Tupakinpolton lopetus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Mä olen onneks huomannut sentäs sen, että baareissa joissa ei saa poltaa, tuli huomattavasti vähemmän käytyä röökillä. Eli kyllä se on vaikuttanut polttamisen määrään kännätessä. Mut joo, varmasti eka kerta tulee olee vaikee. Melkein tekis mieli vetää ekat hutikat semmosessa paikassa, missä röökiä ei ole lähellä, eikä kauppaa mistä sitä sais. Ja semmosessa seurassa missä ei polteta.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stinky kirjoitti:^Mä olen onneks huomannut sentäs sen, että baareissa joissa ei saa poltaa, tuli huomattavasti vähemmän käytyä röökillä. Eli kyllä se on vaikuttanut polttamisen määrään kännätessä. Mut joo, varmasti eka kerta tulee olee vaikee. Melkein tekis mieli vetää ekat hutikat semmosessa paikassa, missä röökiä ei ole lähellä, eikä kauppaa mistä sitä sais. Ja semmosessa seurassa missä ei polteta.


Harmi vaan että melkeen joka kuppilasta saa kuitenkin tupakkaa vaikka niissä ei saisikaan polttaa :/ Muuten hyvä hutikkasuunnitelma.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Eiku kato jos menee vaikka mökille, kaverille tms. Eli ei baariin ollenkaan.
Täts mai plään :]
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stinky kirjoitti:^Eiku kato jos menee vaikka mökille, kaverille tms. Eli ei baariin ollenkaan.
Täts mai plään :]


Iz a gud plaen. Vähän niinkuin se mun mökkihöperyys.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Noh, mites mennee? Ei ainakaan ole näkynyt avautumista...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Tässähän tämä, kärvistellen. Paremminkin vois mennä :oops: .

Lainasin kaverilta Allen Carrin (?) kirjan stumppaa tähän. Josko siitä sais lisäpuhtia ja todllakin stumpattua..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

No sehän nyt ei ollut mikään uutinen että tossa vaiheessa kärvistelyttää.
Tsemppiä kärvistelyyn, onneksi se ei kestä loppuelämää!

Onko se "Stumppaa tähän" se kirja joka muka lopettaa ihmisen tupakoinnin puhtaalla järkeilyllä? Olen koittanut sitä etsiä mutta enpä ole löytänyt. Mie voisin lukia sen ENNEN kesälomaa niin voisin sitten metsikössä järkeillä keskenäni ko v****taa.

EDIT: on se se kirja ja kun nyt olen tutustunut AdLibris-kirjakauppaan niin tilaankin sen hetinyt sieltä kun sitä kerran on saatavana.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Suosittelen tupakan polton lopettamista cymbaltan (tai Zybanin) avulla. Kuten edellä on todettu, tekee lopettamisesta hiukan vähemmän vaikeaa. Maksaa itsensä nopeasti takaisin.

Nikotiiniadiiktin on lisäksi turha kauhistella lääkkeen ottoa, kuitenkin huomattavasti pienempi paha.

Toki jos onnistuu ilmankin, niin hyvä niin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD, en tiä puhuitko mulle, mutta mulla on Champix-resepti, haen lääkkeet tän kuun lopussa. Strategiani on myös selvitetty ketjun alussa. Lisäavuista ei varmasti ole haittaa joten lukasen tuon kirjan myös.

Olen kerran onnistunut tauottaan kylmiltäni ja olin yli vuoden polttamatta. Sitten kuvaan tuli typerä "kyllä mie nyt jo voin yhen baarissa polttaa" ja alamäki alkoi siitä. Lopetus muuttui tauoksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:NuoriD, en tiä puhuitko mulle, mutta mulla on Champix-resepti, haen lääkkeet tän kuun lopussa.


:sir:
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Spesial prais ounli for juu mai frend!
Lopeta sinäkin tupakanpoltto. Huonon, paskan ja vittumaisen tuulen lisäksi kaupan päälle ientulehdus! Eikä siinä vielä kaikki. Tämän uskomattoman paskan olon lisäksi saat huipputarjouksena finnejä sekä pakaroihin että selkään! Ohittamaton tarjous. Tilaa jo tänään.
Vittu!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^älä sure, kohta rupeet ton kaiken lisäks rykimään keuhkoista paskaa pois. Ja sitä sitten vaan tulee ja tulee...
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

par-sky kirjoitti:rykimään keuhkoista paskaa pois

Kivoja salmiakki-merkkareita. Sano.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stinky kirjoitti:Spesial prais ounli for juu mai frend!
Lopeta sinäkin tupakanpoltto. Huonon, paskan ja vittumaisen tuulen lisäksi kaupan päälle ientulehdus! Eikä siinä vielä kaikki. Tämän uskomattoman paskan olon lisäksi saat huipputarjouksena finnejä sekä pakaroihin että selkään! Ohittamaton tarjous. Tilaa jo tänään.
Vittu!


Been there, done that, paitsi että mulla muuttuu perunapelloksi naama, ei selkä. Sekin on yksi hyvä syy lopettaa metsässä. Kukaan ei ihmettele jos siellä tulee peikko vastaan. Kaupungissa oleskelu on mulle tuossa tilassa epätoivottavaa.

Sulla muuten on todennäköisesti ollut ientulehdus jo ennen lopettamista, tupakka vaan on supistanut suonia sen verran että verta ei ole tullut. Nyt kun tupakan supistava vaikutus on pois, veri tursuaa. Mut kyllä se siitä loppuu.

Siistiä tässä on se, että kroppa puhistuu tolleen. Oletkin sitten tosi puhdas jonkun ajan päästä, sekä sisältä että ulkoa (toivottavasti myös ulkoa).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Luin sen Stumppaa tähän -kirjan. Se oli ihan paska.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

annepa kirjoitti:Luin sen Stumppaa tähän -kirjan. Se oli ihan paska.


Mikä siinä noin niinku oletusarvoisesti on se juju, mikä saisi kessuttelijan (s)tumppaamaan röökinsä?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Rouva Pupu kirjoitti:
annepa kirjoitti:Luin sen Stumppaa tähän -kirjan. Se oli ihan paska.


Mikä siinä noin niinku oletusarvoisesti on se juju, mikä saisi kessuttelijan (s)tumppaamaan röökinsä?


Mie laitan siitä kunnon referoinnin kuhan ehin (=en ole kokouksessa). Pääasia oli kuitenkin että et tarvitse tupakkaa, vieroitusoireet eivät ole fyysisiä ja lopettaminen on helppoa, sen kun päätät että et TARVI tupakkaa. Ihan paska. Kirjoittaja ei tiiä mitään fysiologiasta (en miekään mikään lääkäri ole, mutta...). Noh, sehän onkin koulutukseltaa kirjanpitäjä. Että silleen.

Joskus mietin että ois ihana olla tyhmä ja/tai uskossa, elämä ois paljon helpompaa. Tämän kirjan lukeminen aiheutti tuollaisen tunteen. Jos en olisi kiinnostunut kaikista jutuista ja lukis niin paljon esim tiedejulkaisuja, tuo kirja ois ollu helppo nielasta ja oisin lopettanu tupakoinnin jo eilen kun sain kirjan luettua. Kun kuitenkaan en ole tyhmä ja/tai uskossa, kirjan sanoma ei mennyt läpi koska siinä valehdeltiin päin näköä (tai siis valehdeltiin sen tiedon mukaan mikä mulla on).

Dave, voisitko selvittää ihmiskielellä (eli ei lääkärikielellä) nikotiinin vaikutukset aivoissa? Olen jo aamulla tutkinut netistä asioita jotka vaan vahvistaa mun aatosta mutta saiskos vielä yhden referenssin?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä näin viime yönä unta, että joku oppilas, jota olin ilmeisesti (leikkisään sävyyn) torunut tupakoinnista, vetäs mulle hirveät kilarit ja pakotti perustelemaan, että mikä siinä tupakoinnissa nyt muka on niin kamalaa. Että omia keuhkojaanhan hän tässä vaan tuhoaa eikä altista muita passiivisille tupakoinnille. Ja mä sitten perustelin kantani tupakan tuotannon aiheuttamilla ympäristötuhoilla. On mullakin unet.
Viimeksi muokannut Vesper, 17.06.2009 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Mä näin viime yönä unta, että joku oppilas, jota olin ilmeisesti (leikkisään sävyyn) torunut tupakoinnista, vetäs mulle hirveät kilarit ja pakotti perustelemaan, että mikä siinä tupakoinnissa nyt muka on niin kamalaa. Että omia keuhkojaanhan hän tässä vaan tuhoaa eikä altista muita passiivisille tupakoinnille. Ja mä sitten perustelin kantani tupakan tuotannon aheuttamilla ympäristötuhoilla. On mullakin unet.


Hyvä on peruste. Olette fiksu. Mut senhän tiesitkin jo :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Itsarivaara Zybanilla ja Chanpixilla sanoo NYT.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lolita kirjoitti:Itsarivaara Zybanilla ja Chanpixilla sanoo NYT.


Wanha (ainakin minä tiesin jo ennestään tän). Rekrytoin jo hellun pitämän mua vähän tarkemmin silmällä kunhan kuuri alkaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Hellusta tulikin mieleeni, et missähän Hellu on? Alkaa tulla jo vähän ikävä.
8)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Itsarivaara Zybanilla ja Chanpixilla sanoo NYT.


Wanha (ainakin minä tiesin jo ennestään tän). Rekrytoin jo hellun pitämän mua vähän tarkemmin silmällä kunhan kuuri alkaa.

Tiesin kanssa ja tuon ja vedin Champix cuurin onnistuneesti.
Lisätietoa voi hakea Dumarin profiilista cityn blogeista viime syssy-talvi.
Ainoat ongelmat oli kevyet pahoinvoinnit jotka seurasi n. fifty-sixty prosentilla tapauksista kun pilsun otti. Mutuni sanoo että naisten menkat ovat kekkimäärin pahemmat kuin "pahoinvointini".

Kuuri onnistui osaltani erinomaisesti, joskin repsahdin "kuivillaollessani" polttamaan taas.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti:Ainoat ongelmat oli kevyet pahoinvoinnit jotka seurasi n. fifty-sixty prosentilla tapauksista kun pilsun otti. Mutuni sanoo että naisten menkat ovat kekkimäärin pahemmat kuin "pahoinvointini".


Vartti napin ottamisen jälkeen alkaa ellotus. No, näin kahen napin jälkeen en tiiä johtuuko se siitä napista vai tästä Dumiksen pirujen maalailusta... Minun menkkoihin ei ole koskaan liittynyt ellotusta, joten ei voi verrata. On tämä kuitenkin noin tuhat kertaa helpompaa kuin ne menkat mitä koin ennen e-pillereitä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 19:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Juhannuksesta lähtien taas ollut ilman, ensimmäiset vieroitusoireet meni ihan huomaamatta kun lähti pariksi viikkoa ulkomaille ihmettelemään ison kaupungin elämää (ts. irrottauduin tutusta ympäristöstä). Takaisin tultua onkin sitten ollut muutaman kerran vaikeampaa kun tuttu ajanviete ei enää käynytkään.

Itselläni on siis psykologinen riippuvuus paljon fyysistä voimakkaampi jotenkin vaikka tietää ettei kohtuu- tai satunnaiskäyttöön entisten kokemusten valossa pitkään kykene niin kuitenkin sitä ajoittain tekisi kokeilla että mites tälläkertaa. Sitten pitää vain harhauttaa ajatukset taas johonkin ihan muuhun asiaan.
Vastaa Viestiin