Ehkäisy

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ajattelin ottaa sen kuparizieguran nyt vihdoin viimein. Oon vetäny horppaa taas viis vuotta putkeen, ja ajattelin kokeilla, miten mieleni toimii ilman. Melianeen on helppo palata, mikäli ziegurasta seuraa katastrofi. Migreenit ei oo pahemmalti vaivanneet viime aikoina, mutta periaatteessa nekin ovat yksi syy.

Vai olinkohan viimeks ottamassa horppazieguraa? Anyways nyt näin. Olen nainen ja saan muuttaa mieltäni.(tarkistin, ja näinhän se meni..)

Pupu, mites sun kuparijuida on toiminu? Toistaiseksi ilmeisesti siis hoitanut tehtävänsä ;) , mutta onko ollut ikäviä sivuvaikutuksia?
Prepare for the worstest.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mulla on horkkavärkki, en oikein osaa sanoa onks sekään hyvä, mutta en ainakaan ole (vielä) lisääntynyt sen kanssa. Tuntuu että ennen menkkoja on normaalia enemmän väsymystä noin viikon verran ja päänsärky on taas vakio vieras. En mä oikein tohon kupariin luottais omalla kohdalla (varmaan mihinkään, jalat kiinni :D), niinku oon sanonu niin veli sai aikoinaan alkunsa sen kanssa.

En mä oikein tiedä mitä tämän ehkäsyn kanssa, ei mulle sovi mikään, kun tietäs missä mättää, on kyl tutkittu semisti. Odotan edelleen sitä sterii. Minkä jälkeen varmaan silti sikiän :D
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:En mä oikein tohon kupariin luottais omalla kohdalla (varmaan mihinkään, jalat kiinni :D), niinku oon sanonu niin veli sai aikoinaan alkunsa sen kanssa.

Ja mä. Suosittelen!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

"Äijä huolehtii ehkäisystä ja muija ähkäisystä." - Kalle Karju, Nussiva Maailma ry. :gee:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mä luotan ulkonäön ja persoonallisuuden ainutlaatuiseen yhdistelmään.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Oikein luotettava yhdistelmä!½
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lekuri pisti migreenin+yhdistelmäpillerit vaihtoon, Cerazettellä menty viikko ja odottelen hiustenlähtöä, ihon näppyyntymistä, seksihalujen katoamista sekä jatkuvaa tiputtelua. Toistaseksi ei mitään em., mutta raportoin parin viikon päästä uusiksi. Toivon, että koska Meliane sopi 130% hyvin, tämäkin saattaisi. Toivossa on hyvä elää. Kolme kk annan armonaikaa mikäli jotain oireita ilmenee, sitten siirryn kierukkaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ei mittään, vielä.
Prepare for the worstest.
Avatar
RahkaPussukka
Kitinäaddikti
Viestit: 89
Liittynyt: 30.01.2011 21:08

Viesti Kirjoittaja RahkaPussukka »

Jos et anna, et tarvii. Heleppoo kuin heinän teko.

Joskus +30veenä käytin pillereitä 9 kk pahojen PMS-oireiden hoitoon. Kun lopetin pilsut tissien herkistelyn vuoksi, mulla lähti kamalasti tukkaa ja iho sekä kynnet kuivuivat.

Ehkäisyyn olen käyttänyt kortonkia, suuseksiä, b-rappua ja naimista kuukautisten aikana.
Viimeksi muokannut RahkaPussukka, 05.02.2011 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei, juu, vaarinhousut!
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Niijjust! Pihtaus on paras ehkäisy!!!1
Avatar
RahkaPussukka
Kitinäaddikti
Viestit: 89
Liittynyt: 30.01.2011 21:08

Viesti Kirjoittaja RahkaPussukka »

AngryBird kirjoitti:Niijjust! Pihtaus on paras ehkäisy!!!1


Ku oiskii pihtausta. Tää on ihan ehtaa haluttomuutta, sitä itseään kaunistelematta. Sormetuskaan ei maistu enää.
Ei, juu, vaarinhousut!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

AngryBird kirjoitti:Niijjust! Pihtaus on paras ehkäisy!!!1

Pihtarit poltetaan roviolla saunan takana!!1
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kuparikierukka ollut kohta kaksi vuotta. Tekisi mieli poistattaa. Ajatus nousee pintaan aina menkkojen aikaan. Ovat kuin aikoinaan teinivuosina: vuoto on runsasta, kierto todella lyhyt ja kipuilen.

Kaipaan kapselia, joka silloin joskus oli...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

RahkaPussukka kirjoitti: naimista kuukautisten aikana.


Käyttääkö monikin tätä tapaa ehkäisynä? Nojuu, itse en missään nimessä luota ns. varmoihin päiviin. Tytsä sai alkunsa päivä kuukautisten loppumisen jälkeen, saattoi jopa olla vielä pientä vuotoakin. Oli kyllä ehkäisykin käytössä, mutta :D Tiedän ajan tarkalleen, koska sen jälkeen kuivaa kautta oli noin kuukausi johtuen lääketieteellisistä syistä.

En luottais noihin hedelmällisyysaikoihin yhtään.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

RahkaPussukka kirjoitti:naimista kuukautisten aikana.


Sanotaan, että punaisia päin saa ajaa jos on iso lasti. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

:lol: :lol: :lol:

Mutta sitten asiaan, Joana Krupa:

Kuva
Paras päivä ikinä.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Riemumieli kirjoitti:Mutta sitten asiaan, Joana Krupa:

Kuva


Miten tämä toimii ehkäisynä? :o

edit. Eiku mähän hokasin. Kun on über-hotti tsiksi niin jätkillä ei enää seiso silkasta kauhusta. Mikäs sen parempi ehkäisy kuin sisäänpäin kääntynyt pippeli :P
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Väärä ketju, mutta hyvä seivi Isolta Vihaiselta, jonka nyt tosin pilasin omalla örinälläni.
Paras päivä ikinä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

AngryBird kirjoitti:edit. Eiku mähän hokasin. Kun on über-hotti tsiksi niin jätkillä ei enää seiso silkasta kauhusta.


Ei se toimi noin.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

huima kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:edit. Eiku mähän hokasin. Kun on über-hotti tsiksi niin jätkillä ei enää seiso silkasta kauhusta.


Ei se toimi noin.


Miten sitten? Olisit nyt kertonut heti alkuunsa ettei olisi tarvinut kysyä!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

RP kirjoitti:Miten sitten?


No tule katsomaan.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Pitäisi löytää ehkäisy kun en uskalla enää luottaa varmoihin päiviin. Mulla ne ei ole kyllä pettäneet koskaan, mutta en halua ottaa tähän kohtaan sitä pientä riskiä mikä hommaan sisältyy.

Vaihtoehdot olisi varmaan lähinnä ehkäisyrengas tai sitten kierukka. Ekaan kallistumassa, kun en viittisi ottaa riskiä että se kallis ja ikävästi asennettava härpäke ei sitten sopisikaan ja pitäisi kaivella vielä uloskin. Saisin tietty kaupan päälle jonkun kohtutulehduksenkin.

Onko ehkäisyrenkaasta kokemuksia? Lähinnä kiinnostaa tekeekö samalla lailla haluttomuutta ja yleistä ilottomuutta kuin e-pillerit?
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^On kokemusta. Itse en saanut mitään haittavaikutuksia. Pillereillä oli päänsärky, muuta haittista ei, mutta tuolla renkaalla ei sitäkään. Mies sanoo että tunsi sen, ja joskus olin itsekin tuntevani. Liittyneekö jotenkin anatomiaan sitten, minkämallinen värkki on. Itse en pysty esim. kuukuppia käyttämään kun asettelu on niin hankalaa (informaatio liika!).
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

ninnithequeen. 09.10.2008 kirjoitti:Niihin laastareihin vissiin tarvii reseptin? Vois meinaa kiinnostaa kokeilla. Mä tuppaan unohtelemaan noita pillereitä....


Kuuluisat viimeiset sanat...

Mulla on nykyään pettämätön ehkäisy (ei, en tarkoita panemattomuutta).
Lapsentekoelimet on poistettu.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

huima kirjoitti:
RP kirjoitti:Miten sitten?


No tule katsomaan.


Olipas jotenkin likanen kommentti!
Vastaa Viestiin