Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Nykyajan jokaautonrengaskoko
205/55-16"
Liekö noita tehdään niin paljon, että sekaan sattuu laadutontakin. emt. Lumipyryinen matka tänne mökille e ainakaan antanut täyttä onnistumisen iloa, mutta pitänee tarkastaa mielipide kunhan lumesta puhtaat vanteet.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Meillä on samalla kehällä, mutta 15"
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Viimeiset 3 päivää (pyryn jälkeinen aika) toinen takarengas täristänyt. Eli tasapainotus lie jo melkein onnistunut. Voi tietty olla, että molemmat takapyörät täristää - emt. Ens viikolla saavat korjaamolla taas ihmetellä asiaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Viimeksi reilut 1.000km sitten renkaat tasapainotettiin. Ei täristänyt. Nyt taas ohjaupyörä viipottaa mittarinopeudella 100...110 km/h.
Pystyheittoon ei auta tasapainotus kuin pienen hetken.
Josko myyjäliike jo kohta uskoisi :roll:
Heidän kommenttia odotellessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Neljäs kerta käyty rengaspaketin myyneessä liikeessä. Vitutuksen määrä on nyt helvetillinen, voi tosin tarvittaessa noustakin. Pyysivät viemään autoni päiväksi tavarantoimittajalleen n 50km päähän. En suostunut ja ilmoitin ettei autollani ajella enään yhtään, koska olen jo sillä tätä asiaa hoitaessa joutunut ajamaan parisen sataa kilsaa ja käyttämään työaikaani useita tunteja.
Paskat. pusipusinaminami. joopajoo. Joku roti maksavan asiakkaan kohtelemisessakin oltava.
Pistin meiliä myyjä-konsernin tiedotuspäällikköä myöten.
Vastausta odotellessa :roll:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pulkannaru kirjoitti:Neljäs kerta käyty rengaspaketin myyneessä liikeessä. Vitutuksen määrä on nyt helvetillinen, voi tosin tarvittaessa noustakin. Pyysivät viemään autoni päiväksi tavarantoimittajalleen n 50km päähän. En suostunut ja ilmoitin ettei autollani ajella enään yhtään, koska olen jo sillä tätä asiaa hoitaessa joutunut ajamaan parisen sataa kilsaa ja käyttämään työaikaani useita tunteja.
Paskat. pusipusinaminami. joopajoo. Joku roti maksavan asiakkaan kohtelemisessakin oltava.
Pistin meiliä myyjä-konsernin tiedotuspäällikköä myöten.
Vastausta odotellessa :roll:


No onpas /c:stä. Ei muakaan huvittaisi ajella ympäriinsä omaan piikkiin renkaita näyttämässä. Löisivät rahat takaisin käteen, niin olisi reilua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
ja talvipyörät myynyt liike on vieläpä sama, josta viime kesällä ostin noin kuuden perus-mallisen uuden Micran hintaisen uuden auton :roll:
Ei mene hyvin. Ei.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Uusin ehdotus liikkeltä. Vien auton sinne, tavarantoimittaja tarkastaa toimittamansa tavarat. Ajelen sen aikaa sijaisautolla. Haen auton pois korjaantuneessa tai nykyisessä kunnossa.
Tein vastaehdotuksen. Hommatkoon uuden sarjan, jonka tasapainotuksen ja pyöreyden ovat etukäteen varmistaneet rengasalan ammattilaisella. Näin selviäisin viidellä käynnillä vaivan poistossa. Heidän ehdottamansa tapa tarkoittaa 6+ käyntikertaa ja mahdollisesti sitä ettei vika poistu.

Vastausta odotellessä..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Jaa, että liike. Sitten asiakastiedoissa lukee vaan, että "asiakas on mulkku" ja palvelu on sen mukaista. Näytä minulle yksi autoliike koko maassa, joka on kiinnostunut asiakkaittensa asioista auton myynnin jälkeen niin näytän 50 jotka eivät ole (tarkalleen ottaen tiedän vain kaksi automyyjää koko Suomessa jotka ovat olleet minulle reiluja, saavutus sekin sinällään).
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Mun tiedoissa sitten varmaan lukee että ihana asiakas, antakaa sille aina sijaisautoksi parasta mitä löytyy, ja hoitakaa huoltoasiat aina vimpan päälle. Ja kyllä, kyseessä on sama liike joka myi autoni. Siis se liike, minkä myyntipäällikkö mm. nouti minut juna-asemalta, jotta pääsin autoani noutamaan.
Work like a captain, play like a pirate.
masa

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja masa »

Mä alan kyllä kallistua sille kannalle että pulkkis on hankala asiakas. Sen verran monta kertaa on jo saanut lukea valitusta ohjauskulmista, ajovaloista tai naarmutetusta lokasuojasta..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pulkannaru kirjoitti:Uusin ehdotus liikkeltä. Vien auton sinne, tavarantoimittaja tarkastaa toimittamansa tavarat. Ajelen sen aikaa sijaisautolla. Haen auton pois korjaantuneessa tai nykyisessä kunnossa.
Tein vastaehdotuksen. Hommatkoon uuden sarjan, jonka tasapainotuksen ja pyöreyden ovat etukäteen varmistaneet rengasalan ammattilaisella. Näin selviäisin viidellä käynnillä vaivan poistossa. Heidän ehdottamansa tapa tarkoittaa 6+ käyntikertaa ja mahdollisesti sitä ettei vika poistu.

Vastausta odotellessä..


Mä suostuisin ehdotukseen tuosta vaan, mutta laittaisin oheen sitten laskun käytetystä ajasta ja kilometreistä. Jossain vaiheessa se alkaa ylittää uuden rengassarjan arvon.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

masa kirjoitti:Mä alan kyllä kallistua sille kannalle että pulkkis on hankala asiakas. Sen verran monta kertaa on jo saanut lukea valitusta ohjauskulmista, ajovaloista tai naarmutetusta lokasuojasta..

Vaatisit sinäkin asiat kuntoon hoidettavaksi, jos autosi pistäisivät paskaksi tai ei olisi kiinnostusta hoitaa asioita kuntoon hyvän asiakspalvelun mallin mukaisesti.
Rajansa meillä kaikilla on huonon asiakaspalvelun suhteen?

So Hard kirjoitti:Mä suostuisin ehdotukseen tuosta vaan, mutta laittaisin oheen sitten laskun käytetystä ajasta ja kilometreistä. Jossain vaiheessa se alkaa ylittää uuden rengassarjan arvon.

Odotan vastauksensa ensin. Tuo vastalaskun esittäminen ja pari muuta keinoa on vielä taskussa odottelemassa.
Toisaalta mulla on niiden huolenpitosopimus. Poistakoot tärinän siitten sen puitteissa, jos ovat ns. munattomia ja eivät saa rengastoimittajaa aisoihin. Saavat kyllä hps:n käytön ajaksi antaa auton veloituksetta ajoon.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti:Vaatisit sinäkin asiat kuntoon hoidettavaksi, jos autosi pistäisivät paskaksi tai ei olisi kiinnostusta hoitaa asioita kuntoon hyvän asiakspalvelun mallin mukaisesti.
Rajansa meillä kaikilla on huonon asiakaspalvelun suhteen?



Miten ihmeessä sulle sattuu koko ajan jotain ongelmaa autojesi ja etenkin huoltoliikkeidesi kanssa?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Mulla on ammattitaito + koulutus havaita myös virheet ja kaupan päälle todella paska tuuri ?
Annan myös positiivista palautetta liikkeille, jos ovat sen ansainneet. :h:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:^ Mun tiedoissa sitten varmaan lukee että ihana asiakas, antakaa sille aina sijaisautoksi parasta mitä löytyy, ja hoitakaa huoltoasiat aina vimpan päälle. Ja kyllä, kyseessä on sama liike joka myi autoni. Siis se liike, minkä myyntipäällikkö mm. nouti minut juna-asemalta, jotta pääsin autoani noutamaan.

Sun tiedoissa lukee: (.)(.)
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MrM kirjoitti:
Vesper kirjoitti:^ Mun tiedoissa sitten varmaan lukee että ihana asiakas, antakaa sille aina sijaisautoksi parasta mitä löytyy, ja hoitakaa huoltoasiat aina vimpan päälle. Ja kyllä, kyseessä on sama liike joka myi autoni. Siis se liike, minkä myyntipäällikkö mm. nouti minut juna-asemalta, jotta pääsin autoani noutamaan.

Sun tiedoissa lukee: (.)(.)

No mutta, eihän mulla ole edes ollut tissejä kun olen tämän viimeisimmän auton hankkinut. Päinvastoin, taisin olla silloin tissipuoli!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:
MrM kirjoitti:Sun tiedoissa lukee: (.)

No mutta, eihän mulla ole edes ollut tissejä kun olen tämän viimeisimmän auton hankkinut. Päinvastoin, taisin olla silloin tissipuoli!

Korjasin vähän. Voihan sen toisen kouran aina suunnata pakaralle.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MrM kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
MrM kirjoitti:Sun tiedoissa lukee: (.)

No mutta, eihän mulla ole edes ollut tissejä kun olen tämän viimeisimmän auton hankkinut. Päinvastoin, taisin olla silloin tissipuoli!

Korjasin vähän. Voihan sen toisen kouran aina suunnata pakaralle.

Kulta!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Edelleen autoliikeen vastinetta odotellessa..

En aiemmin kirjoittanut, mutta tässä hieman lisää löylyä.
Alkuperäisen rengaspaketin myyneen liikkeen korjaamon yritettyään toivotonta soikeiden renkaiden tasapainotusta pyysi huoltopäällikkö käymään ulkopuolisessa rengasliikkeessä. Kysyttyäni heidän yhteistyökumppaniaan ja maksusitoumusta sain vastauksen: valitse rengasliike ja maksa lasku. Ymmärrettävästi en tarttunut kuokkuun. Mielestäni tuo oli jo asiakkaan aliarvioimista, kiusaamista ja totaalista asiakaspalvelun taitamattomuutta.
Tällä viikolla tuo ympäri Uuttamaata ajelemaan pyytäminen oli se viimeinen naula.

Jostain kumman syystä otin nyt autoni huolenpitosoppariin sijaisauton. Jos eivät saa rengastoimittajan tms kautta pyöreitä renkaita autoon, niin huolenpitosopimuksen kautta sitten lähtekööt tärinät pois. Jos vika siis ei autoliikkeen (tai rengastoimittajansa) mielestä ole renkaissa, niin sen on oltava autossa. Autosta saavat kyllä etsiä tuota vikaa maailman tappiin asti - eivät löydä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja MrM »

Oliks se epäpyöreys ihan tasapainotuskoneessa katottu? Oot varmasti niitä kavereita jotka mielellään seisoo sen tasapainotuskoneen vierellä kun lyödään gummia alle. Kyllä sen pitäis näkyä ihan silmämääräisesti tarkasteltuna, jos se ajoon asti vaikuttaa. Mä ihmettelin ite miten hirveessä kunnossa kaks rengasta oli tasapainotuskoneessa pyörimisen perusteella siihen nähden, miten vähän se ajossa tuntui, vaikka tuntui.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Olisikin hauska jos Pulkkiksella olisi automaatti tuo auto ja joku massapyörä tekisikin sen tärinän. Voisi sitä aamulla olla morkkis. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^ ja ^
Tasapainotuksen suorittanut herra nro2 sanoi, että 3 rengasta pompottaa koneessa. Yhden hän oli jo ehtinyt laittamaan auton alle takaisin. Näistä pompottavista näin kaksi omin silmin ja soikeus näkyi hyvin myös 3 m päästä. Samoin näin ettei yksi rengas pompota - sitä jouduin katsomaan alle metrin päästä ja kyllä se oli aivan pyöreä!! Huoltopääliköltä ei vielä ollut lupaa vaihtaa renkaita, siksi olin valmis katsomaan tasapainotus-yrityksen nro2 tuloksen. Niin, se oli huono ajatus. Samalla käynnillä eräs noin 15 vuotta tuntemani haararit päällä kuljeksiva jamppa kertoi tasapainotuskoneen olevan rikki, koska joku oli korjaamoillan aikana oikonut siinä vanteita lekaa käyttäen. Huoltopäällikkö taas oli sitä mieltä, että laite on kunnossa koska just kalibroitu vaikkakin oli aiemmin kaltoin kohdeltu :roll:

Pertsalle: miksi tärinä ilmaantui talvipyörien vaihdon yhteydessä? Miksi tärinä on muuttunut jokaisen kolmen tasapainotuksen yhteydessä? Miksi täristysnopeudet yhtenevät yleisesti tunnettujen 16" renkaiden tärinänopeuksien kanssa? Jne en jaksa jatkaa.
Ai niin. On kai se massapyörä joka täristää. Keskeltä metallia ja reunoilta metallipiikkistä kumia?!1
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Hiljaisuus jatkuu autoliikkeen puolelta.
Jos ei 11.1.2013 klo 16 mennessä ole kuulunut liikkeen suunnalta mitään, niin toimitusjohtaja saa koko heidän kanssaan käymäni viestiketjun.
Toivottavasti asianhoito muutuu sen jälkeen.
Ja toivottavasti kukaan muu ei joudu minkään yrityksen puolesta tälläisen kiusaaamisen kohteeksi maksavana asiakkaana - varsinkaan kun on kantanut omia rahojaan heille viimeisen vuoden aikana lähemmäksi 100keur.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Meili lähti.
Järkevän ja asiakaspalvelukykyisen henkilön yhteydenottoa odotellessa.. :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin