Hitto näitä hintoja, ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Toisaalta tuntuu oudolta, miten hinta olisi voinut kuusinkertaistua.


Jos olisit tarjonnut romuautoa markka-aikana kolmeen tonniin olisivat nauraneet sinut ulos. Ehkä turpiinkin olisi voinut saada huumorintajuttomilta. Mutta psykologisesti 167 euroa tonnin rämästä kuulostaa aika vähältä. Kyllä auto nyt viisisataa maksaa, eikö?
Came here for school, graduated to the high life
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Toisaalta tuntuu oudolta, miten hinta olisi voinut kuusinkertaistua.


Jos olisit tarjonnut romuautoa markka-aikana kolmeen tonniin olisivat nauraneet sinut ulos. Ehkä turpiinkin olisi voinut saada huumorintajuttomilta. Mutta psykologisesti 167 euroa tonnin rämästä kuulostaa aika vähältä. Kyllä auto nyt viisisataa maksaa, eikö?


Voihan siinä olla jotain tuollaista psykologiaa.

Edelleen heiluttelen tilastokorttia. TM:n hintatiedot laskee

http://www2.grey-hen.com/content/view/66/48/lang,fi_FI/

Mutta kuten jo kaksi kertaa kirjoitin (ei kahta ilman kolmatta), ehkä he eivät tilastoi romuautojen hintoja.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:Vanhojen autojen osalta näkyy näköjään samaa keskustelu kun hintojen nousun suhteen muutenkin. Eihän inflaatio oo voinut olla keskimäärin 2 % vuodessa kun markka-aikaan kahvin ja pullan sai 1,50 markalla ja nyt Robert's coffeessa joutuu pulittamaan 3 euroa pelkästä lattesta.


Sinusta inflaation mittaamiseen käytetyt instrumentit eivät ole tietoisesti valittuja? Eli niitä ei ole valittu saadakseen näyttämään luvut pieniltä vaan halutaan realistisesti kuvata kuluttajan inflaatiota?


Ei minulla ole mitään syytä uskoa sellaista. Miksi olisi?

exPertti kirjoitti:Ehkä keskustelu kahvin ja pullan hinnasta ei inflaatiomielessä ole mielekästä, mutta oireita selkeästä hinnoittelumuutoksesta ne ovat.

Monissa paikkaa markka on muuttunut jos ei ihan euroksi niin ainakin puoleksi euroksi.

Kyllä minä uskon, että jotkin hinnat, vaikka sitten nuo auton rotiskot tai se kahvikuppi, ovat oikeasti voineet nousta jopa kuusinkertaisesti. Sitä vastoin en usko, että näillä hinnankorotuksilla olisi merkittävää vaikutusta yleiseen hintatasoon
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Toisaalta tuntuu oudolta, miten hinta olisi voinut kuusinkertaistua.


Jos olisit tarjonnut romuautoa markka-aikana kolmeen tonniin olisivat nauraneet sinut ulos. Ehkä turpiinkin olisi voinut saada huumorintajuttomilta. Mutta psykologisesti 167 euroa tonnin rämästä kuulostaa aika vähältä. Kyllä auto nyt viisisataa maksaa, eikö?


Voihan siinä olla jotain tuollaista psykologiaa.

Edelleen heiluttelen tilastokorttia. TM:n hintatiedot laskee

http://www2.grey-hen.com/content/view/66/48/lang,fi_FI/

Mutta kuten jo kaksi kertaa kirjoitin (ei kahta ilman kolmatta), ehkä he eivät tilastoi romuautojen hintoja.


Toinen juttu on, että pitäähän käytetyn koslan myyjän siirtää omat kustannusten nousunsa eteenpäin. Käytetystä on saatava 500 euroa, koska:

Pinnatut kesärenkaat 800 mk -> 185 euroa
Katsastus 200 mk -> n 60 euroa (veikkaus ilman OBD-mittausta)

Jo polttoainetankin pitäminen täynnä myyntihetkellä vastaisi melkein vanhaa 500 markan myyntihintaa. Totuus on tarua uskomattomaNpaa ja silleen...
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Chap kirjoitti:Ei minulla ole mitään syytä uskoa sellaista. Miksi olisi?

...

Kyllä minä uskon, että jotkin hinnat, vaikka sitten nuo auton rotiskot tai se kahvikuppi, ovat oikeasti voineet nousta jopa kuusinkertaisesti. Sitä vastoin en usko, että näillä hinnankorotuksilla olisi merkittävää vaikutusta yleiseen hintatasoon


On kyllä virkistävää huomata miten erilailla me ihmiset samat asiat koemme.

Muistatko muuten, kun parturien alvia laskettiin ja paikalle hyppäsi joku liiton edustaja kertomaa miten 24 euron miesten parturoinnilla ei meinaa paikka pysyä pystyssä? WAT? 145 markkaa?
Came here for school, graduated to the high life
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pertti hei!

Kun asiakkailta kerran saa helposti nyhdettyä rahaa aivan poskettomiin katteisiin, niin miksi vielä olet palkkatyössä?

Perusta sinäkin yritys ja ota tyhmiltä rahat pois, eikö niin?
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:Vanhojen autojen osalta näkyy näköjään samaa keskustelu kun hintojen nousun suhteen muutenkin. Eihän inflaatio oo voinut olla keskimäärin 2 % vuodessa kun markka-aikaan kahvin ja pullan sai 1,50 markalla ja nyt Robert's coffeessa joutuu pulittamaan 3 euroa pelkästä lattesta.


Sinusta inflaation mittaamiseen käytetyt instrumentit eivät ole tietoisesti valittuja? Eli niitä ei ole valittu saadakseen näyttämään luvut pieniltä vaan halutaan realistisesti kuvata kuluttajan inflaatiota?

.


Sulta aina joskus tulee näitä salaliittopostauksia.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Pertti hei!

Kun asiakkailta kerran saa helposti nyhdettyä rahaa aivan poskettomiin katteisiin, niin miksi vielä olet palkkatyössä?

Perusta sinäkin yritys ja ota tyhmiltä rahat pois, eikö niin?


Missä kohtaa sanoin "asiakkailta saa rahat nyhdettyä poskettomin kattein"?

Mitä sanoin alkuvaiheessa on, että ei ole ihme että ostoskeitaita kannattaa perustaa joka niemennotkoon. Jos se nyt ei lääkärillemme auennut niin tarkoitin, että vähän kehnommallakin liikeidealla näkyy voivan pitää itsensä leivän syrjässä kiinni tänä aikana. Rikkaudesta ja rahan vuolennasta en puhunut mitään.

Euro on roskavaluutta ostovoimamielessä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 15:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Pertti hei!

Kun asiakkailta kerran saa helposti nyhdettyä rahaa aivan poskettomiin katteisiin, niin miksi vielä olet palkkatyössä?

Perusta sinäkin yritys ja ota tyhmiltä rahat pois, eikö niin?


Missä kohtaa sanoin "asiakkailta saa rahat nyhdettyä poskettomin kattein"?

Mitä sanoin alkuvaiheessa on, että ei ole ihme että ostoskeitaita kannattaa perustaa joka niemennotkoon. Jos se nyt ei lääkärillemme auennut niin tarkoitin, että vähän kehnommallakin liikeidealla näkyy voivan pitää itsensä leivän syrjässä kiinni tänä aikana. Rikkaudesta ja rahan vuolennasta en puhunut mitään.

Euro on roskavaluutta ostovoimamielessä.


Euro on kurja valuutta sisämarkkinoilla, mutta esim ostettaessa kurssikirjoja ulkomailta, mitä mukavin valuutta.

Vaikka noita ostosparatiiseja nouseekin joka niemeen ja notkon, niin kuitenkin... Keskolta tulosvaroitus – osake syöksyy
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:Ei minulla ole mitään syytä uskoa sellaista. Miksi olisi?

...

Kyllä minä uskon, että jotkin hinnat, vaikka sitten nuo auton rotiskot tai se kahvikuppi, ovat oikeasti voineet nousta jopa kuusinkertaisesti. Sitä vastoin en usko, että näillä hinnankorotuksilla olisi merkittävää vaikutusta yleiseen hintatasoon


On kyllä virkistävää huomata miten erilailla me ihmiset samat asiat koemme.

Muistatko muuten, kun parturien alvia laskettiin ja paikalle hyppäsi joku liiton edustaja kertomaa miten 24 euron miesten parturoinnilla ei meinaa paikka pysyä pystyssä? WAT? 145 markkaa?

En ole tuollaista lukenut tai kuullut (uskon kyllä, että noin on joku sanonut).

Kun nyt kerran luulet, että inflaatio on laukannut selvästi nopeammin kuin viralliset luvut, uskotko että mediaanisuomalaisen ostovoima on parempi vai huonompi kuin vuonna 1998? Entäs jos vertaa vuoteen 1993?
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Eipä kestänyt kauaakaan, kun tässäkin ketjussa alettiin jankkaamaan siihen tyyliin ettei huvita edes vastata.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Muistan kun markka-aikaan big mac maksoi 4 markkaa, nyt on hinta sama, mutta euroissa :shock: . Riistoa sanon minä moisesta roskaruuasta.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Mäkin muistan ne ajat kun Chap oli vielä hauska. Mm. vongatessaan "tyttöjä" chatissa, haukkuen samalla chatin muita uroita vongattavalle privaviestein. Tai kyllä olla euroaikaa.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

BettyB. kirjoitti:Mäkin muistan ne ajat kun Chap oli vielä hauska. Mm. vongatessaan "tyttöjä" chatissa, haukkuen samalla chatin muita uroita vongattavalle privaviestein. Tai kyllä olla euroaikaa.

Oho, taisit todella suuttua tosta mcd-läpästä. Myönnetään nyt sitten kaiken kitinän kuullen: vokottelin jokunen vuosi sitten flirttipuistossa salanimellä ollutta BettyB:tä ja haukuin privaviestin (tyyliin älä välitä tosta, kaveri on idiootti) muistaakseni RAM13:sta, mutta voi olla, että samalla kammalla vedin yli jonkun muunkin. Pyysin jo aikoinaan yv:llä, että et levittelisi tätä asiaa sen yhden(?) kerran jälkeen kun niin teit. Pikemmin olen chatissa vokottelija kuin selkään puukottava juorukello.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Chap kirjoitti:Oho, taisit todella suuttua tosta mcd-läpästä. Myönnetään nyt sitten kaiken kitinän kuullen: vokottelin jokunen vuosi sitten flirttipuistossa salanimellä ollutta BettyB:tä ja haukuin privaviestin (tyyliin älä välitä tosta, kaveri on idiootti) muistaakseni RAM13:sta, mutta voi olla, että samalla kammalla vedin yli jonkun muunkin. Pyysin jo aikoinaan yv:llä, että et levittelisi tätä asiaa sen yhden(?) kerran jälkeen kun niin teit. Pikemmin olen chatissa vokottelija kuin selkään puukottava juorukello.


Sullon ollu hurja nuoruus. Oli tää muuten ennen vai jälkeen suonensisäisten?
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Chap kirjoitti:Oho, taisit todella suuttua tosta mcd-läpästä.

Oho, taisit tosiaan suuttua tosta chat-läpästä. Olen käsittääkseni jo tehnyt useassakin ketjussa selväksi etten koe kovin hauskoina näitä työhöni liittyviä asioita, silti koit tarpeelliseksi aloittaa "vittuilun".
En ala nyt edes oikomaan tota sun yyvee-osuutta, mun osalta asia on tässä. Mutta Chap kultaseni, sä kerjäsit tätä.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

BettyB. kirjoitti:
Chap kirjoitti:Oho, taisit todella suuttua tosta mcd-läpästä.

Oho, taisit tosiaan suuttua tosta chat-läpästä. Olen käsittääkseni jo tehnyt useassakin ketjussa selväksi etten koe kovin hauskoina näitä työhöni liittyviä asioita, silti koit tarpeelliseksi aloittaa "vittuilun".
En ala nyt edes oikomaan tota sun yyvee-osuutta, mun osalta asia on tässä. Mutta Chap kultaseni, sä kerjäsit tätä.

Okei, en tajunnut, että se oli noin arka paikka. Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Kyllä sitä Kitinästä oppii aina uutta. Betty on siis joku purilaistenkäristäjä ja Chappi on joku sorryass homonpoikanen. On tää kyllä jengiä, on tää kyllä jengä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Crowbar kirjoitti:on tää kyllä jengä.

on
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Suvinen kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti: Muistan ajan, kun kahvi + munkki oli 1,50 mk.


Kuin vanha sä olet? 70? Mun muistiini kahvi oli halvimmillaan 5mk/kuppi, ja mä olen sentään maalta.


Juuri ennen euroon siirtymistä Tuuliharja (vai mikä piru siellä Orimattilassa on?) koetti ottaa 8 mk isosta kahvista.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hämärästi muistelen, että 1,5 oikeaa rahaa riitti kahviin ja munkkiin kasikympin ekana vuonna kämäsellä huoltsikalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mitä helvettiä?! Viime viikolla maksoi litran appelsiinimehu prismassa 0,65€, nyt se oli 0,90€. Johan on..
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Suvinen kirjoitti:Mun muistiini kahvi oli halvimmillaan 5mk/kuppi, ja mä olen sentään maalta.


Juuri ennen €uroaikaa (2001 syksyllä) täällä "maalla" nyhdettiin kahvista 3,50 :)
(vähän suositummassa kahvipaikassa samankokoinen kupillinen maksoi sen vitosen)
HomonKulli
Kitisijä
Viestit: 14
Liittynyt: 05.10.2005 19:43
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja HomonKulli »

BettyB. kirjoitti:Olen käsittääkseni jo tehnyt useassakin ketjussa selväksi etten koe kovin hauskoina näitä työhöni liittyviä asioita, silti koit tarpeelliseksi aloittaa "vittuilun".

Hei Betty, take a chill pill. Chap taisi vain mainita purilaisten hinnannousun käyttäen sanaa roskaruoka. Bettyä ei mainittu. Miten sitä voi pitää sinuun kohdistuvana vittuiluna?
Faggot to end all faggers.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

HomonKulli kirjoitti: Miten sitä voi pitää sinuun kohdistuvana vittuiluna?

Hei HomonKulli, opettelepa laskemaan yksi plus kaksi.
Vastaa Viestiin