Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

^Meillä se oli niin helppoa. Nukuttiin samassa huoneessa koko perhe. Mies nukkui kuin tukki, vaihdoin vaipat samalla kertaa kun syötin. Ei tarvinnut laskea kuka hoitaa, sillä jos olisin halunnut miehen hoitavan, olisi pitänyt opettaa tytölle pullosta syönti ja minä olisin joka tapauksessa herättänyt miehen syöttämään muksun... Mies sitten hereillä ollessaan kyllä hoiti tyttöä niin, että sain levätä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Googlebot

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

saira kirjoitti:^Meillä se oli niin helppoa. Nukuttiin samassa huoneessa koko perhe. Mies nukkui kuin tukki, vaihdoin vaipat samalla kertaa kun syötin. Ei tarvinnut laskea kuka hoitaa, sillä jos olisin halunnut miehen hoitavan, olisi pitänyt opettaa tytölle pullosta syönti ja minä olisin joka tapauksessa herättänyt miehen syöttämään muksun... Mies sitten hereillä ollessaan kyllä hoiti tyttöä niin, että sain levätä.

Hieno homma tosiaankin jos mies ei käynyt päivätöissä vaan hoiti lasta sinun nukkuessasi päivisin, eivätkä miehen unet häiriintyneet ollenkaan vauvan yöllisistä heräilyistä. Mikä itse kullekin parhaiten toimii.

En silti koe että toisen viereltä herääminen on asia josta ei voisi ollenkaan tinkiä jotta edes toinen osapuoli voisi saada vuorollaan unta pollaan. Parisuhde on muutakin kuin vierekkäin nukkumista.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Googlebot kirjoitti:jos mies ei käynyt päivätöissä vaan hoiti lasta sinun nukkuessasi päivisin


Meinaat, että miehet eivät ole päivisin hereillä kuin työaikaan?? :roll:
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Mies on rummunsoiton opettaja, eli hän on aina illat töissä. Siihen jäi sitten ne aamupäivät, jolloin hän eniten oli apuna. Enkä muista miehen kertaakaan heränneen yöuniltaan muksun takia. Itse taas heräsin, ja herään edelleen, jokaiseen pieneen rapsahdukseenkin, minkä muksu päästää. Hassua sinänsä kuinka sitä herkistyikään, ennen nukuin todella sikeästi heräämättä vaikka talo olisi romahtanut ympäriltä. Mutta meille toimi tämä näin, joillekin toisille joku toinen. Ehkä tilanne olisi meilläkin ollut erilainen jos kyseessä olisi ollut koliikkilapsi tai muuten öitänsä enemmän valvova.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Googlebot kirjoitti:Ei tainnut Tix nyt ajatella ihan loppuun asti, kunhan halusi taas näön vuoksi louskuttaa leukojaan.


Kyllä ajattelin. Luitko sinä mitä minä kirjoitin? En puhunut mitään sekstailusta tai pussailusta.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Lisäisin muuten vielä tekstiini, että toisaalta jo sekin, että toinen nukkui vieressä ja olisin voinut herättää hänet jos siltä olisi tuntunut, antoi voimia öisin. Ja oli se mukavaa käpertyä toisen viereen aina muksun hoidettua, mies hoiti hyvin sängynlämmittimen toimen!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tix kirjoitti:Kyllä ajattelin. Luitko sinä mitä minä kirjoitin? En puhunut mitään sekstailusta tai pussailusta.


En muista tiedä, mutta kun elämä voi olla hektistä ilman niitä lapsiakin niin on se ihan parhautta käpertyä ennen nukkumaan menoa toisen kainaloon ja antaa huomiota (ei seksiä!), samoin herätä aamulla.
Tommoset pikku jutut antaa voimaa taas jaksaa kiirusta ja pitää sen yhteyden kumppaniin elossa. Kunnes sitä aikaa taas on enemmän.

En vaihtais.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Googlebot kirjoitti:Ihan maalaisjärjellä ajateltuna: jos perhe asuu muualla kuin yksiössä, onko liikaa vaadittu että vanhemmat nukkuvat eri huoneissa jotta aina vuoroöin toinen osapuoli saa nukuttua koko yön läpeensä toisen ollessa vaavivahdissa?


Ihan maalaisjärjellä ajateltuna: maidontuotantoa ei voi pysäyttää vuoroöiksi.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Geetz kirjoitti:^ Meillä ei ees huomata mitään töräyksiä öisin. Ehkä puol-unessa ennen tissiä jotain vaihtelen, ehkä... Joo kai mä.


:) Ai säki oot Huono Äiti niinku mä? Meillä noin sääntönä öisin huomataan vain sellaiset töräykset, jotka mukelo itse huomaa ja joiden suhteen se osoittaa mieltään. En näe mitään syytä häiritä lapsen yöunta vaippasulkeisilla, kun sellaisesta lopputuloksena on helposti vain päivisinkin itkuinen lapsi. Tietenkin poikkeuksen muodostavat mahdolliset iho-ongelmat tai vauvan oma mielipide asioista, mutta noin sääntönä yöllä nukutaan.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Vihtahousu kirjoitti:Ja jos tuutte tähän pappa-ketjuun sydän-hymiöidenne kera, niin... niiin perkele!


Tulin tänne kuokkimaan. Mulla kun ei tietääkseni ole lapsia, eikä ole edes tulossa.

Pappa = vaari, Isoisä

Olen kuullut että, jotkut isät luokkaantuvat moisesta nimityksestä. Ette kai kumminkaan ole kaikki svedujakaan..

Käykö tuo kenenkään kunnian päälle?
Geetz

Viesti Kirjoittaja Geetz »

prosessi kirjoitti:
Geetz kirjoitti:^ Meillä ei ees huomata mitään töräyksiä öisin. Ehkä puol-unessa ennen tissiä jotain vaihtelen, ehkä... Joo kai mä.


-- mutta noin sääntönä yöllä nukutaan.


Juuri näin kehtaa sanoa vain me Huonot Äidit. ;)

Meil on ihan super-tilanne nyt kun mies isyyslomalla. Se saa nukkua yöt hyvin ja jaksaa heti aamuseiskalta pirteenä erityisen temperamenttisen tyttärensä perään... Äiti kun ei jaksa (edes hyvillä unilla, hitto miks noi vauvat kasvaa ja oppii juoksee ja kiipeilee!!11).

Meil on kaikki 3 makkaria käytössä eli skidit nukkuvat omissa huoneissaan. Herään pienimpäänkin inahdukseen vauvan suunnalta, nukkuu siis seinän toisella puolella (oma tahtoni, mies ei ois ensin uskaltanu suostua). Itkuhälytin ei oo osoittautunu tarpeelliseks vempaimeks mut on varalla kyllä yhä... Vauvan huonees on vähän liiankin luksus-nojatuoli, johon tuppaan simahtamaan kesken imetyksen, ehkä kuitenkin useimmiten kömyän melko pian sinne aikuisten makkariin lämppärin viereen peiton alle. Viime yönä vain pari puolen tunnin imetystä, ja aika hyvin on toistaseks jätkä uskonu, ettei öisin seurustella vaan lutkutetaan ja nukutaan. Vaipankin vaihdan silleen vasta kun tyyppi sikees unes sängyssään (ei se kaki oikeesti öisin, tosi helppo tapaus).

Nukun pitkin päivääkin, ei vaivaa väsy kuin super-uhmaisen kolmevuotiaan seurassa... Mietin usein miten jotkut jaksaa muuten tätä samaa mutta yksin. Raukat.

Valitin psykotädilleni joulun alla, että oon huono äiti kun en missään nimessä halua nukkua lasteni kanssa samassa huoneessa. Se tuhahti ja totes, että oon varsin normaali nainen, jonka ei pitäis morkkistella moisesta. Muutama tunti vuorokaudessa lapsihajuttomassa tilassa on oikeus ja kohtuus. Ok! On se sellanen pikkutyyppi kyl paljon ihkumpi unikamu ku kuorsaava kolmekymppinen, mut jotenkin aattelen, et pikkutyypin on hyvä kasvaa itsenäiseks heteromieheks siel omas vihrees huoneessaan...
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jyrki73 kirjoitti:Käykö tuo kenenkään kunnian päälle?


Se riippuu varmaan siitä kuinka paljon se lapsen saaminen pehmentää aivoja. Onhan täällä jo puhuttu siitä miten vittumaisesta tulee ihQpihQ kun paksuksi hankkiutuu. NiinQ se nyt positiivinen asia olisi.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

prosessi kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:Ihan maalaisjärjellä ajateltuna: jos perhe asuu muualla kuin yksiössä, onko liikaa vaadittu että vanhemmat nukkuvat eri huoneissa jotta aina vuoroöin toinen osapuoli saa nukuttua koko yön läpeensä toisen ollessa vaavivahdissa? ... Imettävää äitiäkään ei ole tarpeen herättää kun isukkiliini käyttää vastikkeita omalla passivuorollaan.


Ihan maalaisjärjellä ajateltuna: maidontuotantoa ei voi pysäyttää vuoroöiksi.


Ja koko KORVIKEajatuksessa on se ikävä puoli, että monesti se mikä KORVIKKEESSA annetaan, on pois äidinmaidontuotannosta. Meinaan nännien saama stimulointi eli imeminen on se minkä perusteella aivot laskevat kuinka paljon maitoa tarvitaan. Ja mitä vähemmän imuttelua vauvalta tisseille, sitä vähemmän maitoa. (Eli jos useimmiten siinä 3kk iässäkin saattaa lapsi viihtyä aivan valtavasti tissillä, kyseessä ei ole maidon loppuminen vaan se, että vauvan maidon tarve kasvaa ja hän tekee vain lisätilausta, johon rinnat kyllä pienellä viiveellä vastaavat.) Pulloruokinnassa on sekin ikävä mahdollisuus, että pullottelu saattaa sotkea vauvalta imuotteen tissittelyyn ja se voikin sitten olla paipai imetykselle.

Niin ja jos huutaminen ärsyttää, niin selityksenä se, että tuttelit sun muut eivät missään nimessä ole äidinmaitoa vastaavia tuotteita, vaan korvaavia. Ne eivät ole yhtä hyviä. Ensinnäkin ne ovat lähes kaikki lehmänmaitopohjaisia ja lehmänmaito tuotetaan vasikoita, ei ihmislapsia varten. Korvikevauvojen kasvukäyrä usein poikkeaa täysimetettyjen vastaavasta ja lehmänmaidolle altistuminen vaikuttaa myös vauvan suolen kehitykseen. Saatika jos sattuu olemaan allerginen lehmänmaidolle. Toiseksi äidinmaidossa on aina mukana vasta-aineita, jotka auttavat lasta selviämään pöpöviidakossa terveempänä. Kyseessä on korvike, siis korvaava tuote silloin kun lapsi ei syystä tai toisesta sitä ensisijaista ravintoa saa.

Ja tuo on muuten ainakin alussa hyvin merkittävä juttu, että se maidontuotanto ei lopu yöllä (päinvastoin, yötissittely on omiaan lisäämään ja pitämään yllä maidontuotantoa). Se ei ole mitenkään hauskaa, kun muksu joskus päättääkin nukkua tavallista pitempään ja äiti herää helkkarin kipeiden kivikovien pallojen kanssa lypsämään enimpiä pakkaseen, kun se mukula vaan vetelee sikeitä vaikka voisi herätä syömään ja helppaamaan tankkien kanssa.
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Googlebot kirjoitti:Kysehän siis oli pelkästään nukkumisesta. Seksiä ja vierekkäin pusuttelua voi tietenkin edelleen harrastaa samassa huoneessa valveillaoloaikana.

Ei tainnut Tix nyt ajatella ihan loppuun asti, kunhan halusi taas näön vuoksi louskuttaa leukojaan.


Oletkohan sinä edes asunut parisuhteessa? Lapsi nukkuu toisessa huoneessa ja pariskunta toisessa.

Kai alkuvaikeudet ovat tapauskohtaisia, mutta ei se unettomuus liian kauaa kestä. Sen kyllä jaksaa, mutta jos pariskunta erotetaan pariksi kuukaudeksi samalla kun naisella on ehkä pahin synnytysmasennus voi samatein käydä vaikka eropaperit kirjoittelemassa.

Lapsen ehdoilla, mutta täytyy muistaa että ihmiset ovat parisuhteessa vain koska haluavat. Ei ole pakkoa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:Oletkohan sinä edes asunut parisuhteessa?


En usko. Kunhan halusi taas näön vuoksi louskuttaa leukojaan.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Se on näemmä pappailuketju muuttunut aika suurelta osin mammailuketjuksi :roll:
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Bliss kirjoitti:Se on näemmä pappailuketju muuttunut aika suurelta osin mammailuketjuksi :roll:


Perustele.
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Bliss kirjoitti:Se on näemmä pappailuketju muuttunut aika suurelta osin mammailuketjuksi :roll:


Niin kuulemma käy muillakin palstoilla, jossa näitä vauva-asioita jauhetaan :D
Sundance Kid

Viesti Kirjoittaja Sundance Kid »

Geetz kirjoitti:Sundance Kid lomailee mutta ilmestyy onneksi ketjuun ensi vuonna.


Onneksi?! Uh! Mutta koska tilasit:

killkill kirjoitti:Olis warmaan helvetin iloinen, että saisi itselleen yhden rauhallisen iltapäivän :D


Pidä muuten tosta kiinni. Älä anna siitä sun ihanasta böönasta tulla mitään pirttihirmua. Ei se lapsi hajoa siellä kotona isin kanssa vaikka äitee vähän kävisikin tuulettumassa. Jos se ei ite sitä tajua, niin taluta se ovelle ja potkase aika ajoin pihalle. Ja anna luottokortit mukaan, niin pysyy ajatukset poissa kotijoukoista. Ja joskus se äiti tarvitsee myös ihan omaa aikaa kotona, yksin. Kakara pakettiin ja karkuteille. Meet salaa opettamaan sille äijäkulttuuria.

Riemumielen koliikkikauhisteluihin sanoisin vaikka näin; ei se ole pelotellun paha ihan aina. Minä toki omaan lehmän hermot, mutta rohkenen silti ohjeistaa. Rento asento jonkun viihdelaitteiston ääreen (vaihtoehtoisesti kirjan...), sulje muu maailma pois, muksu syliin ja antaa sen huutaa huutonsa. Ei siihen poppakonstit auta. Lievä rauhoittelu ehkä saattaa helpottaa lapsen henkisiä kärsimyksiä. Itse suosin kersan asettamista vatsalleen poikittain reisieni päälle ja hieroin (eli hyväilin) kevyesti selkää. Tytön koliikki oli mallia kello 19-21, tarkalleen, joten siihen osasi varautua ja suhtautua helpommin.

Googlebot kirjoitti:nukkuvat eri huoneissa jotta aina vuoroöin toinen osapuoli saa nukuttua koko yön läpeensä toisen ollessa vaavivahdissa?


Toimii erittäin hyvin juuri silloin kun iskee se tappoväsymys. Aika iloisesti se parisuhde kuolee silloinkin, kun toinen osapuoli on valvomisesta silkka zombie. Kyllä se jaksaminen vaatii molemminpuolista huomioimista myös unien suhteen. Ja päikkärit kunniaan!! Voi sitä päikkäreilläkin käpertyä samaan kasaan.

Mutta siis noin ylipäätään tarvitset vain pitkää pinnaa, sekä lapsen, naisesi, että itsesi kanssa. Osallistu täysipainoisesti, mutta elä hötkyile!
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Pappailua harrastamaan valmistautuville pari kirjavinkkiä:

Jari Tervo: "Kallellaan"
Uutisvuodosta tuttu isopää kirjaa tuntojaan poikansa ensimmäisestä vuodesta tullessaan isäksi nelikymppisenä. Lyhyitä lauseita, jonkin verran epäolennaisuuksia, mutta paikoitellen aika pysäyttävääkin tekstiä siitä, miltä tuntuu olla pienen lapsen isä.

Joe Borgenicht: "Vauva: omistajan opas : käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto"
Varsin kattava huolto- ja korjausmanuaali. Ei mitään turhia höpötyksiä, vaan suoraa asiaa vauvan tekniikasta kiinnostuneelle miehelle.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Myös autojekorjausoppaista tuttu Alfamer on julkaissut vauvankorjausoppaan, josta juttua mm. tässä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

killkill - sultahan mä voisin neuvoa kysyä kun olet suunnilleen samassa vaiheessa/tilanteessa kun mun mies: ajattelin tehdä miehelle isyyspaketin, jonka annan samoihin aikoihin kuin äitiyspakkaustulee.
Yllä annoit pari hyvää kirjavinkkiä; olisko jotain itsestäänselvää mitä näkisit miehen TARVITSEVAN, mitä me naiset eivät välttämättä tajua?
The great club outshines the individual, always and forever.
Geetz

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Elppis kirjoitti:killkill - sultahan mä voisin neuvoa kysyä...


Sori, pakko tunkea väliin. Mies sai listata oman pakettinsa (olin mielikuvitukseton), joten tässä ne pari julkaisukelpoista:

- kondomit (jotta toivo saamisesta eläisi, sai Kela:n paketista ne ilmaset sit ihmeteltäväks, yhä laatikossaan)
- puhdistusliinat (tuskin enää on, vaikka hommasin maxipaketin ja se sijoitettiin heti yöpöydälle omalle puolelleen)
- kertakäyttökäsineitä (jäi arvailujen varaan oliko vauvan peppupesua vai omia jotain hmmh juttujaan ajatellut... )
- kertakäyttösadeviitta ( ... )
- vicks -rasvaa nenän alle (liittyy ehkä kakkaan?)
- Baby Bluesista kaikki suomennetut (satuin saamaan kirjasitomosta ilmaseks, ihan loistavaa)

Kaikki muu sit extraa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Geetz kirjoitti:
Elppis kirjoitti:killkill - sultahan mä voisin neuvoa kysyä...


Sori, pakko tunkea väliin. Mies sai listata oman pakettinsa (olin mielikuvitukseton), joten tässä ne pari julkaisukelpoista:

- kondomit (jotta toivo saamisesta eläisi, sai Kela:n paketista ne ilmaset sit ihmeteltäväks, yhä laatikossaan)
- puhdistusliinat (tuskin enää on, vaikka hommasin maxipaketin ja se sijoitettiin heti yöpöydälle omalle puolelleen)
- kertakäyttökäsineitä (jäi arvailujen varaan oliko vauvan peppupesua vai omia jotain hmmh juttujaan ajatellut... )
- kertakäyttösadeviitta ( ... )
- vicks -rasvaa nenän alle (liittyy ehkä kakkaan?)
- Baby Bluesista kaikki suomennetut (satuin saamaan kirjasitomosta ilmaseks, ihan loistavaa)

Kaikki muu sit extraa.


Kiitos! :)
The great club outshines the individual, always and forever.
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

^^ Mä en kyllä osaa tuossa paketin sisältö-asiassa auttaa, nuo Geetzun listaamat ovat varmaan hyviä suosituksia.

Itse olen "hyötynyt" eniten siitä neuvolasta saadusta Isälle/Äidille kirjasta ja sitten tuosta "vauvan ensimmäisen vuoden huoltokirjasta" jonka mainitsin tuolla toisessa ketjussa. Omaan isyyspakkaukseeni liitän luultavasti pullon XO-konjakkia ja laatikollisen hyviä sikareita - varpajaisia varten :D
Vastaa Viestiin