Lähetetty: 28.04.2008 9:47
Mitens Pertti, on safkan roudaamisen laita: pitäisikö syömisellekin kehittää joku vaihtoehtoinen malli, jos tässä ajatellaan ikäänkuin out-of-the-box ilman turhia rajoitteita?
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Siinä rajoitteena on "ihmisen tekniikka", joten ihan älyttömiä tuskin pystytään tekemään. Toisaalta jos tosiaan ketjuun liittyen bensa loppuu ja on kannattavampaa tuottaa viljasta löpöä kuin syödä se voimme joka tapauksessa joutua kehittämään jotakin "kallen mätitahnaa" tulevaisuudessa. Suostuvathan ihmiset riittävällä propagandalla syömään kevyttuotteitakin.elco kirjoitti:Mitens Pertti, on safkan roudaamisen laita: pitäisikö syömisellekin kehittää joku vaihtoehtoinen malli, jos tässä ajatellaan ikäänkuin out-of-the-box ilman turhia rajoitteita?
elco kirjoitti:6.0l, 362hp, 530Nm, 5.7s.
Pakko olla ooppeli.Yönmustaritari kirjoitti:Ohjekirja mainostaa moottorin pesunesteelle 0.072l/100km
Munkin mielestä olis kivempaa, jos bensaluukun takana olis semmonen ulostyöntyvä taso, joka imaisisi sisäänsä 10x10x10cm kokoisen vihreän sinitarrakuution, jolla ajaisi 5000 kilometriä yhtä soittoa. Tässähän joutuu ihan miettimään, miten sellaiseen sinitarrakuutioon saisi tarvittavan määrän out-of-the-box-energiaa säilöttyä. Ehkä sitä voisi lämmittää mikrossa? Hmm.exPertti kirjoitti:Jos nyt joku tulisi ehdottamaan, että jospa rakennettaisiin tyhjästä tällainen rakennelma ja perustettaisiin koko yhteiskunnan infrastruktuuri tähän saattaisi olla naurussa pitelemistä.
Ettei älyttömiä sentään? Out-of-the-boxia vähän nyt niinku hei Pertti. Siis sähän olet tässä jo käytännössä kehittänyt out-of-the-box-korvaajan bensalle niin eiköhän samaan syssyyn runtata ihmisen tekniikkakin ns. kohalleen.exPertti kirjoitti:
Siinä rajoitteena on "ihmisen tekniikka", joten ihan älyttömiä tuskin pystytään tekemään.
Mikä sinua ärsyttää siinä, että joku haluaa ajatella mitä ihmettä tulevaisuus voi tuoda tullessaan? En käsitä. Ei uutta (siis ihan täysin uutta) koskaan kukaan kehitä jos ei uskalla pistää paperille tuhatta täysin käsittämätöntä ideaa ja sitten vasta anna typerän realismin karsia niistä 997:ä.elco kirjoitti:Ettei älyttömiä sentään? Out-of-the-boxia vähän nyt niinku hei Pertti. Siis sähän olet tässä jo käytännössä kehittänyt out-of-the-box-korvaajan bensalle niin eiköhän samaan syssyyn runtata ihmisen tekniikkakin ns. kohalleen.
Jos ammuttaisiin sellainen hivenainebriketti pebasta ylös mahaan niin suuta voisi käyttää täysaikaisesti paskan puhumiseen? Ja sitten paskannettaisiin sellaiseen transmogrifaattoriin, joka pukkaa hivenainebrikettiä toisesta päästä laitetta niin ei tarvitsisi viljellä mitään. Jos vielä säädettäisiin se transmogrifaattori tuottamaan energiaa energian kuluttamisen sijaan niin energiaongelmakin olisi ratkaistu!
Ehkä jos siirrettäisiin maapallon asujaimisto jollekin pienempipainovoimaiselle taivaankappaleelle?
Et ilmeisestikään tosiaan ymmärrä. No se, että varmaan joku järjen rahtu brainstormingissakin pitäisi säilyttää tai ainakin karsia niin pahimmat huruilut ennen julkaisua. Omat ideani ovat vähintään yhtä hyviä kuin oma "mitäs jos bensaa menisi vain 2dl sadalla"-horinasi. "Mitäs jos" ilman mitään vaihtoehtoista ratkaisua tai toteuttamispotentiaalia pitää lähinnä sisällään komedia-arvoa. Ja sitäkin hyvin vähän.exPertti kirjoitti: Mikä sinua ärsyttää siinä, että joku haluaa ajatella mitä ihmettä tulevaisuus voi tuoda tullessaan?
Kröhm, en kai missään sanonut, että _bensaa_ menisi 2 dl satasella. Energiamäärä ei riitä. Harmittelin tarvittavan nestemäärän suuruutta, joka on pakottanut ihmiskunnan tekemään uskomattoman suuria rakennelmia sen varastointiin ja kuljetukseen.elco kirjoitti:Et ilmeisestikään tosiaan ymmärrä. No se, että varmaan joku järjen rahtu brainstormingissakin pitäisi säilyttää tai ainakin karsia niin pahimmat huruilut ennen julkaisua. Omat ideani ovat vähintään yhtä hyviä kuin oma "mitäs jos bensaa menisi vain 2dl sadalla"-horinasi. "Mitäs jos" ilman mitään vaihtoehtoista ratkaisua tai toteuttamispotentiaalia pitää lähinnä sisällään komedia-arvoa. Ja sitäkin hyvin vähän.
Jos/kun et ymmärrä niin voidaan molemmat jatkaa komedialinjalla. Minä tahallani ja sinä tahattomasti.
Tiedän, että kysymys on retorinen, mutta vastaan silti. Ehkei se ole mahdollista. Mutta entä sähköauto? Miten paljon lisää ydinmyllyjä (ja jakelukapasiteettia) pelkästään suomalaiset tarvitsisivat jos koko liikenne siirrettäisiin sähköllä kulkevaksi? Onko ajatus pelkästään haihattelua?Herra Manala kirjoitti:Munkin mielestä olis kivempaa, jos bensaluukun takana olis semmonen ulostyöntyvä taso, joka imaisisi sisäänsä 10x10x10cm kokoisen vihreän sinitarrakuution, jolla ajaisi 5000 kilometriä yhtä soittoa. Tässähän joutuu ihan miettimään, miten sellaiseen sinitarrakuutioon saisi tarvittavan määrän out-of-the-box-energiaa säilöttyä. Ehkä sitä voisi lämmittää mikrossa? Hmm.
Miksei tätä ole keksitty jo aiemmin?
Hmm, jos kehitettäisiin sellainen neutronikompressori, jolla bensan massa ja tilavuus saataisiin kutistettua miljardisosaan?! Vuoden bensamäärän voisi roudata Saudi-Arabiasta vissypullossa Suomeen!exPertti kirjoitti: Kröhm, en kai missään sanonut, että _bensaa_ menisi 2 dl satasella. Energiamäärä ei riitä. Harmittelin tarvittavan nestemäärän suuruutta, joka on pakottanut ihmiskunnan tekemään uskomattoman suuria rakennelmia sen varastointiin ja kuljetukseen.
Ei aleta kuitenkaan ensitöiksemme kumoamaan termodynamiikan ensimmäistä perussääntöä yms. Askel kerrallaan.exPertti kirjoitti:Mikä sinua ärsyttää siinä, että joku haluaa ajatella mitä ihmettä tulevaisuus voi tuoda tullessaan? En käsitä.
Paitsi citymaasturilla. Sillä ei aja kuin 700 kilsaa.NuoriDaavid kirjoitti: 60 litralla dieseliä ajat 1000 kilometriä!
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Vety+l ... SI1AL020gxFrederik Krueger kirjoitti:Askel kerrallaan.
En nyt tiedä, onko vaikuttavana tekijänä muuttunut ajotyyli vai pikemminkin kesärenkaat ja lämpö (+ se, että nyt oli kaupunkiajon lisäksi espooajoa), mutta viimeisin tankillinen oli vain(sic!) reilu 10 litraa sadalla. Parempaan suuntaan, sano.exPertti kirjoitti:Automaattivaihteisto ja noin pieni kone yhdistettynä kokemattomaan (?) kuskiin. Ei se muuta tarvitse.urpiainen kirjoitti:Olen ollut hieman huolissani näistä jutuista. Autoista mitään ymmärtämättömänä ostin hiljattain elämäni ensimmäisen auton. Siskoni vanhan romun - tai, voisi kai sanoa, Bluntlyn lämpimien suosituksien perusteella, kesällä 10 v. täyttävän Opel Astran 1,6 l koneella ja automaattivaihteistolla (tämähän on kai oleellinen tieto bensankulutuksessa?). Ajan vain kaupunkiruuhkassa, ja aina kylmällä koneella lyhyitä matkoja. Kulutus on ollut lähes 12 litraa sadalla tässä talvella. Yhden pidemmän maantiereissun tein kyllä, silloin laskin kulutukseksi reilu 8 litraa sadalla. Mitens tuo kaupunkikulutus on noin huima? Olenko normaali?
Oletettavasti pari litraa lähtisi ajotavan muutoksella, mutta kyllä 1.6litrainen automaatti voi sen kympin kaupungissa haluta.
Joo, kuulostaa ihan Nissan Sunny -luokan mukavuudelta.martza kirjoitti:Mun auto vie siinä 8,5 -9.0 litraa satasella. Ihan likaa, mutta mukavuudesta on maksettava.
Herra Manala kirjoitti: Joo, kuulostaa ihan Nissan Sunny -luokan mukavuudelta.
Saitko kaupanpäällisiksi 18" aluvalssit, karvanopat ja ikkunoiden tummennuskalvot?martza kirjoitti:[ sai myytyä mulle Dodge Caliber 2.4 RT:n.
18" aluvanteet oli vakiona, mutta karvanoppia ja ikkunoiden tummennuskalvoja en saanut samaan hintaan.masa kirjoitti: Saitko kaupanpäällisiksi 18" aluvalssit, karvanopat ja ikkunoiden tummennuskalvot?
Ootko tosissas?martza kirjoitti:hieman tuunasin autoa lisää. Etuspoileri , sivulevikkeet ja tuplaputket. Jeeee....
En kyllä hanki korvanoppia. Eikö nuo karvanopat ollut 70-luvun Datsun 100A:n tunnusmerkkejä.Tix kirjoitti: Ootko tosissas?
Kyllä ne karvanopat nyt vaan kannattais hankkia. Mieluiten pinkit.