Eurovaalit 2009

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Koska on puolueensa keskivertoedustaja, helppo samaistua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Onnneksi tämännäkemien lohduttaa melkoisesti.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009060 ... 8_uu.shtml
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Onslow kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No mitäs tykkäsitte?)
Anneli Jäättenmäki oksettaa minua.
Anneli on kuitenkin Satu Hassiin verrattuna rehellinen, suoraselkäinen ja isänmaallinen poliitikko.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

elco kirjoitti:rehellinen, suoraselkäinen ja isänmaallinen poliitikko.
Todellakin :D
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Onslow kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No mitäs tykkäsitte?)
Anneli Jäättenmäki oksettaa minua.
Oksennetaan kimpassa.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Soinista tulee jotenkin mieleen se koira, mikä jahtasi aina autoja ja viimein sai yhden kiinni. Hölmistynyt ilme ja kova pohdinta mitä tällä nyt tekisi...
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Juu, läpi pääsi Satu Hassi, Carl mikälie ja Liisa Jaakonsaari(!). Silti tässä sakissa Jäätteenmäki oksettaa.

Juu juu, hampurilaiset syövät ihmisiä.
Came here for school, graduated to the high life
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Onko joku jo tonkinut, miten äärioikeistopuolueiden kävi vaaleissa? Vai oliko niitä edes ehdolla?


**


Piraatit näytti saaneen yhden paikan.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

No mutta! Sehän on vaan onnellista ettei Jätemäkeä tarvitse paljon seuraavaan viiteen vuoteen katsella.

Europarlamentti on muutenkin oikein sopiva paikka sellaisille, joita ei kotimaan politiikkaan kaivata hihhuloimaan. Hukkuvat mukavasti sinne joukkoon ja koska EU:n perustuslakiuudistus ei mennyt läpi, niin valtakin on hyvin rajoitettua.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:...Carl mikälie...
Niin perinteistä, panetellaan vaikkei mitään hajua asiasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Bluntly kirjoitti:Niin perinteistä, panetellaan vaikkei mitään hajua asiasta.
Koetin tavoitella samaa tyylilajia kuin se johon vastasin ettei tule kulttuurieroja. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 19:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Parasta oli että E.J Penttilä ei päässyt läpi, suuri syy miksi kokoomus viimeisessä valinnassa putosi listaltani oli juuri kyseinen herra.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Suvinen kirjoitti:Eikö nyt ketään muuta ärsytä tuo Mitro?
Ärsyttää niin ettei sanotuksi saa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

nastamuumio kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Eikö nyt ketään muuta ärsytä tuo Mitro?
Ärsyttää niin ettei sanotuksi saa.
Mä en ole millään tavoin altistunut Mitro Repon vaikutuspiiriin. En siis tiedä hänestä mitään muuta kuin ex-ortodoksipappisstatuksen. Sen sijaan olen kuullut useilta tahoilta, kuinka nämä pitävät häntä äärimmäisen ärsyttävänä. Kertokaa, mikä siinä ärsyttää!
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

EveryWoman kirjoitti: Mä en ole millään tavoin altistunut Mitro Repon vaikutuspiiriin. En siis tiedä hänestä mitään muuta kuin ex-ortodoksipappisstatuksen. Sen sijaan olen kuullut useilta tahoilta, kuinka nämä pitävät häntä äärimmäisen ärsyttävänä. Kertokaa, mikä siinä ärsyttää!
Lähinnä se on mun mielestä harvinaisen täynnä itseään. Pappi se kai on edelleenkin, mutta tilapäisesti jäähyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nastamuumio kirjoitti: Lähinnä se on mun mielestä harvinaisen täynnä itseään.
Tuossa tapauksessa kaverin EU-aika tulee olemaan tuskaa, ellei palkka riitä kompensoimaan. Niitä ei nimittäin brysselissa kiinnosta v****jakaan joku Mitro.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mitro on kyllä melkoinen linssien mies. Joka ohjelmaan tunkemassa. Antaa itsestään itseriittoisen kuvan, toisaalta voi olla oikeasti muunkinlainen. Mutta mitäs tekee itseään niin kovasti tykö. Eikä aina pidä hymyillä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

analyysiä:

http://www.taloussanomat.fi/ajatukset/2 ... 914117/145

En oikein jaksa uskoa tuohon. En nimittäin usko, että keskiverto vasemmistoa potentiaalisesti äänestävä ajattelee noin monimutkaisesti.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mitro on kyllä melkoinen linssien mies.
Joku kirjoitti, että Isä Mitro on esiiintynyt kaikissa muissa radio- ja tv-ohjelmissa paitsi aamu- ja iltahartaudessa :twisted:
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:En oikein jaksa uskoa tuohon. En nimittäin usko, että keskiverto vasemmistoa potentiaalisesti äänestävä ajattelee noin monimutkaisesti.
Juu, ei todellakaan ajattele.

Vasemmiston tappio eurovaaleissa selittyy hyvin yksikertaisesti. 'Rikkailta rahat mulle' ei toimi EU:ssa, koska suomalainen kommari joutuisikin maksamaan tulonsiirtoja etelään ja itään. Sehän ei 'rahat mulle'-jengille kelpaa, vaan kanta vaihdettiin 'ei (ma)muille multa'-linjaksi ja äänestettiin persuja. Persuja äänestäneistä duunareista kuultaa aito pelko siitä, että vasemmistopoliitikot voisivatkin olla aidosti köyhien, eli etelä- ja itä-euroopan puolella.

EU tappaa vanhan vasemmiston, koska tulonsiirroista ja työpaikoista kilpaillaan demari demaria vastaan. Porvari on tottunut kilpailemaan porvaria vastaan, joten EU sujuu luontevasti, onhan kyseessä kiva eurooppalainen kartelli ja tuontimuuri.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

nastamuumio kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Eikö nyt ketään muuta ärsytä tuo Mitro?
Ärsyttää niin ettei sanotuksi saa.
Mua se lähinnä huvittaa. Se on jokseenkin koominen hahmo, kuin sarjakuvasta tai piirroselokuvasta.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mun mielestä vasemmistolla ei ollut yhtään kiinnostavaa ehdokasta, ja niin Vasemmistoliitto kuin Demaritkin ovat aika eksyksissä vähän kaiken kanssa. Edes kunnon mainostoimistoja eivät ole löytäneet, toisin kuin vaikka Kokoomus.

Mun ääneni ei siirtynyt vasemmistolta persuille, vaan vihreille. Vasemmiston ongelma yleisen eksyneisyyden lisäksi on kaavoihinkangistuneisuus. Vihreissä uudet ajatukset pääsevät paremmin esiin ja jotenkin muutenkin vihreillä tuntuu olevan enemmän ajatuksia. Suurin osa demareista ainakin tuntuu vastustavan vaikka kansalaispalkka-ajatusten edelleen kehittelemistä vain jonkinlaisen "väärin" ja "ei puolueen linjassa" -ajatusten takia. Symppaan kyllä vasemmistoa edelleenkin enemmän kuin persuja, kokoomuslaisia, rkp:ta tai kristillisiä, ja musta on tosi harmi, että vaalit meni vasemmistolla niin perseelleen. Urpilaisesta ei ole minkään pelastajaksi, tuskin ees kodittoman kissanpennun, ja Korhonen oli vaan semmonen kiltti ja harmiton. En oo Paavo Arhinmäen ykkösfani, mutta toivon ja odotan siltä silti paljon.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

^ Komppausta tälle. Vasemmiston tarttis tehdä jotain erityisesti niille vanhoille änkyröille ja demareiden...no, en suoraan sanottuna osaa oikein sanoa mistä niiden pitäis edes alottaa, niin paljon on metsässä. Kai nyt jotakin kertoo jo se, että nk.uudistus = Urpilainen.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

nastamuumio kirjoitti:Suurin osa demareista ainakin tuntuu vastustavan vaikka kansalaispalkka-ajatusten edelleen kehittelemistä vain jonkinlaisen "väärin" ja "ei puolueen linjassa" -ajatusten takia.
Sisäinen kyynikkoni epäilee että näissä nykyisissä tulonsiirto-organisaatioissa on niin paljon demareita töissä, niin että kaikki kehittäminen joka voisi keventää näitä tulonsiirto-organisaatioita, on "väärin" tai "ei puolueen linjassa".
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Käytännössä rahat eivät riitä kansalaispalkkaan, eikä se ole demareiden vika.

On lisäksi huomattava, että jos kaikille jaettaisiin sama rahamäärä, niin ne, jotka todella tarvisivat tukea, saisivat nykyistä vähemmän.

Rahan määrä kun ei jakamalla lisäänny ja jos entinen sos. tuki jaetaan samansuuruisena kaikille, niin per nuppi sitä on vähemmän niille, jotka nyt saavat tukia.
Vastaa Viestiin