Autoilu 2
- Riemumieli
- Kitisijä
- Viestit: 5971
- Liittynyt: 20.08.2005 23:12
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autoilu 2
Länsiväylää pitkin tullaan Helsinkiin lännestä ja Itäväylää, d'oh idästä. Wikipedia toteaa: "Seututie 170 (Maantie 170) on Helsingistä Loviisaan sekä Kotkasta Haminaan kulkeva seututie. Tie on entistä valtatietä 7 ja valtatien 7 rinnakkaistie. Tie alkaa Helsingin Sörnäisistä kaksiajorataisena ja jatkuu Vartioharjusta yksiajorataisena Sipoon Söderkullan ja Boxin kautta Porvooseen ja Loviisaan. Kotkan ja Haminan välillä tie kulkee melko lähellä valtatietä 7. Seututie 170 sai tienumeronsa Porvoonväylän valmistumisen jälkeen 1970-luvulla, jolloin sen entinen tienumero valtatie 7 siirrettiin Porvoonväylän tienumeroksi. Seututien 170 nimenä on Helsingin alueella Itäväylä paitsi Östersundomissa Uusi Porvoontie.
Länsiväylä (ruots. Västerleden) on Helsingistä Espoon eteläosien kautta Kirkkonummelle johtava moottoritie, joka on osa kantatietä 51. Se alkaa Helsingin Ruoholahdesta ja päättyy Kirkkonummen keskustan liepeille."
Länsiväylä (ruots. Västerleden) on Helsingistä Espoon eteläosien kautta Kirkkonummelle johtava moottoritie, joka on osa kantatietä 51. Se alkaa Helsingin Ruoholahdesta ja päättyy Kirkkonummen keskustan liepeille."
Viimeksi muokannut Riemumieli, 14.10.2014 8:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 9426
- Liittynyt: 22.09.2008 13:03
Re: Autoilu 2
Länsiväylällä ajaa bemarit ja mersut, Itäväylällä demarit ja persut : kainalopieru:James Potkukelkka kirjoitti:Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tästä tulikin mieleeni, että tiedätkös sinä tai ihan kuka vaan, että mitä eroa on Länsiväylällä ja Itäväylällä?James Potkukelkka kirjoitti:Nyt perheessä on Q7
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Länsiväylällä ajaa bemarit ja mersut, Itäväylällä demarit ja persut : kainalopieru:
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Re: Autoilu 2
Eikö toi nyt ollut se 30 900e hintainen auto, jolle laskit saksasta verrokin:James Potkukelkka kirjoitti:Joo. Jos itse hakisi vastaavan ja ei laskisi työlle tai matkalle hintaa, varmaan just jonkun 3k säästäisi.
Renkaat+vanteet saa alle tonnilla, kun käyttää vähän tolkkua sen profiilin kanssa, jolloin täyden palvelun toimituksellekin jää vielä 3k väliin.James Potkukelkka kirjoitti:Eli hinnaksi tulisi 16.300,00 + 6847 = 23 147.
Hintaan 3451 ko. saitin mies kävisi koeajamassa auton, auto kuljetettaisiin rekalla Vantaalle ja rekisteröitäisiin. Eli yhteensä 26 598
Toki sille, että auto on jo suomessa eikä tarvi alkaa säätämään kannattaa laskea jonkin verran arvoa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
Onkos noi vanteet noin halpoja? Pelkät kunnon talvirenkaat (Hakkapeliitta 8) maksaa kait jotain 500-600?Vagabondo kirjoitti:Eikö toi nyt ollut se 30 900e hintainen auto, jolle laskit saksasta verrokin:James Potkukelkka kirjoitti:Joo. Jos itse hakisi vastaavan ja ei laskisi työlle tai matkalle hintaa, varmaan just jonkun 3k säästäisi.
Renkaat+vanteet saa alle tonnilla, kun käyttää vähän tolkkua sen profiilin kanssa, jolloin täyden palvelun toimituksellekin jää vielä 3k väliin.James Potkukelkka kirjoitti:Eli hinnaksi tulisi 16.300,00 + 6847 = 23 147.
Hintaan 3451 ko. saitin mies kävisi koeajamassa auton, auto kuljetettaisiin rekalla Vantaalle ja rekisteröitäisiin. Eli yhteensä 26 598
Toki sille, että auto on jo suomessa eikä tarvi alkaa säätämään kannattaa laskea jonkin verran arvoa.
Ps. Tuohon pyyntihintaan 30 900 myyjä lupasi siis maksaa vuoden vakuutuksen.
Vaikea sitten sanoa, mikä olisi lopullinen hinta esim. Hakkapeliitta 8:lla tuolle Suomen X1:lle. Ei vielä ryhdytty niin perusteellisesti tinkaamaan. 2 vanteet siis kuuluvat hintaan ja kitkat, mutta vaimo haluaa nastat.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Re: Autoilu 2
Riippuu ihan siitä paljonko haluaa maksaa. Mitä matalampaa profiilia lykkää auton alle sitä enemmän tulee hintaa, mutta tuleehan siinä epämukavampi kyyti kaupan päälle. Nopeesti vilkaistuna X1:n saa vanteita alkaen 100e/kpl. Saksasta tilaamalla vois saada vielä edullisemmin.James Potkukelkka kirjoitti:Onkos noi vanteet noin halpoja? Pelkät kunnon talvirenkaat (Hakkapeliitta maksaa kait jotain 500-600?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: Autoilu 2
Jos ostetaan tuollainen ökyilyauto (ja tuskin opetellaan ajamaan maastossa) niin eikös se ole tarkoitus pitää mahdollisimman kookkaita renkaita, mahdollisimman pienellä profiililla?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
Vagabondo kirjoitti:Riippuu ihan siitä paljonko haluaa maksaa. Mitä matalampaa profiilia lykkää auton alle sitä enemmän tulee hintaa, mutta tuleehan siinä epämukavampi kyyti kaupan päälle. Nopeesti vilkaistuna X1:n saa vanteita alkaen 100e/kpl. Saksasta tilaamalla vois saada vielä edullisemmin.James Potkukelkka kirjoitti:Onkos noi vanteet noin halpoja? Pelkät kunnon talvirenkaat (Hakkapeliitta maksaa kait jotain 500-600?
No hyvä, että tuli puheeksi. Olin jotenkin ollut käsityksessä, että noi aluvanteet on paljon kalliimpia.
Voisihan sitä Saksasta ostettua autoa pohtia ihan vakavissaankin. Olisihan se jännitystä elämään.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
Toi 30k on tämän artikkelin mukaan juuri se raja, jolloin Saksasta tuonti alkaa kannattamaan
http://www.hs.fi/autot/a1305875714883
Kun tutkin tarkemmin tuota Auto Saksasta -saitin palveluhintaa, niin se sisältää 12kk tai 20 000 km takuunkin.
Tämän hinnaksi tulisi täydellä palvelulla (sisältäen siis em. takuun) 30 773
http://www.auto-saksasta.fi/fi/details. ... 2&poscd=75
Ajettu vain 40 000
http://www.hs.fi/autot/a1305875714883
Kun tutkin tarkemmin tuota Auto Saksasta -saitin palveluhintaa, niin se sisältää 12kk tai 20 000 km takuunkin.
Tämän hinnaksi tulisi täydellä palvelulla (sisältäen siis em. takuun) 30 773
http://www.auto-saksasta.fi/fi/details. ... 2&poscd=75
Ajettu vain 40 000
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Re: Autoilu 2
Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
Autokaupan tietoisesti myymä mittariruuvattu auto on rikos Saksassakin.So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Re: Autoilu 2
Näytäppä tietoisuus toteen ja hoida asia Saksaan ilman merkittävää kustannusta ja vaivaa... not.James Potkukelkka kirjoitti:Autokaupan tietoisesti myymä mittariruuvattu auto on rikos Saksassakin.So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
En tarkoittanut, että ryhtyisin itse käräjöimään, vaan että toiminee kuitenkin ennaltaehkäisevänä.So Hard kirjoitti:Näytäppä tietoisuus toteen ja hoida asia Saksaan ilman merkittävää kustannusta ja vaivaa... not.James Potkukelkka kirjoitti:Autokaupan tietoisesti myymä mittariruuvattu auto on rikos Saksassakin.So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Re: Autoilu 2
Käsittääkseni ruuvaus ei ole niin yleistä uudehkoissa autoissa, joissa on vielä takuuhuollot, kun kilometrit ja päivämäärät näkyy huoltokirjasta. Vallankin jos auto ostetaan merkkiliikkeen kautta.So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: Autoilu 2
Näin se varmaan on. Huoltokirjan väärennös on vaikeampaa.Vagabondo kirjoitti:Käsittääkseni ruuvaus ei ole niin yleistä uudehkoissa autoissa, joissa on vielä takuuhuollot, kun kilometrit ja päivämäärät näkyy huoltokirjasta. Vallankin jos auto ostetaan merkkiliikkeen kautta.So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 16.10.2014 9:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Re: Autoilu 2
Nyt lienee sopiva aika vastata tähän B:n kommenttiin
Renkaista huolimatta Jamekselle kuitenkin onnea yllättävästä perheenlisäyksestä
PS. Kun jossain vaiheessa joudut ostamaan uudet kumit, niin uudet vanteet+korkeampi profiiliset renkaat-vanhojen vanteiden myynti voi tulla halvemmaksi kuin uuden kumit noille vanteille
Toki, jos haluaa tuhlailevan lisäksi näyttää ymmärtämättömältä. Tyylillisesti maastoautossa pitää IMHO olla mahdollisimman paljon kumia. En kyllä tykkää ulkonäöllisesti matalaprofiilisista tavallisissakaan autoissa. Esim. oman autoni ulkonäköni mielestäni parani kun vaihdoin 17"/45 renkaat 16"/55 profiilin renkaisiin. Renkaat on mielestäni parhaan näköiset kun vannetta ja kumia on silleen tasapainoisessa suhteessa toisiinsa. Unohtamatta tietenkään sitä, että mitä matalampi profiili sitä huonommat renkaat arkikäytössä: kovat, uraherkät ja pitää varoa kuoppia sekä hidastetöyssyjä, ettei riko vanteita.Bluntly kirjoitti:Jos ostetaan tuollainen ökyilyauto (ja tuskin opetellaan ajamaan maastossa) niin eikös se ole tarkoitus pitää mahdollisimman kookkaita renkaita, mahdollisimman pienellä profiililla?
Renkaista huolimatta Jamekselle kuitenkin onnea yllättävästä perheenlisäyksestä
PS. Kun jossain vaiheessa joudut ostamaan uudet kumit, niin uudet vanteet+korkeampi profiiliset renkaat-vanhojen vanteiden myynti voi tulla halvemmaksi kuin uuden kumit noille vanteille
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
Koeajossa kyllä huomasi, että noi matalaprofiiliset olivat äänekkäämmät kuin Q7:n korkeampiprofiiliset gummit. Talvikiekot ovat tuossa korkeampiprofiiliset onneksi.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
-
- Kitisijä
- Viestit: 9426
- Liittynyt: 22.09.2008 13:03
Re: Autoilu 2
Onnea! Alussa yöunet ovat vähissä, mutta ajan kanssa arki helpottuu.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... k-ltm-auto
Oliskohan tämä käytännössä vaikeaa..
Postilaatikkofirman perustaminen Viroon onnistuu varmaan helposti. Uutisen ensimmäisen kommentoijan mukaan auton oleskelusta ulkomailla riittää todisteeksi laivaliput (eli vaatii kaksi reissua vuodessa, jotta saa meno- ja paluulipun).
Laitonta tietysti. Toisaalta onhan valtiokin huijannut autoilijoita, kun väliaikainen vuonna 1958 vuodeksi määrätty autovero jatkuu edelleen.
Paljon noita Viron rekkareissa olevia kyllä näkyy. Varmaankin suurin osa ihan rehellisesti virolaisten siirtotyöläisten autoja.
Edit:
http://www.talouselama.fi/uutiset/yha+u ... t/a2262147
Naapurithan tässä on suurin uhka.
Oliskohan tämä käytännössä vaikeaa..
Postilaatikkofirman perustaminen Viroon onnistuu varmaan helposti. Uutisen ensimmäisen kommentoijan mukaan auton oleskelusta ulkomailla riittää todisteeksi laivaliput (eli vaatii kaksi reissua vuodessa, jotta saa meno- ja paluulipun).
Laitonta tietysti. Toisaalta onhan valtiokin huijannut autoilijoita, kun väliaikainen vuonna 1958 vuodeksi määrätty autovero jatkuu edelleen.
Paljon noita Viron rekkareissa olevia kyllä näkyy. Varmaankin suurin osa ihan rehellisesti virolaisten siirtotyöläisten autoja.
Edit:
http://www.talouselama.fi/uutiset/yha+u ... t/a2262147
Naapurithan tässä on suurin uhka.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Re: Autoilu 2
Ja vanteet menevät herkemmin paskaksi elleivät ole ns orkkisvanteet. Tuommoinen havainto itseltäni muutamia tarvikealkkareita(!!11) soikeutettuani. Samoista routapateista ei ole orkkikset hajonneet, mutta ohjauskulmat menneet säätökuntoon ja vanteen kylkeen on tarttunut renkaan kumia - eli isku on ollut kova.Vagabondo kirjoitti:mitä matalampi profiili sitä huonommat renkaat arkikäytössä: kovat, uraherkät ja pitää varoa kuoppia sekä hidastetöyssyjä, ettei riko vanteita.
Tanssilattioiden Timanttipora
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
Olen ihmetellyt, miten nykyisen CO2 perusteisen autoveron mukaan peritään käytettynä maahan tuodusta autosta joissain tapauksissa korkeampaa autoveroa, kuin mitä vastaavasta autosta perittiin Suomessa silloin, kun ko. auto otettiin käyttöön.
Aiemminhan EU-oikeus linjasi, että Suomeen käytettyä autoa tuotaessa autosta ei saa periä enempää autoveroa, kuin mitä vastaavassa Suomalaisessa autossa on jäljellä.
Näköjään asiasta onkin käräjöity
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... litustulva
Edit:
http://auto-saksasta.fi/fi/blogi/itemli ... litus.html
Jos KHO asettuu valittajien kannalle, tuonti räjähtää taas ja nimenomaan suuripäästöisten.
En tietenkään ole autoveroasiantuntija, mutta mun on vaikea ymmärtää, miksi ei olisi syrjivää, jos henkilö A osti auton 2011 ja maksoi siitä esim. 30% veroa ja henkilö B tänään tuo täsmälleen samanlaisen, samana päivänä alkuperäisrekisteröidyn auton maahan ja tulli määrää siitä 40% autoveroa. Tämä syrjii tavaroiden vapaata liikkuvuutta, koska maassa olevaa autoa verotetaan vähemmän kuin maahan tuotavaa vastaavaa autoa.
Aiemminhan EU-oikeus linjasi, että Suomeen käytettyä autoa tuotaessa autosta ei saa periä enempää autoveroa, kuin mitä vastaavassa Suomalaisessa autossa on jäljellä.
Näköjään asiasta onkin käräjöity
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... litustulva
Edit:
http://auto-saksasta.fi/fi/blogi/itemli ... litus.html
Jos KHO asettuu valittajien kannalle, tuonti räjähtää taas ja nimenomaan suuripäästöisten.
En tietenkään ole autoveroasiantuntija, mutta mun on vaikea ymmärtää, miksi ei olisi syrjivää, jos henkilö A osti auton 2011 ja maksoi siitä esim. 30% veroa ja henkilö B tänään tuo täsmälleen samanlaisen, samana päivänä alkuperäisrekisteröidyn auton maahan ja tulli määrää siitä 40% autoveroa. Tämä syrjii tavaroiden vapaata liikkuvuutta, koska maassa olevaa autoa verotetaan vähemmän kuin maahan tuotavaa vastaavaa autoa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 16.10.2014 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Re: Autoilu 2
Suunnittelukuormista ja siten materiaalivahvuudesta varmaan pitkälti kiinni. Vanteen suunnittelu on nykyaikana sinänsä niin helppoa*, ammattataidosta tuskin jää kiinni. Orkkisvanteesta on luultavasti helpompi ottaa vähän enemmän hintaa kuin tarvikkevanteesta, eikä silloin tarvi optimoida kustannuksia, vaan voidaan antaa enemmän painoarvoa kestävyydelle/laadulle. Luulisin.Dynamo kirjoitti:Ja vanteet menevät herkemmin paskaksi elleivät ole ns orkkisvanteet. Tuommoinen havainto itseltäni muutamia tarvikealkkareita(!!11) soikeutettuani. Samoista routapateista ei ole orkkikset hajonneet, mutta ohjauskulmat menneet säätökuntoon ja vanteen kylkeen on tarttunut renkaan kumia - eli isku on ollut kova.
*Jos joku ei tiennyt, niin nykyään on laskentaohjelmia, jotka osaavat optimoidan esim. vanteen materiaalivahvuudet, kun suunnittelija vaan antaa päälinjat vanteen muodolle.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 4053
- Liittynyt: 23.01.2014 10:59
Re: Autoilu 2
Auto vastasi aivan sitä mitä sovittiin. Harmitti kuitenkin, kun sovitusti olivat laittaneet talvirenkaat alle, mutta olivat laittaneet kesärenkaat tavaratilaan ilman kunnon suojausta, alla vain muovi.
Auton tavaratilakin verhoiltu äärimmäisen epäkäytännöllisellä kermanvärisellä kankaalla ja siinä paljon tahroja. Noh, onneksi sain jynssättyä pois. Ei perkele vie laiteta kermanväriseen tavaratilaan renkaita ilman rengaspusseja!1
Täytyy ostaa joku suoja tonne tavaratilaan ja lattialle kumimatot myös.
Hauskasti korkeprofiilisemmat talvirenkaat nastoilla olivat hiljaisemmat kuin noi kuvan kesärenkaat.
Auton tavaratilakin verhoiltu äärimmäisen epäkäytännöllisellä kermanvärisellä kankaalla ja siinä paljon tahroja. Noh, onneksi sain jynssättyä pois. Ei perkele vie laiteta kermanväriseen tavaratilaan renkaita ilman rengaspusseja!1
Täytyy ostaa joku suoja tonne tavaratilaan ja lattialle kumimatot myös.
Hauskasti korkeprofiilisemmat talvirenkaat nastoilla olivat hiljaisemmat kuin noi kuvan kesärenkaat.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?