirvitti. Mun vika, mitäs myrkytin kohtuni.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Vituixmän. Syksyllä uus yritys.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kesäksi baaritupakointi yltyi ihan oikeaksi tupakoinniksi. Tänään eka savuton päivä, apuvälineinä Jenkki-purukumi ja mahdollinen selkäranka.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Stinky kirjoitti:Vituixmän. Syksyllä uus yritys.


Ei pidä luopua helposti. Kyllä "vähäinen tupakointi" on parempi kun "ketjupolttaminen", ts. saavutettuja voittoja ei pidä vähätellä.

Itsekin poltan edelleen, joskin nykyisin vain humalassa eli kerran per 2kk (ja nyt).
Kirjoitan tätä alasti
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Olikohan se niin, että about 7. kerta onnistuu? Vai onks tää joku AA-kannustusvirke, emmuista...

Pidän itelläni nyt tiukkaa linjaa eli PallMallin miniaskin on riitettävä. 17 kpl per pv. Ne mulkut tosin keksi taas, että askiin mahdutettava 20, voisin koittaa alottaa lenkkeilyn ja nussimisen niin tuo 20 riittäis kai 2 päivää.

Rajoja!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Olen yllättynyt kuinka moni tuntuu kirjoitusten perusteella röyhyttelevän. Luulin tupakoinnin poistuneen muodista joskus 80-luvulla. Minun seurassani saa toki tupakoida, kunhan ei hengitä ulospäin. Autostanikin olen piilottanut tupakansytyttimen, tilalla kännykän laturi.

Minä puolestani opettelen jälleen elämään ilman kahvia. Sunnuntaiaamujen itsejauhettujen espressopapujen tuoksua kaipaan, mutta yöunet ovat jälleen entistä sikeämpiä, mikä on vain positiivista. En ole tarvinnut kofeiinilaastareita tai -purkkaakaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ja mä olen vierottanut itseni täysin aspartaamista ja kolajuomista. Hyvä minä!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
aspartamiini-jutulle peukku ylös täältä päin !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^,^^ mikäs vika vanhassa kunnon aspartaamissa on?

Minäkin olen kiskonut sitä vuosikymmeniä ja katsokaa minua nyt. :apuva:
Came here for school, graduated to the high life
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Frederik Krueger kirjoitti:Luulin tupakoinnin poistuneen muodista joskus 80-luvulla.


Ite veikkaan, että se meni muodista (taas) 90-luvulla mut ikävä kyllä vasta kun me teinitytöt oltiin jo jääty koukkuun. Nyt me samat liki 30-veet hävetään, koitetaan irti ja poltellaan omilla parvekkeilla salaa.

Polttelen juuri takapihalla salaa, kahvi tuoksuu herkulle ja pian korkkaan pepsimaxini. Nää kaikki maistuu kyllä pirteän aamulenkin jälkeen ihan palalta taivasta, enkä ymmärrä miksi kukaan niistä ainakaan kaikista luopuisi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:mikäs vika vanhassa kunnon aspartaamissa on?


Mulla tulee suuhun outo ja paha maku, muistuttaa vähän metallin makua muttei kuitenkaan. Halpistuotteista (esim Colajuomista) vielä pahemmin.

Täällä jotain keskustelua oireista. Kuukkelilla voit etsiä lisää, jos kiinostaa.
Mua ei kiinostanut ennen kun huomasin omakohtaisesti pahan maun ja aspartamiinin yhteyden.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Itse olen vähän linjoilla "My body is my temple" ja jos tässä yli ysikymppiseksi pitää kökkiä niin mahdollisimman vähän mitään mikä ei ole välttämätöntä tai on jopa todistetusti haitallista. Simppelisti syövät sitkuttelevat pisimpään ;-) Kofeiini voi siihen tottumattomalla vaikuttaa jopa 10-12 tuntia, minkä olen itsekin joutunut huomaamaan.

En tosin ole mikään tiukkapipo, eilenkin söimme tyttöporukalla ;-) erivärisiä sokeroituja metrilakuja nam.(todistaa rentouteni)

Mutta joo, muksulle menevässä ruuassa olen vielä tarkempi, kokikset ja makeutusaineet on varattu erikoistilanteisiin, ja silloinkin rajoitetusti.
Prepare for the worstest.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Ja mä olen vierottanut itseni täysin aspartaamista ja kolajuomista. Hyvä minä!


Puhdistakaa itsenne myös arominvahventeista. Ne on perkeleestä. Ja IHAN TYPERIÄ! Miksi jotain puhdasta makua, kuten lihaa, pitää sotkea jollain "vahventeella", joka tekee kaikesta ruuasta samanmakuista?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Pulkannaru kirjoitti:Mulla tulee suuhun outo ja paha maku, muistuttaa vähän metallin makua muttei kuitenkaan. Halpistuotteista (esim Colajuomista) vielä pahemmin.

Täällä jotain keskustelua oireista. Kuukkelilla voit etsiä lisää, jos kiinostaa.
Mua ei kiinostanut ennen kun huomasin omakohtaisesti pahan maun ja aspartamiinin yhteyden.


Paskaa,

http://urbanlegends.about.com/library/blasp.htm
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
En jaksa lukea linkkiäsi.
Mutta vältän aspartamiinia jälkimaun takia ja tuntuu vaikuttavan myös yleiseen kropan hyvinvointiin. En kuitenkaan vältä sen käyttöä hysteerisesti.

Arominvahventeet, vaimitäneon, ovat menneet tänä vuonna pannaan. Muutteivat taaskaan totaalisen ehdottomasti, vaan vältän niitä. Kroppa tuntuu voivan paremmin ilman niitä.
Niin. Taas oma tuntemus, ei tutkimuslaitoksen 'tietoa'.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:Puhdistakaa itsenne myös arominvahventeista.

En mä niitä käytäkään kun hyvin hyvin harvoin "hätätilanteissa" eli eineksiä syödessäni. Lihat ostan marinoimattomina ja valmistan muunkin ruoan käsittelemättömistä raaka-aineista.

Taidan olla nykyisin melko ituhippi :shock:
Work like a captain, play like a pirate.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En edes tiedä mikä on aromivahvenne. Vitun ruokahitlerit!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^ ja ^^
Yritän vierottaa itseni eineksistä. Melkein olen jo onnistunut !!1
Näin yksin elävänä kyllä aika haasteellista kokata vain yhdelle.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:En edes tiedä mikä on aromivahvenne. Vitun ruokahitlerit!
Kelailin just samaa. Mikä hemmetin aromivahvenne? Onks se niinku aromisuola? 8)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pulkannaru kirjoitti:Näin yksin elävänä kyllä aika haasteellista kokata vain yhdelle.

Mun mielestä paljon helpompaa kuin monelle. Voit syödä mitä haluat, kuinka paljon haluat ja koska haluat.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Chely

Viesti Kirjoittaja Chely »

Aromivahvenne (E621) on turhimpia tietämiäni hömpötyksiä, jotka liittyvät elintarvikkeisiin. En harrasta.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mun mielestä paljon helpompaa kuin monelle.


Meinasin annoskokoja.. keitänpä yhden perunan jne. Ruoan pakastaminen ei tunnu mielekkäältä, eikä saman ruoan syöminen monena päivänä peräkkäin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin