Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
Tuo Roadsterihän on myynnissä.
Vielä mielenkiintoisempi on luvattu uusi malli
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
Toivottavasti onnistuu.
Yhdysvallat on siitä hieno maa, että sieltä löytyy riskirahaa.
Tesla on kerännyt sijoittajilta 187 miljoonaa dollaria. Toivottavasti rahat riittävät niin kauan, että tulosta alkaa tulla.
Tuo Roadsterihän on myynnissä.
Vielä mielenkiintoisempi on luvattu uusi malli
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
Toivottavasti onnistuu.
Yhdysvallat on siitä hieno maa, että sieltä löytyy riskirahaa.
Tesla on kerännyt sijoittajilta 187 miljoonaa dollaria. Toivottavasti rahat riittävät niin kauan, että tulosta alkaa tulla.
^ Eilenhn juuri tuli dokumentti tästä. Tesla tulee menestymään, koska sillä ei ole siteitä vanhoihin suuriin autonvalmistajiin, eikä öljy-yhtiöihin. Teslan kolmas malli tulee arviolta maksamaan 30000 dollaria, eli se on jo massojen saavutettavissa. Ja akun latausaikaa yrittävät pudottaa tuntiin. Toimintasäde 350 kilomeetteriä.
^ Toivottavasti menestyy. Aika näyttää.
Fisker
http://www.forbes.com/forbes/2009/0608/ ... troit.html
on toinen mielenkiintoinen. Tulevat autothan on tarkoitus koota Uudessakaupungissa. Fiskerin autohan on plugg in hybridi toisin kuin teslan autot.
Fisker
http://www.forbes.com/forbes/2009/0608/ ... troit.html
on toinen mielenkiintoinen. Tulevat autothan on tarkoitus koota Uudessakaupungissa. Fiskerin autohan on plugg in hybridi toisin kuin teslan autot.
Vielä tuosta Teslan S-mallista.
http://www.teslamotors.com/display_data ... elS_US.pdf
Hinta Yhdysvalloissa lupaillaan $65,000 480km:n toimintasäteen mallille ja 0-100 km/h siis suunnilleen 5.6 sekuntia ja kysesssä siis melkein 5 metrinen 4-ovinen auto.
Aika mielenkiintoiset speksit siis. Suomessa ilman autoveroa dollarin nykykurssilla siis alle 50 000 euroa. Autoveron määrää en osaa varmasti sanoa, jäänee alle kymppitonnin, koska sähköauto. Vaikuttaa siis kilpailukykyiseltä 500-sarjan Bemarin ja E-mersun kanssa.
http://www.teslamotors.com/display_data ... elS_US.pdf
Hinta Yhdysvalloissa lupaillaan $65,000 480km:n toimintasäteen mallille ja 0-100 km/h siis suunnilleen 5.6 sekuntia ja kysesssä siis melkein 5 metrinen 4-ovinen auto.
Aika mielenkiintoiset speksit siis. Suomessa ilman autoveroa dollarin nykykurssilla siis alle 50 000 euroa. Autoveron määrää en osaa varmasti sanoa, jäänee alle kymppitonnin, koska sähköauto. Vaikuttaa siis kilpailukykyiseltä 500-sarjan Bemarin ja E-mersun kanssa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Dokumenttia näkemättä luulisin tuon $30k hinnan olevan se, mihin Tesla voi päästä menestyksen myötä. Maailman parhaan autonvalmistajan Prius maksaa karvalakkimallina jenkeissä 21k vuonna 2010 ja fully loaded Priuskin kustantaa yli 30k. Tesla suuntaa katseensa luokkaa ylemmäs kuin Prius, joten olisi vaikea uskoa Teslan pystyvän myymään luksus-autojaan heti 30k hinnalla.Bhven kirjoitti:Tesla tulee menestymään, koska sillä ei ole siteitä vanhoihin suuriin autonvalmistajiin, eikä öljy-yhtiöihin. Teslan kolmas malli tulee arviolta maksamaan 30000 dollaria, eli se on jo massojen saavutettavissa.
Teslan ja Fiskerin esittämät hinnat ovat pelkkää hypeä, jolla yritetään saada rahoitusta. Jokainen rahoittaja tajuaa $50k auton olevan pysyvästi marginaalituote, joten uusien pelureiden on vain valehdeltava ja toivottava parasta. Tata Nano on paljon lähempänä tulevaisuuden autoa kuin nämä luksus-roadsterit.
Hankalaahan se on tehdä $30k:n sähköautoa kunnon toimintasäteellä, kun pelkät Tesla Roadsterin akut maksavat $36k:a.sivustahuutaja kirjoitti:Dokumenttia näkemättä luulisin tuon $30k hinnan olevan se, mihin Tesla voi päästä menestyksen myötä. Maailman parhaan autonvalmistajan Prius maksaa karvalakkimallina jenkeissä 21k vuonna 2010 ja fully loaded Priuskin kustantaa yli 30k. Tesla suuntaa katseensa luokkaa ylemmäs kuin Prius, joten olisi vaikea uskoa Teslan pystyvän myymään luksus-autojaan heti 30k hinnalla.Bhven kirjoitti:Tesla tulee menestymään, koska sillä ei ole siteitä vanhoihin suuriin autonvalmistajiin, eikä öljy-yhtiöihin. Teslan kolmas malli tulee arviolta maksamaan 30000 dollaria, eli se on jo massojen saavutettavissa.
Teslan ja Fiskerin esittämät hinnat ovat pelkkää hypeä, jolla yritetään saada rahoitusta. Jokainen rahoittaja tajuaa $50k auton olevan pysyvästi marginaalituote, joten uusien pelureiden on vain valehdeltava ja toivottava parasta. Tata Nano on paljon lähempänä tulevaisuuden autoa kuin nämä luksus-roadsterit.
Microsoftilta toimiva liikkeentunnistus peleihin:
http://www.pcworld.com/article/165891/e ... show.html/
http://www.pcworld.com/article/165891/e ... show.html/
http://www.siei.org/mainpage.html
Näille propellipäille täytyy nostaa hattua. Ovat rakentaneet kesälomasaarelleen toimivan energiasysteemin, jossa sähkö tuotetaan aurinkokennoilla ja siitä saatavalla energialla vesi hajotetaan vedyksi joka varastoidaan ja sitten polttokennon avulla tarvittaessa muutetaan taas sähköksi.
Näille propellipäille täytyy nostaa hattua. Ovat rakentaneet kesälomasaarelleen toimivan energiasysteemin, jossa sähkö tuotetaan aurinkokennoilla ja siitä saatavalla energialla vesi hajotetaan vedyksi joka varastoidaan ja sitten polttokennon avulla tarvittaessa muutetaan taas sähköksi.
Jännä. Tuli kyllä vähän yllätyksenä miten vähän vetyenergiaa tuollaiseen kahden kuutiometrin säiliöön saadaan varastoitua.NuoriD kirjoitti:http://www.siei.org/mainpage.html
Näille propellipäille täytyy nostaa hattua. Ovat rakentaneet kesälomasaarelleen toimivan energiasysteemin, jossa sähkö tuotetaan aurinkokennoilla ja siitä saatavalla energialla vesi hajotetaan vedyksi joka varastoidaan ja sitten polttokennon avulla tarvittaessa muutetaan taas sähköksi.
Ainoastaan 29kWh käyttökelpoista sähköenergiaa. Suxor! Ei silti, hemmetin hieno proggis, vaikka valtaosa energiasta meneekin harakoille noissa muunnoksissa.
Siis eihän tuossa hommassa varsinaisesti järkeä ole.
Huomattavasti tehokkampaa olisi varastoida sähkö akkuihin.
http://www.siei.org/cost.html
6000 dollarilla olisivat saaneet vastaavan akkukapasiteetin. Nyt
pelkkä polttokenno maksoi 6500 dollaria ja päälle elektrolyysilaitteisto, vetytankki, putkisto jne.
Mutta hieno järjestelmä teknisesti vaikka ei kustannuksia ajatellen järkevä.
Huomattavasti tehokkampaa olisi varastoida sähkö akkuihin.
http://www.siei.org/cost.html
6000 dollarilla olisivat saaneet vastaavan akkukapasiteetin. Nyt
pelkkä polttokenno maksoi 6500 dollaria ja päälle elektrolyysilaitteisto, vetytankki, putkisto jne.
Mutta hieno järjestelmä teknisesti vaikka ei kustannuksia ajatellen järkevä.
Ameriikan ihmemaasta tulee apuvälineitä ihrahirviöille peseytymiseen. Ei tarvitse enää kurotella ja kyyristellä, notta saa michelin-poimut kiiltämään.
http://bodysnake.com/
http://bodysnake.com/
Viimeksi muokannut Bhven, 10.06.2009 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiva ruostumaton kesäauto. Ilmanvastuskerroin 0,15. Aptera sähköauto.
http://www.aptera.com/plugin.php
plug-in sivulta löytyy Jay Lenon esittelyvideo.
http://www.aptera.com/plugin.php
plug-in sivulta löytyy Jay Lenon esittelyvideo.
Hirveitä myllyjä nämä ATIn uudet näytönohjaimet...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mzGtxlaPQqY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mzGtxlaPQqY[/youtube]
Tissien kontrollointi ei voi koskaan olla pahasta, ja on ehdottoman mielenkiintoinen tekninen ratkaisu.
Melkoisen automatisoitua alkaa jo olla tämän päivän photoshoppaaminen. Melkein yhtä HC:tä kuin liikuttaa hiiren osoitinta näytön reunan yli ja katsoa sen ilmestymistä seuraavaan telkkariin.
Joo, kohta meillä on ihan oikeat CSI-zoomit käytettävissä. Ainoa vika on että zoomauksen tulos on arvottu intternetistä löytyvistä kuvista...Manaaja kirjoitti:Melkoisen automatisoitua alkaa jo olla tämän päivän photoshoppaaminen. Melkein yhtä HC:tä kuin liikuttaa hiiren osoitinta näytön reunan yli ja katsoa sen ilmestymistä seuraavaan telkkariin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Mut niin kauan kun internetissä on Geetzun alastonkuvia, tuota ei voine laskea häviöksi lainkaan!aasi kirjoitti:Joo, kohta meillä on ihan oikeat CSI-zoomit käytettävissä. Ainoa vika on että zoomauksen tulos on arvottu intternetistä löytyvistä kuvista...Manaaja kirjoitti:Melkoisen automatisoitua alkaa jo olla tämän päivän photoshoppaaminen. Melkein yhtä HC:tä kuin liikuttaa hiiren osoitinta näytön reunan yli ja katsoa sen ilmestymistä seuraavaan telkkariin.
Paremmat moottoriäänet parilla kympillä perheen nuhakippoon.
SoundRacer V8
http://www.youtube.com/watch?v=b9XAC-BvUyo
SoundRacer V8
http://www.youtube.com/watch?v=b9XAC-BvUyo
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viestit: 1177
- Liittynyt: 30.10.2005 15:31
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Toshiba Develops 1TB SSD That Fits On A Postage Stamp
Huonointa tuossa? Koskaan ei ole ollut yhden teran hukkaaminen näin helppoa...
Huonointa tuossa? Koskaan ei ole ollut yhden teran hukkaaminen näin helppoa...
Life is complex, it has real and imaginary parts.