Miksi et halua lapsia?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

annepa kirjoitti:Tähän hyvin todennäköisesti vaikutti siskoni sikiäminen ja siskonpojan olemassaolo; se muksu vei mun sydämen.
Mun siskolla on neljä lasta, joista kahdelle olen kummi. Ovat maailman ihanimpia lapsia ja rakkaita minulle. :h: Tämä täytyy aina sanoa, ettei luulla että olen joku lapsivihaaja tmv. En ole. Ei minulla ole koiraa, hevosta tai kissaakaan, mutta en minä niitä vihaa - päinvastoin. :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Suvinen puhukoon puolestaan, mutta luulen, että hän tarkoitti paineilla sisäisiä, ei ulkoisia. Biologiaa ei käy kiistäminen, joten jos et ole varma siitä, ettet halua lapsia, niin aika on rajallista. Kun on se yksikin lapsi ei tarvi stressata neljänkympin kolkutellessa josko sittenkin pitäisi.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Okei, hyvä niin, jos niin on. Mun on ehkä ihan oikeasti joskus vaikea käsittää sisäisiä (lapsenteko)paineita, kun ei ole koskaan itsellä ollut.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Ei mullakaan ole koskaan vauvakuumetta ollut. Silti ois nyt sellainen olo, et jotain pitäs tehdä ja äkkiä, ellei tuota tytärtä olisi. Ymmärrän hyvin biologisen kellon ilmiönä, en vaan ymmärrä miksi se jollain raksuttaa jo kolmekymppisenä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Voi ei, päästäänkö kohta siihen, että "sua kyllä kaduttaa sitten myöhemmin, kun ei ole lapsia". :D Noh, sitä odotellessa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Eiköhän jokainen kohdallaan tiedä parhaiten mitä elämältään tahtoo, että pelko pois.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^sua kyllä kaduttaa sitten myöhemmin, kun ei ole lapsia!
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ihmisen yhtenä tehtävänä biologisena olentona on lisääntyä. Ei siinä paljon järki paina, jos/kun biologia pistää ison vaihteen silmään. Ja vaikkei pistäisi, lapsia syntyy niin kauan kuin tekotapa miellyttää.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Riemumieli kirjoitti:Ihmisen yhtenä tehtävänä biologisena olentona on lisääntyä. Ei siinä paljon järki paina, jos/kun biologia pistää ison vaihteen silmään.
Tämä selittänee myös raiskaukset ja muut väkivallanteot.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Pitää kysyä asiaa merileijonilta.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti:Pitää kysyä asiaa merileijonilta.
Ei ne ehdi vastata. Kiire panna pingviinejä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Ihmisen yhtenä tehtävänä biologisena olentona on lisääntyä. Ei siinä paljon järki paina, jos/kun biologia pistää ison vaihteen silmään.
Tämä selittänee myös raiskaukset ja muut väkivallanteot.
Raiskaajat, nuo ihmismaailman merikarhut.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Suvinen kirjoitti: Jotenkin niin, että musta on mukavaa ajatella että joskus kun olen vanha, rikas mummeli joka asuu jossain Floridassa on mulla myös kaunis, menestyvä tytär joka silloin tällöin piipahtaa kylässä, jolloin voimme juoda viiniä patiolla ja kiistellä maailmanpoliittisesta tilanteesta. Että vaikka olisinkin vanha ja luultavasti melko eristäytynyt ja yksin, olisi maailmassa silti joku joka muistaa, tuntee ja toivon mukaan myös välittää.
En edelleenkään halua lapsia. Mutta tuon Suvisen yllämainitun pointin mä tajuan! Mä vaan haluaisin sen lapsen valmiiksi parikymppisenä, aivan kauhean vaivalloista saaha se ite siihen asti ja tuloskaan ei ole yhtään taattu.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ystävä ajaa saman asian. :h:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Koska olen fyysisesti ja henkisesti valmis seuraavalle askeleelle, ja koska tyttäreni on jo sen ikäinen että voi toimittaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Yksi lapsi on ja se riittää mulle. Mä olen sen verran innokas harrastusten kanssa, että luulen että olisin ollut oikein tyytyväinen elämääni lapsettomanakin. Vaimon kanssa oltiin kuitenkin jo aika pitkään ehditty katselemaan maailmaa kahdestaan, joten aikoinaan teki mieli tutustua myös siihen mitä lapsi tarjoaisi elämään. Vallankin kun oli sellainen tunne, että rakkautta riittäisi jaettavaksi vielä toisellekin ihmiselle.

Onhan tuo pieni ihminen ollut ihmeellinen ja ihana. Tarjonnut paljon sellaisia kokemuksia ja tunteita, joita en usko ilman omaa lasta kokevansa. Mä en ole koskaan ollut mikään vauva ihminen. Omaa jaksoi hyvin hoitaa, mutta on ihan upeeta, että lapset kasvaa ja niiden kanssa pääsee tekemään aina uusia asioita.

Tuntuu, että yhden lapsen kanssa saa parhaan kombinaation. Pääsee kokemaan vanhemmuuden riemut, mutta on kuitenkin aika helppo ja edullista kulkea ympäri maailmaa. Samoin kotona on ihanan rauhallista iltaisin sen jälkeen kun on ajanut naapuruston lapset pois. Näin 7 vuoden jälkeen olen oikein tyytyväinen, että lapsi tuli, vaikka en asiasta ihan täysin varma tekohetkellä ollutkaan. Toista ei kiinnosta lähteä tekemään, koska vauva-aika on kuitenkin niin työlästä ja siinä oli ainakin meillä omat huonotkin vaikutuksensa parisuhteeseen. Näin on oikein hyvä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Aloin pohtimaan tätä lasten pyöräyttämistä näin nykypäivänä. Itse toki olin suht ajoissa liikenteessä, ja ihan suunnitellusti, mutta jos tuo tyttären suunniteltu opiskeluputki aukeaa, niin voi olla että mulla jää aika lapsenlapsen kanssa vähintäänkin vähiin. Jos kohta toteutuu ollenkaan. Itsekkäästi ajateltu, tiedän sen, mutta on mullakin oikeuksia!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tän ketjun nimi on Miksi ET HALUA lapsia? eikä mikään Miksi väänsin lapsia. Perustakaa oma ketju kootuille selityksillenne :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Aha. No sanotaan nyt sitten niin, että maailmaan syntyy lapsia yli tarpeen ja samaan aikaan jo syntyneiden lasten elinajan ennuste on aika huono.

Jos kohta me täällä sivistyneessä suomessa tehdään perheen sisäisestä adoptiosta sellainen byrokraattinen viidakko, että siihen tutustuttuaan tekee mieli vain todeta: Aha - vitut lapsista.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

ei saamari miten hyvä, mä kopsaan tuon naamalaan :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Mäkin haluisin, mutten uskalla. Jollain menisi kuitenkin herne nenään eikä millään jaksaisi sitä kaivelua :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Liekö tuosta olemassa vanhusversiota? Ilmiöhän on sama vain sillä erolla, että heitä ei hoivaa kukaan. Ja ketjunkin voisi perustaa nimellä miksi et halua vanhuksia. Saunan taakse mahtuu.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kreitsu kirjoitti:^Mäkin haluisin, mutten uskalla. Jollain menisi kuitenkin herne nenään eikä millään jaksaisi sitä kaivelua :P
Pelkkää satiiriahan tuo.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ihmisten huumorintaju on joskus arvaamaton. Ei ole intressejä edes vahingossa ketään ystiä ärsyttää.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin