Viimeisimmät kirjaostokset

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Se on kiva kun vielä nykyään tekee löytöjä noin halvalla! Tuntuu, että harvoinpa löytää juuri niitä haluamiaan. Nyt olen tehnyt ihan edullisia löytöjä, onneksi. Oon aina niin pihi. Mutta että noin edullisia!

Kiitos muuten sille joka suositteli Adlibristä, olisko ollut Vaola! Yleensä jos olen ostanut kirjoja uutena niin olen matkannut Suomalaiseen kirjakauppaan, mutta niiden ja A:n hinnoissa on mieletön ero, joskus jopa useita euroja, eikä kyse ole edes alennuskirjoista :o

Kävin peruuttamassa Suuren Suomalaisen Kirjakerhon kuukauden kirjan ja huomasin siellä olevan 2 kirjaa kympillä kampanjan. Mukaan tarttui:

Karin Slaughter - Häpäisty
Matti Yrjänä Joensuu - Harjunpää ja ahdistelija

Miten olen onnistunut missaamaan tuon Slaughterin teoksen, hmm. Harjunpäitä ajattelin taas lueskella, eipä niitäkään ole vuosiin tullut katsasteltua.

Kiva kun nyt on aikaa taas lukeakin, menee kirja yössä kun vauhtiin olen päässyt.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olen kadottanut yhden Karin Slaughterin kirjan tuosta Grant County -sarjasta. Alkuperäiseltä nimeltään Kisscut, taitaa olla Riistetyt suomeksi. Se on ehkä ällöimpiä/kamalimpia kirjoja mitä olen lukenut, hyväksikäytettyjä lapsia.

Minulla oli se kovakantisena, luin sen aikoja sitten ja nyt en tiedä mihin kirja on kadonnut. Tämän takia inhoan lainata kirjojani kellekään, vihastuttaa ajatuskin.

Että jos joku löytää kovakantisen ja suhteellisen hyväkuntoisen, olen valmis maksamaan hyvin!!!11
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mulla oli noi kaikki Slaughterit kovakantisina, mutta ne on jo myyty. Taisivat mennä euron kappalehintaan vaikka olivatkin kuin uusia. Siitä puheen ollen, jos nyt jotain sattuu ostamani kirjat kiinnostamaan niin myyn ne poikkeuksetta pois lukemisen jälkeen.

Kun eilen valitin etten tee tosi kivoja löytöjä juuri lainkaan, niin niin... Tarkoituksenani oli tilata viikonloppuna Hynysen und Karmilan Ukonhauta - kenelle banjot soivat? kirja. Edullisimmillaan löysin sen hintaan 19.90€, mutta tänään sittarissa ruokaostoksilla käydessäni bongasin sen hintaan 6€. Hyvä löytö! Näitä tämän tyylisiä on usein vaikea löytää luettuina, joten uutena pitää ostella. Nyt kävi näin!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bill Clintonin elämänkerta
Work like a captain, play like a pirate.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Millanen oli?

Joy Fielding: Missä olet?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:^Millanen oli?

En oo vielä edes aloittanut, mutta on kyllä seuraavana jonossa. Raportoin myöhemmin!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Tuo on yksi syy, monien muiden lisäksi, miksi pidin siitä kirjastossa työskentelystä. Pystyi ostamaan itselleen ne herkkupalat ennen ovien aukeamista. Sitten ruokatauoilla tuunata ne hyvään kuntoon. Useat kun ovat aika huonossa hapessa, mutta kaikenlaista sitä pystyykin korjaamaan! Toisaalta, vähentää halua lainata kun tietää mitä kaikkea mahdollista niille kirjoille on tapahtunut.

OT:

Ian Gittins - Heroiinipäiväkirjat
Zac Crain: Karjapaimen helvetistä - Dimebag Darrell Abbottin elämä ja kuolema
Outi Pakkanen - Muistivirhe
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Virginia Andrews: Verenpunaiset okaat
Alexandre Dumas: Monte Criston kreivi
Henry Laasanen: Naisten seksuaalinen valta
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Patricia Cornwell - Scarpetta
Kyösti Pietiläinen & Ville Kaarnakari: Legioonalainen Peters - Verinen keidas
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tobias Wolff: Our story begins

P.s. En hankkinut sukunimen takia!11
Prepare for the worstest.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mary Higgins Clark: Missä olet nyt

Joy Fielding:
* Puuttuvat palaset
* Pikku nukkeni
* Ei aikaa kyyneliin
* Heitä äidille hyvästit
* Älä kerro salaisuuksia
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tommi Liimatta - Jouni Hynynen: Rillipää ja läski
Jari Tervo: Koljatti
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Joensuu: Harjunpää ja rautahuone
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mies tämän kyllä osti, mutta odotan innolla vuoroani. Vähän jo otin ennakkoakin, vaikuttaa mielenkiintoiselta...

Hunter S Thompson: Helvetin Enkelit
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Oijoi! Tuon minäkin haluan vielä lukea.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tämä nyt ei kai varsinaisesti kirja ole, mutta tänään ostin Kari Suomalaisen piirroskoelman "Uusi Kari" kirpparilta hintaan 5 e. :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Marilyn Monroe: Välähdyksiä, sirpaleita
Susanna Yliluoma: Lööppimurha
Tony Halme: Testamentti
Mario Reading: Nostradamuksen aikakirjat
Vince Neil: Tatuointeja ja tequilaa
Ben Fong-torres: The Doors
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Stephen Davis: Guns N`Roses - Watch you Bleed
Alice Echols: Janis Joplin
David Leaf: Kiss
Christopher Sandford: Kurt Cobain
Ross Halfin: Metallica kuvina
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

swirl kirjoitti:Mies tämän kyllä osti, mutta odotan innolla vuoroani. Vähän jo otin ennakkoakin, vaikuttaa mielenkiintoiselta...

Hunter S Thompson: Helvetin Enkelit


Nyt on sitten todella vaikea uskoa kääntäjän onnistuneen tuossa. No lähes kaikkihan käännetään nykyään päin vittua ilman yritystäkään rökittää alkutekstin tasolla, mutta toivotaan tuon kohdalla että niin ei ole.

Mielenkiintoinen tuo on todella, paskalehdistö loi maailman suurimman rikollisjärjestön.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Crowbar kirjoitti: loi maailman suurimman rikollisjärjestön.


I hardly doubt it.

Ellet tarkoita moottoripyörä-jengejä yleisesti. Kuuluisin varmasti, mutta isoin ei mitenkään. Ku jo pelkästään La Eme peittoaa tuon jengin miesvahvuudessa, koska on meksikolaisten jengien kattojärjestö. MS13 taas rekrytoi niin isolla kädellä että sen takia heidän äijäreservi on ihan älytön.

Black cobra luottaa sosiaalisen yhteenkuuluvuuteen maahanmuuton kautta, ja tsekki/itämafia maantieteellisen taustan takia, samoin siis kuin La Eme, Sureños ja MS13. La Eme on siis Meksikon mafian kattojärjestö, Sureños toinen iso hispano-jengi, ja MS13 on Salvadorista, joka tosin on levittäytynyt jokaiseen etelä-amerikan maahan ja kaikkiin USA:n kaupunkeihin. MS13 taitaa olla isoin jengi tällä hetkellä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Crowbar kirjoitti:Nyt on sitten todella vaikea uskoa kääntäjän onnistuneen tuossa. No lähes kaikkihan käännetään nykyään päin vittua ilman yritystäkään rökittää alkutekstin tasolla, mutta toivotaan tuon kohdalla että niin ei ole.


Tää muakin huolestuttaa hieman. Me ostetaan yleensä kirjat alkuperäiskielellä (jos se siis on englanti, emme lue esim. hepreaa), koska monesti alkaa vituttamaan jo niissä alkuteksteissä, kun bongaa väärin käännettyjä juttuja.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Eduardo Mendoza: Tulvan vuosi

Vaikka en tuota ostanut, vaan nappasin kirjaston kierrätyshyllystä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Haemaeraemies kirjoitti:
Crowbar kirjoitti: loi maailman suurimman rikollisjärjestön.


I hardly doubt it.


Joo, itse asiassa ei lähimaillekaan, ei edes niinku samalla kentällä. Aamupöhnässä kun tota kirjoitin tajusin, että eihän tämä näin voi olla. Tuo on jokin muistihaamu rikollisista prätkäjengeistä väkiluvultaan yhteensä ja jostain haastattelusta, jossa äijä veti yhtäläisyysmerkin Thompsonin kuvailemiin tapahtumiin. Väkimäärähän ei lähimaillekaan olisi tuota ilman lehdistön auttavaa kättä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:I hardly doubt it.


Et juurikaan epäile?
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:I hardly doubt it.


Et juurikaan epäile?


Matlock.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Vastaa Viestiin