Sivu 122/124

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.12.2014 12:29
Kirjoittaja James Potkukelkka
Dynamo kirjoitti:Tuuppasin takarenkaisiin painetta 3.1 baaria. Suositus 2.5 - 3.3 bar (tyhjä - täysi). Nyt oli tyhjällä autolla nautinto päästellä peltoaukeella pitkää loivaa lumista/jäistä kaarretta siten, että sisään 85 ja ulos 115 km/h. Hienosti kulki kaasun avulla luistossa. Ei ole aiemmin tullut kokeiltua noin korkeeta painetta ilman kuormaa ajaessa. Käytös parani myös paljaalla tiellä.
Eikös tuon pitäisi huonontaa pitoa?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.12.2014 12:42
Kirjoittaja James Potkukelkka
Ei hitto kun saisi päheitä autoja reilulla 55k + autovero 28%.

http://www.auto-saksasta.fi/fi/?option= ... =DE&page=3

Esim. tällä Bentleyllä kelpaisi ajella töihin

http://www.auto-saksasta.fi/fi/details. ... 7&poscd=24

Hinnaksi Suomeen tuotuna (ilman hakukuluja) n 75.000 (korjaus: en tarkistanut hintaa Suomessa, 28% autovero lasketaan Suomen markkinahinnasta).

Tai tämä

http://www.auto-saksasta.fi/fi/details. ... 8&poscd=81

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.12.2014 14:18
Kirjoittaja Dynamo
^^
Jämäkämpi kumi -> paremmat pidot. Ei nulju alla.
Jossain kohtaan painetta nostaessa pito saattaa heikentyä, mutta se riippunee renkaista/autosta/kelistä/yms+jne.
Pito on tuolla käyttämälläni paineella varmaan heikompi kuin aiemmin ollut, jos vauhti on hidas, esim kun (hypoteetisesti!!!) meinaa jäädä parkkiruutuun kiinni. Mutta käyttöautolla preferoin parempaa pitoa tieliikennenopeuksissa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.12.2014 14:50
Kirjoittaja Vagabondo
Hitaassa vauhdissa rangaspaineen pienentäminen kasvattaa kumin kosketuspinta-alaa, joka parantaa pitoa. Vauhdin kasvaessa kosketuspinta-ala pienenee. Korkeampi paine pitää renkaan paremmin muodossaan ja tekee siitä tukevamman, jolloin ainakin kaarreominaisuuden paranevat, mutta käsittääkseni myös kosketuspinta-ala voi nousta matalapaineista rengasta isommaksi jossain vaiheessa, koska matalapaineinen rengas menettää muotoaan matalammassa nopeudessa eikä ota enää kontaktia tiehen koko leveydeltään.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.12.2014 15:16
Kirjoittaja Dynamo
^
plus nuljuminen sivusuuntaan heikentää pitoa ja ajettavuutta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.01.2015 12:14
Kirjoittaja Niba
Luulin että huonoin mutta ranskikset pelasti!

http://www.uusisuomi.fi/autot/77072-kat ... aystilasto

merkki, hylkyprossa, syyt..
77 RENAULT MEGANE 36,48% 160 Ohjauslaitteet Etuakselisto Käyttöjarru
78 GM DAEWOO EVANDA 36,80% 152 Pakokaasupäästöt Käyttöjarru Seisontajarru
PEUGEOT 406 38,43% 196 Käyttöjarru Seisontajarru Taka-akselisto
80 MERCEDES-BENZ C-sarja 38,61% 227 Etuakselisto Seisontajarru Käyttöjarru
81 RENAULT LAGUNA

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 03.02.2015 9:16
Kirjoittaja Bluntly
Tulevaisuudessa sähkökikkelimiehet voivat ostaa auton eikä Teslaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 03.02.2015 18:26
Kirjoittaja Bhven
^ Tuo on aivan liian iso. BMW i3 on sopivan kokoinen sähköpippeli.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 03.02.2015 19:32
Kirjoittaja sivustahuutaja
Bluntly kirjoitti:Tulevaisuudessa sähkökikkelimiehet voivat ostaa auton eikä Teslaa.
Teslahan pärjää EVO:n käsittelyssä paremmin kuin Porsche?
http://www.evo.co.uk/tesla/model-s
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... eview.html

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 19.02.2015 15:00
Kirjoittaja Bluntly
Ja sähkökikkelimiehille tulossa pollekkaampi vaihtoehto...Suomesta:

Uskomatonta: Tällainen superauto tulee kohta Suomesta! - maailman tehokkain

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 19.02.2015 15:49
Kirjoittaja Riemumieli
Jätetään ne sähkökikkelit S&M-harrastajille ja kiduttajille. Polttomoottori on aina polttomoottori.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 23.02.2015 11:16
Kirjoittaja James Potkukelkka
Tilasin auton muutama viikko sitten. Tilauksen speksit tästä

http://wikisend.com/download/156390/Tesla.pdf

Tuo hinta on Hollannissa ALV 0 ja ilman autoveroa. Uskoakseni hinta Suomeen rekiseröitynä tulee olemaan n 108K.

Kesäkuussa saan auton tämän hetkisen aikataulun mukaan. Vielä epäselvää, haenko auton Hollannista, vai toimitetaanko se Teslan Suomen organisaation kautta Suomeen.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 23.02.2015 11:34
Kirjoittaja James Potkukelkka
Tuo Toroidion on mielenkiintoinen. Toivottavasti saavat homman toimimaan. Kyseessähän tulee olemaan käsityönä tehtävä lelu hyvin rikkaille.

Jonkinlaisen veikkauksen hintaluokasta saa vertaamalla Koenigsegg One:1:een, jonka hinta on kait n 2.5 M€

http://www.koenigsegg.com/wp-content/up ... 4_One1.pdf

Jos kaikki menee Toroidionilla putkeen, niin veikkaan, että myyvät 1-5 autoa.

Koenigsegg on jotain 20 vuotta vanha firma ja on myynyt muistamani mukaan n 200 autoa.

Ei Toroidionin onnistuminen mahdotonta ole. Tehdäänhän Suomessa veneitä, jotka maksavat saman ja joita myydään myös luokkaa 1 vuodessa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.02.2015 11:33
Kirjoittaja James Potkukelkka
Nyt Tesla näyttää valmistumisajaksi "Late May"

Jänskätys Maximus!1

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.02.2015 11:35
Kirjoittaja James Potkukelkka
Huomasin nyt, että Chrome ei halua ladata tuota PDF-linkkiäni, IE lataa. Ei mulla ole tauteja!1

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.02.2015 7:35
Kirjoittaja exPertti

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.02.2015 9:58
Kirjoittaja Bluntly
Toisin kuin useimmat automerkit, Aston Martin se vain vääntää upeita kärryjä.

Vulcan:

Kuva

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.02.2015 13:29
Kirjoittaja So Hard
Nuhainen soccer mom -kottero josta on poistettu BMW:n hyvät puolet? Lol.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.02.2015 18:26
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ mykidio viihdejärjestelmä? Jonka saa alussa vain saksaan? Newsflash!: niillä lapsilla on nykyään tabletit, jotka on hiton paljon halvempia kuin bemarin viritykset ja ne tabletit on niinku mobiileja ja ne saa lentsikkaan, hotelliin ja minne vaan mukaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 02.03.2015 22:10
Kirjoittaja Bluntly

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.03.2015 11:20
Kirjoittaja Bluntly

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.03.2015 23:08
Kirjoittaja exPertti
Bluntly kirjoitti:Vähän parempi katsastustilasto:

DEKRA 2015 -KATSASTUSRAPORTTI PALJASTAA VIAT SUHTEESSA AJOMÄÄRÄÄN
'Pertin auto on luokkansa paras' sanoo hakukone. Totta, parempi se on.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 13.03.2015 11:39
Kirjoittaja Bluntly
Uutta vanhaa tekniikka sähkökikkelimiehille:

NanoFlowCell Quant

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 14.04.2015 13:28
Kirjoittaja Bluntly
Siinä missä Astran lamppujen vaihtoon meni 45 sekunttia molempiin niin Avensikseen veikkaavat menevän 45 minuuttia per lamppu. Saa nähdä paljonko läskeistä prinssinakkisormista tulee lisäkerrointa aikaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.04.2015 12:46
Kirjoittaja James Potkukelkka
Tästähän oli juttua jo aiemmin

http://www.hs.fi/autot/a1428975884896