Pinttyneet tavat

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

McJanne kirjoitti:
Oletan että viittasit tällä valurauta-astioihin, missä pitänee paikkansa. Tosin niitä ei pestä ollenkaan vaan lämmitetään rasvalla ja pyyhitään puhtaaksi.


Aika heikko on kyl valuratapataa putsata pelkällä rasvalla ja serlalla. Kuumaa vettä, harjaa ja sit pyyhitään kuivaks ja öljytään. Ei taatusti ruostu
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

McJanne kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Janne tuu meille asuu.


Kissat sängyssä. En tule.


Oonksmä sua sänkyyni pyytäny?
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

McJanne kirjoitti:Oletan että viittasit tällä valurauta-astioihin, missä pitänee paikkansa.

Noup. Tarkoitin teflon-pannua. Mutta voihan olla, että olen blondina ymmärtänyt ihan persiilleen... :?.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Meillä ei näin moderneina ihmisinä ole yhteistaloutta, mutta yhteistä taivalta takana sen verran, että joitakin seikkoja on esiin nouseman pitänyt:

Minusta on ihan normaalia laittaa kattila jääkaappiin, jos siinä olevaa ruokaa ei syödä kerralla. Jos ruokaa on tosi vähän, siirrän lautaselle, mutta kaksi tai useampi annos säilyy kattilassakin. Kattiloita on siis useita. Toisesta tämä on aivan holtitonta käytöstä. En jaksanut edes selvittää miksi, koska useampi kattila löytyy tuostakin taloudesta. Erään kerran herra oli kolme päivää etsinyt kattilaa, kunnes löysi sen jääkaapista, mistä minua sitten toruttiin.

Siitä syntyy myös keskustelua, jätetäänkö saunan ja kylppärin ovi saunan jälkeen auki vai kiinni. Minusta molemmat auki. Tulee lämpöä asuntoon ja kylppäri kuivuu saadessaan ilmaa. Toisen näkökulman mukaan kosteus leviää tiloihin, joissa sitä ei kaivattaisi.

Minusta vessanpönttö tulis pestä noin kerran viikossa. Toisessa päässä frekvenssi on ehkä kerran vuodessa. Hellävaraisesti huomautan, että ai hitsi, olikos se George Michaelopoulis joka tuolla nurkan takana kurkki, luuli varmaan tulleensa yleiseen käymälään pinttyneen pissanhajun perusteella. Myös vessanpöntön rengas on hyvin irtoavaa sorttia, eikä asiaan ole näiden reilun kahden vuoden aikana tullut parannusta. Samoin kylppärissä ei ole lamppua, kun se 2 vuotta sitten kesällä remontin yhteydessä sieltä poistettiin, eikä uutta ole tullut ostettua. Minusta nämä ovat sen verran asumismukavuutta heikentäviä tekijöitä, etten itse antaisi moisten jäädä roikkumaan, mutta jos omistajaa ei häiritse niin minkäs teet. Kynttilän valossa on ihan kiva saunoa ja vessanpöntöltä luiskahtamiseenkin tottuu ;-) Mainittakoon, että ko. asunto on muilta osin varsin siisti ja hyvin pidetty.

Märkätiloissa pysyäksemme, pesukone ja sen pyykkiainelokero tulisi jättää AINA AUKI, tai muuten ikävä döfä leviää myös vaatteisiin ja pyyhkeisiin, jotka tulisi laittaa kuivumaan hyvin ILMAVASTI.
Phew, olipas hyvä avautuminen. Taidan laittaa tämän sähköpostina asiaankuuluvaa tahoa ilahduttamaan ;-)
Prepare for the worstest.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Juuri pari päivää sitten sain paskaraivarin, kun astiat eivät useista pyynnöistä, perusteluista ja kauniista sanoista huolimatta löytäneet tietään astianpesukoneeseen vaan jäivät tukkimaan tiskipöytää. Nakkasin kypsästi koko setin roskikseen ja kiljuin naama laikukkaana miestä ostamaan tästedes joka kauppareissun yhteydessä itselleen uudet lautaset.

Joskus toisen tapoja kestää paremmin, joskus huonommin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Quinevere

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Nyt ainakin tuntuu siltä, ettei kiinnosta paskaakaan jos suuret linjaukset ovat edes osapuilleen kunnossa. Omista tavoistani on kyllä huomauteltu, ja koin sen tyhjästä nalkuttamiseksi, kun asiat olivat tyyliin "kengät liian keskellä eteisen lattiaa" tai "kaapinovi auki". Olipa hienoa.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ai saaks täs haukkuu kumppanin pinttyneitä tapoja?

- likaiset ja haisevat sukat lattialla
- joka jumalan kaapinovi auki keittiössä, jos vaan kahvia keittää (tätä mä en tajuu)
- valot päällä joka paikassa, vaatehuoneissa jne. ja sit kiukutellaan sähkölaskusta
- piereskely sängyssä. Siis ihan tahallaan vielä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

masa kirjoitti:Aika heikko on kyl valuratapataa putsata pelkällä rasvalla ja serlalla. Kuumaa vettä, harjaa ja sit pyyhitään kuivaks ja öljytään. Ei taatusti ruostu


Jej, hellalla lämmittämällä ei tarvitse hinkata pintoja. Vesi on saatanasta.

ninnithequeen kirjoitti:Oonksmä sua sänkyyni pyytäny?

Se riittää että kuvatun kaltainen vuode sijaitsee samassa talossa. Pelkkä ajatus pistää vihaksi.

Mirkku kirjoitti:Noup. Tarkoitin teflon-pannua. Mutta voihan olla, että olen blondina ymmärtänyt ihan persiilleen... :?.


Sinänsä ihan oikein, mutta teflon-pannun voi kyllä pestä pesuaineella.

nowaysis kirjoitti:Siitä syntyy myös keskustelua, jätetäänkö saunan ja kylppärin ovi saunan jälkeen auki vai kiinni. Minusta molemmat auki. Tulee lämpöä asuntoon ja kylppäri kuivuu saadessaan ilmaa. Toisen näkökulman mukaan kosteus leviää tiloihin, joissa sitä ei kaivattaisi.


+ilmanvaihto häiriintyy + lattialämmityksen kulutus kasvaa + mahdollinen saunan kiertovesipatterin kulutus kasvaa + ovien ulkopuolen (puu)listat, tapetit ja maalaus kärsii

Melnais kirjoitti:Juuri pari päivää sitten sain paskaraivarin, kun astiat eivät useista pyynnöistä, perusteluista ja kauniista sanoista huolimatta löytäneet tietään astianpesukoneeseen vaan jäivät tukkimaan tiskipöytää. Nakkasin kypsästi koko setin roskikseen ja kiljuin naama laikukkaana miestä ostamaan tästedes joka kauppareissun yhteydessä itselleen uudet lautaset.


:h:
Viimeksi muokannut McJanne, 28.08.2008 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Prööt.
Viimeksi muokannut McJanne, 28.08.2008 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kirjoitan tätä alasti
Bliss

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

milli kirjoitti:Miten asiat ottaa esille ilman vaaraa hurjasta riidasta?
Millaista kritiikkiä olet itse saanut, ja miten olet siihen reagoinut?
Selviääkö asiat puhumalla?
Onko muutoksia saatu aikaan?


-Pitäis riittää, kun asiasta sanoo kerran nätisti, perusteluineen. Jos ei mene perille, voi ja kannattaa riidellä. Jos ei vieläkään mene jakeluun, toinen osapuoli on tymä ja piittaamaton (aika lähellä totuutta, kun kysymyksessä on mies ;) )
-Mun toiminnassa ei ole aihetta kritiikkiin :]. Tosin, joku sanoi järjestyksen- ja siisteydenkaipuuni olevan suorastaan sairasta.
-Joskus, useimmiten ei.
-No tuata... yksin järkkäillessä asiat on just hyvin :P
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

McJanne kirjoitti:... ai mikä natsi?


Hector Berliozin Symphonie Fantastique vissiin soi taustalla. :D
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vaikuttava lista, mutta:

McJanne kirjoitti:Kun vuoteesta noustaan, se sijataan ennen huoneesta poistumista.

Ihminen erittää yön aikana jopa miljoona litraa hikeä ja kyyneliä, ja sijaamaton vuode kuivuu huomattavasti paremmin ihmisen eritteistä sekä ehkäisee bakteeripeitteiden ja pölypunkkiyhdyskuntien muodostumisen vuoteeseen.

Sijaamaton vuoden on pop paitsi jos vieraita on tulossa käymään. Sijaamatonta vuodetta vieläkin parempi vaihtoehto on vuodevaatteiden laittaminen tuulettumaan päivän ajaksi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

McJanne kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Oonksmä sua sänkyyni pyytäny?

Se riittää että kuvatun kaltainen vuode sijaitsee samassa talossa. Pelkkä ajatus pistää vihaksi.


Käsittämätöntä. Tottakai perheenjäsenet saa viereen tulla. Tuolla ne muuten kaikki kolme nukkuu sängyssämme nytkin. On se heijänkin unipaikka hitto soikoon.

Mä nyt olen tottunut tuohon, kun synnyin, meillä oli kissa ja se kissa sai nukkua mutsin ja faijan sängyssä. Ymmärrän kyl jos esim. maaseudulla ulkokissoja ei päästetä sänkyyn. Mutta nää on tämmösii lellivauvoja joita mulla on/on ollut.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja McJanne »

milli kirjoitti:Miten asiat ottaa esille ilman vaaraa hurjasta riidasta?
Millaista kritiikkiä olet itse saanut, ja miten olet siihen reagoinut?
Selviääkö asiat puhumalla?
Onko muutoksia saatu aikaan?


Ei voi mitenkään. Onneksi riita = mökötys, ja sitähän saa mun puolesta harrastaa juuri niin paljon kun sopivaksi katsoo.

Noh, kyllä myös minä onnistun joskus jättämään asioita tekemättä, yleisesti ottaen kyllä korjaan huomatessani/kun saan huomautuksen. Ei aiheuta vereenpaineen nousua jos sanotaan asioista. Omaa huomautteluani on kutsuttu vuoroin riidan haastamiseksi, vuoroin tyhjästä nipottamiseksi ja välillä jopa aiheettomaksi.

Lyhyellä tarkasteluvälillä ei voi sanoa että ei selviä. Passiivinen protestointi toimi joten kuten (ft. paskat ja paskaset astiat saa mun puolesta olla tiskialtaassa/työtasoilla/tiskapöydällä vaikka tuomiopäivään, en vaan itsekään käytä niitä silloin).

Noh, joitain kompromisseja toki. Ihmislapsen on niin kovin vaikea itseänsä muuttaa ja esimerkiksi huonolle muistille ei vaan mahda mitään.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Unohtui nuoruudessani yksi isosiskon aivan oikeutettu räjähtäminen minulle, kun alkaessani leikata vihanneksia puhdistin leikkuulaudan leivänmuruista suoraan lattialle. Jälkikäteen ajatellen en ymmärrä miksi en tehnyt sitä roskiin tai edes tiskialtaaseen. Olin kai niin nuori ja tyhmä ja tarvitsin kipeästi ne rahat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Frederik Krueger kirjoitti:Ihminen erittää yön aikana jopa miljoona litraa hikeä ja kyyneliä, ja sijaamaton vuode kuivuu huomattavasti paremmin ihmisen eritteistä sekä ehkäisee bakteeripeitteiden ja pölypunkkiyhdyskuntien muodostumisen vuoteeseen.

Sijaamaton vuoden on pop paitsi jos vieraita on tulossa käymään. Sijaamatonta vuodetta vieläkin parempi vaihtoehto on vuodevaatteiden laittaminen tuulettumaan päivän ajaksi.


Suosittelen vuodevaatteiden vaihtoa useammin kun kerran vuodessa. En nimittäin osaa laskea noin pitkälle bakteerimääriä.

edit: ja kirjoittajan nimen tavattuani lisätään vielä että lateksivuodevaatteet ymmärtääkseni vaativat muutenkin hieman erilaista käsittelyä?

edit2: Lienee sanomatta selvää että parveke on ~makuuhuoneen yhteydessä.
Viimeksi muokannut McJanne, 28.08.2008 13:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kirjoitan tätä alasti
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Martatkin suosittelee vuoteen jättämistä sijaamatta ainakin hetkeksi, jotta voi kuivua. Meillä ei sänkyjä pedata ellei ole vieraita tulossa...Kun ei itteä häiritte niin olkoon. Tai no, kyllä mä peitot oikasen, mutta päiväpeitto jää laittamatta....

EDIT: ja vuodevaatteet pestään vähintään kahen viikon välein meillä.
Viimeksi muokannut ninnithequeen, 28.08.2008 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

ninnithequeen kirjoitti:Käsittämätöntä. Tottakai perheenjäsenet saa viereen tulla. Tuolla ne muuten kaikki kolme nukkuu sängyssämme nytkin. On se heijänkin unipaikka hitto soikoon.


Perheenjäsenet toki, mutta eläimet ei. Korostan nyt kuitenkin että päiväpeitolla varustettu ja hyvin sijattu vuode on poikkeus niiden(kin) kohdalla. Meillä ei periaatteessa koirilla, hevosilla eikä kissoilla ole mitään asiaa portaiden yläpään ohi, vieraatkin ovat siinä ja siinä. Makuuhuone on ainut huone missä en pysty hyväksymään minkäänlaista häiriötä.

Frederik Krueger kirjoitti:Unohtui nuoruudessani yksi isosiskon aivan oikeutettu räjähtäminen minulle, kun alkaessani leikata vihanneksia puhdistin leikkuulaudan leivänmuruista suoraan lattialle. Jälkikäteen ajatellen en ymmärrä miksi en tehnyt sitä roskiin tai edes tiskialtaaseen. Olin kai niin nuori ja tyhmä ja tarvitsin kipeästi ne rahat.


Hmm, omituista kyllä, en näe tuota kovin vakavana rikoksena, lieneekö syy siinä, että alakerran kivilaattalattia on elukoitten takia joka tapauksessa imuroitava niin usein, ettei pari murua lisää juuri hetkauta...
Kirjoitan tätä alasti
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

McJanne kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Käsittämätöntä. Tottakai perheenjäsenet saa viereen tulla. Tuolla ne muuten kaikki kolme nukkuu sängyssämme nytkin. On se heijänkin unipaikka hitto soikoon.


Perheenjäsenet toki, mutta eläimet ei. Korostan nyt kuitenkin että päiväpeitolla varustettu ja hyvin sijattu vuode on poikkeus niiden(kin) kohdalla. Meillä ei periaatteessa koirilla, hevosilla eikä kissoilla ole mitään asiaa portaiden yläpään ohi, vieraatkin ovat siinä ja siinä. Makuuhuone on ainut huone missä en pysty hyväksymään minkäänlaista häiriötä.


Mitäs, kun ne eläimet ON perheenjäseniä? Sä et usko miten vanhat kissat otti nokkiinsa kun uus poika tuli taloon ja sai nukkua yksin meidän kanssa sängyssä, vanhukset suljettuna toiselle puolelle taloa. Mä olin ihan varma ettei Sheri puhu mulle enää ikinä, niin loukkis se oli :D
Nyt ne tulee kuitenkin erittäin hyvin toimeen jo, ja rauha maassa. Kun joku vaan opettais pikkupojalle että yöllä nukutaan, ei leikitä...
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Kyllä tiskit ladotaan aina kerralla tiskialtaasta koneeseen, perkele.

Paitsi et sit vituttaa kun pitäs perunoita pestä ja allas on täynnä paskasia astioita.

Tuo on totta, minkä vuoksi pyrin pitämään tiskialtaan aina tyhjänä, ja likaiset astiat ovat tiskipöydällä. Mutta kyllä esim. laseja, haarukoita ja lusikoita yms. voi laittaa aika vapaasti jo samantien koneeseen, koska ne menevät aika itsestäänselviin paikkoihin.

Kunhan kaikki vain osaisivat täyttää tiskikoneen oikein... Monet yrittävät väkipakolla ylitäyttää koneen, tai sitten laitetaan niin päin äässiä ettei sinne paljoa mahdukaan. Kai se nyt on selvä että jos lautasten välissä on puoli milliä tilaa, ei se suuttimesta tuleva vesisuihku todellakaan puhdista ja huuhtele kunnolla sitä mikroskooppista väliä? Jokainen voi itse testata sitä suihkuttamalla käsisuihkulla kahta päällekkäin olevaa lautasta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

ninnithequeen kirjoitti:Mitäs, kun ne eläimet ON perheenjäseniä? Sä et usko miten vanhat kissat otti nokkiinsa kun uus poika tuli taloon ja sai nukkua yksin meidän kanssa sängyssä, vanhukset suljettuna toiselle puolelle taloa. Mä olin ihan varma ettei Sheri puhu mulle enää ikinä, niin loukkis se oli :D


Felis silvestris catus != Homo Sapiens, 'nuff said. Vierastan lähinnä käyttämääsi termiä "perheenjäsen", uskon kyllä että omasi ovat vähintään yhtä rakkaita kun meidän itse-, luu- ja kusipäiset karvaiset kaverimme.

Sitä minä en kyllä tajua miten hevosihmisellä on kaltaisesi asenne eläimiin, varsinkin kun hämärä mielikuva kertoo että voimasluontoisia hevoisia olet käsittelemään päässyt. </offtopic>
Kirjoitan tätä alasti
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

McJanne kirjoitti: Vesi on saatanasta.


Nääh. Kun pesee kuumalla vedellä, niin lämmennyt valurauta kuivaakin itsensä samantein. Helppoa kuin lapsen lyöminen.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

masa kirjoitti:
McJanne kirjoitti: Vesi on saatanasta.


Nääh. Kun pesee kuumalla vedellä, niin lämmennyt valurauta kuivaakin itsensä samantein. Helppoa kuin lapsen lyöminen.


Hyvä pointti sinänsä, Jeden hat sein Geschmackt sanoi kenraali Airo kun tapasi suomalaissotilaat ihastelemassa saksalaisia neitosia.
Kirjoitan tätä alasti
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

^^

Padoista puheenollen, pitäs löytää hyvä emalipata valuraudan rinnalle, mutta arvatakaas mitä ne maksaa, sillä pakkohan se on olla Sarpanevaa, kuten valurautapatanikin.


Kuva
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

McJanne kirjoitti:Sitä minä en kyllä tajua miten hevosihmisellä on kaltaisesi asenne eläimiin, varsinkin kun hämärä mielikuva kertoo että voimasluontoisia hevoisia olet käsittelemään päässyt.

Kyllä, ihan oikea mielikuva.

Ne voimakasluonteiset hevoset olivat myös rakkaita. Sänkyyni en sentään ottanut, hevonen on kuitenkin täysin eri asia kuin kissa. Järkevä ja tunteva olento kuitenkin. Minun kimppuun ei koskaan käyneet, varmasti siksi, että minä en koskaan heitä lyönyt tai kohdellut muuten huonosti. Äänellä vaan komensin. Ja ne tykkäs musta. Ratsastuksenopettajasta ei, ja hää saikin kavioista ja hampaista. Minä pikkulikka sain vaan hörinöitä ja pään syliintunkemista :D
Vastaa Viestiin