Lasten ihmissuhteet ja muita havaintoja

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Fcuk kirjoitti:Minkä ikänen mukelo nyt onkaan? Kysyinköhän jo?


Puolitoistavuotias, melkein tasan.

Taas kerran huomaa, että raportointi pitäisi tehdä heti eikä vasta seuraavana päivänä, nytkin puolet meinasi unohtua:

Eilen nimittäin mukeloa hakiessani tuo ajeli päiväkodin pihassa ympäriinsä sellaisella potkuautolla, hokien sielläkin sitä titta däriään. Ei siinä mitään, mutta kun olimme päässeet ulos portista, kuulin kuinka toinen, paljon mukeloa isompi päiväkodin poika istuutui sen samaisen kääpiökokoisen potkuauton kyytiin ja alkoi hokea "titta där". Epäilen, ettei päiväkodin täti ollut erityisen ilahtunut, ne kun joutuvat kuuntelemaan tuota hokemista muutenkin ihan tarpeeksi, ilman että mukelolle varsinaisesti mitään sijaista kaivattaisiin... Täti yritti saada toiminnan loppumaan sillä, että hän väitti auton olevan aivan liian pieni niin isolle pojalle, mutta poika totesi aivan hyvin mahtuvansa siihen. "Titta där!"

Kuulemma mukelo myös yrittää huijata tätejä komentamalla niitä katsomaan muualle kun tuo itse on aikeissa syödä lunta...

Tänään kokeilimme uudestaan kävelemistä, mutta mukelo hyytyi jo kilometrin kohdalla. Pakkasin sen siis kantoliinaan ja jatkoimme matkaa sillä lailla. Kulosaaren asemalla olevasta leipä-, pähkinä- ja hiuspampulakaupasta ostin sitten pari sämpylää, ja siellä syy mukelon hyytymisellekin selvisi, tuo kun alkoi kitistä hyvin onnettomasti laittaessani sämpylöitä laukkuun. Minä siis avasin pussin ja laitoin sämpylänpalasen mukelon suuhun, ja sitähän tuo selvästi oli vailla. Tuo sanoi hyvin nautinnollisesti "mmmmm..." jokaisen suupalan kohdalla, ja kun pääsimme kotiovelle, oli puolet isosta sämpylästä jo kadonnut. Avainta laukusta kaivaessani läpinäkyvä pussi päätyi kovin lähelle mukelon kasvoja, ja vaikka kantoliinassa en näe mukelon kasvoja, näin kyllä kielenkärjen, joka kurottui sammakkomaisen pitkänä kohti pussin sisältöä. Tappava nälkä siis heikotti, ei ollut mukelo mitä ilmeisimmin osannut suhteuttaa tämänpäiväistä syömistään eiliseen urheilusuoritukseen.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ihana dialogi. Pesin mukelon hiukset, mistä tuo ei ollenkaan pidä, vaan itkee aina jos en itsekin hiuksia pestessäni ole ammeen sisäpuolella. Jälkeenpäin sitten kysyin, että mikä siinä hiustenpesussa oikein on niin kamalaa. Mukelo meni pölynimurin luo ja sanoi "titta där". Minä kysyin, että onko hiustenpesukin siis samalla lailla pelottavaa kuin pölynimuri. Mukelo vastasi "joo".
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

prosessi kirjoitti:"Ihana" monologi


Korjasin vähän. Bloggaisit mieluummin.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

daddykillkill kirjoitti:
prosessi kirjoitti:"Ihana" monologi


Korjasin vähän. Bloggaisit mieluummin.


Noh noh.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:
daddykillkill kirjoitti:
prosessi kirjoitti:"Ihana" monologi


Korjasin vähän. Bloggaisit mieluummin.


Noh noh.


Eipäs nyt kukaan innostuta.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

daddykillkill kirjoitti:
prosessi kirjoitti:"Ihana" monologi


Korjasin vähän. Bloggaisit mieluummin.


Ok.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Piti vielä tulla kirjoittamaan yksi viesti:

En ymmärrä. Minä en juurikaan kirjoita kitinään, koska jos kirjoitan yleisiin ketjuihin, joku tulee ennen pitkää valittamaan siitä, että tekstieni sisältö aiheuttaa päänsärkyä tms. No, minä siirryn kiltisti kirjoittamaan erillisiin ketjuihin, jotta _kenenkään_ sellaisen, jota minun tekstini eivät kiinnosta, ei tarvitsisi niitä lukea, mutta jotta ne joita ne kiinnostavat, voisivat niitä lukea. Mutta sekään ei riitä. Kaiken maailman käytöshäiriöiset killkillit, elcot ja masat tulevat näihinkin ketjuihin itkemään sitä, että minä kirjoitan niihin epäkiinnostavaa paskaa. Miksi? Ettekö te aikuisten oikeesti osaa olla lukematta? Killkill itse ei muistikuvieni mukaan ole ikinä kirjoittanut ensimmäistäkään minun mielestäni mielenkiintoista viestiä kitinään, mutta ei minulla ole mitään tarvetta toitottaa sitä maailmalle. Tuollainen toitottaminen on yksinkertaisesti niin käsittämättömän huonoa käytöstä, jollaista aikuisten ihmisten ei todellakaan pitäisi harrastaa, ettei ole mikään ihme, että nykyajan lapsiakaan ei osata kasvattaa. Yrittäkää kasvaa aikuisiksi, edes ne joilla on jo omiakin lapsia.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pitäisköhän teidän kerrata korjaavan palautteen antamista? Se on tosi helpooa hei, eikä kellekään tuu paha mieli.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:Piti vielä tulla kirjoittamaan yksi viesti

Olet tietysti oikeassa: tuollaisissa kontribuutioissa joita kuvailit, ja jonka kohteeksi jouduit tässä, ei tietenkään ole mitään järkeä. Huonoa ja ilkeämielistä e-käytöstä ne ovat ilman muuta. Mutta. Eikö tällainen keskustelu ole nähty aiemminkin. Veikkaisin, että seuraavaksi ketjuun kirjoitetaan, että huonoa/ilkeämielistä "huumoria" nyt tulee palstalla kaikille kokoajan, eikä kirjoittaja varmaan tarkoittanut sitä niin ilkeäksi vedoksi kuin miltä viesti saattaa näyttää. Tai jopa, että sinun ei pitäisi olla niin herkkähipiäinen ja ottaa itsessi muiden pöljäilyjä: kyllä ne kääntyvät kirjoittajaa itseään vastaan. Varmaan itsekeskeiseksi Drama Queeniksikin sinut mainitaan. No, tähän sitten vastataan, että on todella keskenkasvuista pitää "vittuilua" jotenkin hyväksyttävänä, hauskana tai peräti tavoiteltavana e-kommunikaation muotona, ja että moinen meininki on jo ajanut monta hyvää keskustelijaa palstalta. Johon sitten vuorostaan vastataan, että wanna-be-keskustelijankin on siedettävä satunnaiset one-liner-tölväisyt toisenlaista palstaa haluavilta kanssakitisijöiltä. Ja niin edelleen. Aikamoista kuohuntaa. Vaikea sanoa, mitä tässä pitäisi ajatella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Valkonikki

Viesti Kirjoittaja Valkonikki »

Vesper kirjoitti:Pitäisköhän teidän kerrata korjaavan palautteen antamista? Se on tosi helpooa hei, eikä kellekään tuu paha mieli.


Mitäs luulet? Mikäköhän teidän tavoitteenanne on, korjaava palaute vai loukkaaminen? Jos tavoitteena on loukkaaminen, ei jonkin ihan muun asian kertaamisesta ole minkäänlaista hyötyä. Luulen, että daddykillkill nukkuu yönsä huonosti ja päätti nyt purkaa sen minuun, mutta yllätys yllätys, minäkin saatan joskus nukkua huonosti. Nyrkkeilysäkki voi tippua varpaille, jos sen vaijeri sattuu katkeamaan. En aiheuta enää sinullekaan päänsärkyjä viikonpäiväketjuissa. Lupaan.

prosessi
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Valkonikki kirjoitti:Mitäs luulet? Mikäköhän teidän tavoitteenanne on, korjaava palaute vai loukkaaminen? Jos tavoitteena on loukkaaminen, ei jonkin ihan muun asian kertaamisesta ole minkäänlaista hyötyä. Luulen, että daddykillkill nukkuu yönsä huonosti ja päätti nyt purkaa sen minuun, mutta yllätys yllätys, minäkin saatan joskus nukkua huonosti. Nyrkkeilysäkki voi tippua varpaille, jos sen vaijeri sattuu katkeamaan. En aiheuta enää sinullekaan päänsärkyjä viikonpäiväketjuissa. Lupaan.

prosessi

Ihan kiva. Viestini oli kyllä tarkoitettu noille koulukiusaajille, ei sinulle.
Work like a captain, play like a pirate.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mä suosittaisin näitä tilanteita varten sellaista käytössääntöä, että jos jokin tuntuu pahalta, niin se paha olo näytettäisiin selkeästi (tai keskustelupalstan tapauksessa siitä kerrottaisiin selväsanaisesti). Suurin osa palstalaisista tuskin tosissaan haluaa aiheuttaa toiselle mitenkään merkittävää pahaa oloa, joten suurin osa myös muuttaa käytöstään saadessaan tietää että pahaa oloa on syntynyt.

Sitten on tietysti vielä se pieni osa, joka syystä tai toisesta ei näin tee, ja jonka käsittelyyn tarvitaan enemmän jaksamista ja paneutumista. Mutta enimmistä ärsytyksistä pääsisi käsittääkseni eroon ihan vain suoralla puheella. Omalla kohdallani tämä on ainakin toiminut lähes poikkeuksetta.
Valkonikki

Viesti Kirjoittaja Valkonikki »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Piti vielä tulla kirjoittamaan yksi viesti

Olet tietysti oikeassa: tuollaisissa kontribuutioissa joita kuvailit, ja jonka kohteeksi jouduit tässä, ei tietenkään ole mitään järkeä. Huonoa ja ilkeämielistä e-käytöstä ne ovat ilman muuta. Mutta. Eikö tällainen keskustelu ole nähty aiemminkin.


On, eikä kolmatta kertaa toivon mukaan enää nähdä. Ehkä minäkin vielä opin, ettei uusien mahdollisuuksien antaminen kannata.
Valkonikki

Viesti Kirjoittaja Valkonikki »

EveryWoman kirjoitti:Mä suosittaisin näitä tilanteita varten sellaista käytössääntöä, että jos jokin tuntuu pahalta, niin se paha olo näytettäisiin selkeästi (tai keskustelupalstan tapauksessa siitä kerrottaisiin selväsanaisesti). Suurin osa palstalaisista tuskin tosissaan haluaa aiheuttaa toiselle mitenkään merkittävää pahaa oloa, joten suurin osa myös muuttaa käytöstään saadessaan tietää että pahaa oloa on syntynyt.

Sitten on tietysti vielä se pieni osa, joka syystä tai toisesta ei näin tee, ja jonka käsittelyyn tarvitaan enemmän jaksamista ja paneutumista. Mutta enimmistä ärsytyksistä pääsisi käsittääkseni eroon ihan vain suoralla puheella. Omalla kohdallani tämä on ainakin toiminut lähes poikkeuksetta.


Suoraa puhetta olen harrastanut, ja kaikkien muiden osaltahan se toimiikin. Jaksamiseni noiden setäikäisten letistävetäjien osalta alkaa vain olla lopussa. Kyllä letistävetäjät tietävät että se sattuu, sehän siitä juuri "hauskaa" tekeekin.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tuota noin. Olen kk:n postauksia lueskellut muutaman vuoden, eikä hän mielestäni yleensä ole tahallaan ilkeä, nyt kyllä sanoi tavalla, joka vaikutti ilkeältä.

Mutta älä nyt prossu tuosta hermostu. Kitinä nyt on tämmöinen. On tässä paikassa mielestäni paljon hyvääkin, esim. se, että täällä mielestäni ei olla tärkeitä tärkeilyn vuoksi, vaikka monnellakin on painavaakin asiaa paskanjauhannan lomassa.
Valkonikki

Viesti Kirjoittaja Valkonikki »

Vesper kirjoitti:
Valkonikki kirjoitti:Mitäs luulet? Mikäköhän teidän tavoitteenanne on, korjaava palaute vai loukkaaminen? Jos tavoitteena on loukkaaminen, ei jonkin ihan muun asian kertaamisesta ole minkäänlaista hyötyä. Luulen, että daddykillkill nukkuu yönsä huonosti ja päätti nyt purkaa sen minuun, mutta yllätys yllätys, minäkin saatan joskus nukkua huonosti. Nyrkkeilysäkki voi tippua varpaille, jos sen vaijeri sattuu katkeamaan. En aiheuta enää sinullekaan päänsärkyjä viikonpäiväketjuissa. Lupaan.

prosessi

Ihan kiva. Viestini oli kyllä tarkoitettu noille koulukiusaajille, ei sinulle.


Ei ollut. Sanoit: Pitäisköhän teidän kerrata korjaavan palautteen antamista? Se on tosi helpoo hei, eikä kellekään tuu paha mieli. Teit pilaa koko aiheesta, leikit ettet tajunnut ollenkaan heidän motiivejaan toiminnalleen ja otit itsellesi vähättelevän opettajan roolin. Kiitos vain, että koit minun mielipahani kevyen pilailun arvoiseksi.

Todettakoon vielä, että minulle on yksi hailea, jos ihmisiä ei kiinnosta lukea minun tekstejäni, mutta se ei ole yhdentekevää, jos heitä ei kiinnosta loukkaako heidän sanomisensa minua vai ei. Kirjoittajan taidoistani voi olla montaa mieltä, mutta jos katsoo etten ansaitse edes inhimillistä kohtelua, en voi olla pahoittamatta mieltäni.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Valkonikki kirjoitti:Suoraa puhetta olen harrastanut, ja kaikkien muiden osaltahan se toimiikin. Jaksamiseni noiden setäikäisten letistävetäjien osalta alkaa vain olla lopussa. Kyllä letistävetäjät tietävät että se sattuu, sehän siitä juuri "hauskaa" tekeekin.

Siis oletko todella sanonut killkillille: "Minulle tulee kurja olo kun sanot noin. Voisitko lopettaa sen"? Vai oletko sittenkin vain olettanut hänen kyllä tietävän kuinka paha olo siitä tulee, kuten teet tuossa lainatussa pätkässä?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta älä nyt prossu tuosta hermostu.

Seconded.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Yllättävän paljon on asiaa ihmisellä, jolla ei pitänyt olla kenellekään enää mitään sanottavaa. Kosteasilmäinen exit ja raivokas comeback 10 minuutin sisään. Kannattaisko poistaa tunnuksensa dramaattisesti vasta sitten kun ei oikeasti ole enää mitään sanottavaa...
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

MGandhi kirjoitti:Yllättävän paljon on asiaa ihmisellä, jolla ei pitänyt olla kenellekään enää mitään sanottavaa. Kosteasilmäinen exit ja raivokas comeback 10 minuutin sisään. Kannattaisko poistaa tunnuksensa dramaattisesti vasta sitten kun ei oikeasti ole enää mitään sanottavaa...

No jopas oli sinultakin fiksu kommentti. Oliko sinulla jotain oikeaakin asiaa?
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

EveryWoman kirjoitti:Sanohan, oliko sinulla jotain oikeaakin sanottavaa, vai oliko tarkoitus vain karauttaa paikalle syyttelemään muita omista vioistasi?


Tarkoitukseni oli lähinnä karauttaa paikalle syyttelemään muita omista vioistani (vaikkakaan en ymmärrä mitä tällä tarkoitan). Ei ollut asiaan sen enempää lisättävää. Voitte jatkaa, olkaa hyvä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

MGandhi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Sanohan, oliko sinulla jotain oikeaakin sanottavaa, vai oliko tarkoitus vain karauttaa paikalle syyttelemään muita omista vioistasi?


Tarkoitukseni oli lähinnä karauttaa paikalle syyttelemään muita omista vioistani (vaikkakaan en ymmärrä mitä tällä tarkoitan). Ei ollut asiaan sen enempää lisättävää. Voitte jatkaa, olkaa hyvä.

Esitykseni oli loogisesti virheellinen, minkä vuoksi poistin siitä tuon lainaamasi virheellisen osan.

Pääasiallisena pointtina kuitenkin: jos on selvää että jotakuta kyrpii jo valmiiksi aika paljon se, että tullaan huutelemaan asiattomuuksia, niin onpa kunniakasta tulla paikalle huutelemaan lisää asiattomuuksia.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Valkonikki kirjoitti:Ei ollut.


Olen nyt ehkä 7 vuotias jankkaaja, mutta sanon silti että olipas. Yllä oleva on sinun tulkintasi minun tarkoitusperistä.
Myönnän silti, että otin asian varmastikin liian kevyesti, en ehkä käsittänyt mielipahasi määrää. Pahoittelen siis sitä.
Enkä oikeasti tajua heidän (tässä tapauksessa kk:n) motiivejaan, en usko että he toivoivat sinun poistuvan palstalta kokonaan, tai että he olisivat tarkoituksella halunneet loukata.

Silti kehoitan kaikkia (myös itseäni) miettimään, miten korjaavaa palautetta voi antaa oikealla tavalla puuttumatta persoonaan ja keskittymällä tekoihin.
Work like a captain, play like a pirate.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

EveryWoman kirjoitti: onpa kunniakasta tulla paikalle huutelemaan lisää asiattomuuksia.


Eipä mua ole koskaan kukaan kunniakkaaksi haukkunutkaan. Vähiten minä itse.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

MGandhi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: onpa kunniakasta tulla paikalle huutelemaan lisää asiattomuuksia.

Eipä mua ole koskaan kukaan kunniakkaaksi haukkunutkaan. Vähiten minä itse.

Ihmisellä on aina jokin motiivi teoilleen. Mikä sun oli, ellei sosiaalisten pisteiden kärttäminen tietyltä ihmisryhmältä?
Vastaa Viestiin