Hitto näitä hintoja, ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ulkoiluvaatepuolella on muuten sellainen mielenkiintoinen trendi, että mikä tahansa ulkoilupuku jossa on kalvo maksaa 149 euroa.

Olenko se vaan minä, mutta minusta tuulipukukansamme ei olisi maksanut mistä tahansa puvusta 900 markkaa?

Ja kuten aloituksessa sanoinkin ns. paremman kansan vaatteet profiloituvat 300-500 euron hinnoilla. Ja tosikamat ovat tuhansia.
Came here for school, graduated to the high life
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

HomonKulli kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Olen käsittääkseni jo tehnyt useassakin ketjussa selväksi etten koe kovin hauskoina näitä työhöni liittyviä asioita, silti koit tarpeelliseksi aloittaa "vittuilun".

Hei Betty, take a chill pill. Chap taisi vain mainita purilaisten hinnannousun käyttäen sanaa roskaruoka. Bettyä ei mainittu. Miten sitä voi pitää sinuun kohdistuvana vittuiluna?

Eiköhän tämä asia ole loppuun käsitelty. Miten tällaiset asiat kokee on kuitenkin hyvin subjektiivista kamaa. Minusta Betty on toiminut minua kohtaan Väärin(tm) ja toisinpäin kävi harvinaisen selväksi, että hän kokee oman toimintansa täysin oikeutetuksi, koska minä olen tehnyt Väärin(tm).
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Chap kirjoitti:Muistan kun markka-aikaan big mac maksoi 4 markkaa... jne


Tämä ei nyt ole vittuilua mihinkään suuntaan, mutta joitakin vuosia sitten yhdellä kurssilla puhuttiin pitkät jutut "Big Mac -indeksistä", ts. verrattiin eri maiden hintoja ko. tuotteelle - se kun peilasi loistavasti kyseisen maan muutakin hintatasoa. Tjtn.

Ei tästä aiheesta sen enmpää, pompsahti vaan mieleen.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Chap kirjoitti:Minusta Betty on toiminut minua kohtaan Väärin(tm) ja toisinpäin kävi harvinaisen selväksi, että hän kokee oman toimintansa täysin oikeutetuksi, koska minä olen tehnyt Väärin(tm).

Niin. Minusta tämä oli suoranaista vittuilua, ja vastasin samalla mitalla. Väitehän ei ollut edes todenperäinen. Jollen aivan väärin muista, BigMac maksoi Suomeen rantauduttuaan n. 12,90mk.

Jos keskustelussa olisi tuotu esille esim. tämä, olisi tämäkin episodi jäänyt näkemättä.
Viimeksi muokannut BettyB., 15.04.2008 12:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Bliss kirjoitti:
Chap kirjoitti:Muistan kun markka-aikaan big mac maksoi 4 markkaa... jne


Tämä ei nyt ole vittuilua mihinkään suuntaan, mutta joitakin vuosia sitten yhdellä kurssilla puhuttiin pitkät jutut "Big Mac -indeksistä", ts. verrattiin eri maiden hintoja ko. tuotteelle - se kun peilasi loistavasti kyseisen maan muutakin hintatasoa. Tjtn.

Ei tästä aiheesta sen enmpää, pompsahti vaan mieleen.

The economist lehdellä on ns. big mac -indeksi, jolla enemmän huumorimielessä vertaillaan eri maiden hintatasoja. Sveitsi taitaa olla kallein maa ja Kiina edullisin.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Chap kirjoitti: enemmän huumorimielessä vertaillaan eri maiden hintatasoja.


The Economist's Big Mac index seeks to make exchange-rate theory more digestible. It is arguably the world's most accurate financial indicator to be based on a fast-food item.

Lainaus suoraan The Economistin sivuilta.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

BettyB. kirjoitti:
Chap kirjoitti: enemmän huumorimielessä vertaillaan eri maiden hintatasoja.


The Economist's Big Mac index seeks to make exchange-rate theory more digestible. It is arguably the world's most accurate financial indicator to be based on a fast-food item.

Lainaus suoraan The Economistin sivuilta.

Oliko tämän lainauksen tarkoitus osoittaa, että kyseessä ei ole huumorimielessä laadittu mittari?
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Chap kirjoitti:Oliko tämän lainauksen tarkoitus osoittaa, että kyseessä ei ole huumorimielessä laadittu mittari?

Ihan miten sulle parhaiten sopii.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

BettyB. kirjoitti:
Chap kirjoitti:Oliko tämän lainauksen tarkoitus osoittaa, että kyseessä ei ole huumorimielessä laadittu mittari?

Ihan miten sulle parhaiten sopii.

Vastaus kysymykseen olisi sopinut hyvin. Jäin vaan miettimään kun lainaus kertoi yhtä, ja kursivoinnit toista.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
Chap kirjoitti:Oliko tämän lainauksen tarkoitus osoittaa, että kyseessä ei ole huumorimielessä laadittu mittari?

Ihan miten sulle parhaiten sopii.

Vastaus kysymykseen olisi sopinut hyvin. Jäin vaan miettimään kun lainaus kertoi yhtä, ja kursivoinnit toista.


Hankkikaa huone! (chatin privahuone nyt ensin)
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Bluntly kirjoitti:Hämärästi muistelen, että 1,5 oikeaa rahaa riitti kahviin ja munkkiin kasikympin ekana vuonna kämäsellä huoltsikalla.


Näin. Mutta maksoi kuitenkin. Eikö tässä ollut nimenomaan tarkoitus kärjistää? Niinhän kaikki tekevät.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Kuva

lähde


Eli vuonna 2007 reaaliansiot jopa laskivat ja nämä superpalkankorotukset vain taistelevat pään pitämisessä pinnalla? Menikö oikein?

Ja tätä vaan markkinoitiin historiallisen suurina korotuksina. Jotenkin arvattavaa täytyy sanoa.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kuva

lähde


Eli vuonna 2007 reaaliansiot jopa laskivat ja nämä superpalkankorotukset vain taistelevat pään pitämisessä pinnalla? Menikö oikein?

Ja tätä vaan markkinoitiin historiallisen suurina korotuksina. Jotenkin arvattavaa täytyy sanoa.


Mielestäni tuon mukaan yhdellä vuosineljänneksellä 2007 reaaliansiot laskivat. Kolmella nousivat, kumulatiivisesti jää plussan puolelle, eiks nii?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Mielestäni tuon mukaan yhdellä vuosineljänneksellä 2007 reaaliansiot laskivat. Kolmella nousivat, kumulatiivisesti jää plussan puolelle, eiks nii?


Ok. Joulunahan ruuanhintojen sanottiinkin nousseen jo. Jouluna on hyvä nostaa hintoja, kun kaikkien pitää ostaa jouluruuat.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Hyvin menee, katso sivu 4

http://www.veronmaksajat.fi/File/3b2240 ... 110408.pdf


Henkilökohtaisesti koettu asia on siis totta.

Itse pidän suurimpana pulmana eurohinnoissa sitä, että erikoistavaroitten ja palvelujen hinnat ovat nousseet suhteettomasti.

Mitä ovatkaan autokorjaamojen tuntihinnat nykyään?

Eikös KK muun muassa puhunut hullunhintaisesta jarrurempasta?

Omasta autostani vaihdettiin takuuna sytystystulpat (nykimistä). Näin vilaukselta laskun. 149 euroa. Ymmärrän, että liike ei toisiltaan nyhdä tuota rahaa, mutta minä olisin sen muissa oloissa joutunut maksamaan. Herrajumala.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ai vituliksen kiskurit:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1520618

Varsinkin toi eka nosto on ihan helvetin hävytön:

HINTAMUUTOKSET VUOTEEN 2001 VERRATTUNA
Miedot viinit (ravintola) + 31,5 %

A-olut (ravintola) + 24,2 %

III-olut (ravintola) + 14,4 %

Muut väkevät (ravintola) + 15,1 %

Viinat (ravintola) + 13,3 %

Miedot viinit (Alko) + 2,0 %

III-olut (pt-kauppa) - 0,8 %

A-olut (Alko) - 1,4 %

Muut väkevät (Alko) - 13, 9 %

Viinat (Alko) - 28,0 %
killkill

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja killkill »

exPertti kirjoitti:Mitä merkkejä olette itse huomanneet inflaatiosta tai hinnoista joita kukaan ei olisi markka-aikana pulittanut?


Naureskeltiin kaverin kanssa tätä nykyistä harrastusta. Ihan tasan varmaan en markka-aikana olisi tek-sukeltamiseen lähtenyt:

Varusteita:
- päävalaisin: 9000 mk
- varavalaisimet: 900 mk kappale, tarvitaan kaksi
- skootteri: 18.000 mk
- muut varusteet jotka tällä hetkellä käytössä: 25.000 - 30.000 mk
- haaveissa rebreather: n. 54.000 mk

Juoksevat kulut:
- yksi hengityskaasutäytöt yhteen sukellukseen (trimix, happi, nitrox) - riittää yhteen sukellukseen ja jää vähän seuraavaa varten: 320 mk
- polttoaine Tampere-Lohja-Tampere, ruoka yms: 140 mk
- sisäänpääsy harrastuspaikalle: 42 mk kerta
- dekolonkero sukelluksen päätteeksi: 12 mk kpl

... eli rento lauantaikeikka Lohjalle vetämään yksi luolasukellus maksaa n. 400-500 mummonmarkkaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ihme hintoja -

Salaattiainekset (siis normi vihannekset) + raejuusto + maissi + tonnikala
2 x maito
Rainbown tuuttipaketti (1,95€)
2 olutta
2 alkoholitonta siideriä
2 x pakastettu valkosipulipatonki

= 27€

Elämä on.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Kati
Kitisijä
Viestit: 23
Liittynyt: 12.04.2008 22:16

Viesti Kirjoittaja Kati »

Asuntojen ja ylipäätään asumiskustannusten korkea hinta Suomessa ärsyttää. Sekä nämä väliaikaiset verot jo vuodesta -74 jne. Peruukkivero sentään on poistettu.. Mahtaisko olla tupeePekkarisen aloitteesta? :roll:
Helpompaa on juosta 110 metrin aidat 15 sentin koroissa kuin ymmärtää miehiä..
Chap

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Chap »

killkill kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mitä merkkejä olette itse huomanneet inflaatiosta tai hinnoista joita kukaan ei olisi markka-aikana pulittanut?

Ihan tasan varmaan en markka-aikana olisi ...

Juu, äsken ostin farkut n. 1000 markalla, mikä taitaa olla nykyään aika lailla normihinta hyvistä merkkifarkuista.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Elppis kirjoitti:Ihme hintoja -

Salaattiainekset

Tota mäkin oon kaupassa itkenyt. Salaattiainekset mistä tekee pari salaattiannosta, maksaa helpohkosti kympin. Halvempaa käydä ulkona syömässä salaattinsa, tai sitten vetää einesaltaasta pari kyrsäpakettia kainaloon.
Pyry-Matias

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Chap kirjoitti:Juu, äsken ostin farkut n. 1000 markalla, mikä taitaa olla nykyään aika lailla normihinta hyvistä merkkifarkuista.


Määrittele hyvät merkkifarkut! ...eivais, itse olen siirtynyt suosiolla muihin kuin Dieseleihin. Nykyään on monia varteenotettavia merkkejä ja yli satasta en farkkuihin enää laita.
killkill

Re: Hitto näitä hintoja, ketju

Viesti Kirjoittaja killkill »

Chap kirjoitti:Juu, äsken ostin farkut n. 1000 markalla, mikä taitaa olla nykyään aika lailla normihinta hyvistä merkkifarkuista.


Tähänkin on ratkaisu: osta "vähemmän merkit" farkut. Kestävät taatusti saman, minkä kalliit "The Merkkifarkutkin". Esimerkiksi Stockan oma farkkumerkki (mikä ttu sen nimi nyt olikaan) irtoaa n. 50 eurolla pari. Käyttänyt pelkästään näitä viimeiset viisi vuotta, eikä valittamista. Ainoastaan Caterpillarin byysat ovat olleet kestävämmät.
Vastaa Viestiin