Alkoholi

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aava kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Lisäksi pelottaa ajatus kaveriporukan kokoontumisista, jos ei itse ota alkoa. Jotenkin ajattelee, että muiden ryyppääminen menee pilalle, jos yksi ei ota. Typerää toki kelata tuollaista


Valitettavasti haluan jatkaa sepustuksiani vielä muutamalla, yhtä naiivilla kommentilla, mitä edellisetkin...

Siis haluaako ne sun kaverit sut niihin kokoontumisiin sen sun ryyppäämisen takia vai sen takia, että sää olet hyvä tyyppi ja kaveriaineista? Vai eikai ole niin, että olet kaveriainesta siksi, että ryyppäät... ?


Nuo kaveriporukan tapaamiset on sellaisia kosteita tilaisuuksia. Mutta tietysti on niin, ettei mun sen takia tarvitse ryypätä, että miellyttäisin kavereitani.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

No niin, sorvin ääreen on palattu.

Kovasti olen Lotus Notesilla viestittänyt ja pyydellyt anteeksi. Kaikki on tietysti, että sattuuhan sitä ja ei se mitään. :roll:
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Tix kirjoitti:että Daven tapauksessa juuri nämä seikat pitävät käytön jossain määrin hallinnassa?


Mahdollista.
Jos asia on noin, niin asetelma on omiaan ruokkimaan ylilyöntejä -"kontrolli tulee muualta kuin omasta itsestä." Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna.

Sinänsä mielenkiintoinen sosiologinen ilmiö, miten alkoholin vaikutuksen alaisena mokailu on tietyllä tavalla hyväksyttävää kulttuurissamme. Luin jostain, notta Japanian maassa sama juttu. Siellä salaryman saa Sapporo-viskipullon kiskaistuaan käskeä vaikka pomoaan painumaan jonnekin Hokkaidon perämetsiin tai vaikkapa vittuun, eikä asiasta välttämättä koidu negatiivisia karriääriseuraamuksia.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Saanko mä soittaa pomolle just nyt, että jos oisin alkoholisti, oisin just nyt ihan kännissä, joten lähen kotiin, heippa?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kännissä on kiva hillua
silloin voi saada jopa pillua.

On hauska heilua kännissä
kun miehet roikkuu nännssä.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti:Saanko mä soittaa pomolle just nyt, että jos oisin alkoholisti, oisin just nyt ihan kännissä, joten lähen kotiin, heippa?


Mikä sun pointti on?
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

NuoriDaavid kirjoitti:
Edith kirjoitti:Saanko mä soittaa pomolle just nyt, että jos oisin alkoholisti, oisin just nyt ihan kännissä, joten lähen kotiin, heippa?


Mikä sun pointti on?

Tahdon vaan pois täältä.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Edith kirjoitti:Saanko mä soittaa pomolle just nyt, että jos oisin alkoholisti, oisin just nyt ihan kännissä, joten lähen kotiin, heippa?


Mikä sun pointti on?

Tahdon vaan pois täältä.


Aha.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Juomahistoriani on hyvin kohtuullinen, sanoisin jopa vaatimaton. Ruuan kanssa en oikein välitä alkoholista, yleensä eivät maistu hyviltä yhdessä. Joskus rankan opinto- tai työputken jälkeen lapsettomalla viikolla tekee mieli vetäistä" kännit", eli max. 4 drinksua illan aikana. Tuollaisia repsahduksia sattuu ehkä parin kuukauden välein. Yleisesti ottaen huonoon oloon ei tee mieli juoda, eikä hyvään tarvitse. Erikoistilanteissa on ihan mukava hieman höpötellä pöhköjä pikkugänässä, mutta nousuhumalassakin yleensä "näen" sen humalasumun läpi, kuinka ihmiset muuttuvat, ja yritän kontrolloida sitä, etten itse muuttaisi käytöstäni.

Ehkä järkeistän liikaa, ehkä en, mutta ainakaan oma ahdistukseni tai muutkaan negatiiviset tunteet eivät ole edes hetkellisesti haihtuneet humalan avulla. Miksi hoitaa oireita, kun voi hoitaa niiden aiheuttajaa?

Oikeesti, tuntuu että oon vaan liian tosikko ja aikuismainen enkä edes tunne minkäänlaista tarvetta irrotella, tanssia pöydällä ja näyttää tissejä tai kerjätä muunkaanlaista huomiota. Ehkä jossain toisessa elämän vaiheessa, jossa aikaa ois moiseen hullutteluun ;-)

Hate me.

Tunnen kuitenkin suurta mielenkiintoa tuota minulle tuntematonta tunnetta kohtaan, joka pakottaa juomaan enemmän kuin järki soisi. Toki tiedostan itsekin toimivani toisinaan järjenvastaisesti(lähinnä lykäten opiskeluun liittyviä hommia, jotka sitten puhkuvat päälle viimeisinä päivinä oikein urakalla), mutta miksi ihminen ehdoin tahdoin toimii tyhmästi? Koska se sillä hetkellä tuntuu mukavammalta vaihtoehdolta.

Tyhmimmät ja rohkeimmat juttuni olen aina tehnyt selvinpäin. Toisin sanoen, en taida tarvita alkoholia juuri mihinkään =/ Toki laadukas samppanja tai joskus jopa edullinen kuohuviini juhlistaa tilannetta, mutta taitaisi juhlistaa myös ilman prosentteja. Tiedä häntä.
Prepare for the worstest.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

nowaysis kirjoitti:enkä edes tunne minkäänlaista tarvetta näyttää tissejä

Hate me.


:x
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ei ne nyt niin isot oo, että sinne asti näkyis, vaikka vilauttaisinkin.
Prepare for the worstest.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

nowaysis kirjoitti:Ei ne nyt niin isot oo, että sinne asti näkyis, vaikka vilauttaisinkin.


Mulla on hemmetin hyvä näkö.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No ei silti irtoo. En tunne tarvetta.
Prepare for the worstest.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

nowaysis kirjoitti:No ei silti irtoo. En tunne tarvetta.


No, en mä silti taida viitsiä alkaa vihaamaan sua. Onks pakko jos ei taho?
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Hmm. Menin torstaina baariin. Yöllä sitten plätyn kanssa odottamaan aamu yhdeksää, jotta pääsee takaisin baariin. Yöllä puoliksi pupeltama plättyni olikin sitten ainoa, jota söin ennen sunnuntaipäivää. Nälkä katosi oikeastaan lauantainailtana kokonaan, eikä siis sunnuntaina nälkää tuntunut lainkaan.
Helsinki-Turku-Lahti-Helsinki oli kolmen päivän meno tällä kertaa. Lauantai-aamuna Turusta Lahteen dösällä oli aika helvetin tuskainen. Puoliksi juotu minttuviinakaan ei siinä oikein auttanut, eikä se huurteinen, jonka jouduin huikalla juomaan Forssassa dösän odottaessa kun joku unkarilainen runkkari ei osannut jotain vitun purkkaa ostaa. Yritin työntää sitä syrjään, että saisin kaljani ennen dösän menoa. Meni se sitten helvettiin siitä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tix kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:No ei silti irtoo. En tunne tarvetta.


No, en mä silti taida viitsiä alkaa vihaamaan sua. Onks pakko jos ei taho?


Tryyyy.. just a little bit harder!1
Prepare for the worstest.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Hellu »

NuoriDaavid kirjoitti:Mulla ei ole sellaista ongelmaa, että ottaisin putkia tai kohtuuttoman usein. Viime aikoina ole ottanut kerran viikossa ja yleensä aivan kohtuudella. Ongelma on se, että joskus sitten mopo karkaa käsistä ja tulee vetäistyä aivan tukka silmille. Joku voi ajatella, että sehän on jossain määrin suomalaiskansallista ja ehkä se onkin, mutta en haluaisi olla sellainen.


Älä nyt turhia murehdi!
Musta olis ihan hirveetä jos ei sais ikinä juoda kunnon kännejä,
kamala sellanen ajatus että lärvien vetäminen kuuluis johki teini-ikään.
Tietty toi ny on ärsyttävää et jää menemättä duuniin, mulle harvoin sellasta sattuu, mut jos sattuu ei haittaa koska duunikaveri on yhtä juoppo ja sillekki joskus sattuu!
Mut kamoon, kyllä joskus saa lähtee käsistä.
Lähtispä mullaki käsistä vaan vaikka kerran viikossa!

Mullahan kävi tossa sellanen hauska sattumus yks yö, jota en kyllä tässä kerro, mutta olin enemmän kännissä ku koskaan sitten nuoruuden övereiden, tuli vähän sekoiltua.
Seuraavana päivänä oli tyttöjen illanistujaiset, sellaset perustylsät tyttöjen "bileet" jossa tapasin vanhoja luokkakavereita, ja päätin ennen ku menin et sitä eilistä juttuu en sit kerro! No, niillä oli skumppaa siellä ja siitä tulee aina niin ihana känni, tulee juttua jne, ja tietty sit kerroin sen jutun.
Eikä kukaan nauranu, katto vaan säälivästi et voi että sua juoppoo, vaikka se oli sika hauska juttu!!
Yks kaveri tuli sieltä meille yöks ja aamulla darrassa yrjötessään sano katsoen mua silmiin, "Musta ei vois koskaan tulla tommosta kunnon juoppoo".
Hehe...
Siellä bileissä jotenki vasta tajusin miten eri maailmasta mä nykyään oon ku ne, toivottavasti mä osaan nauraa ördäyksille/ördätä vielä vanhanakin.
Ja en nyt tarkota sitä että olipa hauskaa ku make pasko housuun eilen (vaikka se onkin aina hauskaa paitsi jos se tapahtuu meillä), vaan sitä ettei musta tulis sellanen päivittelijä joka kyselee että mikä siinä viinan juonnissa on niin hauskaa.
masa

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja masa »

Hellu kirjoitti:Ja en nyt tarkota sitä että olipa hauskaa ku make pasko housuun eilen


Kuulostat ihan Joudenilta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Vittu. Haluaisin olla normaali aikuinen, joka osaa ottaa kohtuudella. Yleensä osaankin, mutta en aina.


Muistat vaan juoda paljon vettä, niin kyllä se siitä. Noin viidennen lasin jälkeen joka toisen lasin _pitää_ olla 0,3-0,5l vissy. Tuolla konstilla hauskaa riittää pidempään, ylilyönneiltä vältytään ja aamullakin on parempi olo.
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Xiberia kirjoitti:Onko edelleen voimassa se ajattelutapa, että ei ole kova jätkä, jos ei ryyppää? Uskaltaako kavereille sanoa, että en ota ollenkaan, kun tiedän että muuten menee överiksi?


Yritin haeskella googlella tilastoja asiasta, mutta ei osunut silmään. Viime viikon Iltalehdessä oli juttu siitä, miten Englannissa alaikäisten alkoholinkäyttö on räjähdysmäisessä kasvussa. Muistelen lukeneeni myös samansuuntaisia juttuja Espanjasta joku aika sitten.

Hieman siis näyttäisi siltä, ettei tämä nuorisosukupolvi ole fiksumpi alkoholiasioissa kuin edellisetkään. Sääli.

Aikuisen on toki helpompi kieltäytyä, mutta yllättävän usein joutuu juomattomuuttaan selittelemään illanvietoissa.
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

killkill kirjoitti:Aikuisen on toki helpompi kieltäytyä, mutta yllättävän usein joutuu juomattomuuttaan selittelemään illanvietoissa.

Ja ennen kuin tuohon juomakulttuuriin tulee muutos, suomalaisten alkoholinkulutus pysynee korkealla tasolla.

Olisihan se hauska tilanne, jos alkoholia tilaavalta kysyttäisiinkin, että "Ai sä otit oluen, meinaatkos montakin ottaa?", kun nyt usein alkoholittomuttaan joutuu perustelemaan vastaamalla kysymyksiin "etkö sä ota mitään muuta, meinaatko koko illan olla juomatta?"
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

aimohaiku kirjoitti:
killkill kirjoitti:Aikuisen on toki helpompi kieltäytyä, mutta yllättävän usein joutuu juomattomuuttaan selittelemään illanvietoissa.

Ja ennen kuin tuohon juomakulttuuriin tulee muutos, suomalaisten alkoholinkulutus pysynee korkealla tasolla.



No niin. Huomaahan sen tässä ketjussa jo, että tuntuu olevan ihan normaalia ja hyväksyttävää, että homma lähtee lapasesta. Että ei se mitään, sitä sattuu meille kaikille. Vaikka ND itse olisi siis sitä mieltä että kyllä se mitään ja ei sais sattua.

En vaan oikein tajua - ei kai tässä mitään vertaistukea haettu, vaan vinkkejä?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Lilo kirjoitti:En vaan oikein tajua - ei kai tässä mitään vertaistukea haettu, vaan vinkkejä?


Veikkaan että kuitenkin kumpaakin.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Halusin kirjoittaa vitutukseni, purkaa ahdistusta sen avulla.

En tiedä mitä teen jatkossa, täytyy miettiä. Toki täysin ilman olisi varma ratkaisu, mutta siinä samalla joutuisi luopumaan rakkaasta harrastuksesta.

Kuten aiemminkin kirjoitin, olen 25 vuotta opetellut alkon käyttöä, suhtaudun varsin skeptisesti siihen, että oppisin tämän enempää, kun en ole 25:ssä vuodessa oppinut.

Ruumiiissa on viisi arpea ryyppyreissuilta. Putkassa olen ollut kaksi kertaa. Kännissä olen mennyt töihin kolme kertaa ja kaksi kertaa olen jättänyt menemättä (toki monta eri työpaikkaa tuossa 20:n vuoden ajalta). Autoa olen ajanut humalassa muutaman (alle viisi) kertaa, en ole jäänyt kiinni. Yksi pahoinpitelytuomio (miespuolinen, kaverini äidin hakkaaja, hän ansaitsi sen). Useampi sekstailu sellaisen kanssa, jonka kanssa ei kehtaisi kadulla selvinpäin kävellä. Suurin osa tuosta edellämainitusta tapahtui aivan 90-luvun alussa. Huonolla tuurilla olisin kuollut.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Eikö se riitä, että on täysin ilman työpäivien aattoina ja muina päivinä, kun seuraava aamu vaatii skarppiutta ja ottaa vaan vapaalla?
Vastaa Viestiin