Viimeisimmät kirjaostokset

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

küllküll kirjoitti:
Crowbar kirjoitti:Edward Bunkerin No Beast So Fierce (Julmin Peto)


Konnakoulun olen muistaakseni -suomeksi- lukenut, laiska tissiposki kun olen. Helvetin piirit jäi muistaakseni kesken. Pollaan tuosta pari muuta to-do -listalle... kun olis jossain välissä taas aikaa lukea prkl.


Mut hei ei noista tarvitse lukea englanniksi kuin ne reacherit. Muut on käännetty just eikä melkein, eikä tarvitse sitä miettiä. Kaikki "tänään" tai 50-luvulla käännetyt on sellasta paskaa, että hävettää.
Noiden reachereiden lukeminen suomeksi on sama kuin kingin lukeminen suomeksi, hidasta ja teksti on noloa rikollisen usein.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Crowbar kirjoitti:Noiden reachereiden lukeminen suomeksi on sama kuin kingin lukeminen suomeksi, hidasta ja teksti on noloa rikollisen usein.


Aihetta sivuten: kokeilepas joskus tehdä käännöstyötä itse. Mä olen harrastusmielessä suomentanut yhden tunnin mittaisen sukellusdokumentin ja yhden luvun eräästä Dirk Pitt-romaanista. Virke kerrallaan katsellessa jälki oli omaan silmään ookoo, mutta kun luki lopputuloksen Cussler-translaatiosta kokonaan niin itku meinasi päästä. Doku sen sijaan sai kehuja alan harrastajien keskuudesta. Kohteliaita mulqquja :)

IMHO kaunokirjallisuuden kääntäminen on aliarvostettua ja alipalkattua hommaa.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Sofi Oksanen: Puhdistus. Sitä on vaikea laskea käsistään.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Crowbar kirjoitti:Laitetaan vielä toinen viihdekirjallisuuden mestariteos: Jeff Long - The Descent (Helvetin Piirit). Sekoitus Kingiä, Lovecraftia ja Stanislaw Lemiä. Tämän kanssa ei nukuta.


Jatko-osa oli paaaljon huonompi. Tätä ei voinut laskea käsistään ennen kuin se oli loppu.


"Seinämä" samalta kirjailijalta oli myös aika henkeäsalpaava.


OOhh kiitos vinkistä!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulle Longin Helvetin Piirit oli loppujen lopuksi pettymys. Ainakin puolet ahmin hurjaa vauhtia, mutta loppupuolella kirja lopahti niin pahasti, etten meinannut saada sitä luettua loppuun. Kirjoitustyyli oli välillä aivan järkyttävää, mutta voi tietty olla, että se johtui käännöksestä.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

swirl kirjoitti:Sofi Oksanen: Puhdistus. Sitä on vaikea laskea käsistään.


Tuossa nyt vain on se, että tuo kotka ei osaa kirjoittaa lainkaan. Tasan samaa kamaa mitä muutkin täällä menestyvät. Teknisesti jälki on samaa kuin elokuvapuolellla pulttibois, en suostu sellaiseen tuhlaamaan aikaa.
Kaipa toi jossain määrin on tarinaniskijä, koska jos ei ole niin sitten kärpäset diggaa nykyään täysin laaduttomasta paskasta.

(kolme kertaa olen yrittänyt tota ja jos ensimmäisen 20-sivun aikana vaikuttaa lahjattoman 15-vuotiaan tekstiltä, niin en jatka, kolmannella kerralla pääsin 20 sivua)
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mua ärsytti myös jonkin verran se kirjoitustyyli ja Sofin omat sanat ja ilmaisut, jotka eivät ainakaan suomea ole. Tarina oli kuitenkin todella mielenkiintoinen ja piti otteessaan loppuun asti.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Patrick Modiano: Villa Triste
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Menin Suomalaiseen eilen hakemaan Suurta kaalihuijausta, mutta ei löytynyt. Laitoin tilaukseen.

Sen sijaan mukaan tarttui Maailmanloppu on peruttu.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

swirl kirjoitti:^Mua ärsytti myös jonkin verran se kirjoitustyyli ja Sofin omat sanat ja ilmaisut, jotka eivät ainakaan suomea ole. Tarina oli kuitenkin todella mielenkiintoinen ja piti otteessaan loppuun asti.


Tarina on mielenkiintoinen mutta ei tuo kyllä mikään taiteen riemuvoitto ole. Sitä oli ärsyttävä lukia. Kauhian muotoista tekstiä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Juha-Antero Puistola: Terrorismi Euroopassa
Kate Mosse: Labyrintti
Kate Mosse: Krypta
Dan Brown: Murtamaton linnake
Pirjo Hassinen: Isänpäivä

Kirja-alet alkoi.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

RP kirjoitti:Dan Brown: Murtamaton linnake


Älä odota liikoja tosta. Brownin p*skin kirja. Mun mielestä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mun mielestä uusin on Brownin p*skin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Cacciatore, Raisa:Pelastakaa pojat!,
Despentes, Virginie:King Kong -tyttö,
Höykinpuro, Tarja:Kivun kauneus ja
Kivivuori, Janne:Rikollisuuden syyt

Ostettu myös:

Kristof, Nicholas D, WuDunn, Sheryl:Puolikas taivasta

Kirja-ale...
:oops:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

NuoriD kirjoitti:Menin Suomalaiseen eilen hakemaan Suurta kaalihuijausta, mutta ei löytynyt. Laitoin tilaukseen.

Sen sijaan mukaan tarttui Maailmanloppu on peruttu.


Maailmanloppu on peruttu ei oikein kostuta simpukkaa, mutta luetaan nyt loppuun.

Kännyyn tuli juuri viesti, että "Suuri kaalihuijaus" on saapunut kaupaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ajattelin sivistää itseäni kirjaviisaudella viinien suhteen. Kävelin kirjakauppaan sisään ja ensimmäisenä osuikin silmaan melko järkälemäinen alan teos noin 50% alennuksella.

Kävi kuntoilusta kantaa himaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elaine Pagels : Gnostilaiset evankeliumit
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Milla Hannula: Maassa maan tavalla

Mielenkiinnolla odotan millainen läpyskä tämä on, on näitä useampi luettu, samoin niitä piiperöpuolen kirjoitelmia.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

annepa kirjoitti:En oo lukenu mitään tosta Sookie-sarjasta. Katoin tv-sarjan ekaa jaksoa n 10 min ja totesin että nöy. Sitten joskus nyt syksyllä jumituin kattoon yhtä jaksoa ja se oli menoa. Se oli se jakso missä jonku akkelin sydän revittiin rinnasta laiturilla ja se oli sen mainadin tekosia. Nyt on koko sarja tallessa ja 4 kirjaa lukemattomana hyllyssä (+ Ikitalvi) , onpahan tekemistä joulunpyhiksi :D


En ole katsonut yhtäkään jaksoa tuota True Bloodia, mutta lukenut kuusi Sookie-kirjaa. Kauheeta paskaa, ihan suoraan sanottuna. Ja silti aion lukea koko sarjan. Ainoa koukuttava tekijä lienee se, että haluan tietää, miten kenellekin käy.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

küllküll kirjoitti:Onko kukaan muu tykästynyt Lee Childin Jack Reacher-jännäreihin?


Mieheni tykkää ja yrittää saada minutkin lukemaan niitä. Periaatteessa kiinnostaa, mutta toistaiseksi en ole ehtinyt. On niin paljon muutakin luettavaa.

Uudet ostot (kaikki Afrikka-aiheisia, olen hulluna Afrikka-kirjoihin):

Fred D'Aguia: Feeding the Ghosts
Chinua Achebe: Things Fall Apart
Faces of Africa by Carol Beckwith (valokuvakirja)


Tällä hetkellä luen Chimamanda Ngozi Adichien kirjaa Purple Hibiscus.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:Milla Hannula: Maassa maan tavalla

Mielenkiinnolla odotan millainen läpyskä tämä on, on näitä useampi luettu, samoin niitä piiperöpuolen kirjoitelmia.

Joo. Suhteellisen korkealle arvostamani Juha Sihvola ei oikein vakuuttunut päivän Hesarissa: http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Maan+ ... SI1KU02p8o
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kreitsu kirjoitti:Uudet ostot (kaikki Afrikka-aiheisia, olen hulluna Afrikka-kirjoihin):

Fred D'Aguia: Feeding the Ghosts
Chinua Achebe: Things Fall Apart
Faces of Africa by Carol Beckwith (valokuvakirja)


Tällä hetkellä luen Chimamanda Ngozi Adichien kirjaa Purple Hibiscus.

Mä olen fanittanut pitkään tuota Things Fall Apartia; luin sen uudelleen taas juuri hetki sitten. Pidin myös Adichien best-selleristä Half of a Yellow Sun. Kuulisin mielelläni, miten tämä nyt lukemasi, ymmärtääkseni Adichien esikoiskirja, pärjää tälle lukemalleni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:
RP kirjoitti:Milla Hannula: Maassa maan tavalla

Mielenkiinnolla odotan millainen läpyskä tämä on, on näitä useampi luettu, samoin niitä piiperöpuolen kirjoitelmia.

Joo. Suhteellisen korkealle arvostamani Juha Sihvola ei oikein vakuuttunut päivän Hesarissa: http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Maan+ ... SI1KU02p8o


Mä laitoin tämän tänne juuri sun takia urpsu. Toivoin että tulet taas ihastelemaan mun täydellisen kiinteää pikkupeppuani <3 Pitäis keksiä jotain uutta, ollaan hiukan kaavoihin jämähtäneitä. Kipinä olis hyvä pitää yllä.

Olen lukenut tuon arvostelun ennen tilaamista. Eikö tuo ole joku kommari, suhtaudun kommareihin suurella varauksella. Olen tavannut niitä aikoinani ihan liiaksi, hiukan mietityttää. Tämä on se perheen poliittinen häpeä, isukkini on ollut aikoinaan hyvin aktiivisesti kommunistisessa puolueessa, en pääse yli. Taidan siis lukea ja muodostaa oman mielipiteeni. Katsotaan sitten olenko samaa mieltä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:Eikö tuo ole joku kommari

Tjaa, ymmärtääkseni Sihvola edustaa lähinnä jonkinlaista klassista eurooppalaista sivistysideaalia ja liberaalia traditiota, jota on vähän vaikea nähdä yhteensopivana kommunismin kanssa. Tosin kerran muistan osallistuneeni lisensiaatintyön tarkastustilaisuuteen, jonka alkua jouduttiin siirtämään siihen asti, että tarkastajana toimineen Sihvolan krapulainen vapina saatiin hellittämään kahvin ja raittiin ilman avulla (itse tarkastustilaisuyudessa Sihvola oli taas tarkka ja briljantti itsensä); ehkä tämä viittaisi tuonne kommunismin suuntaan.

RP kirjoitti: Toivoin että tulet taas ihastelemaan mun täydellisen kiinteää pikkupeppuani

:pics:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Fossiilit-kirjan ostin aneemisen aleesta, en ole aukaissut..
En ostanut 500 näyttelijää hollywuudista kirjaa, joku järki..

Tilasin Amazonista:

London by Pub: Pub Walks Around Historic London by Ted Bruning..

Olen lukenut jo melkein koko kirjan tietysti tarkemmin ne pubit joissa kävin itse toissa viikonloppuna..

Ostin Amazonista myös..

Collins Pocket Map: London ja

London: City Guide (Lonely Planet City Guide)

Mutta.. hirveän pientä tekstiä, sekava painoasu ja sain saman infon suomenkielisestä Lontoon-oppaasta..

Ja nyt on vielä prkl pakko lähteä käymään tuossa ränsistyneessä imperiumin keskuksessa vielä toisenkin kerran..

Ainoa kerta kun joku paikallinen minuun otti kontaktia oli kun kameralaukku oli lipsahtanut tuolin selkänojalta lattialle, että oliko kamera minun..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin