Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

en ole avoimen väylän kautta kipuamista listoille vielä hylännyt ja onhan minulla teknisen puolen opiskeluoikeus olemassa.

Mutta ensiksi nämä pari työpaikkaa odoteltava.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Mua ei kiinnostaisi pisaraakaan pistää palkasta isoa osaa oloneuvosrahastoon. .

Siis minne? Liiitolle?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Mua ei kiinnostaisi pisaraakaan pistää palkasta isoa osaa oloneuvosrahastoon. .
Siis minne? Liiitolle?
Joka liksasta menee työttömyysvakuutusmaksu riippumatta kuulutko liittoon. Sama homma on eläkemaksujen kanssa - en maksaisi, jos ei olisi pakko. Uskon hoitavani omaa varallisuuttani paremmin kuin eläkeyhtiö ja ottavani itselleni paremmat vakuutukset kuin lainsäätäjä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: Kummallisintahan tässä on se, että kaikki joutuvat maksamaan samat työttömyysvakuutuskorvaukset, vaikka ei haluaisikaan kuulua tuon 500 päivän turvan piiriin. Mua ei kiinnostaisi pisaraakaan pistää palkasta isoa osaa oloneuvosrahastoon. Vastineeksi voisin kyllä luopua tuosta "edusta" tai oikeammin pakkovakuutuksesta.
En ymmärrä. Selvennä pls. Käsittääkseni työttömyysvakuutuskorvaus ja 500 päivää ei liity toisiinsa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
Joka liksasta menee työttömyysvakuutusmaksu riippumatta kuulutko liittoon.

Aaa juu joo sitä tarkoitit..
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Höpö höpö. Apinan raivolla haetaan töitä, mutta hyvä tietää pärjäävänsä pahimmassa tapauksessa melkein 3 vuotta vielä.
Etkös sä juuri vähän aikaa sitten todennut, että töiden perässä et kuitenkaan muuta mihkään? Pitkä ansiosidonnainen ja omistusasumisen voimakas tukeminen jäykistävät työmarkkinoita, kun ihmiset eivät liiku sinne missä on töitä.

Kummallisintahan tässä on se, että kaikki joutuvat maksamaan samat työttömyysvakuutuskorvaukset, vaikka ei haluaisikaan kuulua tuon 500 päivän turvan piiriin. Mua ei kiinnostaisi pisaraakaan pistää palkasta isoa osaa oloneuvosrahastoon. Vastineeksi voisin kyllä luopua tuosta "edusta" tai oikeammin pakkovakuutuksesta.
Sanoin sen, että sain kolme tarjousta muualta mutta arvelin miten niille käy ja kahdesta olisi tullut jo kenkää yt-tten perään ja kolmaskin selvinnee elokuussa. Näissä siis muutto ja kaiken uudelleenjärjestely ja sitten jumitus paikkakunnalle, joka on aivan liian riippuvainen kuolevasta raadosta.

Mitä yritän sanoa on, että olen nyt riittävän isolla talousalueella että täältä on helpompi muuttamatta jatkaa uraa kuin riskeerata kaikki, turhaan vieläpä kuten esimerkit kertovat.

Eli tilanne on aivan liian epäselvä muutolle. Pendelöimistä pitemmällekin olen puhunut it-tutuille, että ilmoittakaa jos on paikkoja.

Mitä tulee noihin maksuihin niin enköhän parissa vuosikymmenessä ole yhden 500 päivääni kuitannut jos se siihen menee.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Kummallisintahan tässä on se, että kaikki joutuvat maksamaan samat työttömyysvakuutuskorvaukset, vaikka ei haluaisikaan kuulua tuon 500 päivän turvan piiriin. Mua ei kiinnostaisi pisaraakaan pistää palkasta isoa osaa oloneuvosrahastoon. Vastineeksi voisin kyllä luopua tuosta "edusta" tai oikeammin pakkovakuutuksesta.
En ymmärrä. Selvennä pls. Käsittääkseni työttömyysvakuutuskorvaus ja 500 päivää ei liity toisiinsa.
Totta kai liittyvät. Työttömyysetuudet maksetaan työttömyysvakuutusrahastosta. Sinne on pakko maksaa sekä palkansaajan että työnantajan rahaa, koska laki.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Kummallisintahan tässä on se, että kaikki joutuvat maksamaan samat työttömyysvakuutuskorvaukset, vaikka ei haluaisikaan kuulua tuon 500 päivän turvan piiriin. Mua ei kiinnostaisi pisaraakaan pistää palkasta isoa osaa oloneuvosrahastoon. Vastineeksi voisin kyllä luopua tuosta "edusta" tai oikeammin pakkovakuutuksesta.
En ymmärrä. Selvennä pls. Käsittääkseni työttömyysvakuutuskorvaus ja 500 päivää ei liity toisiinsa.
Totta kai liittyvät. Työttömyysetuudet maksetaan työttömyysvakuutusrahastosta. Sinne on pakko maksaa sekä palkansaajan että työnantajan rahaa, koska laki.
Jotta saa ansiosidonnaista, pitää kuulua kassaan. Mitä tuolla työttömyysvakuutuksella maksetaan? Käsittääkseni ei ansiosidonnaisia (tai sitä ansio-osaa) vaan ihan muita työttömyyskorvauksia. Tarkoittaako tämä että olisit valmis luopumaan kokonaan työttömyyskorvauksista?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Työttömyyskassojen jäsenmaksut käsittääkseni eivät kata kassan maksamaa korvausta täysimääräisenä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Jotta saa ansiosidonnaista, pitää kuulua kassaan. Mitä tuolla työttömyysvakuutuksella maksetaan? Käsittääkseni ei ansiosidonnaisia (tai sitä ansio-osaa) vaan ihan muita työttömyyskorvauksia. Tarkoittaako tämä että olisit valmis luopumaan kokonaan työttömyyskorvauksista?
Luuletko tosiaan, että ne kassat sillä 50-60 euron vuosijäsenmaksulla maksavat ansiosidonnaiset? Se maksu menevät kyllä ihan kassan hallintokuluihin, kun ne makselevat työttömyysvakuutusrahastosta rahaa.

Olisin valmis luopumaan kokonaan työttömyyskorvauksesta. Mun osaamisprofiililla ei ahkera ole halutessaan päivääkän työtön ja jos ei palkkatyötä löytyisi, voisi työllistää itsensä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Jotta saa ansiosidonnaista, pitää kuulua kassaan. Mitä tuolla työttömyysvakuutuksella maksetaan? Käsittääkseni ei ansiosidonnaisia (tai sitä ansio-osaa) vaan ihan muita työttömyyskorvauksia. Tarkoittaako tämä että olisit valmis luopumaan kokonaan työttömyyskorvauksista?
Luuletko tosiaan, että ne kassat sillä 50-60 euron vuosijäsenmaksulla maksavat ansiosidonnaiset? Se maksu menevät kyllä ihan kassan hallintokuluihin, kun ne makselevat työttömyysvakuutusrahastosta rahaa.
En luule, koska sen nimi on rahasto.
So Hard kirjoitti: Olisin valmis luopumaan kokonaan työttömyyskorvauksesta. Mun osaamisprofiililla ei ahkera ole halutessaan päivääkän työtön ja jos ei palkkatyötä löytyisi, voisi työllistää itsensä.
Ok. Haluatko osoittaa tämän vaihtoehdon vain itsellesi vai haluatko tällaisen vaihtoehdon käyttöön laajemmastikin (pakolliseksi)?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ja minua tässä tixin avautumisessa hieman korpeaa, että minä en (ja tiedän että näissä parissa viimeisessä yt-kierroksessa tässä haisevassa raadossa) kukaan ei ole tehnyt töissä mitään väärin. Tiedän kyllä mitä työtodistuksessani lukee ("hoitanut tehtävänsä esimerkillisesti"),

Silloin alkuvaiheessa lähtikin peukalonpyörittäjiä kiihtyvällä tahdilla.

Ja jos tämä ylikuorma uloslentävää porukkaa joutuu tappelee vähistä työpaikoista se ei ole kenenkään vika jos joutuisi kortistoonkin joksikin aikaa. Aiko monella on kuitenkin koulutus joka on tämän kuolevan raadon toivomuksesta räätälöity sille alalle.
Viimeksi muokannut exPertti, 07.08.2012 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Ok. Haluatko osoittaa tämän vaihtoehdon vain itsellesi vai haluatko tällaisen vaihtoehdon käyttöön laajemmastikin (pakolliseksi)?
Olen kaikenlaista turhaa pakollisuutta vastaan. Tähän kuuluu mm. eläkevakuuttaminen muun kuin työkyvyttömyyden varalta. Työkyvyttömyysvakuutuksen vaatiminen pakollisena on ihan ok, koska yhteiskuntahan työkyvyttömistä joutuu huolehtimaan. En tarvitse työttömyysvakuutusta ja en usko että kovin moni muukaan. Toki ongelmahan on sitten se, että riskiaversiivisten lisäksi sellaisia ei-pakollisia vakuutuksia ottaisivat lähinnä ne, joilla riski on suuri.

Kuitenkin nämä pakolliset verokiilan osat pitävät osaltaan palkkoja alempina ja ostovoimaa huonompina. Jos työnantajalle työntekijän kustannus on 1,6 kertaa palkka ja työntekijälle käteen jäävä raha on reilusti alle puolet siitä, niin eihän siinä ole mitään järkeä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ja minua tässä tixin avautumisessa hieman korpeaa, että minä en (ja tiedän että näissä parissa viimeisessä yt-kierroksessa tässä haisevassa raadossa) kukaan ei ole tehnyt töissä mitään väärin.
Miksi otat kritiikin pakkovakuuttamista kohtaa kritiikkinä itseäsi kohtaan? Tai kritiikin pitkän päivärahakauden yhteiskunnallisia vaikutuksia kohtaan itseesi? Tanskan malli toimii juuri siksi, että se pakottaa työntekijät liikkumaan ja olemaan aktiivisia. Täällä sarvikuonojen maassa mitään ei voi muuttaa järkeväksi kun saavutetuista eduista pidetään kiinni vaikka niissä ei olisi mitään järkeä ja niihin ei olisi varaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

En ole irtisanottaville kateellinen. Käsittelen asiaa yleisellä tasolla. Vastikkeeton raha passivoi aina.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

On se noinkin tuon pakollisuuden kanssa. Minun mielestä jonkinlaista pakollisuutta pitää olla, koska ihmiset on typeriä. Mutta voi olla että nyt sitä pakollista on vähän liikaa. En tiedä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ja minua tässä tixin avautumisessa hieman korpeaa, että minä en (ja tiedän että näissä parissa viimeisessä yt-kierroksessa tässä haisevassa raadossa) kukaan ei ole tehnyt töissä mitään väärin.
Miksi otat kritiikin pakkovakuuttamista kohtaa kritiikkinä itseäsi kohtaan? Tai kritiikin pitkän päivärahakauden yhteiskunnallisia vaikutuksia kohtaan itseesi? Tanskan malli toimii juuri siksi, että se pakottaa työntekijät liikkumaan ja olemaan aktiivisia. Täällä sarvikuonojen maassa mitään ei voi muuttaa järkeväksi kun saavutetuista eduista pidetään kiinni vaikka niissä ei olisi mitään järkeä ja niihin ei olisi varaa.
En minä siitä hermostunut vaan ilmeisestä olettamuksestasi, että minä haluan vaan jäädä nysväämään tänne omaan kämppääni kun ei huvita muutto. Puhut kuitenkin miehelle, joka on muuttanut varmasti eniten tällä palstalla milloin töitten ja koulun perässä.

Ja ihan pikkuisen siitä, että olen kuitenkin takuulla yhden 500 päivää jo palkoissani maksanut. Perin sen sitten valtion säästötililtä pois jos pakko tulee.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:En ole irtisanottaville kateellinen. Käsittelen asiaa yleisellä tasolla. Vastikkeeton raha passivoi aina.
Ei se ole vastikkeetonta ainakaan minulle. Olen itse sen maksanut. Ikäänkuin ennenaikainen eläkejakso. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mä olen muuttanut Australiaan ja takas eli xSpede on vissiin sitten asunut Havajilla ja/tai Uudessa Seelannissa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:On se noinkin tuon pakollisuuden kanssa. Minun mielestä jonkinlaista pakollisuutta pitää olla, koska ihmiset on typeriä. Mutta voi olla että nyt sitä pakollista on vähän liikaa. En tiedä.
Eläkevakuuttaminen on nuorten ihmisen osalta suuri huijaus. Vanhemmille ikäluokille on tehty valheellisia lupauksia virheellisten oletusten pohjalta (mm. eläkerahastojen keskituotto on 3/5 siitä mitä sen olisi pitänyt olla) ja sen takia nuoremmat maksavat nyt rahastoihin rahaa, jolle eivät tule ikinä saamaan vastinetta saati sitten mitään tuottoa. Eläkeikää nostetaan ja eläkkeitä leikataan - niiltä jotka nyt maksavat liiallisiin lupauksiin perustuvia isoja eläkkeitä nuorena eläkkelle jääneille.

Yksi syy miksi harkitsen lähitulevaisuudessa yrittäjyyttä on se, että yrittäjä voi määritellä itse eläketasonsa. Minimimaksut tuottavat minimitappion.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Eniten ja pisimmälle on eri asioita.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:^ Mä olen muuttanut Australiaan ja takas eli xSpede on vissiin sitten asunut Havajilla ja/tai Uudessa Seelannissa.
No juu, en ole maata vaihtanut, mutta se mutka mikä piti tehdä tänne tullakseen kodin ja tämän paikan välillä ei ole tosiaan mitenkään looginen. Aika makaava s, vai olisiko peräti nuottiavain. :)

Saksaan lähtisin kyllä heti jos saisin beibit mukaan ja tietty sitä työtä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:On se noinkin tuon pakollisuuden kanssa. Minun mielestä jonkinlaista pakollisuutta pitää olla, koska ihmiset on typeriä. Mutta voi olla että nyt sitä pakollista on vähän liikaa. En tiedä.
Eläkevakuuttaminen on nuorten ihmisen osalta suuri huijaus. Vanhemmille ikäluokille on tehty valheellisia lupauksia virheellisten oletusten pohjalta (mm. eläkerahastojen keskituotto on 3/5 siitä mitä sen olisi pitänyt olla) ja sen takia nuoremmat maksavat nyt rahastoihin rahaa, jolle eivät tule ikinä saamaan vastinetta saati sitten mitään tuottoa. Eläkeikää nostetaan ja eläkkeitä leikataan - niiltä jotka nyt maksavat liiallisiin lupauksiin perustuvia isoja eläkkeitä nuorena eläkkelle jääneille.
No tuosta ollaan samaa mieltä. En luota yhtään koko eläkepaskaan ja siksipä mullakin on oma suunnitelma. On pakko tulla toimeen vanhempanakin ilman mitään virallisia eläkehommia koska en usko että mitään virallisia eläkehommia on kun minä oon eläkeiässä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En ole irtisanottaville kateellinen. Käsittelen asiaa yleisellä tasolla. Vastikkeeton raha passivoi aina.
Ei se ole vastikkeetonta ainakaan minulle. Olen itse sen maksanut. Ikäänkuin ennenaikainen eläkejakso. :)
Nooh, et itseasiassa ole. Olettaen, että palkkatasosi olisi pysynyt rahan arvoon nähden vakiona, niin olet maksanut parhaimmillaankin 20 vuoden työuralla nykymaksutasolla noin 0,6% * 20 vuotta = 12% vuosiansiostasi. Nuorehkona insinöörinä oletan kuitenkin, että ansiosi eivät ole urasi aikana olleet vakiot suhteessa rahan arvoon, vaan vähintään kaksinkertaistuneet. Todellisuus lienee 3-4% nykyansioistasi, vaikka laskisi jonkinlaisen tuotonkin. Jostain syystä oletan, että ansiosidonnaisesi 500 päivänä on tasoltaan korkeampi kuin 1,5% - 2% kuukausipalkastasi.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

En kyllä lähde vakuutusmatematiikan tielle. :)
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin