No eiks trollaus oo just sitä? Siis silloin kun kyseessä ei ole pelkkä häiriköinti (yleistä hämminkiä aiheuttavien viestien postaus) vaan tiettyyn henkilöön kohdistuva trollaus.
exPertti kirjoitti:Siksi ihmettelinkin miksi perusrakenne säästettiin tässä viimeisessä faceliftissä eikä piirretty modernimpaa koppaa.
Siis hetkinen. Pitäisi piirtää "modernimpi" koppa koska universumissa on yksi jonka mielestä se näyttää väärältä, viis siitä että auto dominoi lähes kaikkia luokkansa vertailuja johon osallistuu, tai siitä että se näyttää useimpien silmiin varsin asialliselta?
Sori, ehkä niillä on tällä hetkellä muita pidemmän tähtäimen suunnitelmia kuin vaihtaa koppaa kerran kahdessa vuodessa, niin surulliselta kuin se kuulostaakin.
Monsieur Manala kirjoitti:Siis hetkinen. Pitäisi piirtää "modernimpi" koppa koska universumissa on yksi jonka mielestä se näyttää väärältä, viis siitä että auto dominoi lähes kaikkia luokkansa vertailuja johon osallistuu, tai siitä että se näyttää useimpien silmiin varsin asialliselta?
Sori, ehkä niillä on tällä hetkellä muita pidemmän tähtäimen suunnitelmia kuin vaihtaa koppaa kerran kahdessa vuodessa, niin surulliselta kuin se kuulostaakin.
Kysyit alunperin mielipidettäni siitä miksi Octavia ei käy. Itselläsi oli vähintäänkin yhtä paljon mielipiteisiin perustuvia väitteitä Ford-konsernin autojen ajettavuudesta.
Ja nekin olivat jokaisen testin, jonka olen lukenut, mukaan erittäinkin henkilökohtaisia eivätkä todellakaan edusta isompaa ihmisryhmää.
Ja sellaisiahan ne autot ovat. Toinen tykkää tyttärestä ja toinen isästä.
Monsieur Manala kirjoitti:Toyotan laatuvaikutelma on sitä perus nipponitasoa.
Mun Avensis on kolmesta varastetasosta se varustelluin. Täytyy sanoa, että varustelu tai laatu pesee esmes Skodan mennen tullen. Eikä taivu saksalaisillekaan. Viimeksi viime viikolla matkustin kaverin Octavialla ja oikein hämmästelin tämän nollanelosen vaatimatonta varustelua ja nimenomaan sisätilojen laatuvaikutelman puuttumista.
Hienoa että sun Avensis on. Laatuvaikutelma ei kuitenkaan synny varusteiden määrästä, vaan siitä miten ovet pamahtaa kiinni ja miten osat on askarreltu kiinni toisiinsa. Tottakai vertaus toisen automallin spartaversiosta toisen automallin terranovahyperiin saa jälkimmäisen näyttämään dingelidangelimmalta, mutta ei se siihen auta millasta muovia mittariston päältä löytyy, miten ovi pärähtää tai miten katkaisijat toimivat. Noi on kyllä mun mielestä Avensiksessa ja muissa tojotoissa sekä nissaneissa varustetasosta riippumatta aika kaukana jäljessä VAG-tuotteista ja pääosin kaikista muistakin eurooppalaisista.
exPertti kirjoitti:Mielenkiintoista, että olet täysin eri linjoilla mm. uuden mondeon ajettavuudesta kuin suunnilleen joka ihminen universumissa. Niin no, eihän se ole Skoda.
No en kyllä ole. Do your homework äläkä aina veivaa mutulla. Ihan asiantuntijatkin on tuosta uuden Mondeon ohjaustunnon puutteesta ja epämääräisyydestä antaneet noottia, vaikka auto muuten onkin luokassaan erittäin mukava.
exPertti kirjoitti:Mielenkiintoista, että olet täysin eri linjoilla mm. uuden mondeon ajettavuudesta kuin suunnilleen joka ihminen universumissa. Niin no, eihän se ole Skoda.
No en kyllä ole. Do your homework äläkä aina veivaa mutulla. Ihan asiantuntijatkin on tuosta uuden Mondeon ohjaustunnon puutteesta ja epämääräisyydestä antaneet noottia, vaikka auto muuten onkin luokassaan erittäin mukava.
Huitaisepa yksi tällainen kommentti paikalle, kun on tuo googlaaminen hallussa.
exPertti kirjoitti:Huitaisepa yksi tällainen kommentti paikalle, kun on tuo googlaaminen hallussa.
Tsiikailes vaikkapa teknarin ja huulilasin arvostelut asiasta. Niitä sisältöjä ei valitettavasti tänne saa kopioitua.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Avaraa ... SI1AL024d5 "Ford osaa alustan hienosäädön. Ohjaus ja ajettavuus edustavat huipputasoa järkevään hintaan. Entistä jäykempi kori osaltaan kohentaa ajettavuutta. Ajotuntuma on kiinteä ja jämäkkä."
http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/ko ... ness-wagon "Maantiellä Mondeo on suuntavakaa, ja ohjauksessa on todella hyvä tunto ja palautus. Se keskittää pontevasti kaikilla ajonopeuksilla, ja on helppo tuntea ohjauspyörän kautta, että yhteys etupyöriin on suora ja luotettava."
Pillu kun nyt en muista kirveelläkään missä tuota verrattiin nimenomaan vanhempaan Mondeoon, jota on yleisesti ottaen pidetty loistavana ajettavana. Muistelisin teknaria kuitenkin jostain syystä. Voi olla että kyse on jostain ulkomaalaisestakin läpyskästä. Siinä joka tapauksessa todettiin, että uuden Mondeon ohjaus on keventynyt entisestä, ja se on vienyt jonkin verran ohjaustuntoa pois. Huonohan se ei missään nimessä uudessakaan ole, mutta huonompi kuin aiemmin. Ts. tippunut kympistä ysiin kansankielellä.
Esimerkiksi uusin Passat on taidettu asettaa monesti uusimman Mondeon edelle ajo-ominaisuuksien suhteen vertailuissa. Aiemmin näin ei ollut.
Pillu kun nyt en muista kirveelläkään missä tuota verrattiin nimenomaan vanhempaan Mondeoon, jota on yleisesti ottaen pidetty loistavana ajettavana. Muistelisin teknaria kuitenkin jostain syystä. Voi olla että kyse on jostain ulkomaalaisestakin läpyskästä. Siinä joka tapauksessa todettiin, että uuden Mondeon ohjaus on keventynyt entisestä, ja se on vienyt jonkin verran ohjaustuntoa pois. Huonohan se ei missään nimessä uudessakaan ole, mutta huonompi kuin aiemmin. Ts. tippunut kympistä ysiin kansankielellä.
Esimerkiksi uusin Passat on taidettu asettaa monesti uusimman Mondeon edelle ajo-ominaisuuksien suhteen vertailuissa. Aiemmin näin ei ollut.
Muistelua odotellessa uskaltaudun pitämään Mondeota hyvänä ajettavana. Uutta ja vanhaa.
exPertti kirjoitti:Muistelua odotellessa uskaltaudun pitämään Mondeota hyvänä ajettavana.
Pertti, älä ole taas idiootti. Kukaan ei ole sanonut että Mondeo olisi huono ajaa. Focuskaan ei ole _huono_ ajaa mutta selvästi tunnottomampi kuin Octavia sekä minun että Focusomistajan mielestä siltä pohjalta mitä noita on ristiinnussittu. Mondeosta mun omakohtaiset kokemukset ovat huomattavasti puutteellisempia.
Monsieur Manala kirjoitti:Kukaan ei ole sanonut että Mondeo olisi huono ajaa. Focuskaan ei ole _huono_ ajaa mutta selvästi tunnottomampi kuin Octavia sekä minun että Focusomistajan mielestä siltä pohjalta mitä noita on ristiinnussittu. Mondeosta mun omakohtaiset kokemukset ovat huomattavasti puutteellisempia.
Ok. Joku voisi ekasta kommentistasi saada mielikuvan, että Fokkeri on on täysi susi ajettavana. Pitäisi kait käydä joskus ajamassa Octavia, että voisi jeesustella. Mielikuva autosta on vain se toisiksi viimeinen passatin korimalli ja sen ajettavuus (katujyrä, joka kyllä pysyy helposti tiellä eli perus VAG ajettavuus. Hyvät ja huonot puolet).
Ensimmäinen potentiaalinen ongelma tai pikemminkin epäkäytännöllisyys havaittu Auriksessa.
En ole vielä kokeillut käytännössä, mutta jäin eilen miettimään miten huisin kaukana tuulilasin alareuna tuntuu olevan kuljettajasta verrattuna Volkkariin. Ei muuten, mutta mihis mä kiinnitän navigaattorini imukuppitelineen? Jos laitan sen samaan paikkaan kuin Volkkarissani (tuulilasin alareuna jossa teline pysyy vaikka imukuppi vähän sukkaisikin talvipakkasilla), pitäisi minulla olla varmaan kaksi kertaa pidemmät kädet että ylettäisin navigaattorin kosketusnäyttöön nousematta ylös istuimelta.
Volkkarissa yletin ihan helposti enempiä kurottelematta. Myös tupakansytyttimen sijoittelu kuljettajan perseen tienoille pistää miettimään riittääkö edes laturijohdon pituus siitä navigaattorille.
Testaan tuota tänään, ja jos tuo muodostuu ongelmaksi, pitää kehittää joku muu telinesysteemi. Garminin navigaattorissa (joka muuten oli ihan paska TomTomiin verrattuna) oli ihan hyvä systeemi, navigaattorin suojakotelon sai käännettyä eräänlaiseksi jalustaksi jolla navigaattori pysyi pystyssä ja suht ok paikoillaan kunhan sille löytyi jokin melko tasainen pinta alustaksi kojelaudalta.
Siksi toisekseen minua ärsyttää että kun mainitsen joillekin ostaneeni Auriksen, ihmettelevät he että mitä mä nyt Yariksen (joka on Aurista asteen pienempi malli) menin ostamaan kun sehän on naisten ja homojen auto. Nuo eri mallit ovat kirjoitusasultaan liian lähellä toisiaan! Perkele puhun tästä lähtien Corollasta, koska senhän uusioversio tuo Auris kai käsittääkseni on.
Vittu että vituttaakin eikä kybällä. Paskan möivät.
Se on vielä sanottava että onneksi en päätynyt siihen yhteen samanhintaiseen sportti-Yarikseen, koska nyt tiedän että Auris on juuri ja juuri tarpeeksi suuri harrastekäyttööni. Harrasteissa käyttämäni 180cm asepussi mahtuu just ja just Aurikseen sisälle pujotettuna takaluukun kautta, ei jää montaa senttiä yli että kolahtaisi takalasiin. Yariksen pituus olisi tuskin riittänyt, olis pitänyt ajella takaluukku auki?
Lisää Auris-ihmettelyä: siinä on systeemi joka neuvoo milloin kantsisi vaihtaa isommalle (tai pienemmälle) vaihteelle, ilmeisesti taloudellista ajoa ajatellen. Ei muuten, mutta ihmettelen todella että muka jo vähän alle 60km/h tasaisessa nopeudessa pitäisi vaihtaa viitoselle? Ei vittuhelvetti, olen tottunut ajamaan siinä vaiheessa vielä kolmosella, tai sitten nelosella jos ei ole jarrutteluja tai kiihdyttelyjä odotettavissa.
Aika paljon saisi ilmeisesti runkata ykkösen ja vitosen väliä taajama-ajossa, jos tottelisi vaihde-ehdottelijan neuvoja. Pitääpä tutkailla saako sen paskan pois päältä häiritsemästä.
^^^^ Tietääkseni navigaattorin länttääminen tuulilasiin on nykyään jo kiellettykin, kun se peittää näkyvyyttä? Eikö TomTomin mukana tullut semmoista kiiltävää mustaa muovilevyä jonka myötävaikutuksella imukupin saa kiinni myös kojelautaan?
^ ^^ Tietenkään en aseta navigaattoria näköesteeksi. En muista tuliko mukana mitään plattaa, pitääkö kojelauta tuhota ruuvaamalla sellainen paikoilleen vai teipilläkö vaan? Kokeillaan tuollaista sitten.
Duck kirjoitti:^^^^ Tietääkseni navigaattorin länttääminen tuulilasiin on nykyään jo kiellettykin, kun se peittää näkyvyyttä?
Ei ole, ellei sitä asenna aivan urpoon kohtaan ts. keskelle näkökenttää.
Ja mitä naurikseen tulee, niin eikös siinä ole sellainen pikkuikkuna sivuikkunan ja tuulilasin välissä, mihin navigaattorin voisi asentaa? Tosin en tiedä ratkaiseeko itse ongelmaa yhtään, tuskin.