Lastenvaatetusketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti:Hyvä tekninen materiaali kestää 20-40 pesua pahemmin muuttumatta.


Toki. Pesuohje on hyvä lukea.
Oon tässä huomannut, että hyvin suuri osa porukasta pilaa muksujensa ulkovaatteiden ominaisuudet väärällä pesemisellä ja kuivaamisella.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

bliss kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Hyvä tekninen materiaali kestää 20-40 pesua pahemmin muuttumatta.


Toki. Pesuohje on hyvä lukea.
Oon tässä huomannut, että hyvin suuri osa porukasta pilaa muksujensa ulkovaatteiden ominaisuudet väärällä pesemisellä ja kuivaamisella.


Sama on helppo tehdä aikuistenkin vaatteille. Mutta eikös uusi Reimatec lupaa mm. että voi rumpukuivata. Kehitystä.

Helpointahan tuhoaminen on kun laittaa huuhteluainetta pyykkiin ja tai rutistaa vaatteen kuivaksi.
Came here for school, graduated to the high life
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Me ollaan saatu aika paljon Marimekkoa ja näyttää olevan kestävää ainakin värin puolesta, ei kovinkaan haalistu. Ainoa vaan, etten juurikaan voi sietää Marimekon kuoseja. Ei iske lainkaan, koskaan olekaan. Nopeasti olen laittanut kiertoon ja ovat menneet kuumille kiville.

Minä voin myöntää nyrpisteleväni ja olenkin vauvan vaatteista tarkka vaikka ei vauvalle itselleen väliä ole. Kunhan ovat mukavat päällä lienee hänelle ainoa kriteeri. Se vaan on niin, että kun itse pukeutuu hyvin ja kiinnittää ylipäätänsä vaatteisiinsa huomiota niin eihän sitä vauveliakaan halua "rytkyihin" pukea. Muiden lasten vaatetusta en kyllä huomioi, arvostele tai muuta vastaavaa. Ellei nyt jotain tosi ihkupihkua ole päällä.

Hienoushan on juuri siinä vaatekappaleen metsästyksessä ja siinä kun tekee edulliset kaupat hieman erikoisemmasta yksilöstä. Luulen, että kirpputorifriikit tietää mistä puhun.

Raskausaikana olin hieman toista mieltä, mutta kun hän tuli maailmaan niin enhän voinut laittaa päällä vähän tahraista tai enemmänkin kulunutta vaatetta.

Jos jollain on ongelma sen suhteen, niin hei se on voi voi :)
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Rouva Pupu kirjoitti:Me ollaan saatu aika paljon Marimekkoa ja näyttää olevan kestävää ainakin värin puolesta, ei kovinkaan haalistu. Ainoa vaan, etten juurikaan voi sietää Marimekon kuoseja. Ei iske lainkaan, koskaan olekaan. Nopeasti olen laittanut kiertoon ja ovat menneet kuumille kiville.


Tätä kautta meillekin on Marimekkoa tullut. En ole toista noin hyvälaatuista lastenvaatemerkkiä vielä nähnyt.

No, kun itsellekin ko. merkki kelpaa päälle (as we speak) niin lapsen kuositkin enemmän kuin kelpaavat.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Rouva Pupu kirjoitti:Minä voin myöntää nyrpisteleväni ja olenkin vauvan vaatteista tarkka...


Vielä tästä. Sama homma.

Ei juniori nyt ihan sakilaiselta voi näyttää. :)

Mutta käytännöllisyys pitää muistaa, joten ajatuksena on että vaate tuntuu päällä hyvältä ja ulkovaatteessa vedenpitävyys/hengittävyys on olennaista.
Came here for school, graduated to the high life
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jatkan vielä. Kun olen täällä kirpputoreja kierrellyt, siis vain julkisia kun en oikein tiedä missä näitä yksityiskauppiaita pyörii, niin kyllä ihan pyöristyttää kun myydään tahraisia bodyja ja housuja kolmen neljän euron hintaan. Hittolainen, sillähän saa jo uuden tai hyväkuntoisen vaatekappaleen. Kunhan jaksaa haistella ja pyöriä niin helmiäkin joukosta löytää.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kannattaa tutustua semmosiin vaatemerkkeihin kuin Småfolk ja Ej Sikke Lej.
Hintaa on kamalasti (t-paita 25 euroa tms.) mutta on laatuakin.

Juuri ostin muksulle kesäpaidan
Kuva

ja toisenkin...
Kuva
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Pesukestävyyttä ainakin jos kestävät niin hinta ei ole paha. Vaikka miten päin yrittää estää ja suojata tuttipullosta ruiskumista niin jokainen vaate menee pesuun päivän päätteeksi. Miten mahtaa sitten isompana olla kun kiinteitä syödään ja möyritään ympäriinsä :)
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kuva

Meillä on tuohon mätsäävät housutkin ja käyttö yöpukuna. Ja sitten sellainen kokomusta paksumpi pitkähihainen paita talvikäyttöön.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Meillä valtaosa vaatteista tulleet muiden lapsukaisten vanhoina ihan vain, koska kierrättäminen kannattaa ja suht hyväkuntoisina parinkin käyttäjän jälkeen ovat. Toki joitain ihanuuksia ja helmiä on joskus saatava ja kiertelen mielelläni myös kirppiksiä.

Talvivaatteilta vaadin kuitenkin kestävyyttä ja laatua. Nämä ostan uusina. Jonathan on nyt vaikuttanut ainakin erinomaiselta merkiltä!

Kestoilun myötä meillä kyllä käytetään paljon villahousuja ihan päällihousuina...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä olen nyt kovasti ihmetellyt kaikenlaista Meandin (Me&I) ja Ticket to Heavenin hintoja, menee tuohon Blissin yllä mainitsemaan luokkaan. Onko nuo miten kestäviä? Ticketiltä ostin 3-osaisen oloasusetin ja Meandiltä apinapaidan, näin silmämääräisesti en oikein tiedä onko laatu millaista. Vaikuttaisi hyvältä. Molo Kidsin tuotantoon olen mieltynyt, hinnakasta mutta erilaista. Varsinkin nämä "elävät printit". Laadusta en vielä osaa sanoa kun ei ole vielä tytsä siinä koossa mihin olen niitä ostellut.

Pakko sanoa, että olen niin ihastunut Hilfigeriin. Todella laadukasta. Nyt kun mies lähtee Kaliforniaan niin olenkin listannut tuota, Laurenia, Paul Frankia (söpö Julius monkey), DKNY, Abercrombie, Hardya, Sanrioo, Gymboree (millanen lie laatu?, söpöjä apinamallistoja), Armania, Baby Dioria, Juicy Couturea, Baby Phatia, XOXOa, D&G, Cavallia, Levi´s ym. On aikamoisen edullisia tuolla päin. Voi, kumpa pääsisin itse tuonne. Voisin tiltata, menisi nallekarkit vinksinvonksin.
RP

Lasten vaatetusketju/leluasiaa

Viesti Kirjoittaja RP »

Eilen oli jälleen uutisissa siitä miten leluissa on puutteita, pieni osa poistuu jopa myynnistä. Millaisia kriteereitä teillä on leluille? Onko tiettyä lelumerkkiä mitä suositte ja miksi?

Tytsällä ei ole paljon leluja vielä, vain välttämättömät (mielestämme). Pelkkää Brioa ja FPricea. Osaltaan siksi, että merkit jotenkin tuttuja. Ja tietysti siksi, että vauvalelu valikoima suuri ja saatavilla jokaisessa lähikaupassa. Näyttäisivät kestävän kovaa käsittelyä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Legoja (Dubloja) tietty. Ja sitten Wader:lla on laadukkaita muovileluja.
Came here for school, graduated to the high life
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Noita duploja veli osti tytsälle semmosen jättilaatikon joululahjaksi. Itsekin odotan innolla, että pääsen kokoilemaan hään kanssa niitä. Mies taitaa odottaa kanssa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

RP kirjoitti:Noita duploja veli osti tytsälle semmosen jättilaatikon joululahjaksi. Itsekin odotan innolla, että pääsen kokoilemaan hään kanssa niitä. Mies taitaa odottaa kanssa.


Uskon sen. Mikään ei ole niin hienoa kuin nähdä jälkikasvunsa kasaavan hullun korkeita torneja noista.
Came here for school, graduated to the high life
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
RP kirjoitti:Noita duploja veli osti tytsälle semmosen jättilaatikon joululahjaksi. Itsekin odotan innolla, että pääsen kokoilemaan hään kanssa niitä. Mies taitaa odottaa kanssa.


Uskon sen. Mikään ei ole niin hienoa kuin nähdä jälkikasvunsa kasaavan hullun korkeita torneja noista.


Ja vielä enemmän innoissaan tuhoavan niitä :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Elppis kirjoitti:Ja vielä enemmän innoissaan tuhoavan niitä :D


Jaa teilläkin. :)
Came here for school, graduated to the high life
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mikä pulju valmistaisi laadukkaita kumisaappaita pienille jaloille? Ei taas etsimälläkään ole kaupoista löytynyt, tytsän käyttämää kokoa kylläkin, mutta ovat olleet isoa mallia.

Syyskengät sentään löydettiin ihan normikaupasta, yhdet pölyttyneet parit korista. Ei olisi taas hotsittanut ostaa 80€ kenkiä muutamaksi kuukaudeksi.

Olen taas tehnyt aivan ihanan vaatemerkkilöydön; Jumping Beans. Ihanan värikästä, edullista ja laadukkaan oloista. Ei taida tätäkään Suomesta saada? Ihaninta oli paksu laadukas college, tuntuu olevan kunnon collarit kiven takana. Urheilumerkeissä löytyy, mutta muuten ei. Ohuempaa collegea kylläkin.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

RP kirjoitti:Mikä pulju valmistaisi laadukkaita kumisaappaita pienille jaloille?


Hunter. Koot alkaa muistaakseni 25:sta. Taitaa olla iso?

Hunteria saa mm. Brandosilta. Kallis kyllä.

Tretornin saappaat ovat myös pienille hyvät. Hinta noin puolet Huntereista.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Joo, on liian iso. Tytsän kenkäkoko on 19 tällä hetkellä. Ajattelin että jotkut koon 20 voisi hankkia. Kiitos kuitenkin vastauksesta ;)

Kaapissa on Paul Frankin ja Tompan kummarit, ovat kokoa 22 ja 23 ja ovat kyllä niin isot että ensi vuoden sadekeleillä varmaan passelit jo, mutta ei millään tälle syksylle.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Villasukkaa väliin vaan. Kyllä se siitä.

Mutta on muuten pieni jalka tytöllä.
Came here for school, graduated to the high life
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Koon 20 Kontiot on muuten ehkä liikuttavimmat kumisaappaat ikinä. :]
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Koon 22 reinot? :)
Came here for school, graduated to the high life
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tsekkaan noi Kontiot :) villasukista ei oikein hyötyä tilkkimään näitä koko juttuja, kun yleensä kyse juuri leveydestä, enkä viittis kymmentä pari änkeä jalkaan :D

Tytsällä on kaapissa koon 22 Ainot, mutta ei niistäkään kyllä nauttimaan pääse vielä tänä talvena.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Cittarissa oli lasten kumppareita suurikin valikoima, silmiin pisti yksi Nokian kumppareiden näköiset ja laadultaankin suht hyvän tuntuiset, mekki NOKIAN, eli NOKIA vaan NOKIAN. Hm.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin