Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti: Millään 50-kuutioista isommalla on ihan turha lähteä liikenteeseen jos kaikki opit kaksipyöriäisistä on fillaritasolla.
Legenda kertoo turkulaisesta pankkiirista, joka osti harrikan ja ekoissa liikennevaloissa pysähtyessään veti heti lipat. Se kun unohti laittaa jalat maahan pysähtyessään.

Kuinka moni palstan motaristeista on muuten edes treenaillut vastaohjausta?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Tix kirjoitti: Sen verran, että olen nähnyt läheltä yhden keski-iänkriisissä moottoripyörän hankkineen perheenisän kohtalon. Millään 50-kuutioista isommalla on ihan turha lähteä liikenteeseen jos kaikki opit kaksipyöriäisistä on fillaritasolla.
Se on kuule ihan sama, minkä kokoisella pyörällä sen ensimmäisen 10 kilometriä ajaa. Tokihan jos sitä huipputehoa ja -nopeutta aikoo käyttää 1. 10:n kilometrin aikana niin voi tulla ongelma. Kuinkakohan monta tuollaista kohtaloa Suomessa vuosittain tapahtuu suhteutettuna uusmotoristien määrään?

Autokoulu voi olla hyvä idea, mutta tehosta ja kuutioista säästäminen on typerää.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Autokoulu voi olla hyvä idea, mutta tehosta ja kuutioista säästäminen on typerää.
Samaa mieltä. Iso ja tukeva pyörä sitä paitsi on paljon helpompi ajaakin.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Kuinka moni palstan motaristeista on muuten edes treenaillut vastaohjausta?
Oletko tosissasi? Ilman vastaohjausta jokainen motoristi ajaa ulos yli taajamanopeudella ekassa mutkassa. Miten sitä treenataan? Miten sitä ei treenata?
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:Legenda kertoo turkulaisesta pankkiirista, joka osti harrikan ja ekoissa liikennevaloissa pysähtyessään veti heti lipat. Se kun unohti laittaa jalat maahan pysähtyessään.

Kuinka moni palstan motaristeista on muuten edes treenaillut vastaohjausta?
Onhan noita legendoja vaikka kuinka, muinaiset kun sai A-kortin ilmaiseksi olematta sekuntiakaan pyörän päällä. Itse kun pari vuotta sitten kävi mopokoulun, niin jo silloin käsittelykoe oli sellainen, ettei suuri osa näistä sunnuntaimotoristeista läpäisisi sitä ikinä. Nyt se vielä tiukkeni, jarrutus- ja väistökokeiden tötsien etäisyyksiä lyhennettiin ja nopeuksia kasvatettiin. Samalla taidettiin nostaa pakollisten ajotuntien määrää. Ja ihan hyvä niin.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Oletko tosissasi? Ilman vastaohjausta jokainen motoristi ajaa ulos yli taajamanopeudella ekassa mutkassa. Miten sitä treenataan? Miten sitä ei treenata?
No ootko kokeillut suoralla tiellä mitä tapahtuu, kun tuuppaat sarvea alaspäin? Noin niinkun jos tulee paniikkiväistö? Kuinka moni uusi motoristi tietää edes miten prätkä tuolloin käyttäytyy?
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

elco kirjoitti:Autokoulu voi olla hyvä idea, mutta tehosta ja kuutioista säästäminen on typerää.
:nuts:

Missäs minä olen kehottanut säätämään tehoista ja kuutioista? Ainoa kommentti oli "edelleen, jos et ole isolla pyörällä ajanut lainkaan, suositan pientä ajo-opetusta alkuun." Sen jälkeen olen keskustellut varusteista, en sanaakaan siitä mimmoinen pyörä pitäisi hankkia.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Juttua vastaohjauksesta:

http://www.bajahill.net/mpohjaus.html
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kaksipyöräisistähän mua kiinnostaa ainoastaan polkupyörä, Royal Enfield ja Vespa, eikä mulla ole niistä kuin tuo ensimmäinen. Mutta sen myönnän, että parhaat gorekuvat otetaan törmänneistä moottoripyöräilijöistä. Erityisesti tilanne, jossa kuski ajautuu tietä reunustavaan metalliaitaan nirhautuen kahtia, kolmeen, neljään jne. osaan, ovat erinomaisen tyylikkäitä. Mikäli kuva on vielä mustavalkoinen ja otettu takaapäin, syntyy kuvaan useimmiten hieno syvyysperspektiivi, jossa voidaan nähdä ripottelujäljistä tilanteen eteneminen. Kun kuvaa edelleen käsitellään siten, että jäljelle jääväit vain ääriviivat, saadaan kuvasta esiin sarjakuvamainen teos esim. seinälle maalattavaksi.

Mutta Royal Enfield on kyllä hieno. Ja kuulemma laadultaan ja ajettavuudeltaan aivan paska.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Prätkäilyyn liittyen, komee woblaus :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RnuNfzK9Ab0[/youtube]
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

sanctus kirjoitti:Kaksipyöräisistähän mua kiinnostaa ainoastaan polkupyörä, Royal Enfield ja Vespa, eikä mulla ole niistä kuin tuo ensimmäinen.
Haluuks kyydit? :jouden:
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

masa kirjoitti:Prätkäilyyn liittyen, komee woblaus :D
Kamalaa. Nyt tuli paniikki enkä päästä systeriä enää pyörän selkään!
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hermo ei enää kestänyt. Kävin vuokraamassa Kawasaki ER-6N:n vuorokaudeksi. Aivan uusi, 90e ja mukaan tuli kypärä, hanskat, takki ja kengät. Olin kyllä varsin paska jäykkänä, kun kurvasin liikkeen pihasta kehä III:llle iltapäiväruuhkaan. Nyt kun pahin jännitys on hellittänyt, niin hauskaa on.

Vaimo ilmoitti, että ei puhu mitään niin kauan, kuin taloudessa on mpyörä.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti: Vaimo ilmoitti, että ei puhu mitään niin kauan, kuin taloudessa on mpyörä.
Nythän sä voit sitten tunnustaa sille kitinöintisikin :D
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo ilmoitti, että ei puhu mitään niin kauan, kuin taloudessa on mpyörä.
Herranjumala!!!

Et olis kertonut, nythän kaikki tossun alla olevat miehekkeet käy heti pyöräkaupoilla.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Vaimo ilmoitti, että ei puhu mitään niin kauan, kuin taloudessa on mpyörä.
LOL!

Kaveriin vaimo kans koetteli kepillä jäätä joskus taannoin, kun kaveri ilmoitti lähtevänsä poikien kanssa mökille. Se seisoi matkalaukun kanssa oven suussa ja sanoi häipyvänsä, jos kaveri lähtee mökille. Kaveri käveli vaan oman kassinsa kanssa muijan ohitse ovesta ulos ja tuumas et paa ovi kiinni lähtiessäs. Ja kotoahan se löytyi, kun kaveri kotiin palas :wink:

Nyt et saa Dave antaa periksi. Muuten sun hukka perii.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo ilmoitti, että ei puhu mitään niin kauan, kuin taloudessa on mpyörä.
Sounds like a win-win situation.
masa kirjoitti:Kaveriin vaimo kans koetteli kepillä jäätä joskus taannoin, kun kaveri ilmoitti lähtevänsä poikien kanssa mökille. Se seisoi matkalaukun kanssa oven suussa ja sanoi häipyvänsä, jos kaveri lähtee mökille. Kaveri käveli vaan oman kassinsa kanssa muijan ohitse ovesta ulos ja tuumas et paa ovi kiinni lähtiessäs. Ja kotoahan se löytyi, kun kaveri kotiin palas :wink:
Varmasti joo, muttei ilman mattamustaa salaisuutta, kuten puolta pantua lähikapakkaa. Naisille ei vittuilla.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti: Nyt et saa Dave antaa periksi. Muuten sun hukka perii.
Vaimo korotti panoksia. Ilmoitti jonkun epämääräisen uhkauksen, mikä tapahtuu, jos hankin pyörän. Ei tarkemmin määritellyt.

Varmaankin bluffia. Kumman kantti pettää... Jännittävää.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo korotti panoksia. Ilmoitti jonkun epämääräisen uhkauksen, mikä tapahtuu, jos hankin pyörän. Ei tarkemmin määritellyt.

Varmaankin bluffia. Kumman kantti pettää... Jännittävää.
Joo pelaa loppuun asti vaan. Pahinta mitä se voi tehdä, on kieltää Xboxilla pelaamisen jo yhdeksästä alkaen.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Vaimo korotti panoksia. Ilmoitti jonkun epämääräisen uhkauksen, mikä tapahtuu, jos hankin pyörän.
Osta sille kaalimato ja sano et: kulta, helpottaisko toi sun kireyttäs?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Tix kirjoitti: Missäs minä olen kehottanut säätämään tehoista ja kuutioista? Ainoa kommentti oli "edelleen, jos et ole isolla pyörällä ajanut lainkaan, suositan pientä ajo-opetusta alkuun.".
Jaa. Kai se menee sitten omalaatuisen terminologiasi piikkiin: en ole tainnut muualta kuulla, että piikit olisivat isoja pyöriä.

Olen silti sitä mieltä, että tervejärkinen ja vanha (25v+) pärjää millä tahansa laitteella kunhan ottaa aluksi iisisti. Toki riski putoaa ekan 10, 100 ja 1000km aikana merkittävästi.

Mitä vastaohjukseen tulee niin keskustelu on niin hämmentävä, että päätän keskustelun osaltani siihen, että olen todistettavasti käyttänyt sitä menestyksekkäästi, koska en ole ajanut jokaisesta mutkasta ulos.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti: Vaimo korotti panoksia. Ilmoitti jonkun epämääräisen uhkauksen, mikä tapahtuu, jos hankin pyörän.
No oot säkin omituisen kalkkunan vaimoksi ottanut. :nuts:
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:
Mitä vastaohjukseen tulee niin keskustelu on niin hämmentävä, että päätän keskustelun osaltani siihen, että olen todistettavasti käyttänyt sitä menestyksekkäästi, koska en ole ajanut jokaisesta mutkasta ulos.
Eli et ole ikinä kuullutkaan koko asiasta. No ei se mitään. Ei moni muukaan, mutta siksi juuri tuotakin asiaa opetetaan mopokoulussa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:Naisille ei vittuilla.
No eihän se vittuillutkaan. Se sanoin vaan sivistyneesti et: " jos toi uhkailu ja kiristys ei lopu, saa yhdessäolokin loppua"
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti:
Eli et ole ikinä kuullutkaan koko asiasta. No ei se mitään. Ei moni muukaan, mutta siksi juuri tuotakin asiaa opetetaan mopokoulussa.
Asiaton provokaatio.

Mutta väärin, tietenkin. Kyseessä on niin itsestäänselvä asia, ettei siitä keskustelusta ole hyötyä kuin niille, jotka eivät ole koskaan ajaneet yli viittäkymppiä mutkaan. Olen lipannut kolmasti eikä niistä yhdessäkään ollut syy se, että olisin osaamattomuuttani ohjannut pyörää väärään suuntaan
Vastaa Viestiin