Varmasti. Muutenhan kaikissa autoissa olisi lambo- lokinsiipi- tai star trek -ovet, joiden läpi pääsee parkkialueella paljon helpommin ulos.NuoriDaavid kirjoitti:Liekö sitten paljon kalliimpi toteuttaa.
Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
No pökötistähän löytyy jo sivuun siirtyvä ovi. Vähän niinkuin pakettiauton sivuovi. Varmasti kätevä ahtaisiin tiloihin.NegaDuck kirjoitti:Varmasti. Muutenhan kaikissa autoissa olisi lambo- lokinsiipi- tai star trek -ovet, joiden läpi pääsee parkkialueella paljon helpommin ulos.NuoriDaavid kirjoitti:Liekö sitten paljon kalliimpi toteuttaa.
Mähän kattelinkin silloin taannoin pökötti tonniseiskaa vähän sillä silmällä, mutta en sitten ostanutkaan. Kyl maar erottuisin joukosta jos olisin ostanut, niitä ei kovin montaa katukuvassa näy.masa kirjoitti:No pökötistähän löytyy jo sivuun siirtyvä ovi. Vähän niinkuin pakettiauton sivuovi. Varmasti kätevä ahtaisiin tiloihin.
Taitaa parissa Mitsubishin tila-farmarissakin olla takana liukuovet, ellen ihan väärin muista.
Ei näy ei, koska autossa on lähemmäs kymppitonni ylihintaa (joidenkin pirun liukuovien takia vielä!) Taitaa olla lähinnä liikuntarajoitteisten suosiossa. Ainakin ne mitkä minä olen nähnyt, ovat olleet melkein poikkeuksetta varustettu vammatarralla. Vaikka joukosta toki erottuiskin niin en sitten tiedä oisko se niin hienoa olla ainoalla vammatarrattomalla 1007:lla liikenteessä. Seksikästä kyllä!NegaDuck kirjoitti:Mähän kattelinkin silloin taannoin pökötti tonniseiskaa vähän sillä silmällä, mutta en sitten ostanutkaan. Kyl maar erottuisin joukosta jos olisin ostanut, niitä ei kovin montaa katukuvassa näy.
Sopisi Bond-elokuvaan.masa kirjoitti:VuhUUU!
http://www.iltalehti.fi/nettitvpopup.shtml?27981570
Suomelle uusi hävittäjälaivue? Mylwin?
Voi Jeesuksen Maria.masa kirjoitti:VuhUUU!
http://www.iltalehti.fi/nettitvpopup.shtml?27981570
Suomelle uusi hävittäjälaivue? Mylwin?
Ton kanssa on vissiin turha tapailla Eject-kahvaa jakkarasta.
- McJanne
- Kitisijä
- Viestit: 8611
- Liittynyt: 13.11.2005 23:14
- Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Uusi pyörä!Herra Manala kirjoitti:Ton kanssa on vissiin turha tapailla Eject-kahvaa jakkarasta.
Suomalainen kawerrri on jo keksinyt rakettisaappaat joilla lennellä, toi on aika laimee siihen nähden :>
edit: Wiki-juttu
Kirjoitan tätä alasti
Tää on aika wanha, itse asiassa 60-luvulta, mutta aika mielenkiintoinen konsepti joka ei ilmeisesti ratkaisun kalleuden takia kuitenkaan ottanut tuulta purjeisiin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gyrojet
Eli pyssy jonka luodit ovatkin pieniä raketteja, ts niillä on pitkä kantomatka ja luoti ei putoa matkalla alaspäin. Jännä. Toisaalta lähtönopeus lähietäisyydellä on onneton, ja piipun voi jopa tukkia sormella.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gyrojet
Eli pyssy jonka luodit ovatkin pieniä raketteja, ts niillä on pitkä kantomatka ja luoti ei putoa matkalla alaspäin. Jännä. Toisaalta lähtönopeus lähietäisyydellä on onneton, ja piipun voi jopa tukkia sormella.
Tämä on ihan siisti, keksii ne jenkit jotakin hyödyllistäkin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=esnQwVZOrUU[/youtube]
Tunnen muutaman sirkkelimiehen jotka osaa sormilla laskea enään yhdeksään.
Lisää sirkkelistä: http://www.sawstop.com/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=esnQwVZOrUU[/youtube]
Tunnen muutaman sirkkelimiehen jotka osaa sormilla laskea enään yhdeksään.
Lisää sirkkelistä: http://www.sawstop.com/
Niinpä. Miksi peltiä?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kTYiEkQYhWY[/youtube]
... varmaankin siksi että pelti ei lähde lepattamaan tuulessa kun ajaa lujaa. Ja lisäksi Bemareilla ja kondomeilla on tämän myötä nyt kaksi yhteistä asiaa. Mut on toi silti kyllä siisti.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kTYiEkQYhWY[/youtube]
... varmaankin siksi että pelti ei lähde lepattamaan tuulessa kun ajaa lujaa. Ja lisäksi Bemareilla ja kondomeilla on tämän myötä nyt kaksi yhteistä asiaa. Mut on toi silti kyllä siisti.
Plug-in hybridi
kiinnostaa. Saas nähdä, minkälainen verokohtelu näille tulee. Tuleeko käyttövoimavero (eli diesel-vero) ja miten co2-päästöt lasketaan.
Maakaasuautothan vapautettiin käyttövoimaverosta, eli toivoa on, että näillekään ei sellaista laitettaisi.
Toy Yoda kuitenkin varoittaa liikaa odottamasta.
kiinnostaa. Saas nähdä, minkälainen verokohtelu näille tulee. Tuleeko käyttövoimavero (eli diesel-vero) ja miten co2-päästöt lasketaan.
Maakaasuautothan vapautettiin käyttövoimaverosta, eli toivoa on, että näillekään ei sellaista laitettaisi.
Toy Yoda kuitenkin varoittaa liikaa odottamasta.
Tässä sähköautossa on jo yritystä:
http://www.treehugger.com/files/2006/08 ... d_mini.php
Ladattavissa töpselistä, mutta käyttää tarvittaessa bensaakin.
Kaiken kaikkiaan odotan kyllä innolla sähköautoja. Parasta yhdistelmää puidaan edelleen, saa nähdä mistä ratkaisusta tulee lopulta voittaja. En usko vetyautojen olevan se tulevaisuus, vaikka niihin nykyään kovasti satsataankin.
Bensa-autojen pörinässä on omaa nostalgiaansa, mutta Speed Racer -leffassakin oli aika mielenkiintoista uutta estetiikkaa. Filmin ufoista sähköautoista lähtee ihan omanlaisensa ääni, ne salamoivat ja ärjyivät vallan jännästi. En itse ole bensapörinää kauheasti ikinä fanittanut, mutta veikkaan että vannoutuneinkin bensafani pystyy kyllä tarvittaessa virittämään kiihottumismekanisminsa uudelle kanavalle sähköautojen yleistyessä.
Ja ehkä tulevaisuuden sähköautoihin voi ostaa erilaisia kaiuttimista soitettavia moottoriääniä samaan tapaan kuin kännyköihin ostetaan soittoääniä.
http://www.treehugger.com/files/2006/08 ... d_mini.php
Ladattavissa töpselistä, mutta käyttää tarvittaessa bensaakin.
Kaiken kaikkiaan odotan kyllä innolla sähköautoja. Parasta yhdistelmää puidaan edelleen, saa nähdä mistä ratkaisusta tulee lopulta voittaja. En usko vetyautojen olevan se tulevaisuus, vaikka niihin nykyään kovasti satsataankin.
Bensa-autojen pörinässä on omaa nostalgiaansa, mutta Speed Racer -leffassakin oli aika mielenkiintoista uutta estetiikkaa. Filmin ufoista sähköautoista lähtee ihan omanlaisensa ääni, ne salamoivat ja ärjyivät vallan jännästi. En itse ole bensapörinää kauheasti ikinä fanittanut, mutta veikkaan että vannoutuneinkin bensafani pystyy kyllä tarvittaessa virittämään kiihottumismekanisminsa uudelle kanavalle sähköautojen yleistyessä.
Ja ehkä tulevaisuuden sähköautoihin voi ostaa erilaisia kaiuttimista soitettavia moottoriääniä samaan tapaan kuin kännyköihin ostetaan soittoääniä.
No ei todellakaan. Kyllä ääniä maailmaan mahtuu, ja asia on vaan sillä tavalla, että esimerkiksi V8:n tai bokserikutosen murina on parhaimmillaan orgastisen kuuloista, eikä siihen auta mikään mielikuvaharjoittelu siitä että on tää mun uus oopperan kummitukselta kuulostava vinkulelumini ihan tosi tosi kiihottava.NegaDuck kirjoitti:Bensa-autojen pörinässä on omaa nostalgiaansa, mutta Speed Racer -leffassakin oli aika mielenkiintoista uutta estetiikkaa. Filmin ufoista sähköautoista lähtee ihan omanlaisensa ääni, ne salamoivat ja ärjyivät vallan jännästi. En itse ole bensapörinää kauheasti ikinä fanittanut, mutta veikkaan että vannoutuneinkin bensafani pystyy kyllä tarvittaessa virittämään kiihottumismekanisminsa uudelle kanavalle sähköautojen yleistyessä.
Joo, ja samalla voit vetää sen kumibarbaran sängyn alta ja laittaa mankasta soimaan naisten yhdyntä-ääniä.Ja ehkä tulevaisuuden sähköautoihin voi ostaa erilaisia kaiuttimista soitettavia moottoriääniä samaan tapaan kuin kännyköihin ostetaan soittoääniä.
Videopelin rattiohjain, sekä pelin auton moottoria simuloiva ja sen mukaisesti ääntä soittava järjestelmä ovat huomattavasti kehittyneempi ja älykkäämpi kokonaisuus kuin joku kumibarbara ja mankkari.Herra Manala kirjoitti:Joo, ja samalla voit vetää sen kumibarbaran sängyn alta ja laittaa mankasta soimaan naisten yhdyntä-ääniä.
Ja ilmaisumahdollisuudet ovat niin paljon monipuolisempia. Sähköauton saa halutessaan kuulostamaan vaikka höyryveturilta, kutomakoneelta tai yhdynnältä jos haluaa olla standardoidun persoonallinen.
Ja siitäkin huolimatta lopputulos on paljon helpommin feikiksi aistittava. Missään autopelissä mitä olen pelannut, ei oikeasti voi sanoa olevan aidonoloiset moottorinäänet. Vaikka niitä miten samplataan, niin ei ne silti aidonkuuloiset ole. Pelkästään kuorma ja vastus muuttaa moottorin ääntä tavalla, jota tuntuu olevan lähes mahdoton mallintaa aidonoloisesti kierroksien muuttuessa.NegaDuck kirjoitti:Videopelin rattiohjain, sekä pelin auton moottoria simuloiva ja sen mukaisesti ääntä soittava järjestelmä ovat huomattavasti kehittyneempi ja älykkäämpi kokonaisuus kuin joku kumibarbara ja mankkari.Herra Manala kirjoitti:Joo, ja samalla voit vetää sen kumibarbaran sängyn alta ja laittaa mankasta soimaan naisten yhdyntä-ääniä.
Ehkä eniten duunia tuolla osa-alueella on tehty GT-pelisarjassa, ja moottorinäänien perusteella voikin monesti arvailla sen äänen perusteella mikä auto on kyseessä mitä äänellä yritetään jäljitellä, mutta ei ne vain silti samalta kuulosta. Kokeilepa esimerkiksi ajaa hetki pelissä Mercedes-Benz SLR McLarenilla, ja kuuntele sen jälkeen vaikka videolta miltä se auto "oikeasti" kuulostaa, niin ehkä ymmärrät. Ja jostain syystä (kunnollisten) autojen moottorinäänet eivät koskaan kuulosta edes nauhalle nauhoitettuna yhtä hyviltä kuin livenä.
Varsinkin matalilla - eli juuri niillä jokapäiväisillä käyttökierroksilla - synteettinen moottorinäänijäljittely on aivan hanurista, koska moottorinäänien profiili muuttuu niin paljon niin pienten kierroserojen ja kuormaerojen välillä.
Niin ja sitten on vielä ne värinät ja vääntövoimat mitä työpulssit aiheuttavat vauhtipyörälle ja aina pedaaleille saakka. Niitä ei millään önnönnöö-äänillä imitoida.
No ihanko ylläripylläri se ei kuulosta ihan just aidolta. Tiedän sen kyllä kuuntelemattakin. Saat vaan luvan tottua sitten siinä vaiheessa kun sähköautot tulevat. Mut hei, kehitys kehittyy. GTR:ssä on jo paljon paremmat moottori- ja rengasäänet kuin aiemmissa peleissä.
Jos te ihmettelette että mikä niissä tisseissä on, niin samalla lailla minä ihmettelen mikä siinä veekasin / harrikan pötpötyksessä oikein on. No, maqnsa kullakin. Sinä saat sentään täyden ja arveluttamattoman tyydytyksen lyömällä rahaa tiskiin eikä kukaan (paitsi ekohipit) paheksu sitä.
Jos te ihmettelette että mikä niissä tisseissä on, niin samalla lailla minä ihmettelen mikä siinä veekasin / harrikan pötpötyksessä oikein on. No, maqnsa kullakin. Sinä saat sentään täyden ja arveluttamattoman tyydytyksen lyömällä rahaa tiskiin eikä kukaan (paitsi ekohipit) paheksu sitä.
Moottoriäänistä:
Pikkumusta-Freelanderissani on veekutonen. Tosin varmaan pienin sellainen, 2,5 litraa, 177 hevosvoimaa. Eikä kuulosta miehekkäältä kuten veekasit ehkä. Kun kaasun polkasen lattiaan, kuuluu hysteeristä kiljuntaa. Mutta Pikkumusta onkin Tyttö.
Pikkumusta-Freelanderissani on veekutonen. Tosin varmaan pienin sellainen, 2,5 litraa, 177 hevosvoimaa. Eikä kuulosta miehekkäältä kuten veekasit ehkä. Kun kaasun polkasen lattiaan, kuuluu hysteeristä kiljuntaa. Mutta Pikkumusta onkin Tyttö.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
No hyvä, sitten varmaan ymmärrät verrannon yöpöydällä yhdyntä-ääniä kiljuvaan mankkaan ja kuminukkeen.NegaDuck kirjoitti:No ihanko ylläripylläri se ei kuulosta ihan just aidolta. Tiedän sen kyllä kuuntelemattakin.
No en usko. Eiköhän aina ole varaa valita. Verotusta toki voidaan kiristellä, mutta tuskin fossiilisia polttavia autoja kielletään vielä minun elinaikanani.Saat vaan luvan tottua sitten siinä vaiheessa kun sähköautot tulevat.
No onpas taas ihme marttyyrivineemistä. Eiköhän sekä miehet että naiset pidä täyteläisiä rintoja keskimäärin varsin esteettisinä. Se on tietty toinen juttu siinä vaiheessa, jos ei suostu ajamaan muuta kuin telaketjutraktoria tai G-kuppeja.Jos te ihmettelette että mikä niissä tisseissä on, niin samalla lailla minä ihmettelen mikä siinä veekasin / harrikan pötpötyksessä oikein on. No, maqnsa kullakin. Sinä saat sentään täyden ja arveluttamattoman tyydytyksen lyömällä rahaa tiskiin eikä kukaan (paitsi ekohipit) paheksu sitä.
Ehkä melkein kuitenkin? Saa nähdä miten Mercedes-Benz tuossa onnistuu.Herra Manala kirjoitti:Verotusta toki voidaan kiristellä, mutta tuskin fossiilisia polttavia autoja kielletään vielä minun elinaikanani.