Miniläppärit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Bliss

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Tttäh? Siis käytät läppärin 1920x1200 näyttöä 1680x1050 -resoluutiolla?

E. Kerroin vaan sen mitä tuolta järjestelmän kuvauksesta ekana tulee :D

Mitähän ihmettä muuta tuo voisi sitten tarkoittaa edes? Kuulostaisi siltä että sä ajat sitä paneelia vajaalla, etkä natiiviresoluutiolla.


Palaan asiaan kun seuraavan kerran otan läppärin esiin. Se o nyt kaikessa rauhassa laukussaan nukkumassa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Herra Manala kirjoitti:1280x800 -paneelit ovat aivan perseestä ja turhia, siinä olet ihan oikeassa.


Eikös tuo ole paras reso 11-13" koneeseen?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Bliss kirjoitti:No eihän sillä ole tarkoitus tehdä mitään muuta kuin näyttää kanssaihmisille, että "hei kattokaa mä oon tärkee mulla pitää olla läppäri mukana suihkussakin"

Muistuttaisin edelleen sen erityisen halvasta hinnasta. Erinomainen valinta vaikka pikku koululaisen omaksi koneeksi jos sellaista kinuaa ja jos sellaisen haluaa hänelle antaa, tai matkoille/kirjastoon/opiskelupaikalle minne ei välttämättä haluaisi raahata sitä 22" laajakuvanäytöllä ja Bombastic-3D-äänilähdesysteemillä varustettua teholäppäriään mukaan erillisessä läppärilaukussa.

En ymmärrä vihamielisyyttänne kyseistä tuotetta kohtaan, joka asettuu markkinoilla täysveristen läppäreitten ja älypuhelinten väliseen aukkoon. Kaikesta päätellen kyseiselle tuotteelle oli markkinoilla tarve kun niistä on tullut niin hurjan suosittuja. Kukaan ei liene ehdottanut kyseistä vehjettä perheen ainoaksi tietokoneeksi.

Minun epäluuloni puolestaan kohdistuu ammatistani riippumatta yhä isommiksi käyviä multimediaälyvitkutinpuhelimia kohtaan joihin yritetään tunkea kaikki toiminnot mitä maa päällään kantaa. Puhelimet puhelimina, kamerat ja netti-/GPS-/multimediavehkeet sitten erikseen. Varsinkin kun kyseiset älypuhelimet myös tuppaavat maksamaan maltaita, helposti kaksi kertaa enemmän kuin mainitut miniläppärit. Toki joillekin multimodepuhelimet sitten sopivat kai ihan hyvin, varsinkin jos on isot reisitaskut.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Eivätkös nämä miniläppärit itse asiassa saaneet alkunsa tavoitteesta tehdä halpa kannettava kone kehitysmaihin, jotta joka kylään saataisiin google? Rupesivat sitten menemään kaupaksi niin hyvin että niitä alettiin myymään rikkaille länsimaisille paskiaisillekin.

Tai sitten oon ihan pihalla. *kertaa Wikipediasta OLPC-artikkelia*
Herra Manala

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

exPertti kirjoitti:Minulle riittäisivät seuraavat:
- netti toimii hyvin
- joku download manageri pyörii hyvin (tai vaihtoehtoisesti torrent yms.)
- pitkä piuhattomuus eli wlan/BT ja hyvä akunkesto

Minusta ehdottomasti suurin puute miniläppäreissä on tähän mennessä ollut optisen aseman puute.

http://www.electronista.com/articles/08 ... tude.2008/
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:Minun epäluuloni puolestaan kohdistuu ammatistani riippumatta yhä isommiksi käyviä multimediaälyvitkutinpuhelimia kohtaan joihin yritetään tunkea kaikki toiminnot mitä maa päällään kantaa.


Pakko puuttua. Minusta multimediaälypuhelinvitkuttimet ovat kyllä lähinnä pienentyneet viime aikoina.

http://www.nokia.fi/A41153078
# Mitat: 114 x 57 x 10 mm
# Paino: 127 g

Tuossa paketissa on tuoteselosteen mukaan - no kaikki.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Herra Manala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Minulle riittäisivät seuraavat:
- netti toimii hyvin
- joku download manageri pyörii hyvin (tai vaihtoehtoisesti torrent yms.)
- pitkä piuhattomuus eli wlan/BT ja hyvä akunkesto

Minusta ehdottomasti suurin puute miniläppäreissä on tähän mennessä ollut optisen aseman puute.

http://www.electronista.com/articles/08 ... tude.2008/


Ei hassumpaa. Hieman hintavia kyllä. Tuon pienin malli on tehty juuri samalla kaavalla kuin miniläppärit. SSD "kovalevy" ja ei optista driveä. Moniydinprosessorilla vaan saattaa hintakin olla toinen.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti:. Toki joillekin multimodepuhelimet sitten sopivat kai ihan hyvin, varsinkin jos on isot reisitaskut.


Tai kännykkäkotelo.


Himoitsen N95:sta, vaikka puoli vuotta sitten sitä testatessani olin heittää sen seinään useita kertoja.
elco

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja elco »

Frederik Krueger kirjoitti:Varsinkin kun kyseiset älypuhelimet myös tuppaavat maksamaan maltaita, helposti kaksi kertaa enemmän kuin mainitut miniläppärit. Toki joillekin multimodepuhelimet sitten sopivat kai ihan hyvin, varsinkin jos on isot reisitaskut.


Kuka tykkää mistäkin. Itse olen ollut N95:een verraten tyytyväinen. Pyyhkeitä tulee lähinnä GPS:n kylmäkäynnistysajasta ja akun kestosta. Anteeksiantamaton liike Nokialta oli poistaa softapäivityksen yhteydessä yksi ilmainen reititysfeature. Oli niin veemäinen liike, että seuraava puhelimeni ei ole Nokia.

Mutta siis takaisin asiaan: arkielämässä ja etenkin reissussa en välitä kantaa mukanani erillistä kameraa, puhelinta, ipodia, taskulaskinta, herätyskelloa ja navigaattoria enkä etenkään neljää laturia. N95 oli vielä prototyyppi, mutta olen vakuuttunut siitä, että kehitys kehittyy ja kompromissin laatu paranee jatkossa.

Tokihan minua himottavat erilliset gadgetit, kuten esim. Olympoksenko se nyt on vedenpitävä digikamera, ja tunnustan varauksetta standalone navigaattorin ja kameran edut. Silti valintani on kompromissivehje, jossa kaikki on yhdessä paketissa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti: N95 oli vielä prototyyppi, mutta olen vakuuttunut siitä, että kehitys kehittyy ja kompromissin laatu paranee jatkossa.


Juu, N95 8Gb oli jo paljon parempi puhelin.

Motkotan edelleen akunkestosta - mutta nyt uuteen duuniin otin silti sen puhelimeksi, vaikka olisin periaatteessa voinut ketkuilla iPhonetkin käyttöön. iPhone - kaikista hyvistä featureistaan huolimatta - ei ole niin monipuolinen ja avoin tekemisille kuin tuo N95.
masa

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:Juu, N95 8Gb oli jo paljon parempi puhelin..


Eiks se ole muovirungolla?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Anteeksi maalaisuuteni, mutta kuka ostaa vielä N95:ttä, kun markkinoilla on mainitsemani E71 ja ihan kulman takana.

http://www.nokia.fi/A4835672

Jos on slide pakko saada on tietty 6210 navigator tulossa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:Eiks se ole muovirungolla?


Jaa, enpä tiedä kun en ole hajottanut. Muovinen tuo kuori on, mutta kestää köyttöä ja tiputtelua myös lattialle :-D
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, mutta kuka ostaa vielä N95:ttä, kun markkinoilla on mainitsemani E71 ja ihan kulman takana.

http://www.nokia.fi/A4835672


Onks tossa wlan?

Eiku joo. Toi on ruma, pökkelö ja qwerty.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, mutta kuka ostaa vielä N95:ttä, kun markkinoilla on mainitsemani E71 ja ihan kulman takana.

http://www.nokia.fi/A4835672


Onks tossa wlan?

Eiku joo. Toi on ruma, pökkelö ja qwerty.


E71:ssä on, toisista en löydä tietoa nettisivulta eli ei kait. Tuo "ruma, pökkelö ja qwerty" pitää nähdä livenä. Paljon pienempi kuin N95 ja metallikuorilla.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Paljon pienempi kuin N95 ja metallikuorilla.


Normi ysifemma on myös osittain metallikuorinen, eikä toi E71 nyt niin paljoa ole pienempi..

N95:

Paino: 120 g
Pituus: 99 mm
Leveys: 53 mm
Paksuus (enintään): 21 mm

E71:

Paino: 127 g
Pituus: 114 mm
Leveys 57 mm
Paksuus: 10 mm
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:Normi ysifemma on myös osittain metallikuorinen, eikä toi E71 nyt niin paljoa ole pienempi..

N95:

Paino: 120 g
Pituus: 99 mm
Leveys: 53 mm
Paksuus (enintään): 21 mm

E71:

Paino: 127 g
Pituus: 114 mm
Leveys 57 mm
Paksuus: 10 mm


Ei niin paljon, mutta pointti onkin että E71:n kuvasta jää vaikutelma että se on iso ja kolho kun se oikeasti on pienempi kuin muut.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Normi ysifemma on myös osittain metallikuorinen, eikä toi E71 nyt niin paljoa ole pienempi..


On se helvetin paljon pienempi, lähempänä 6500 classicia kuin n95:sta. N95 ei mukavasti kulje istuvien vaatteiden taskussa, E71 kulkee.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:On se helvetin paljon pienempi,


Vai pelkästään ohuempi? No joo saivartelua toki. 6220 oli kädessä näppärä peli, mut siinä ei perkules ole wlania..

http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_870578
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Vai pelkästään ohuempi?


N95 on tilavuudeltaan 70% isompi kuin E71 ja lisäksi se on se ohuus, joka taskussa tuntuu. E71 taas on vain 40% isompi kuin 6500 Classic.
Hermann Hoth

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

N95 ... eiii pystyyy ...
Kokeiltu on, eikä innostanut.

(btw: on N95 aika reilusti paksumpi kuin E71, joskin sitten hiukan lyhyempi ja inan kapeampi)
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:N95 on tilavuudeltaan 70% isompi kuin E71 ja lisäksi se on se ohuus, joka taskussa tuntuu.


Käpistelin tuota E71:stä eilen tovin ja tulin siihen tulokseen että nou nou. Painava ja leveä, kuin lattaraudan pätkä. Ei taatusti ole yhtään mukavampi housun etutaskusssa kuin N95.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Käpistelin tuota E71:stä eilen tovin ja tulin siihen tulokseen että nou nou. Painava ja leveä, kuin lattaraudan pätkä.


4mm leveämpi kuin N95 ja täsmälleen samanpainoinen.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:Käpistelin tuota E71:stä eilen tovin ja tulin siihen tulokseen että nou nou. Painava ja leveä, kuin lattaraudan pätkä. Ei taatusti ole yhtään mukavampi housun etutaskusssa kuin N95.


Sivustahuutaja sen sanoikin, mutta lisään pienissä laitteissa olevan sellainen harha että kun siitä tehdään tarpeeksi pieni ulkomitoiltaan ihminen olettaa ettei se voi painaa "näin paljon" eli hurjat 127g.

Se on makuasia sanoi koira kun palleja nuoli.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Jos Masa tykkäät N95:stä kai N96 on oikea graalin malja?

http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_870217
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin