Sivu 123/124

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.04.2015 13:10
Kirjoittaja exPertti
Bluntly kirjoitti:Siinä missä Astran lamppujen vaihtoon meni 45 sekunttia molempiin niin Avensikseen veikkaavat menevän 45 minuuttia per lamppu. Saa nähdä paljonko läskeistä prinssinakkisormista tulee lisäkerrointa aikaan.
Niin piti megane II:ssakin mennä. Ja todentotta ensimmäisellä kerralla menikin kun irroitin epähuomiossa koko sen jousikoneiston ala enkä yläreunasta. Seuraavalla kerralla 5 minuuttia (matkustaja). Kuskin puolella ahtaampaa, ehkä 10-15 min.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 12:27
Kirjoittaja Bluntly

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 12:42
Kirjoittaja James Potkukelkka
Toivottavasti ei ole pelkkää kuumaa ilmaa. Mahdotonta sanoa mitään, kun tekniikasta ei paljasteta mitään oleellista.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 14:21
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ ei tuo kovin kuumalta näyttänyt kuvassa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 14:29
Kirjoittaja Bluntly
Kumma juttu. Kyllä artikkelista oli luettavissa melkoisesti tekniikasta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 14:33
Kirjoittaja So Hard
sivustahuutaja kirjoitti:^ ei tuo kovin kuumalta näyttänyt kuvassa.
70-luvulla toi muotoilu olis ollut kiva juttu.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 14:45
Kirjoittaja Bluntly
Yleensä kaikki sikakallis tässä maailmassa on myös helvetin rumaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 14:46
Kirjoittaja So Hard
Bluntly kirjoitti:Yleensä kaikki sikakallis tässä maailmassa on myös helvetin rumaa.
Kyllä se yleensä on halpa mikä on rumaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 14:48
Kirjoittaja Bluntly
Tästä tulemme siihen, että keskinkertainen on kaunista.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 16:08
Kirjoittaja James Potkukelkka
Bluntly kirjoitti:Kumma juttu. Kyllä artikkelista oli luettavissa melkoisesti tekniikasta.
Ei mitään oleellista. Kuka tahansa voi sanoa, että laitetaan joka pyörään sen sen tehoinen moottori ja kori hiilikuitua. Minäkin voin sanoa niin. Kaikki, mikä oikeasti kertoisi sen, miten toimiva auto oikeasti tehtäisiin, on kertomatta.

"Keskeneräisen patentointiprosessin vuoksi Toroidion ei kerro moottoreiden, akun tai muunkaan voimalinjan tekniikasta juuri mitään, mutta ne ovat hyötysuhteeltaan erittäin hyviä ja tarvitsevat vain vähän jäähdytystä.

Auton korirakenne on kokonaan hiilikuitua ja painaa alle sata kiloa. Täydellinen konseptiauto painaa hieman yli tuhat kiloa, mutta siinä on vielä keventämisen varaa. Koko auton pituinen akku on sijoitettu keskitunneliin ja se on helposti vaihdettavissa. Akkutekniikkakin on toistaiseksi salaista
"

Kokeillaanpa: "tri Daven uusi 10 megawatin auto sisältää todellakin 10 megawatin moottoritehon ja akku on energiateholtaan 10 000 kWh:a. Akku painaa kuitenkin hämmästyttävästi vain 100 kg. Itse auton kori on tehty hiilikuidusta ja painaa vain toiset 100 kg. Joka rengasta pyörittää 2500MW:n moottori. Itse moottorien rakenne ja akkuteknologia on vielä salaista, mutta niiden kerrotaan olevan erittäin kestäviä, halpoja valmistaa, vähän jäähdytystä tarvitsevia ja ympäristöystävällisiä."

Olenko nyt julkistanut vallankumouksellisen sähköautoteknologian? Mielestäni en. Kuka tahansa voi rakentaa toimimattoman mielikuvituskonseptin. Mun tietääkseni tuo Monacossa oleva auto ei ole toimiva. Vai onko?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 16:09
Kirjoittaja exPertti
Jonakin päivänä tuollainen. Pappanahkoilla.

http://www.auto-data.net/fi/?f=showCar&car_id=10284

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2015 17:16
Kirjoittaja sivustahuutaja
James Potkukelkka kirjoitti:
Ei mitään oleellista. Kuka tahansa voi sanoa, että laitetaan joka pyörään sen sen tehoinen moottori ja kori hiilikuitua. Minäkin voin sanoa niin. Kaikki, mikä oikeasti kertoisi sen, miten toimiva auto oikeasti tehtäisiin, on kertomatta.
Jos fimalla on myönnettyjä patentteja, niin ne näkyvät patenttihaussa;
http://worldwide.espacenet.com/searchRe ... &DB=EPODOC

Aika usein patentti on ihan höpöä, vaikka firma sitä kovasti mainostaisikin. Tyypillisesti mainostettu patentti ei liity mitenkään niihin hyötyihin, jotka samassa yhteydessä esitetään.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 13.05.2015 13:06
Kirjoittaja exPertti

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 10:56
Kirjoittaja James Potkukelkka

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 12:25
Kirjoittaja exPertti
James Potkukelkka kirjoitti:Jatko edelliseen

http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_k ... ia/8002604
"Ei meillä ole mitään hätää, mutta joudumme tarkastamaan jokaisen lausunnon saksalaisilla lakimiehillä"? :)

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 12:27
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vaikka mun Dodgenkaan maine ei ole parhaasta päästä (hylkäystilastojen ykkönen katsastuksessa), niin ei varmaan noitakaan ole helppo kaupata eteenpäin :)

VAG:n pitäisi laittaa ko. malleihein jatkettu takuu, esim 8 vuotta. Olisi maineen kannalta paras ratkaisu. Poteroon kaivautumalla pääsee vain syvemmälle kuoppaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 12:36
Kirjoittaja So Hard
James Potkukelkka kirjoitti:VAG:n pitäisi laittaa ko. malleihein jatkettu takuu, esim 8 vuotta. Olisi maineen kannalta paras ratkaisu. Poteroon kaivautumalla pääsee vain syvemmälle kuoppaan.
Olisihan se järkevämpi ratkaisu, mutta käytännössä kuluttajasuojalaki kyllä suojaa vaikka 8 vuotta - eri asia sitten, että tyhmää että jokainen joutuu erikseen selvän asian tappelemaan. Jos on tyyppivika, se on tyyppivika.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 12:39
Kirjoittaja exPertti
James Potkukelkka kirjoitti:Vaikka mun Dodgenkaan maine ei ole parhaasta päästä (hylkäystilastojen ykkönen katsastuksessa), niin ei varmaan noitakaan ole helppo kaupata eteenpäin :)

VAG:n pitäisi laittaa ko. malleihein jatkettu takuu, esim 8 vuotta. Olisi maineen kannalta paras ratkaisu. Poteroon kaivautumalla pääsee vain syvemmälle kuoppaan.
Arvatenkin ovat laskeneet kumpi on järkevämpää vanhoilla kunnon todennäköisyyskaavoilla.

Ja siihen päälle, että silti ne ostavat uuden volkkarin oli se vanha miten paska hyvänsä. Eli brändin vahvuutta, hyväksytään yksi paska välissä tuote oli se miten paska hyvänsä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 12:46
Kirjoittaja So Hard
exPertti kirjoitti:Ja siihen päälle, että silti ne ostavat uuden volkkarin oli se vanha miten paska hyvänsä. Eli brändin vahvuutta, hyväksytään yksi paska välissä tuote oli se miten paska hyvänsä.
Jännä miten sä et näe tätä samaa tuolla ranskisleirissä. Tosin asetelma on toisin päin, paskojen välissä voi tulla yksi vahinkohyvä :mrgreen: Tyyppiviat eivät ole harvinainen asia, ja TSI/DSG-autot ovat helvetin mukavia ajaa ja taloudellisia tehoonsa nähden. Ei niiden myynti mikään ihme ole. Veikkaan, että jokainen tyyppivian uhriksi joutunut joka ei saa vikaa korjattua maahantuojan piikkin kyllä vaihtaa merkkiä. Jos VW toimisi rationaalisesti, se myöntäisi tyyppivian olemassaolon ja korjauttaisi ne mutinoitta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 12:49
Kirjoittaja exPertti
Asiasta miljuunanteen. Katsoin huvikseen nettiautosta haulla vw touran, bensiini, automaatti, 2007-2014. Tuolla oli alapäässä monta 160-190t ajettua 14 tsi dsg:tä. Hinnat alkaen 9500e.

Aivan uskomattomia hintapyyntöjä noilla kilometreillä, parissa ilmoituksessa asiakseen kerrottiin, että "turbo ja jakopäätä" vaihdeltu.

There is one born every day sanoisi Simpsonien autokauppias.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 12:50
Kirjoittaja James Potkukelkka
So Hard kirjoitti: Jos VW toimisi rationaalisesti, se myöntäisi tyyppivian olemassaolon ja korjauttaisi ne mutinoitta.
Joo. En ymmärrä, miksi eivät näe selvää asiaa. Busineksen kannalta kannattaa myöntää jatkettu takuu.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 12:55
Kirjoittaja exPertti
James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Jos VW toimisi rationaalisesti, se myöntäisi tyyppivian olemassaolon ja korjauttaisi ne mutinoitta.
Joo. En ymmärrä, miksi eivät näe selvää asiaa. Busineksen kannalta kannattaa myöntää jatkettu takuu.
Minulla on käsitys, että korjaaminen tässä kohtaa tarkoittaisi vähintäänkin jokaisen auton jakopään osien vaihtamista (puhutaan sadoista tuhansista autoista ainakin), mutta käytännössä jatkettu takuu todennäköisesti tarkoittaisi useampien tuhansien uusien moottoreitten tilaamista ja vaihtamista. Kun ilmeisesti kyseisen moottorityypin jakopää ei ketjuja vaihtelemalla tule kuntoon kuin hetkeksi vaan ongelma on suunnitteluvirhe (vakava alimitoitus tehoihin nähden). Tietty voisivathan ilmoittaa lastuttavansa tehoista 40 hv pois esim.? :)

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 13:02
Kirjoittaja Bluntly
exPertti kirjoitti:Aivan uskomattomia hintapyyntöjä noilla kilometreillä
Etsihän huviksesi G-mersun hintapyyntöjä niin näet kuinka tuossa autolauman Afrikantähdessä pysyy arvo.

Itse tässä hiukan harkitsen harrasteautoa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 13:03
Kirjoittaja exPertti
Bluntly kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Aivan uskomattomia hintapyyntöjä noilla kilometreillä
Etsihän huviksesi G-mersun hintapyyntöjä niin näet kuinka tuossa autolauman Afrikantähdessä pysyy arvo.

Itse tässä hiukan harkitsen harrasteautoa.
Lienee G-mersu on hieman erikoisempi ajopeli kuin "joka perheen lastenkuljetusalusta mallia yli-ikäinen".

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.05.2015 13:13
Kirjoittaja James Potkukelkka
Bluntly kirjoitti:
Itse tässä hiukan harkitsen harrasteautoa.
Hieno