Sivu 1/1
Formuloiden vaikutus liikennekuolevuuteen?
Lähetetty: 27.04.2008 16:00
Kirjoittaja Niba
Monasti on väitetty suomalaisten olevan maailman nopein kansa, ainakin mainoksissa. Varmasti suomalaiset ovat maailman nopein kansa masentumisessa ja ottamaan itseltään hengen. Nyt tietysti on esitetty ainakin kitinässä että liikennekuolevuus johtuu talaudellisesta suhdanteesta? Varmasti joku voi nuo asioita kuvaavat käppyrät yhteen saattaa ja analysoi verrattavuuden. Talouskäyrät seuraavat jonkun mukaan Auringon pilkkumaksimeja. Onko sekin täysin tuulesta temmattu mene ja tiedä.
Joka tapauksessa miten sitten vaikuttaa liikennekäyttäytymiseen ka liikennekuolevuuteen formula-ajot ja menestys niissä varsinkin repivän
UUTISOINNIN seurauksena?
"Kimi kaahasi paalulle!"
Lähetetty: 29.04.2008 2:18
Kirjoittaja Herra Manala
Mitä? Että autokilpailuissako on oikein ajettu kovaa? Oikein kovempaako kuin mitä taajamassa normaalisti saisi ajaa? Kyllä nyt pitää kaikki autourheilu kieltää lailla, ettei Niballe tule vastustamatonta tarvetta nostaa ensi kertaa elämässään Renaultia 140 kilometrin huippunopeuteensa.
Lähetetty: 04.05.2008 17:03
Kirjoittaja Homeboy65
Tuskin ne formulat paljon vaikuttaa.
Liikenneonnettomuuksiin vaikuttaa ennen kaikkea:
- Valvonta. Enemmän valvontaa= vähemmän liikenneonnettomuuksia.
-Autojen rakenteellinen turvallisuus.
- Rangaistukset.
- Alkoholin käyttö.
Kun kuitenkin muistetaan että 2/3 liikennekuolemista tapahtuu ILMAN alkoholin vaikutusta ja 1.0-kuskit liittyvät vain 5 %:iin liikennekuolemista niin promillerajan laskuun on tuskin aihetta.
Lähetetty: 04.05.2008 18:47
Kirjoittaja Yönmustaritari
Homeboy65 kirjoitti:1.0-kuskit liittyvät vain 5 %:iin liikennekuolemista niin promillerajan laskuun on tuskin aihetta.
Entäs nostamiseen?
Sopivan rentouden hakeminen pitkillä ajomatkoilla tekisi kyllä hyvää ja kanssaliikennöitsijätkin osaisi olla paremmin varuillaan kun ei välttämättä aina ole ihan varmaa, että kummalla kaistalla se vastaantulija oikein on tulosssa.
Lähetetty: 04.05.2008 23:14
Kirjoittaja Herra Manala
Homeboy65 kirjoitti:Kun kuitenkin muistetaan että 2/3 liikennekuolemista tapahtuu ILMAN alkoholin vaikutusta ja 1.0-kuskit liittyvät vain 5 %:iin liikennekuolemista niin promillerajan laskuun on tuskin aihetta.
Niin tässä nyt on tietenkin oma lehmä ojassa, kun legendan mukaan edes kätilö ei ole nähnyt sua alle 2.0:ssa.
Lähetetty: 05.05.2008 7:59
Kirjoittaja NegaDuck
Monet onnettomuuksia ehkäisevät laitteet, kuten vaikkapa ABS-jarrut ja turvavyön kiristin on alunperin kehitetty urheiluautoihin (tai lentsikoihin), ja sieltä tihkunut kansanautoihin. Formuloiden vaikutus liikennekuolevuuteen on ollut siis ainakin tässä mielessä suorastaan vähentävä.
Lähetetty: 05.05.2008 16:54
Kirjoittaja Homeboy65
Herra Manala kirjoitti:Homeboy65 kirjoitti:Kun kuitenkin muistetaan että 2/3 liikennekuolemista tapahtuu ILMAN alkoholin vaikutusta ja 1.0-kuskit liittyvät vain 5 %:iin liikennekuolemista niin promillerajan laskuun on tuskin aihetta.
Niin tässä nyt on tietenkin oma lehmä ojassa, kun legendan mukaan edes kätilö ei ole nähnyt sua alle 2.0:ssa.
Myönnetään, että nauratti...

Lähetetty: 06.05.2008 10:08
Kirjoittaja Tix
Niba on itse asiassa jäljillä!
Keke Rosberg debytoi F1:ssä Etelä-Afrikan GP:ssä Kyalamissa vuonna 1978 Theodore-Ford-tallissa. Vuonna 1978 liikennekuolleisuus laski edellisen vuoden 444 ihmisestä 360 ihmiseen.
JJ Lehto ajeli debyyttinsä -90, jolloin kuolleisuus tipahti -89 luvuista 471 -> 388 ja Häkä Häkkinen aloitti -91, jolloin romahdettiin jo 379 kuolleeseen ja siitä eteenpäin on ollut pääosin yhtä alamäkeä. 2007 kuoli enää surkeat 266 ihmistä liikenteessä.
Kyllä formulat pitäisi lopettaa. Tilastot osoittavat selvästi, että ne ovat romahduttaneet liikennekuolemien määrän. Tämä kehitys ei voi jatkua, tällä menolla mulkkuja BMW-kuskeja sikiää aina vain lisää, kun eivät enää edes kolarissa kuole.
Lähetetty: 06.05.2008 11:30
Kirjoittaja Niba
NegaDuck kirjoitti:Monet onnettomuuksia ehkäisevät laitteet, kuten vaikkapa ABS-jarrut ja turvavyön kiristin on alunperin kehitetty urheiluautoihin (tai lentsikoihin), ja sieltä tihkunut kansanautoihin. Formuloiden vaikutus liikennekuolevuuteen on ollut siis ainakin tässä mielessä suorastaan vähentävä.
Odotan kansan lentokoneiden yleistymistä, silloin tieliikennekuolemat vähenisivät koska meillä olisi ilma-matrix rajoittamattomine lentoreitteineen käytössä, toisaalta lennonvalvonta saisi paljon lisää töitä? Liian? Kun tuppaavat törmäilemään toisiinsa jo nyt.
Lähetetty: 06.05.2008 15:15
Kirjoittaja Homeboy65
Tix kirjoitti:Niba on itse asiassa jäljillä!
Keke Rosberg debytoi F1:ssä Etelä-Afrikan GP:ssä Kyalamissa vuonna 1978 Theodore-Ford-tallissa. Vuonna 1978 liikennekuolleisuus laski edellisen vuoden 444 ihmisestä 360 ihmiseen.
Jäätelökorrelaatio.
Lähetetty: 09.05.2008 15:18
Kirjoittaja Niba
Auto nielee jopa tonnin kuukaudessa!
Lähetetty: 09.05.2008 15:58
Kirjoittaja Niba
Joku väitti että taloudelliset
factat vaikuttavat liikennekuolemien ja holtittoman ajon määrään?
Autosta voidaan tehdä myös ohjelmanumero sirkukseen
otsikon perusteella?
Lähetetty: 03.01.2009 13:36
Kirjoittaja Niba
Suomalaisten
liikennekuolevuus on korkeampi ja liikenneturvallisuus matalampi kuin norskien tai svedupetterien ihan tilastojen mukaan. Olkoon suomalaisilla sitten asennevika tai huonostisuunnitellut tiet?