Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kiukkutipu kirjoitti:Tämän kesäkauden päätteeksi on hommattava uudet kesärenkaat. Syksyyn saakka aikaa mietiskellä jotta mitkä... :?


Tjaa. Michelin Energy Saverit tuntuvat olevan tosi kestävät ja oikeasti rullaavat hyvin. Huonona puolena kumi tuntuu sitten olevan aika kovaa ja eivät ole ihan äänettömät, jolla voi olla iso merkitys jos ajelet edelleen ford-konsernin autoilla joissa se äänieristys ei ole erityisen tärkeä valmistajalle.
Came here for school, graduated to the high life
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Jotkut Michelinit tuossa tällä hetkelläkin on alla...

Ja ei, en ajele enää Fordilla. Ikinä :D
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kiukkutipu kirjoitti:Jotkut Michelinit tuossa tällä hetkelläkin on alla...

Ja ei, en ajele enää Fordilla. Ikinä :D


Mikä siinä oli vikana? Millä ajat, jos saan udella?
Came here for school, graduated to the high life
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

exPertti kirjoitti:Mikä siinä oli vikana? Millä ajat, jos saan udella?


Liian pieni muuttuneeseen tarpeeseen, liikaa pikkuvikaa uudeksi autoksi.

Palasin VW-käyttäjäksi.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mikä fordissa oli vikana? Millä ajat, jos saan udella?


liikaa pikkuvikaa uudeksi autoksi.

Palasin VW-käyttäjäksi.



:think:

Toi ei nyt jotenkin toimi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mikä fordissa oli vikana? Millä ajat, jos saan udella?


liikaa pikkuvikaa uudeksi autoksi.

Palasin VW-käyttäjäksi.



:think:

Toi ei nyt jotenkin toimi.


Joo, ei. Oonhan mä joutunut VAG-konsernin 9 vuoden aikana yhden etulampun polttimon maksamaan omasta pussista 3 longlife-huollon lisäksi.
Viimeksi muokannut So Hard, 23.04.2012 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mikä fordissa oli vikana? Millä ajat, jos saan udella?


liikaa pikkuvikaa uudeksi autoksi.

Palasin VW-käyttäjäksi.



:think:

Toi ei nyt jotenkin toimi.


Mulla ei ole ikinä ollut VW:n kanssa ongelmia.

Pari viikkoa sitten posahti kierroslukumittarin anturi (tai joku sellainen...), joka tappoi auton hetkeksi. Pikkuvika. Korjattiin välittömästi.

Aika vähäistä yhteensä noin 12 VW-vuoden saldoksi kun reilu vuosi _uuden_ fordin kanssa tuotti kolmattakymmentä vierailua huoltoon pikkuvikojen takia.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:
Mulla ei ole ikinä ollut VW:n kanssa ongelmia.


Eikö?

Kiukkutipu kirjoitti:Pari viikkoa sitten posahti kierroslukumittarin anturi (tai joku sellainen...), joka tappoi auton hetkeksi.


:P

Kiukkutipu kirjoitti:uuden_ fordin kanssa tuotti kolmattakymmentä vierailua huoltoon pikkuvikojen takia.


Mjoo, mun uudella naapurilla oli uusi focus ja se oli kuulemma oli niin paska yksilö, ettei ollut yhtään ehjää kuukautta etteikö se olisi ollut hajalla. En muista mitä kaikkea siitä oli hajonnut, mutta olis siellä kone ainakin laitettu uusikis ja vaihteistollekin oli jotain tehty..


Mun kokemukset vageista on edelleen todella karmeita.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mun Skodillaccissa kummitteli.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:uuden_ fordin kanssa tuotti kolmattakymmentä vierailua huoltoon pikkuvikojen takia.


Mjoo, mun uudella naapurilla oli uusi focus ja se oli kuulemma oli niin paska yksilö, ettei ollut yhtään ehjää kuukautta etteikö se olisi ollut hajalla. En muista mitä kaikkea siitä oli hajonnut, mutta olis siellä kone ainakin laitettu uusikis ja vaihteistollekin oli jotain tehty..


Mun kokemukset vageista on edelleen todella karmeita.


Hmm, onpas ollut yksilö. Siis vanha pre-facelift focus II meidän talossa oli kuin kello. Ei jouduttu edes sitä lamppua maksamaan ylimääräistä. Nyt on jonkun aikaa ollut facelift II talossa ja se on vähän huonommin kootun oloinen kuin edellinen. Ei mitään älytöntä, mutta kuitenkin. On kai liikaa varusteita, kun ne juuri aiheuttavat näitä takuupulmia joita ei edellisessä karvalakissa ollut.
Came here for school, graduated to the high life
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:
Mulla ei ole ikinä ollut VW:n kanssa ongelmia.


Eikö?

Kiukkutipu kirjoitti:Pari viikkoa sitten posahti kierroslukumittarin anturi (tai joku sellainen...), joka tappoi auton hetkeksi.


:P


En mä nimitä tota ongelmaksi. Ennemmin hetken harmiksi. Auto oli hetken käyttökelvoton, sille ei ollut akuuttia _oikeaa_ tarvetta ja se oli seuraavan päivän alkuiltapäivällä jälleen kunnossa (hyytyi sunnuntaina klo 15.30, sain hakea himaan maanantaina klo 13.15). Fjoordi sen sijaan vietti pajalla kerrallaan vähintään kolme päivää, pisimmillään 16 ARKIpäivää. SITÄ mä nimitän ongelmaksi. Kilsoja oli mittarissa vähän vajaa 12 000 kun vaihdoin sen pois.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:
En mä nimitä tota ongelmaksi. Ennemmin hetken harmiksi. Auto oli hetken käyttökelvoton.


Tulkintoja on näemmä monenlaisia.

:P
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kiukkutipu kirjoitti:En mä nimitä tota ongelmaksi. Ennemmin hetken harmiksi. Auto oli hetken käyttökelvoton, sille ei ollut akuuttia _oikeaa_ tarvetta ja se oli seuraavan päivän alkuiltapäivällä jälleen kunnossa (hyytyi sunnuntaina klo 15.30, sain hakea himaan maanantaina klo 13.15). Fjoordi sen sijaan vietti pajalla kerrallaan vähintään kolme päivää, pisimmillään 16 ARKIpäivää. SITÄ mä nimitän ongelmaksi. Kilsoja oli mittarissa vähän vajaa 12 000 kun vaihdoin sen pois.


Oliko se fiestasi diesel? Muuten en tajua noita...
Came here for school, graduated to the high life
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

exPertti kirjoitti:Oliko se fiestasi diesel? Muuten en tajua noita...


No ei. Tähän taloon ei dieseliä tule. :D

Ja masalle sen verran, että toikin asia olis voinut vituttaa jos olisin tarvinnut autoa oikeasti maanantaiaamuna puoli seiskalta. Mutta ei meillä täällä niin hötkyillä. Pitkä pinna on hyväksi (mielen)terveydelle kato :]
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kiukkutipu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Oliko se fiestasi diesel? Muuten en tajua noita...


No ei. Tähän taloon ei dieseliä tule. :D

Ja masalle sen verran, että toikin asia olis voinut vituttaa jos olisin tarvinnut autoa oikeasti maanantaiaamuna puoli seiskalta. Mutta ei meillä täällä niin hötkyillä. Pitkä pinna on hyväksi (mielen)terveydelle kato :]


Ok, mielenkiintoista kyllä. Focus oli kolmevuotiaista vähävikaisin auto vielä pari kolme vuotta jossakin tutkimuksessa.
Came here for school, graduated to the high life
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mersuissakin on maanantaikappaleita.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:Mersuissakin on maanantaikappaleita.


Mersuissa ei ole vikoja. Ainostaan ominaisuuksia!


290 tkm tuupattu 04 malli pudottelee persettä maahan jokainen pakkasyö, ja kojetaulu huutaa startatessa LOW-warningia.


Kakun pala, eikä maksa kuin 1,5 ke korjata.


Stana.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Masa kun jo silleen keväisen keveästi piruili tuosta täydellisen ongelmattomuuden tulkinnasta, niin voisinko minä sitten vielä nillittää tästä:
Kiukkutipu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Focus oli kolmevuotiaista vähävikaisin auto vielä pari kolme vuotta jossakin tutkimuksessa.
Mersuissakin on maanantaikappaleita.

Kiukkutipu kirjoitti:en ajele enää Fordilla. Ikinä.

Tai no, ei kai johdonmukaisella rationaalisuudella ole ennenkään ollut sijaa autobisneksessä, joka pelaa tunteisiin vetoavilla mielikuvilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

urpiainen nillittää sen verran hienosti, että en nyt tajunnut. Mutta tuskinpa sillä on kovasti väliä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kiukkutipu kirjoitti:urpiainen nillittää sen verran hienosti, että en nyt tajunnut. Mutta tuskinpa sillä on kovasti väliä.


Käsittääkseni tilastotieto nykyfordeista viittaa siihen, että olet saanut oikein poikkeuksellisen epäonnen helmen nykytuotannosta. Viimeisen kappaleen ennen koko työporukan rankkaa saunailtaa tai ensimmäisen sen jälkeen.

Ja sen perusteella et enää ikinä osta fordia kun kaikki ovat ihan surkeita. Tosin volkkari on ollut jo ajokyvyttömänä, mutta siinä se on jees. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Haluan korostaa, että meinasin itse tehdä saman. Minulla oli huono kokemus elämäni ensimmäisestä salmiakista. Se oli epävarmasti pelaava auto, jossa oli myös muita saman vuosimallin autoja vaivaavia ongelmia suorasytytyksen puolien yms. kanssa. vm 03-04 vag konsernin autoja omistaneet tunnistanevat samoja juttuja.

Päätin vaihtaa sen vielä uuteen salmiakkiin ja antaa merkille toisen, viimeisen, mahdollisuuden. Olen aika tyytyväinen, että annoin sen mahdollisuuden.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Tämän kesäkauden päätteeksi on hommattava uudet kesärenkaat. Syksyyn saakka aikaa mietiskellä jotta mitkä...



Tjaa. Michelin Energy Saverit tuntuvat olevan tosi kestävät ja oikeasti rullaavat hyvin. Huonona puolena kumi tuntuu sitten olevan aika kovaa ja eivät ole ihan äänettömät, jolla voi olla iso merkitys jos ajelet edelleen ford-konsernin autoilla joissa se äänieristys ei ole erityisen tärkeä valmistajalle.


Nokia ekorengas on pärjännyt melkoisen mukavasti. JOS muistan oikein, niin ei meluaisi Misukan lailla ja pitää myös märällä Misukkaa paremmin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

exPertti kirjoitti:tilastotieto nykyfordeista viittaa siihen, että olet saanut oikein poikkeuksellisen epäonnen helmen nykytuotannosta


Palaan tähän kun selasin tositteita fiestan elämästä.
Se oli mulla helmikuusta 2010 heinäkuuhun 2011. Siitä ajasta se vietti 26 eri kertaa takuuhuollossa, yhteensä 101 arkipäivää (ja 4 kokonaista viikonloppua).

Törmäsin sen kanssa ensimmäistä kertaa käsitteeseen "Takuuhuollon takuukorjaus"... :roll:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Oliko siinä kaikki pielessä vai joku tietty kohde? Ko. automalli on ollut aika monella tutulla, kun se oli halpahintainen liisausauto. Ja niissä ei ollut sitten yhtään mitään muuta kuin muistelen, että yhdeltä tutulta ensiasennus jarrupalat menivät aika nopeasti.
Came here for school, graduated to the high life
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

^Enimmäkseen laaja valikoima sähköjuttuja mutta myös esim. etujouset, vaihdelaatikko ja jarruongelmia.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Vastaa Viestiin